en
Feedback
سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا

سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا

Open in Telegram

هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com

Show more
2 509
Subscribers
+124 hours
-27 days
-1030 days
Posts Archive
روزنامه همشهری: ۲۰ میلیون نفر در صف خرید طلا هستند این یعنی مردم دیگر امیدی به سرمایه‌گذاری در تولید ندارند ➣ ‌@Onlin_24

#ومپنا عطف به نامه شماره 1400/2046 مورخ 1403/12/20 شرکت گروه مپنا و در راستای رعایت ماده 13 دستور العمل افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ، به استحضار می‌رساند شرکت گروه مپنا در نظر دارد نیروگاههای صفائیه و بهرمان را در قالب دارایی و با قیمت کارشناسی به شرکت فرعی "تولید انرژیهای تجدید پذیر مپنا" منتقل نماید. ضمناً نیروگاه‌های زرند ، سیرجان و قشم در حال ساخت می‌باشند که پس از تکمیل در قالب دارایی و با قیمت کارشناسی به شرکت مذکور انتقال می‌یابد.

⭕️ معامله گران تالار بورس میزهای خود را ترک کردند.
⭕️ معامله گران تالار بورس میزهای خود را ترک کردند.

⭕️⭕️ بسیار مهم؛ متوسط قیمت سهام میانگین قیمت سهام برحسب دلار تنها دو مرتبه در 16 سال گذشته به سطوح فعلی رسیده بود. یک مقطع کو
⭕️⭕️ بسیار مهم؛ متوسط قیمت سهام میانگین قیمت سهام برحسب دلار تنها دو مرتبه در 16 سال گذشته به سطوح فعلی رسیده بود. یک مقطع کوتاه در سال 91 که به سرعت اصلاح شد و یک مقطع چند ماهه در سال 97-98 به دلیل رشد با تاخیر سهام نسبت به دلار. این محاسبات براساس شاخص قیمت وزنی-ارزشی انجام شده است که بهترین شاخص در دسترس برای بررسی تغییرات قیمت سهام بر حسب دلار است. |

بالاخره معلوم شد نامه ی ترامپ چی شده. حاجی اشتباهی نامه رو واسه امام خمینی فرستاده😄 مجری: شما به خمینی نامه فرستادی ترامپ: بله دیروز فرستادم ➣ ‌@Onlin_24

🔺دلار و طلا سال آینده نوسانات زیادی خواهند داشت ولی در کل روند هردو افزایشی خواهد بود و نگران نوسان ها نباشید. 🔺*اگر در صنعت ساختمان سرمایه گذاری میکنید روی ساختمانهای متراژ کوچک سرمایه گذاری کنید.* *🔺برای اولین بار پس از ۳۰ سال برآیند رشد مسکن در قیاس با طلا و دلار کمتر بود و خواهد ماند (دلیل عدم توانایی خرید مردم است)* 🔺در ساخت مسکن، سبک زندگی مورد توجه خواهد بود تا متراژ واحد مسکونی پس به نسل زد و خواسته های آنها توجه کنید *🔺هم در ایران و هم در کشور دیگری به غیر از ایران درامد و بیزینس دلاری خلق کنید * 🔺سبد سرمایه گذاری برای ۱۴۰۴ رو پیشنهاد دادند 🔺بورس الان ارزنده هست اما به ریسک سیاسی وابسته است و ریسک سیاسی بالاست. 🔺در صورت توافق پتانسیل های بورس فرصت رشد خواهند یافت و رشد خوبی را تجربه خوهند کرد. 🔺فشار مالیاتی در سال آینده بیشتر و بیشتر می‌شود *پیش بینی نرخ دلار اسفند ۱۴۰۴ ، ۱۵۰ هزار تومن*

