ماذا بعد! 🖤
Kanalga Telegram’da o‘tish
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚♀️💙
Ko'proq ko'rsatish641
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
-37 kunlar
-530 kunlar
Postlar arxiv
641
دعوتُ الله بشئٍ ما،
ثم بكيت..
بكيتُ مرةً لأنني تخيلتُ إستجابتها، ومرة لأنني تخيلتُ عدمَ إستجابتها، ومراتٍ كثيرة لأنني أرغبُ بها بشدة.
لا أملكُ أمامَ هذه الدعوة سوى إرتجافِ صوتي وقلةَ حيلتي ويقيني .. يقيني الكبير ᥫ᭡.
641
أهم ٣ أدعية تحتاجهم كل يوم في رمضان:
- الدعاء الأول “اللهم اعني على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك “ بسبب هذا الدعاء ربك ييسر لك جميع أنواع العبادات بإذن الله!
- الدعاء الثاني “اللهم إنك عفو تحب العفو فاعف عني “ بسبب هذا الدعاء ربك يعتق رقبتك من النار بإذن الله!
- الدعاء الثالث “ اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار “ بسبب هذا الدعاء يجمع لك الله خيري الدنيا والآخرة!
أجعلهم على لسانك دائمًا ❤️.
641
بنصلي التراويح ، فقولت الله اكبر وبقرأ الفاتحه، ف بنت اختي اللي عندها تلات سنين لافه الطرحه وبتصلي معانا فقالت ( الله أكبر ، تاتا تاتا تاتا حروف المد تلاته !!).
وقتها عملت نفسي ف مصيبه عشان مضحكش😂.
641
ربّ إني لما أنزلت إليّ من خير فقير
ربّ لا تذرني فرداً وأنت خير الوارثين
ربّ إني مسني الضر وأنت أرحم الراحمين
ربّ إني مغلوب فانتصر
ربّ اشرح لي صدري ويسرلي أمري
ربّ إني ظلمت نفسي فاغفرلي
ربّ أعوذ بك من همزات الشياطين
ربّ اجعلني مقيم الصلاة ومن ذريتي ربنا وتقبل دعاء.🥹🤍
641
بدعيلك ♥️.
والله والله ي فاطمه كل القصه دي تعلق ، انتي يعتبر حاجه بتهوني عليه وهو ف جيش ، لكن لما يجي مش عاوز صداع ، حقيقي انتي ف حته مهلكه والله ، مهلكه موت ومحدش بيضر غيرك .
641
﴿إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴾🤍
641
[مُدمِن الذِّكر يَدخُل الجنَّةَ وهُو يضحَك.- ابنُ القيِّم.]
•سُبحَان اللّٰه.
•الحَمدُ لِلَّهِ.
•اللّٰه أكبر.
•لا إله إِلَّا اللّٰه.
•لا حَول ولا قُوَّةَ إِلَّا باللهِ.
•سُبحَان اللّٰه وبحمدهِ .. سُبحَان اللّٰه العَظِيم.
•سُبحَان اللّٰه العَظِيم وبحمدهِ.
•استَغفِر اللّٰه العَظِيم وأتُوب إِلَيْهِ.
•اللهُمَّ صلِّ وسلم وبارك على نبيّنَا مُحَمَّد وعلى آلهِ وصحبهِ أجمَعِين🤎.
641
كل واحد يستودع التاني عند الله أمانه ، والله لو خير لبعض ، هتتسير الأمور ، لو مش خير ربنا هيديكم الخير كله 🤍 .
641
لو من نصيب بعض ، مهما كانت الظروف ومهما كنتوا بعاد عن بعض ، هتاخدوا بعض .
(ع الأقل لما تتجوزوا يبقى جوازكم مبني ع جاهد نفس وطاعه وفيه بركه ، وأنا متأكدة هيكون جواز ناجح عشان خوفت من الله ).
641
بتبقى صعبه عارفه ، وهو يبقى خايف انها تروح منه ، وهي كذلك ، بس الاصعب كسرة القلب اللي ف الآخر ، الذنب اللي بيحصل ، المعركة الداخليه جوه كل واحد .
641
بعدوا عن بعض ، وسبوها ع الله ، والاتصال ما بينهم كان الدعاء ، لأ بيتكلموا مع بعض ولا اي حاجه ولا يعرفوا اخبار بعض ، وسبحان الله لما الشاب جهز اتقدملها علطول واتجوزا ، الجواز كان ميسر .
641
اعرفوا ناس كانوا بيحبوا بعض جداً ، بس خافوا ربنا ، خوفهم من ربنا وحبهم لربنا كان أقوى والحمد لله.
641
+1
والله عارفه انها صعبه جداً ، بس حقيقي لو بتحبه بجد ابعدوا ، لو بيحبك بجد ابعدوا ، ولو نصيبك هتاخديه ، لكن لما تتكلموا هيحصل ايه يعني ، بال بالعكس دا ممكن ربنا يبعدوا عن بعض عشان عصبيته ، قوي نفسك كدا ، وربنا رحيم ،
اسمعي الفيديو اللي باعته دا ، وأنه العلاقه دي تأثيرها ايه فيما بعد .
641
متقولش يحكي بشكل صريح ، يعني وانتي بتتكلمي قولي وانت عملت ايه ف يومك ؟
او انت بتحب ايه ، يعني ع صيغة اسئله ، وهو بيحكي بقى بيني اهتمامك وشغفك ناحية كلامه فهماني ؟
مع الوقت يحب يحكي ، وهو عموماً الإنسان لما يرتاح جداً هيتكلم .
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
