en
Feedback
יוסף לברן - Yossef Levran

יוסף לברן - Yossef Levran

Open in Telegram

ברוכים הבאים לערוץ של יוסף לברן. כאן אני כותב את המחשבות ואת הניתוחים שלי על המתרחש מסביב תוך מבט אמוני אך גם ביקורתי. בנוסף אני מגיש את ההסכת "נקודת מוצא - על ציונות, יהדות וזהות". מוזמנים להאזין: https://open.spotify.com/show/2MkfWAwSphkVXq5DessAem

Show more
Israel1 892The category is not specified
1 524
Subscribers
-124 hours
-47 days
-1130 days
Attracting Subscribers
June '26
June '26
+1
in 0 channels
May '26
+1
in 0 channels
Get PRO
April '26
+3
in 0 channels
Get PRO
March '26
+3
in 0 channels
Get PRO
February '26
+12
in 0 channels
Get PRO
January '26
+77
in 0 channels
Get PRO
December '25
+44
in 1 channels
Get PRO
November '25
+13
in 1 channels
Get PRO
October '25
+12
in 1 channels
Get PRO
September '25
+3
in 0 channels
Get PRO
August '25
+13
in 0 channels
Get PRO
July '25
+195
in 4 channels
Get PRO
June '25
+166
in 3 channels
Get PRO
May '25
+3
in 0 channels
Get PRO
April '25
+3
in 0 channels
Get PRO
March '25
+3
in 0 channels
Get PRO
February '25
+6
in 0 channels
Get PRO
January '250
in 0 channels
Get PRO
December '24
+2
in 0 channels
Get PRO
November '24
+2
in 1 channels
Get PRO
October '24
+3
in 0 channels
Get PRO
September '240
in 0 channels
Get PRO
August '24
+2
in 0 channels
Get PRO
July '24
+2
in 1 channels
Get PRO
June '24
+5
in 0 channels
Get PRO
May '24
+3
in 0 channels
Get PRO
April '24
+6
in 0 channels
Get PRO
March '24
+2
in 0 channels
Get PRO
February '240
in 0 channels
Get PRO
January '24
+3
in 0 channels
Get PRO
December '23
+2
in 0 channels
Get PRO
November '230
in 0 channels
Get PRO
October '23
+1
in 0 channels
Get PRO
September '230
in 0 channels
Get PRO
August '23
+5
in 0 channels
Get PRO
July '23
+1
in 0 channels
Get PRO
June '230
in 0 channels
Get PRO
May '23
+2
in 0 channels
Get PRO
April '23
+3
in 0 channels
Get PRO
March '23
+2
in 0 channels
Get PRO
February '23
+1
in 0 channels
Get PRO
January '230
in 0 channels
Get PRO
December '22
+1
in 0 channels
Get PRO
November '22
+2
in 0 channels
Get PRO
October '22
+2
in 0 channels
Get PRO
September '22
+2
in 0 channels
Get PRO
August '22
+1
in 0 channels
Get PRO
July '22
+1
in 0 channels
Get PRO
June '22
+1
in 0 channels
Get PRO
May '22
+5
in 0 channels
Get PRO
April '22
+2
in 0 channels
Get PRO
March '22
+3
in 0 channels
Get PRO
February '22
+7
in 0 channels
Get PRO
January '22
+15
in 0 channels
Get PRO
December '21
+67
in 0 channels
Get PRO
November '21
+51
in 0 channels
Get PRO
October '21
+154
in 0 channels
