"آبیِدعوتکنندهبهمرگ"
Open in Telegram
اگر آزادیِ بیان باعث مرگِ یک نفر بشه، بازم اونو آزادی درنظر میگیری؟! _22 𝘈𝘶𝘨𝘶𝘴𝘵 2023_ https://t.me/UnknowTextBot?start=64ff2cb3a07ff ناشناسم🫡
Show more631
Subscribers
-124 hours
No data7 days
-2330 days
Posts Archive
وحشت از عشق که نه ترسم از فاصلههاست
وحشت از غصه که نه ترسم از خاتمههاست
ترس بیهوده ندارم سخن از خاطرههاست
صحبت از کشتن ناخواستهی عاطفههاست
کوله باری پر از هیچ که بر شانهی ماست
گله از دست کسی نیست ، مقصر دل دیوانهی ماست
آنها دروغگو هستند !
و میدانند که دروغگو هستند و میدانند ک میدانیم ک دروغگویند؛ و با این وجود با صدای بلند دروغ میگویند .
تفاوت انسان و حیوان در این است ک حیوانات هرگز اجازه نمیدهند نادانی، رهبری گله را ب دست بگیرد .
و این شاید بزرگترین ننگِ گونهی ما باشد !
ما تنها موجوداتی هستیم ک میتوانیم فرماندهی را بسپاریم ب بدترین میانِ خودمان، پرصداترین، متکبرترین، و تو خالیترین .
هیچ گرگی از رهبری ناتوان پیروی نمیکند...
و هیچ شیری از یک بزدل اطاعت نمیکند !
اما انسانها تشویق میکنند، سرکشی میکنند و دفاع میکنند از کسانی ک "باید نادیده گرفته شوند"
مسئله همین است وقتی خردخاموش میشوند حماقت بر تخت مینشیند و با قطعیت حکومت میکند...
حیوانها از غریزه پیروی میکنند و ما از ظواهر پیروی میکنیم !
آنها قدرت را دنبال میکنند و ما صدا را دنبال میکنيم !
آنها رهبری را تشخیص میدهند و ما فریاد را ب اقتدار اشتباه میگیریم .
نتیجه قابل پیشبینی است، گلهای خردمند و جامعهای گم شده .
حسی ک داره وقتی ک داری عاشق میشی اما بجای خوشحال شدن میترسی...
تازه میفهمی چقد همهی اون حرفا و اتفاقا روت تاثیر گذاشته .
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
