کوچ بیان/ رشد با قدرت کلام
Open in Telegram
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی و کسب و کار رزرو مشاوره و دوره راههای ارتباطی: 👇 👩 @ensane20 ☎️0922 711 0 189 🌐www.ensan20.ir صفحه اینستاگرام instagram.com/ensane_2020 گروه کوچ بیان: @ensane_2020_group
Show more1 475
Subscribers
No data24 hours
No data7 days
-1930 days
Posts Archive
🔹 خودشناسی فقط درمان فردی نیست.
یونگ میگوید: «درد و رنجی که آگاه نشود، تکرار میشود و به دیگران هم منتقل میشود.»
یعنی هر چیزی که درون ما دیده و فهمیده نشود، از بین نمیرود فقط شکلش عوض میشود.
اگر اضطراب، ترس یا خشم خودمان را نشناسیم، ممکن است در زندگی به شکل:
سکوت در رابطهها
نیاز به تأیید
یا حساسیت زیاد به دیگران
خودش را نشان دهد
🔹 نتیجه: خودشناسی فقط شناخت خود نیست؛
جلوگیری از انتقال زخمهای نادیده به دیگران است.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
🔹 خودشناسی فقط درمان فردی نیست.
یونگ میگوید: «درد و رنجی که آگاه نشود، تکرار میشود و به دیگران هم منتقل میشود.»
یعنی هر چیزی که درون ما دیده و فهمیده نشود، از بین نمیرود فقط شکلش عوض میشود.
اگر اضطراب، ترس یا خشم خودمان را نشناسیم، ممکن است در زندگی به شکل:
سکوت در رابطهها
نیاز به تأیید
یا حساسیت زیاد به دیگران
خودش را نشان دهد
🔹 نتیجه: خودشناسی فقط شناخت خود نیست؛
جلوگیری از انتقال زخمهای نادیده به دیگران است.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
"میتوان زندگی را با قطعهای پارچه گلدوزیشده مقایسه کرد؛ هر کس در نیمه اول عمر خود روی آن را میبیند، اما در نیمه دوم پشت آن را.
آنچه در نیمه دوم میبیند آنقدرها زیبا نیست، اما آموزندهتر است؛ زیرا او را قادر میسازد ببیند چگونه نخها به یکدیگر متصل شدهاند."
اروین یالوم | درمان شوپنهاور
گاهی اتفاقهایی که در لحظه بیمعنا، تلخ یا حتی اشتباه به نظر میرسند، سالها بعد معنای خود را آشکار میکنند. آن زمان است که میفهمیم هر تجربه، هر شکست و هر انتخاب، بخشی از طرح بزرگتر زندگی بوده است.
✨ شاید بلوغ یعنی دیدن همین پیوندهای پنهان.
شما امروز کدام اتفاق گذشته ی زندگیتان را بهتر از قبل درک می کنید؟
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
محتواهایی که در « کوچ بیان» بهصورت رایگان منتشر میشوند، چکیده سالها تجربه عملی، مطالعه و آزمونوخطاست؛ نکاتی که بسیاری از افراد برای یادگیری آنها در دورههای آموزشی، مبالغ زیادی پرداخت میکنند.
🌿🌿🌿🌿🌿
جمله های ماندگار
"کسی چه میداند من چقدر تلاش کردهام که روحم زیبا بماند وقتی جهان پُر از رنج بود؟ زیرا در میان ویرانی و رنج وظیفهی انسان این است که قلبش را به زشتی نسپارد."
📕برادران کارامازوف
✍فئودور داستایفسکی
@ensane_202]
«اگر در آگاهی زندگی کنی، همه جا معجزه میبینی.»
©تیچ نات هان
منظور این نیست که اتفاقات خارقالعاده دائماً رخ میدهند؛ بلکه وقتی با ذهنی حاضر و هوشیار زندگی کنیم، چیزهایی که معمولاً بدیهی میپنداریم مانند نفس کشیدن، نور خورشید، صدای پرندگان، لبخند یک انسان، یا حتی خودِ زنده بودن به شکل معجزهآسایی ارزشمند و شگفتانگیز به نظر میرسند.
در نگاه تیچ نات هان، معجزه اصلی این نیست که روی آب راه برویم؛ معجزه این است که روی زمین، با آگاهی کامل، قدم برداریم.
