en
Feedback
️️افهم كريبتو

️️افهم كريبتو

Open in Telegram

قناة تليجرام خاصه بحساب افهم كريبتو القناه الوحيده للحساب

Show more
4 083
Subscribers
No data24 hours
-97 days
-1230 days
Posts Archive
#Apt ارفعوا وقف الخساره
#Apt ارفعوا وقف الخساره

‏إعادة تمركز في اكتر من عمله مع وقف خساره حازم عملات كتير موجوده حاليا في مناطق دخول . تصلح مضاربيا واستثماريا الكل خايف ومؤشر الخوف والطمع عند 20 شخصيا دخلت اكتر من عمله . وعارف أن الدخول مخاطره لكني متحملها الافضل دائما العملات الكبيره وصاحبة الدعم المؤسسي سواء ديفاي أو شبكات طبقه أولي . امثله لعملات جيده #link #apt #ldo #ondo #Avax

‏غدا الأربعاء المحكمه العليا المفروض تحكم أو تتطلع علي صلاحية قرارات ترامب بشأن التعريفات الجمركية . الموضوع ده حتي وان قامت المحكمه بالطعن فيه ف ترامب عنده الصلاحيه أنه يستأنف ضده والقرار ممكن في وقته ياثر علي السوق بشكل إيجابي قليلا لكن مش فتره طويله . بالنسبه لقرار العفو عن ‎#cz ف ترامب في حوار صحفي أمس قال انا م اعرفش الراجل ده لكن ناس قالولي أنه راجل كويس كمية الفساد في إدارة ترامب كبيره والراجل ده هو واولاده بنسبه كبيره هيتحاكموا بعد نهاية ولايته .

‏السوق خرج عن أي تحليل حاليا . ✨قبل 10.10 كان التحليل سواء أساسي أو فني او اونتشين يصلح للاعتماد عليه بنسبه كبيره اما بعد اليوم ده ف السوق فيه كمية تخبط غير طبيعيه لاسباب كتير ✨تلاعب رئيس مجنون هو وعائلته وحاشيته خصوصا أما يكون التلاعب ده مع اكبر منصه عليها سيوله في سوق العملات الرقميه وهي منصة باينانس سيئة الذكر . ✨خروج الكثير من المتداولين من الأسواق عالية الخطوره وعلي رأسها الكريبتو ✨وجود اسواق الأسهم والذهب في قمم يعزز الخوف عند اي متداول أن احنا في نهاية دوره والخوف من شبح الركود اللي ممكن يؤدي إلي هبوط مدوي في أغلب الأسواق وده يخلي المستثمرين يبعدوا عن سوق العملات المشفره لان تقلباته صعبه وغير امنه . ✨أما المتواجدين في السوق حاليا فهم وصلوا إلي مرحلة يأس منزلي ارتداد وتوقفوا عن ضخ اي سيوله لان العملات مستمره في الهبوط واي تعزيز بالنسبه لهم هو عباره عن حرق أموال جديده دون أي مردود يذكر وانا اعذرهم واتفهمهم . ✨✨عشان كده مفيش سيوله بتدخل بشكل كبير لا من المؤسسات أو الأفراد الي سوق العملات الرقميه 🛑الي جانب عملات كتير تصخمها قتلها واثر علي سعرها بشكل أكبر. هل انا فقدت الامل في السوق . لا . وبكل بساطه مكمل والارتداد هيحصل أن عاجلا أو آجلا لان اغلب المؤسسات وصناع السوق و المتداولين سلبيين . فقط اختار عمله أو اتنين في قيعان واستخدم أموال انت لست في حاجه لها الان موفقين ♥️ 🌹

‏تمت تصفية اللونج وذبحه سواء البتكوين أو الايثيريوم السوق خلال الفتره دي جدا سئ وخطر . شخصيا من بعد دخول Ldo و Ena ووضع وقف خساره علي اغلب الصفقات مش علي خساره كبيره .. واكتر من مره حذرت الجدد في السوق يفضل الابتعاد . هل هدخل صفقات واستغل أي ارتداد ؟ صراحه هنتظر الصوره توضح اكتر .وابدا اراقب واخد صفقه أو اتنين من خلال بيانات الاونتشين خلال الايام القادمه العملات زي م قولت من فتره عندها مشكله في اختراق مقاومات رئيسيه وكل ارتداد كان مضاربي لا اكثر . عملة ‎#Link مثلا نزل عليها اخبار شراء مؤسسات واخبار كتير ايجابيه لكن اشوفها واخده ترند هابط عملة ‎#avax واخده ترند هابط غير عملات تانيه افضل مراقبتها قبل اتخاذ قرار الدخول ننتظر لبعد عطلة نهاية الأسبوع افضل . x.com/Efhamcrypto/st…‎

