en
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Open in Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Show more
637
Subscribers
-224 hours
-37 days
-830 days
Posts Archive
أنت مفكر ربنا مثلاً محتاج لعبادتك ولا صلاتك ! يباشا انت اللي محتاجهم ، ربنا غني ، ف متفكرش نفسك بس إنك لما تصلي وتقرأ قرآن ووووو، يبقى انت كدا مفيش منك !

بالرغم انك مقصر ، برغم ولو ربنا هيدينا ع قد عبادتنا واللي بنقدمه مش هناخد حاجه ، دا عشان انت بس عندك رب كريم .

بس والله و بالله وتالله احنا ف نعم الله كتيره لا تعد ولا تحصى.

نفس الشعور لما تيجي تدعي ف السجود ، ومتقباش عارف تقول ايه ف تلاقي نفسك بتقول( يارب انت عالم ).

اول مره ابقى عاوزه اتكلم ، ومش عارفه اتكلم ولا اشرح اللي جوايا.

أصيح ؟

أنا وبابا =

أن تَعتِق رقبتِي، وتقبَل تَوبتِي، وتمحُو خطِيئتي أشهدُ بأنّك عفوٌّ تُحب العفوَ فاعفُ عنّي يارب"))❤️
أن تَعتِق رقبتِي، وتقبَل تَوبتِي، وتمحُو خطِيئتي أشهدُ بأنّك عفوٌّ تُحب العفوَ فاعفُ عنّي يارب"))❤️

يا ربّ ‏أتيتُك بحاجاتٍ لن أبلغَها إلّا إذا كتبتَ لهَا التّمام، وأنتَ الذي لا يُضام في حضرتهِ مُحتاج.. ‏يا ربّ يا واسِع !❤️‍🩹

شير 🤍. اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🤍.

أنا مفهمتش اول مسدج ، يعني ايه مخطوبه وبيتجاهلك ويقعد 15 يوم ميكلمكيش ، مش فاهمه معنى كلامك اوي . بس اللي فهمته أنه بردو بيتج
+1
أنا مفهمتش اول مسدج ، يعني ايه مخطوبه وبيتجاهلك ويقعد 15 يوم ميكلمكيش ، مش فاهمه معنى كلامك اوي . بس اللي فهمته أنه بردو بيتجاهل زي حوار فاطمه ، بس عموماً انتي وهي غلطانين ، ومفيش حد يقبل ع نفسه كدا حتى لو بتموتي فيه ، يعني ايه وقت ما يحب يكلمك يكلمك ، ووقت ما يكرف يكرف ؟ يعني ايه واحده تقبل ع نفسها كدا ؟ تبقى متاحه وقت ما يحب ؟ هو يحبيبي شايفك إنك بتزعلي شويه وتتراضي وهو بقى يتكلم زي ما يحب ، مش البنت أبدا اللي تقعد تدور ع طرق ازاي تحافظ ، دا دور الواد ، دا يطنط كدا عشان يسمع منك كلمه ، دور الراجل ف العلاقه ، إنما اللي معاكم دا شبه رجال والله . يادي النيله ع العلاقات دي .

‏{وَاصبِر وَما صَبرُكَ إِلّا بِاللَّهِ وَلا تَحزَن عَلَيهِم وَلا تَكُ في ضَيقٍ مِمّا يَمكُرونَ}🤍

مُرة كالقهوة لا يتحملها إلا من يُحبها."🤎

فضلا وليس امرا اقرأ سورة الماعون (مره واحدة ) بسم الله الرحمن الرحيم أَرَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ فَذَلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ وَلا يَحُضُّ عَلَى طَعَامِ الْمِسْكِينِ فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَن صَلاتِهِمْ سَاهُونَ الَّذِينَ هُمْ يُرَاؤُونَ وَيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ صدق الله العظيم أن يقرأها شخص غريب لك هـ تتيسر اكبر عسر عندك بإذن الله اللي يقرأ يحطلي تم وانا هقرأها لك بنـية الفرج والرزق وتييسير الأمور وربي يجعلها بميزان حسناتكم ويفرج كربنا جميعا🤍 .

جئتُ ألتمِسُ منكُم دعوة الأخِ لأخِيه ! ادعولي :))🤍

سؤال غريب موت😂. لوز وسكر كانوا صحاب مقربين جداً من بعض وصداقه ما بينهم جميله ، علشان كدا بنعرب بيهم عن أي علاقه صداقه حلوه.
سؤال غريب موت😂. لوز وسكر كانوا صحاب مقربين جداً من بعض وصداقه ما بينهم جميله ، علشان كدا بنعرب بيهم عن أي علاقه صداقه حلوه.

رمضان المغفرة ♥️.

دعوتُ الله بشئٍ ما، ثم بكيت.. بكيتُ مرةً لأنني تخيلتُ إستجابتها، ومرة لأنني تخيلتُ عدمَ إستجابتها، ومراتٍ كثيرة لأنني أرغبُ بها بشدة. لا أملكُ أمامَ هذه الدعوة سوى إرتجافِ صوتي وقلةَ حيلتي ويقيني .. يقيني الكبير ᥫ᭡.

أهم ٣ أدعية تحتاجهم كل يوم في رمضان: ‏- الدعاء الأول “اللهم اعني على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك “ بسبب هذا الدعاء ربك ييسر لك جميع أنواع العبادات بإذن الله! ‏- الدعاء الثاني “اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني “ بسبب هذا الدعاء ربك يعتق رقبتك من النار بإذن الله! ‏- الدعاء الثالث “ اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار “ بسبب هذا الدعاء يجمع لك الله خيري الدنيا والآخرة! ‏أجعلهم على لسانك دائمًا ❤️.

يالا نحوقل بنية الاستجابه لدعواتنا🤍.