🌱 گاهی تغییر جهان به دیدنِ دوباره همان چیزهایی نیاز دارد که هر روز از کنارشان میگذریم.
روزتون عالی
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
هر بار که خواستی حرف بزنی و نزدی...
هر بار که خواستی سؤال بپرسی و نپرسیدی...
هر بار که خواستی خودت را نشان بدهی و عقب کشیدی...
یک آجر از بنای اعتماد به نفس آیندهات را برداشتی.
اعتماد به نفس یک احساس نیست.
یک مهارت هم نیست.
اعتماد به نفس، خاطرهای است از تمام دفعاتی که با وجود ترس قدم برداشتی و فهمیدی اتفاق هولناکی نیفتاد.
هر بار که ترسیدی و انجام دادی، یک آجر روی بنای اعتماد به نفست گذاشتی.
هر بار که ترسیدی و عقب کشیدی، به ترست یاد دادی که قویتر شود.
🌱 رشد از جایی شروع میشود که تصمیم میگیری ترس، راننده زندگیات نباشد.
✍️ حالا نوبت توست:
آخرین باری که با وجود ترس، کاری را انجام دادی و از خودت عبور کردی، چه زمانی بود؟
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
سلام، آدینهتان بخیر 🌱
یکی از آرزوهای من این است که انسانها از نقش «قربانی شرایط» بیرون بیایند و قدرت انتخابهای خود را دوباره به یاد آورند.
چندی پیش نوشتهای میخواندم که در آن فردی از بیکاری خود گلایه داشت:
«پارتی ندارم. کسی هوایم را ندارد. کسی مرا نمیبیند. کسی ارزشم را درک نمیکند.»
شاید بخشی از این حرفها درست باشد. دنیا همیشه با همه انسانها عادلانه رفتار نمیکند.
اما آنچه در نوشتهاش غایب بود، سهم خودش در تغییر شرایط بود.
ننوشته بود که در این مدت چه مهارت جدیدی آموخته است.
ننوشته بود که چه ارتباطات مؤثری ساخته است.
ننوشته بود که برای دیده شدن چه ارزشی خلق کرده است.
و ننوشته بود که ساعتها گلایه و شکایت، چه تغییری در زندگیاش ایجاد کرده است.
واقعیت این است که سرنوشت فقط چیزی نیست که برای ما اتفاق میافتد؛ بخش مهمی از آن، چیزی است که هر روز در ذهن، نگرش و رفتار خود میسازیم.
رشد از جایی آغاز میشود که به جای سرزنش زمین و زمان، از خودمان بپرسیم:
«امروز چه کاری از دست من برمیآید که فردایم را بهتر کند؟»
ارتباطات سازنده، مهارتآموزی مستمر، بینش بالنده و منش پیشرونده؛ اینها عواملی هستند که مسیر زندگی را تغییر میدهند.
انسانی که مسئولیت زندگیاش را میپذیرد، آرامآرام از جایگاه قربانی به جایگاه خالق زندگی خود قدم میگذارد.
نظر شما چیست؟
چه زمانی متوجه شدید که تغییر شرایط زندگی، از تغییر نگرش و رفتار خودمان آغاز میشود؟
با نوشتن دیدگاه خود، به ادامه این گفتوگو کمک کنید.
#رشد_فردی #توسعه_حرفه_ای #مهارت_های_نرم #برندسازی_شخصی #مسئولیت_پذیری #رهبری #کوچینگ #مهارتهای_ارتباطی
سلام ادینه بخیر
یکی از آرزوهای من این است که انسانها از نقش «قربانی شرایط» بیرون بیایند و قدرت انتخابهای خود را دوباره به یاد بیاورند.
چندی پیش نوشتهای میخواندم که در آن فردی از بیکاری خود گلایه داشت: "پارتی ندارم. کسی هوایم را ندارد. کسی مرا نمیبیند. کسی ارزشم را درک نمیکند."
شاید بخشی از این حرفها درست باشد؛ دنیا همیشه با انسان ها رفتار عادلانه ای ندارد.
اما آنچه در نوشتهاش پنهان بود، سهم خودش در تغییر شرایط بود.
