en
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

Open in Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

Show more
4 209
Subscribers
-424 hours
-197 days
-7130 days
Posts Archive
إلى رَوْحٍ وَرَيْحَانٍ، وَرَبٍّ راضٍ غَيْرِ غَضْبَانَ، يا صَالِحُ ‏إلى رَحْمَةِ اللهِ، وَعِندَ اللهِ تَجْتَمِعُ الخُصُومُ.
إلى رَوْحٍ وَرَيْحَانٍ، وَرَبٍّ راضٍ غَيْرِ غَضْبَانَ، يا صَالِحُ ‏إلى رَحْمَةِ اللهِ، وَعِندَ اللهِ تَجْتَمِعُ الخُصُومُ.

sticker.webp0.12 KB

"ماذا لو أتاكِ ملتزمًا بصلاته، لا يترك فرضًا، قارئًا للقرآن، محبًا لكِ يدعو الله بكِ في سجوده."

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا🤍

سنتين اتحملوا فيهم اللي مفيش حد يتحمله وفضلوا صامدين بشكل يفوق قدرة البشر وافشلوا كل مخططات اللي ما يتسموا، ربنا يرحم اللي مات ويتقبلهم ىثىهداء ويسكنهم الفردوس ويصبر اهلهم ويجمعهم بيهم في الجنة بعد طول العمر ويسامحنا ويغفر لنا على تقصيرنا ان شاء الله الاعمار يحصل في اسرع وقت وربنا يحينا لليوم اللي نشوف وعد ربنا فيه وهو بيتحقق ويشفي صدورنا بالىْصر الكامل باذن الله ❤️

‏ إحنا كبرنا أوي، ملامحنا إتغيرت، وشنا اللي كان بشوش أصبح حزين، شعرنا التقيل ما بقاش زي الأول، إحنا كدا كدا حلوين عشان بنحب نفسنا ولكن كنا زمان أحلى من كدا .. أروق من كدا .. أهدى من كدا .. الله يهد الحُزن والضغوطات والمسؤوليات اللي شيبونا قبل الآوان..

بعد سنتين .... الحرب على غزة انتهت.

نفسيتك هتتحسن بنسبة 70% لما تعرف ان مش كل حاجة لازم نديها رد فعل ، أحيانا التجاهل بيرجع كل حاجة ف مكانها الطبيعي من غير ما تتكلم أو تبرر وتوضح ، التجاهل ف بعض الأوقات أحسن وأريح وأسلم حل.

قرة عين المرأة: زوجٌ يملك من القوامة ما يكفي ليحميها من الحرج، ويُعفيها من همٍّ لم تُكلَّف به، وينهي عنها الصراعات قبل أن تبدأ. - مريم النُميري.

نفسي لما أتجوز أكون ست إيليجنت أوي وبتلبس شيك جدا في المناسبات واخليه يعمل معايا ماتشينج واللي رايح واللي جاي يقول علينا لايقين علي بعض وحلوين سوا دا مدلعها، بيخليها تعمل اللي بتحبه وهي معاه، باين من عيونها إنها فرحانة وهي جمبه بجد بجد. ♡ • ألاء محمد

نفسي لما أتجوز أكون ست إيليجنت أوي وبتلبس شيك جدا في المناسبات واخليه يعمل معايا ماتشينج واللي رايح واللي جاي يقول علينا لايقين علي بعض وحلوين سوا دا مدلعها، بيخليها تعمل اللي بتحبه وهي معاه، باين من عيونها إنها فرحانة وهي جمبه بجد بجد. ♡ • ألاء محمد

‏اللهّم اجعلني طيبة الاثر وأرفعني بأخلاقي وأرفع شأني وأحسن ذكري في حياتي وبعد مماتي

‏لن اُخبر احداً عنك ولن اجعلك حديثهم فأنت حديثي بيني وبين قلبي فقط♥️

يبدو أنني لن أتجاوز معك لهفة البدايات ، بيدو أنني سأحبك بهذا الإندفاع إلى الأبد 🤍🌸

وأنا صغير لما كان حد يقول للمستر انا مش فاهم الجزئيه دي كنت ببصله باستنكَار كده اللي هو انت ازاي مش فاهم ما كل حاجة سهلة و بسيطة أهي؟؟ كبرت بقي و في ناس بتسأل الدكاترة في المحاضرات علي جزئية مش فاهمنها بس بقيت ابصلهم بصة انبهار اللي هو انتوا ازاي قدرتوا تحددوا انتوا مش فاهمين ايه بالظبط.

ماما وبابا لما اتجوزو وكانت حامل بابا كان نفسه ف ولد وتيته بتحب بابا اوي وكانت عارفه ان ابنها نفسه ف ولد ربنا كرم ماما ب عهد وماما كانت عارفه ان بابا نفسه ف ولد بس بابا مزعلش وفرح اوي ب عهد بعدها ماما حملت تاني وجابت رهف بابا مزعلش قام بابا اترقى ف شغله كان ع وش رهف وقتها جدو دبح ل بابا عجلين وبابا عزم اهل ماما واهله راحت عمتو الخطيره الشريره قالت ل ماما مبرووووك ي ام البنات ماما بتقولنا ابوكو قام قدامهم كلهم وباس ايدي وقالي سلطانة قلبي وام الاميرات المكانه اللي انا فيها دي وصلتلها عشان وراء كل رجل عظيم اجمل واحلى واعظم امرأه زيك قالت ماما انا لما سمعتها قالتلي ي ام البنات عيوني دمعت وبصيت لمحمد بعجز قالت لكن بعد رد فعل محمد ضحكت وفرحت اوي -نور محمد

انا مش عارفة اشارك معاكوا الانجازات بتاعتكوا دي الصراحة لا انجازات عاطفية بارتباط او خطوبة ولا انجازات عملية بشغلانة ولا انجازات دراسية بامتيازات وبتاع .. انا عايشة حياتي ك اي امرأة عجوز مُسنة ماسكة كوباية الشاي بالنعناع و قاعدة ع الكنبة بباركلكوا يحبايبي ربنا يوفقكوا.

النهاردة في فصل ال KG جتلي بنت يا عيني مَفلـوقة من العياط. لما سألتها مالك، كان الحوار كالتالي: - "أصل.. أصل.. *شحتفة و عياط*.. يوسف قال لي إنتي محشي..." = "إيه؟ ليه يا يوسف تقول لها كدة؟" * "يا ميس أنا مش عارف ليه هي زعلت. أنا بحب المحشي جداً، و هي حلوة زيه، فقولتلها إنها بتفكرني بمحشي ورق العنب!"

مذيع الراديو بيقول: لك الحمدُ على حمْدِنا لك ')

‏الراجل الطيب اللى هتجوزه هو أملي الأخير في العلاقات الإنسانية عمومًا مش عاوزة حاجة تانية من الدنيا إلا إنه يكون شخص طيب بكل ما تحمله الكلمة من معنى ، طيب في دينه وأخلاقه ولسانه وتعاملاته وصلحه وخصامه، فيارب لا تبتليني فيه.💗