Multaqa-😍 الملتقى 💖
Відкрити в Telegram
كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a
Показати більше4 209
Підписники
-424 години
-197 днів
-7130 день
Архів дописів
4 209
إلى رَوْحٍ وَرَيْحَانٍ، وَرَبٍّ راضٍ غَيْرِ غَضْبَانَ، يا صَالِحُ
إلى رَحْمَةِ اللهِ، وَعِندَ اللهِ تَجْتَمِعُ الخُصُومُ.
4 209
"ماذا لو أتاكِ ملتزمًا بصلاته، لا يترك فرضًا، قارئًا للقرآن، محبًا لكِ يدعو الله بكِ في سجوده."
4 209
رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا🤍
4 209
سنتين اتحملوا فيهم اللي مفيش حد يتحمله وفضلوا صامدين بشكل يفوق قدرة البشر وافشلوا كل مخططات اللي ما يتسموا، ربنا يرحم اللي مات ويتقبلهم ىثىهداء ويسكنهم الفردوس ويصبر اهلهم ويجمعهم بيهم في الجنة بعد طول العمر ويسامحنا ويغفر لنا على تقصيرنا
ان شاء الله الاعمار يحصل في اسرع وقت وربنا يحينا لليوم اللي نشوف وعد ربنا فيه وهو بيتحقق ويشفي صدورنا بالىْصر الكامل باذن الله ❤️
4 209
إحنا كبرنا أوي، ملامحنا إتغيرت، وشنا اللي كان بشوش أصبح حزين، شعرنا التقيل ما بقاش زي الأول، إحنا كدا كدا حلوين عشان بنحب نفسنا ولكن كنا زمان أحلى من كدا .. أروق من كدا .. أهدى من كدا .. الله يهد الحُزن والضغوطات والمسؤوليات اللي شيبونا قبل الآوان..
4 209
نفسيتك هتتحسن بنسبة 70% لما تعرف ان مش كل حاجة لازم نديها رد فعل ، أحيانا التجاهل بيرجع كل حاجة ف مكانها الطبيعي من غير ما تتكلم أو تبرر وتوضح ، التجاهل ف بعض الأوقات أحسن وأريح وأسلم حل.
4 209
قرة عين المرأة: زوجٌ يملك من القوامة ما يكفي ليحميها من الحرج، ويُعفيها من همٍّ لم تُكلَّف به، وينهي عنها الصراعات قبل أن تبدأ.
- مريم النُميري.
4 209
نفسي لما أتجوز أكون ست إيليجنت أوي وبتلبس شيك جدا في المناسبات واخليه يعمل معايا ماتشينج واللي رايح واللي جاي يقول علينا لايقين علي بعض وحلوين سوا
دا مدلعها، بيخليها تعمل اللي بتحبه وهي معاه، باين من عيونها إنها فرحانة وهي جمبه بجد بجد. ♡
• ألاء محمد
4 209
نفسي لما أتجوز أكون ست إيليجنت أوي وبتلبس شيك جدا في المناسبات واخليه يعمل معايا ماتشينج واللي رايح واللي جاي يقول علينا لايقين علي بعض وحلوين سوا
دا مدلعها، بيخليها تعمل اللي بتحبه وهي معاه، باين من عيونها إنها فرحانة وهي جمبه بجد بجد. ♡
• ألاء محمد
4 209
اللهّم اجعلني طيبة الاثر وأرفعني بأخلاقي وأرفع شأني وأحسن ذكري في حياتي وبعد مماتي
4 209
يبدو أنني لن أتجاوز معك لهفة البدايات ، بيدو أنني سأحبك بهذا الإندفاع إلى الأبد 🤍🌸
4 209
وأنا صغير لما كان حد يقول للمستر انا مش فاهم الجزئيه دي كنت ببصله باستنكَار كده اللي هو انت ازاي مش فاهم ما كل حاجة سهلة و بسيطة أهي؟؟ كبرت بقي و في ناس بتسأل الدكاترة في المحاضرات علي جزئية مش فاهمنها بس بقيت ابصلهم بصة انبهار اللي هو انتوا ازاي قدرتوا تحددوا انتوا مش فاهمين ايه بالظبط.
4 209
ماما وبابا لما اتجوزو وكانت حامل بابا كان نفسه ف ولد وتيته بتحب بابا اوي وكانت عارفه ان ابنها نفسه ف ولد ربنا كرم ماما ب عهد وماما كانت عارفه ان بابا نفسه ف ولد بس بابا مزعلش وفرح اوي ب عهد بعدها ماما حملت تاني وجابت رهف بابا مزعلش قام بابا اترقى ف شغله كان ع وش رهف وقتها جدو دبح ل بابا عجلين وبابا عزم اهل ماما واهله راحت عمتو الخطيره الشريره قالت ل ماما مبرووووك ي ام البنات ماما بتقولنا ابوكو قام قدامهم كلهم وباس ايدي وقالي سلطانة قلبي وام الاميرات المكانه اللي انا فيها دي وصلتلها عشان وراء كل رجل عظيم اجمل واحلى واعظم امرأه زيك قالت ماما انا لما سمعتها قالتلي ي ام البنات عيوني دمعت وبصيت لمحمد بعجز قالت لكن بعد رد فعل محمد ضحكت وفرحت اوي
-نور محمد
4 209
انا مش عارفة اشارك معاكوا الانجازات بتاعتكوا دي الصراحة لا انجازات عاطفية بارتباط او خطوبة ولا انجازات عملية بشغلانة ولا انجازات دراسية بامتيازات وبتاع .. انا عايشة حياتي ك اي امرأة عجوز مُسنة ماسكة كوباية الشاي بالنعناع و قاعدة ع الكنبة بباركلكوا يحبايبي ربنا يوفقكوا.
4 209
النهاردة في فصل ال KG جتلي بنت يا عيني مَفلـوقة من العياط. لما سألتها مالك، كان الحوار كالتالي:
- "أصل.. أصل.. *شحتفة و عياط*.. يوسف قال لي إنتي محشي..."
= "إيه؟ ليه يا يوسف تقول لها كدة؟"
* "يا ميس أنا مش عارف ليه هي زعلت. أنا بحب المحشي جداً، و هي حلوة زيه، فقولتلها إنها بتفكرني بمحشي ورق العنب!"
4 209
الراجل الطيب اللى هتجوزه هو أملي الأخير في العلاقات الإنسانية عمومًا
مش عاوزة حاجة تانية من الدنيا إلا إنه يكون شخص طيب بكل ما تحمله الكلمة من معنى ، طيب في دينه وأخلاقه ولسانه وتعاملاته وصلحه وخصامه،
فيارب لا تبتليني فيه.💗
Вже доступно! Дослідження Telegram за 2025 — головні інсайти року 