ننوشته بود که در این مدت چه مهارت جدیدی آموخته است. ننوشته بود که چه شبکه ارتباطی تازهای ساخته است. ننوشته بود که برای دیده شدن چه ارزشی خلق کرده است. ننوشته بود که ساعتهای شکایت و گلایه، چه نتیجهای برایش داشته است.
واقعیت این است که سرنوشت فقط چیزی نیست که برای ما اتفاق میافتد؛ بخش مهمی از آن چیزی است که هر روز در ذهن، نگرش و رفتار خود میسازیم.
🌱رشد از جایی شروع میشود که به جای سرزنش زمین و زمان، از خودمان بپرسیم:
"امروز چه کاری از دست من برمیآید که فردایم را بهتر کند؟"
ارتباط سازنده، افزایش مهارت ، بینش بالنده و منش پیشرونده؛ اینها همان چیزهایی هستند که مسیر زندگی را تغییر میدهند.
انسانی که مسئولیت زندگیاش را میپذیرد، آرامآرام از جایگاه قربانی به جایگاه خالق زندگی خود قدم میگذارد.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
اگر این محتوا برای شما مفید بود، با ریاکشن خودتان به من بازخورد بدهید.
هرچه میزان ریاکشنها و مشارکت شما بیشتر باشد، من هم بیشتر از تجربهها، دانش، آگاهیها و نکاتی که حاصل گفتوگو با صدها نفر در مسیر رشد فردی و توسعه شخصی است، با شما به اشتراک خواهم گذاشت.
مشارکت شما، کیفیت محتوای این کانال را بالاتر میبرد. 🌱
اگر در اطرافت افرادی رو میشناسی که به رشد فردی، خودشناسی و بهتر کردن کیفیت زندگیشون اهمیت میدن، خوشحال میشیم اونها رو به کانال «کوچ بیان» دعوت کنی.
اینجا درباره مسیر رشد، تغییر عادتها و ساختن نسخه بهتر خودمون حرف میزنیم. 🌱🌱🌱🌱🌱
🔹 چند بار تصمیم گرفتهای خودت را بهتر بشناسی، اما دوباره در همان الگوهای تکراری گیر کردهای؟
گاهی مشکل ما کمبود اطلاعات نیست... مشکل این است که نمیدانیم چرا با وجود آگاهی، باز هم بعضی رفتارها، احساسات و انتخابها در زندگیمان تکرار میشوند.
دوره خودشناسی فرصتی است برای اینکه:
✅ الگوهای ذهنی و رفتاری خودت را بشناسی
✅ ریشه بسیاری از احساسات و واکنشهایت را کشف کنی
✅ آگاهانهتر تصمیم بگیری
✅ ارتباط سالمتری با خودت و دیگران بسازی
📅 شروع دوره پنجم:
سهشنبه ۹
تیرماه
ساعت: 18
اگر مدتهاست به دنبال شناخت عمیقتر خودت هستی و میخواهی از چرخه تکرارهای فرساینده خارج شوی، این دوره میتواند نقطه شروع ارزشمندی برایت باشد.
ظرفیت دوره محدود است.
برای دریافت اطلاعات و ثبتنام پیام بده. 🌱
@ensane20
🔹 چند بار تصمیم گرفتهای خودت را بهتر بشناسی، اما دوباره در همان الگوهای تکراری گیر کردهای؟
گاهی مشکل ما کمبود اطلاعات نیست... مشکل این است که نمیدانیم چرا با وجود آگاهی، باز هم بعضی رفتارها، احساسات و انتخابها در زندگیمان تکرار میشوند.
دوره خودشناسی فرصتی است برای اینکه:
✅ الگوهای ذهنی و رفتاری خودت را بشناسی
✅ ریشه بسیاری از احساسات و واکنشهایت را کشف کنی
✅ آگاهانهتر تصمیم بگیری
✅ ارتباط سالمتری با خودت و دیگران بسازی
📅 شروع دوره پنجم:
سهشنبه ۹
تیرماه
ساعت: 18
اگر مدتهاست به دنبال شناخت عمیقتر خودت هستی و میخواهی از چرخه تکرارهای فرساینده خارج شوی، این دوره میتواند نقطه شروع ارزشمندی برایت باشد.
ظرفیت دوره محدود است.