Get PRO
September '21
+211
in 0 channels
Get PRO
August '21
+295
in 0 channels
Get PRO
July '21
+110
in 0 channels
Get PRO
June '21
+108
in 0 channels
Get PRO
May '21
+74
in 0 channels
Get PRO
April '21
+602
in 0 channels
Get PRO
March '21
+253
in 0 channels
Get PRO
February '21
+660
in 0 channels
Date
Subscriber Growth
Mentions
Channels
23 June0
22 June0
21 June0
20 June0
19 June0
18 June0
17 June+1
16 June0
15 June0
14 June0
13 June0
12 June0
11 June0
10 June0
09 June0
08 June0
07 June0
06 June0
05 June0
04 June0
03 June0
02 June0
01 June0
Channel Posts
2
"אנחנו מוגבלים בלבנון בגין השותף האמריקאי ... הדרג האמריקאי קשר בין הסוגיה הלבנונית לסוגיה האיראנית. אנחנו לא יכולים להילחם עם מדינה בסדר גודל של ארה"ב ולבוא ולומר להם: 'באיראן זה בסדר, בלבנון אנחנו עצמאיים'. זה לא עובד ככה" - השר אבי דיכטר דיכטר אומר כאן את האמת לאמיתה בנוגע לאסטרטגיה הנוכחית: ישראל שמה כעת את כל הז'טונים על הסיכוי שטראמפ יגיע להסכם ללא גרעין, ולמען הסיכוי הזה והצלחת המו"מ היא כובלת את ידיה שלה בלבנון. למעשה, קשה להבין על מה בדיוק אנשים כועסים כאן. הרי כל מי שקיבל את האקסיומה "שבעיית איראן תיתפר אך ורק על ידי טראמפ" וכל מי שצהל ושמח כאשר יצאנו למבצע צבאי מתוך כפיפות לאמריקאים, לא כול לבוא בטענה לדרג המדיני שעושה את כל מה שביכולתו כדי לא לפגוע בסיכוייו של הנשיא להצליח במשימה זו. מה אתם רוצים? שבאמת נזרוק את כל מה שנרקם בחודשים האחרונים לפח בגלל כמה כטב"מים ורחפנים מתאבדים? בגלל זה שווה לפספס את ההזדמנות לשים סוף-סוף קץ לאיום הגרעיני?! שלא תבינו אותי לא נכון, מהיום הראשון של המלחמה סברתי שהכפיפות הזאת לאמריקאים היא אסון אסטרטגי וברור היה לי שהמחירים האזרחים שישראל תידרש לשלם לא ממש יעניינו את טראמפ ואת מערך השיקולים שלו, אבל כאן אני באמת מתפלא על כל אלה שקיבלו את הכפיפות הזאת בזרועות פתוחות ומתלוננים כאשר ממשלת ישראל מתנהגת בדיוק על פי אותה כפיפות ואת מה שהיא דורשת. למסירת הביטחון שלנו לידי מעצמה זרה, יש צדדים יפים כמו מבצעים משותפים מרהיבים אבל יש גם (כנראה בעיקר) צדדים הרבה פחות יפים ...
0
3
הפסקת האש בלבנון - שהיא בפירוש תוצאה של דרישה אמריקנית - מעוררת את השאלה הנוקבת לגבי התלות המדינית של ישראל בארצות הברית. למה נתניהו כל כך ממהר ליישם את התכתיבים של טראמפ גם כשנראה שהם נוגדים לחלוטין את האינטרס הישראלי? האם יכול להיות שהוא עושה זאת משום שהוא רואה בתלות הזאת לא אילוץ וחולשה אלא מטרה בפני עצמה? בואו להכיר את האידאולוגיה האמיתית של בנימין נתניהו. https://youtu.be/6f3EUe9qNU0
0
4