‏اليوم اجتماع الفيدرالي لتحديد سعر الفايده واللي هيتم تخفيضها بنسبه كبيره بواقع 25 نقطه . الاسواق دايما تتفاعل بشكل سريع مع ق
‏اليوم اجتماع الفيدرالي لتحديد سعر الفايده واللي هيتم تخفيضها بنسبه كبيره بواقع 25 نقطه . الاسواق دايما تتفاعل بشكل سريع مع قرارات الفيدرالي وعلي الاغلب تكون حركات سريعه وعنيفه لتصفية مناطق الشورت واللونج قبل م نشوف استقرار علي الاسعار

‏صباحكم خير . من فتره حصلت نفس المشاكل بين ترامب والصين والأغلبية كانوا متخوفين ومعاهم حق حاليا كمان يخافوا لكن بعدها شوفنا م
+1
‏صباحكم خير . من فتره حصلت نفس المشاكل بين ترامب والصين والأغلبية كانوا متخوفين ومعاهم حق حاليا كمان يخافوا لكن بعدها شوفنا موجه ممتازه للعملات . منتظر حاليا أداء أفضل لعملات الديفاي اللي نزلتها مؤخرا مثل ‎#Ena ‎#Ldo عملة ‎#Ondo لفتت نظري في شى جيد وهو خاصية ال PNL علي ‎@nansen_ai اللي اتكلمت عنها عنها في اللايف أمس . وهو أن محافظ كتير لاتزال محتفظه بنسب جيده من العمله اشاره جيده عليها موفقين

https://x.com/i/spaces/1dRKZarRYBoxB رابط المساحه

‏تقارير التضخم جائت ايجابيه للأسواق ننتظر ارتداد جيد للعملات عملة ‎#Ena تسير علي التحديث
‏تقارير التضخم جائت ايجابيه للأسواق ننتظر ارتداد جيد للعملات عملة ‎#Ena تسير علي التحديث

المساحه غدا علي تويتر باذن الله https://x.com/Efhamcrypto/status/1981348497061302383?t=tK1vuWamj95KNZr20lSeDw&s=19

علي Defillama العمله واخده ترتيب خامس افضل بروتوكول ديفاي ومعديه بروتوكولات قويه زي Pendle , Sky اما قولت السوق مش سئ معناه ا
علي Defillama العمله واخده ترتيب خامس افضل بروتوكول ديفاي ومعديه بروتوكولات قويه زي Pendle , Sky اما قولت السوق مش سئ معناه ان حتي وقت السلبيه والانهيارات تقدر تلاقي فرص لكن لازم تستثمر في وقتك وشغلك ومتعتمدش فقط علي الشارت وموفقين

التجميع علي العمله اخر 7 ايام من طرف الحيتات او المشاهير يعتبر مش سئ مع العلم العمله عندها طرح بشكل شهري لعملات جديده
التجميع علي العمله اخر 7 ايام من طرف الحيتات او المشاهير يعتبر مش سئ مع العلم العمله عندها طرح بشكل شهري لعملات جديده

عملة #Ena لازم العوده اعلي 0.4642 واغلاق يومين بعدها هنشوف الهدف الاول والثاني ان شاء الله كسر 0.39 مره تانيه باغلاق يومي مش
عملة #Ena لازم العوده اعلي 0.4642 واغلاق يومين بعدها هنشوف الهدف الاول والثاني ان شاء الله كسر 0.39 مره تانيه باغلاق يومي مش جيد للعمله

سواء استفدتم من Ena أو LDO سحب جزء من الأرباح مش خيار سئ للجزء المضاربي من المحفظه https://x.com/Efhamcrypto/status/1979857404658622697?t=DjdvrYhg9yFvxZfU2TN7aA&s=19

العرض ده لكل مستخدمي Okx من العرب https://x.com/Efhamcrypto/status/1978870885001105936?t=5LFoBjsrcwp1rbtAaBfCOQ&s=19

‏200.000.000. تمت تصفيتهم من سوق الكريبتو اليوم .

‏نسيب المنصه الصفراء والمرتزقه ونرجع للسوق دي افضل العملات حاليا ‎#Ondo ‎#Uni ‎#Op.‎#Zk ‎#Arb توكلوا علي الله ودخول تدريجي لل
+1
‏نسيب المنصه الصفراء والمرتزقه ونرجع للسوق دي افضل العملات حاليا ‎#Ondo ‎#Uni ‎#Op.‎#Zk ‎#Arb توكلوا علي الله ودخول تدريجي للي ملحقش هبوط أمس .

https://x.com/Adams_K1/status/1976780276778123431?s=19 أمس خرجت مع اخي وصديقي آدم كمال في لايف اسمعوه هيفيدكم باذن الله