برای دریافت اطلاعات و ثبتنام پیام بده. 🌱
@ensane20
🔹 چند بار تصمیم گرفتهای خودت را بهتر بشناسی، اما دوباره در همان الگوهای تکراری گیر کردهای؟
گاهی مشکل ما کمبود اطلاعات نیست... مشکل این است که نمیدانیم چرا با وجود آگاهی، باز هم بعضی رفتارها، احساسات و انتخابها در زندگیمان تکرار میشوند.
دوره خودشناسی فرصتی است برای اینکه:
✅ الگوهای ذهنی و رفتاری خودت را بشناسی
✅ ریشه بسیاری از احساسات و واکنشهایت را کشف کنی
✅ آگاهانهتر تصمیم بگیری
✅ ارتباط سالمتری با خودت و دیگران بسازی
📅 شروع دوره پنجم: سهشنبه ۹
تیرماه
اگر مدتهاست به دنبال شناخت عمیقتر خودت هستی و میخواهی از چرخه تکرارهای فرساینده خارج شوی، این دوره میتواند نقطه شروع ارزشمندی برایت باشد.
ظرفیت دوره محدود است.
برای دریافت اطلاعات و ثبتنام پیام بده. 🌱
@ensane20
🔹 چند بار تصمیم گرفتهای خودت را بهتر بشناسی، اما دوباره در همان الگوهای تکراری گیر کردهای؟
گاهی مشکل ما کمبود اطلاعات نیست. مشکل این است که نمیدانیم چرا با وجود آگاهی، باز هم بعضی رفتارها، احساسات و انتخابها در زندگیمان تکرار میشوند.
دوره خودشناسی فرصتی است برای اینکه: ✅ الگوهای ذهنی و رفتاری خودت را بشناسی
✅ ریشه بسیاری از احساسات و واکنشهایت را کشف کنی
✅ آگاهانهتر تصمیم بگیری
✅ ارتباط سالمتری با خودت و دیگران بسازی
📅 شروع دوره پنجم:
سهشنبه ۹ تیرماه
ساعت 18
اگر مدتهاست به دنبال شناخت عمیقتر خودت هستی و میخواهی از چرخه تکرارهای فرساینده خارج شوی، این دوره میتواند نقطه شروع ارزشمندی برایت باشد.
ظرفیت دوره محدود است.
برای دریافت اطلاعات و ثبتنام پیام بده. 🌱
@ensane20
جمله های ماندگار
همهی ما فکر می کنیم که هنوز به اندازه کافی زمان داریم تا با دیگران یکسری کارها را انجام دهیم و به آنها چیزهایی را که می خواهیم و باید، بگوییم.
و بعد؛ ناگهان اتفاقی میافتد که باعث می شود بایستیم و به کلماتی مثلِ "اگر" و "ای کاش" فکر کنیم.
📘مردی به نام اوه اثر
✍فردریک بکمن
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
روزتون بخیر و خوشی ❤️🌹
جمله های ماندگار
همهی ما فکر می کنیم که هنوز به اندازه کافی زمان داریم تا با دیگران یکسری کارها را انجام دهیم و به آنها چیزهایی را که می خواهیم و باید، بگوییم.
و بعد؛ ناگهان اتفاقی میافتد که باعث می شود بایستیم و به کلماتی مثلِ "اگر" و "ای کاش" فکر کنیم.
مردی به نام اوه اثر #فردریک_بکمن
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane_2020
🌿 چرا بعضی آدمها در سختترین شرایط، آرامتر از بقیه میمانند؟
🌿 چرا بعضی آدمها در شرایط سخت، آرامتر میمانند؟
چون خودشان را بهتر میشناسند.
آرامش به معنی نداشتن مشکل نیست؛ یعنی شناخت احساسات، نیازها و الگوهای درونی خودمان تا بتوانیم در لحظات دشوار، آگاهانهتر عمل کنیم.
اگر این روزها با اضطراب، سردرگمی یا تکرار چالشهای مشابه روبهرو هستی، شاید زمان آن رسیده که بیشتر به خودت و دنیای درونت توجه کنی.
✨ خودشناسی، اولین قدم برای رسیدن به آرامش پایدار است.
📩 برای آشنایی با مسیر کوچینگ و خودشناسی، پیام بده.
