en
Feedback
نَعنَع.

نَعنَع.

Open in Telegram

"يَحذَرُ الآخِرَةَ وَيَرجو رَحمَةَ رَبِّهِ".) لا أكفّ عن المُحاولة.') @cabas8_bot

Show more
1 443
Subscribers
+224 hours
-17 days
+930 days
Posts Archive
متبقي ٢٩٠٠ جنيه حد يبدأ فيهم؟ ربنا سبحانه وتعالى قال: ﴿مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَنْ يَشَاءُ﴾. يعني الحسنة الواحدة ربنا قادر يضاعفها أضعافًا كتيرة جدًا، وإحنا مين فينا مش محتاج رحمة ربنا وكرمه؟ وفي الحديث، قال النبي ﷺ: "الصدقة تطفئ الخطيئة كما يطفئ الماء النار." تخيل إن حاجة بسيطة منك ممكن تكون سبب في محو ذنوب أنت ناسيها أصلًا. _ 01055347157

افتكروا إن الصدقة مش بس بتسد احتياج إنسان، الصدقة عبادة بينك وبين ربنا قبل أي شيء. هي دليل على حسن الظن بالله، وإنك واثق إن اللي هتخرجه لله هيرجعلك بركة وخيرًا.🌷

وصلت كمان ٥٠ جنيه الله يطرح فيها البركة هترجع أضعاف مضاعفة والله، متبقي ٣١٥٠ جنيه مين يساهم في الفكة؟ لو معاك متبخلش نساعد حد حياته واقفة على شوية فلوس! خصوصًا أنها أم لأطفال فمتبخلوش معايا 01055347157

Story

اللهم بارك وصل 54 جنيه الله يطرح فيهم البركة، متبقي 3260 جنيه ممكن حد من جنودنا يبعت لينا ال 60 جنيه الفكة؟ وقال بعض السلف: "اغتنموا مواسم الخير، فإن لله فيها نفحات"، فلعلك تدرك نفحة من نفحات رحمة الله بصدقة اليوم 01055347157

قال رسول الله «ما مِن أيّامٍ العملُ الصالحُ فيها أحبُّ إلى اللهِ مِن هذه الأيّام» يعني أيّام ذي الحجة وفي الأيام المباركة دي،
+7
قال رسول الله «ما مِن أيّامٍ العملُ الصالحُ فيها أحبُّ إلى اللهِ مِن هذه الأيّام» يعني أيّام ذي الحجة وفي الأيام المباركة دي، الصدقة وتفريج الكرب من أعظم الأعمال وأحبّها إلى الله، ويمكن مساهمتك تكون سبب في شفاء مريض وإنقاذ أسرة كاملة. بسم الله، حبيت أجدّد المنشور نظرًا لأنه تم تغيير سعر الجرعة، الحمد لله. الحالة دي لست في الثلاثينات، وأم لثلاثة أطفال، وعندها سرطان في الثدي الأيمن من النوع الثلاثي الشرس، وده نوع سريع الانتشار، وكان المفروض تاخد كيماوي الأول قبل العملية. للأسف حصل تدخل جراحي خاطئ، وده خلّى المرض ينتشر في الغدد الليمفاوية في الناحية اليمنى تحت الإبط. دلوقتي هي بتاخد الكيماوي عند دكتور خاص، لأنها لما راحت معهد الأورام ومستشفى 57357 كانت المواعيد بتتأخر، ومينفعش التأخير في حالتها، فاضطرت تكمل العلاج برّه بتكلفة كبيرة جدًا الحمد لله خلصت جرعات الكيماوي الأبيض وبدأت في الأحمر أو العكس، وبتحتاج كل أسبوع جرعة، ومنزّلة التواريخ. حاليًا محتاجين نكمل جرعة للأسبوع الجاي بإذن الله. سعر الجلسة 5000 جنيه. يمكن المبلغ يكون كبير، بس بإذن الله يتجمع، وتكونوا سبب في علاجها وشفاها. ده الكاش / 01055347157

ʚɞ
ʚɞ

تلاوة: غريد الحرم المكي.

ماذا صَنعتَ في شَعبانَ للآن ؟ هَل عوَّدتَ جسدكَ وروحكَ عَلىٰ القِيام والقُرآن والحلقات ؟ كَم يَومًا جمَّلتهُ بالصِّيامِ؟ راجِع نفسكَ

.
.

الحمد لله عدت بكرم ربنا الحمد لله

Repost from نَعنَع.
متنسونيش أنا وصحابي بالله"))

.

جميل أوي، تمّ تغيير اسم قناتي _شَجَن_")

Repost from N/a
حبيت أذكركم..... الأربعاء: 6/24 تاسوعاء "التاسع من مُحرم" الخميس: 6/25 عاشوراء "العاشر من مُحرم" إن لم تقدروا على صيامهم فذكّروا لعل أحدهم يصوم وتأخذ أنت الأجر. يقول النبي ﷺ: «صِيَامُ يَوْمِ عَاشُورَاءَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِي قَبْلَهُ».

طيب يا دكتور .

.")

عندي فكره جميلة أوي ومن غير توهان، هو حاليا بيحلّ الاسترشادي السؤال اللي يجي قدامكم افتحو درسه وراجعوه على السريع وأهم المعلومات وكده وكنسلوه علشان لما يجي سؤال تاني في نفس الدرس يكون حاضر في ذهنكم.

Voice message01:51

Voice message02:17