לאחרונה הפסקתי להשתמש במילה "שואה". לא שהמילה שהתקבעה אצלנו כמציינת את השמדת יהודי אירופה בעייתית בפני עצמה, אבל היא כן מקפלת בתוכה את ההתייחסות שלנו לאירוע ההיסטורי הזה, התייחסות שהיא הבעייתית. אורי-צבי גרינברג, שהיה מבין הראשונים 'להתנבא' ולהזהיר מפני ההשמדה המתקרבת, היה גם הראשון לזהות את הבעייתיות שעולה מהשימוש במילה הזאת (נאום בעת קבלת פרס ביאליק, 1955). הרי המילה המקראית "שואה" אמנם מציינת 'אסון גדול' אבל היא גם מציינת אסון שהוא כל כך מפתיע וכל כך פתאומי שכנגדו המחשבה כולה מתרוקנת ואין לנו אלא להשתאות (מכאן כנראה נגזרת המילה שואה), בדומה לעמידת דום לנוכח אסון טבע מקרי ואכזרי בסתמיותו. אבל השמדת היהודים באירופה ממש לא הייתה אסון טבע פתאומי ומקרי המעורר השתאות ודממה. מדובר באירוע אנושי שמשובץ בצורה רציפה על הציר היהודי ההיסטורי, זהו תוצר סיבתי מובהק של ההיגיון הפנימי ששלט בדברי ימי ישראל מאז ומתמיד. השמדה זו לא הייתה אירוע טרנסנדנטי שמתעלה מעל כל חוקיות וסיבתיות והיא לא הייתה בועה איומה של כמה שנים שבהן האנושיות נעלמה פתאום, אלא כמו שזועק אצ"ג "זה הפשע של כלל האנושיות-התרבותית". השמדה זו הייתה 'אקורד הסיום' התמציתי והמזוקק ביותר של שנאת ישראל הַגּוֹיִית-ההיסטורית שהתפרצה בכל ימי הגלות דרך הרדיפות, הפרעות והגזירות ביהודים - מימי טיטוס ועד היטלר, מִדֹּר דֹּר. טביעת המילה "שואה" אולי כֻּוְּנה מראש לבדל את האירוע הזה בגלל ממדיו חסרי התקדים, אבל בכך היא ניתקה אותו מהרציפות ההיסטורית שלו והיא רוקנה מתוכן את כל העומק האידאי הקוסמי שלו תוך שהיא מונעת מאיתנו להתבונן במשמעויות והלקחים של אותו העומק. ולכן, במקום המילה "שואה", אצ"ג העדיף את השימוש במונח "חורבן הגלויות", ביטוי שמחזיר את ההשמדה אל הרצף היהודי-ההיסטורי שלה. אכן, בכל הדורות היהודים התעמקו במשמעויות ובלקחים של חורבנם ההיסטורי בירושלים - חורבן שהוציא אותם אל המציאות הגלותית המתמשכת. הם לא קראו לזה "שואה" ולא השתאו בדממה, אלא תמיד ניסו לדלות את העומק האידאי על מנת לתקן את אותה מציאות של חורבן. זהו במידה רבה סוד נצחיותם של היודים בכל דברי ימיהם. הבחירה לדבוק במילה "שואה", בדממה ובהשתאות לנוכח הזוועות, במקום לפתח בנו חוש יהודי-היסטורי של התבוננות מתמדת בקורות עמנו, היא מפתחת שיתוק מחשבתי וחוסר-אונים מקבע ביחס לעברנו ומונע מאיתנו להתוות דרך אל עתידנו. והתסמונת הזאת מתעוררת לא רק בהקשר של השמדת יהדות אירופה. כך למשל, כשאנחנו באים לתאר את מה שאירע לפני יותר משנתיים בעוטף עזה, אנחנו בוחרים במילה "מחדל" או "אסון ה-7 באוקטובר", שוב מילים וביטויים המבטאים אקראיות פתאומית וסתמית, שוב אירוע חסר פשר והיגיון היסטורי פנימי ... ולכן, עם כל הכוונות הטובות שהתלוו לשימוש במילה "שואה", הגיע העת להיפטר מהיחס המזיק המתלווה לו. אם ברצוננו באמת לזכור את החורבן הגדול של גלויות אירופה, עלינו להשיב לו את כל הרצינות ההיסטורית ולעמוד בכל דרישות ההתבוננות האידאית. והלוואי שלא נמצא את עצמנו, מתוך מאמץ להזכיר את גודל האירוע, להיות אלה שבמו ידיהם משכיחים את המשמעות שלו לדורות.
0
יוסף לברן - Yossef Levran - Statistics & analytics of Telegram channel @yossef_levran