@ensane20
چرا «انگیزه» برای ساختن بهترین سال زندگی کافی نیست؟ 📉
خیلیها میپرسند: «چطور همیشه انگیزه داشته باشیم؟»
اما حقیقت اینجاست:
قرار نیست همیشه انگیزه داشته باشی.
دارن هاردی در کتاب «بهترین سال زندگی تو» میگوید:
آدمهای موفق لزوماً انگیزه بیشتری ندارند؛
آنها «سیستم» و «تعهد» قویتری دارند.
انگیزه مثل بنزین سوپراست؛
هیجانانگیز، اما زود تمام میشود.
اما «سیستم» مثل موتور ماشین است؛
حتی وقتی حالت خوب نیست، تو را جلو میبرد.
وقتی بیحوصلهای، خستهای یا انگیزه نداری.
قرار نیست متوقف بشوی.
فقط باید به سیستم کوچکت وفادار بمانی.
حتی اگر فقط ۱۰٪ توانت را اجرا کنی،
یعنی موتور هنوز روشن است…
و همین ادامه دادنهای کوچک،
چیزی است که در نهایت «نتیجههای بزرگ» میسازد.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane2020
برای ارتباط با پشتیبان و رزرو مشاوره و دوره ها به آیدی پشتیبان پیام بدید👇
@ensane20
ا
چرا «انگیزه» برای ساختن بهترین سال زندگی کافی نیست؟ 📉
خیلیها میپرسند: «چطور همیشه انگیزه داشته باشیم؟»
اما حقیقت اینجاست:
قرار نیست همیشه انگیزه داشته باشی.
دارن هاردی در کتاب «بهترین سال زندگی تو» میگوید:
آدمهای موفق لزوماً انگیزه بیشتری ندارند؛
آنها «سیستم» و «تعهد» قویتری دارند.
انگیزه مثل بنزین سوپراست؛
هیجانانگیز، اما زود تمام میشود.
اما «سیستم» مثل موتور ماشین است؛
حتی وقتی حالت خوب نیست، تو را جلو میبرد.
وقتی بیحوصلهای، خستهای یا انگیزه نداری.
قرار نیست متوقف بشوی.
فقط باید به سیستم کوچکت وفادار بمانی.
حتی اگر فقط ۱۰٪ توانت را اجرا کنی،
یعنی موتور هنوز روشن است…
و همین ادامه دادنهای کوچک،
چیزی است که در نهایت «نتیجههای بزرگ» میسازد.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane2020
برای ارتباط با پشتیبان و رزرو مشاوره و دوره ها به آیدی پشتیبان پیام بدید👇
@ensane20
این متن رو میتونیم برای کانال «دنیای نویسندگی و کوچ» کمی حرفهایتر، روانتر و با ضربهی پایانی قویتر تنظیم کنیم:
چرا «انگیزه» برای ساختن بهترین سال زندگی کافی نیست؟ 📉
خیلیها میپرسند: «چطور همیشه انگیزه داشته باشیم؟»
اما حقیقت اینجاست:
قرار نیست همیشه انگیزه داشته باشی.
دارن هاردی در کتاب «بهترین سال زندگی تو» میگوید:
آدمهای موفق لزوماً انگیزه بیشتری ندارند؛
آنها «سیستم» و «تعهد» قویتری دارند.
انگیزه مثل بنزین سوپراست؛
هیجانانگیز، اما زود تمام میشود.
اما «سیستم» مثل موتور ماشین است؛
حتی وقتی حالت خوب نیست، تو را جلو میبرد.
وقتی بیحوصلهای، خستهای یا انگیزه نداری…
قرار نیست متوقف شوی.
فقط باید به سیستم کوچکت وفادار بمانی.
حتی اگر فقط ۱۰٪ توانت را اجرا کنی،
یعنی موتور هنوز روشن است…
و همین ادامه دادنهای کوچک،
چیزی است که در نهایت «نتیجههای بزرگ» میسازد.
فاطمه داداشی
کوچ و مدرس مهارتهای ارتباطی
@ensane2020
برای ارتباط با پشتیبان و رزرو مشاوره و دوره ها به آیدی پشتیبان پیام بدید👇
@ensane20
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