📌📌📌📌📌 مطلب زیر را شاید اکثرا بدانید اما یادآوری آن بنظر مفید است. بحث سیاه نمایی هم نیست، باید شرایط را بدانیم و درست تصمیم بگیرم. زیاد هم احساسی نشویم و شرایط را درک کنیم و امیدوار باشیم. *🛑کسانی که بیزینس می کنند این متن را چند مرتبه مطالعه کنند.* *♦️چکیده ای از مطالب مهم* *سمینار تحلیل و پیش بینی اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۴* که توسط *موسسه بامداد* اجرا گردید. ✍️دکتر سیامک قاسمی 🔺امید که روشنگر مسیر برای شما بزرگواران باشد . *خلاصه مطالب*: 🔺در سال ۱۴۰۴ فرصت اشتباه کردن ندارید و شرایط کشور بسیار نوسانی است . 🔺موضوع اساسی ایران موضوع ناترازی انرژیست که حتی با رفع تحریم ها حل نخواهد شد و موضوع اصلی دیگر *تحریم ها* است . 🔺تحریم مانع مهم در اصلاحات اصلی ایران است و تا رفع نشود نرخ دلار و تورم و رکود و .... بهمین منوال ادامه خواهد داشت و رفت و آمد افراد و تغییر مسئولین چندان نقش و تاثیری بر اقتصاد نخواهد داشت. 🔺رفتارهای ترامپ از نظر کاراکتری همراه با نوسان است و عدم قطعیت . برای ایران قبلا همه تحریمها اعمال شده اند و ترامپ تحریم خاص جدیدی ندارد اما تنها تحریم مهم و ممکن ترامپ ، *تحریم نفت است که بسیار اهمیت دارد.* 🔺اگر بتواند فروش نفت ایران را به زیر ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند شرایط سختی را خواهیم داشت. *🔺چه توافق بشود چه نشود برق نداریم و گاز نداریم.* 🔺نیروگاه بوشهر ۱هزار مگاوات ظرفیت داره و هم اینک در پیک مصرف *ما ۱۵ هزارمگاوات کسری داریم یعنی معادل ۱۵ نیروگاه مثل بوشهر !* 🔺حداقل ۲۰ میلیارد دلار و پنج سال زمان برای جبران کسری برق نیاز داریم . 🔺شرایطی که با گذر زمان ایجاد شده قطعا دفعتا نمیتواند حل شود. 🔺سبد انرژی کشور متکی بر گاز است و ما منابع گاز رو داریم و امکانات استخراج و بهره برداری رو نداریم . 🔺از یک طرف تجهیزات مستهلک و از طرفی دیگر مصرف سالیانه بالا می رود و این گپ و کسری را بیشتر می کند . 🔺سرمایه گذاری برای انرژی های پاک چندان توجیه ندارد 🔺قیمت طلای جهانی بالا خواهد ماند و به ۳۰۰۰ یا ۳۱۰۰ دلار افزایش خواهد یافت . افت قیمت انس ممکن نیست . 🔺باتوجه به سیاستهای ترامپ و تعرفه هایی که برای کشورها تعیین میکند که بر تورم خود آمریکا نیز موثر است سیاست بانک مرکزی آمریکا مبنی بر بالا نگه داشتن نرخ بهره خواهد بود و از این رو ورود یا *افزایش سرمایه گذاری روی رمز ارز توصیه نمی شود.* 🔺سال آینده قوی شدن ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر رقم میخورد. *🔺سه سناریو برای ایران ممکنه:* ۱.تنش نظامی وجنگ تمام عیار ۲.مذاکرات و توافق ۳.کش دادن شرایط فعلی و فشار حداکثری *🔺که حالت سوم محتملتر است و توافق کمترین احتمال را دارد.* 🔺سال ۱۴۰۴ سال جراحی اقتصادی نیست و دولت جرات اون رو ندارد چون نگران رفتار های غیر قابل پیش بینی اجتماعی میباشد . 🔺سال آینده سال هولد کردن طرحهای توسعه ای و تمرکز روی حفظ وضع موجوده . *🔺انتظارات تورمی سال آینده بالاست ،* 🔺دما سنج اقتصاد ایران دلاره لیدر بازارها دلار است *🛑توصیه ها:* 🔺بیزینس هایی که تقاضای مشتریان در اون قابلیت به تعویق انداختن در خرید را دارند رو راه نندازید مثل مبلمان و یا پوشاک و ... *🔺فشار مالیاتی جدی خواهد بود پس بهترین مشاورین رو داشته باشید .* 🔺هر تصمیمی میخواهید بگیرید الان بگیرید و اجرا کنید منتظر کسی یا اتفاقی نباشید چون هیچ اتفاق متفاوتی نمی افتد و کشور با همین فرمان جلو میرود. *🔺هوشمندانه ولی سریع تصمیم بگیرید و استارت بزنید.* 🔺*بدهی ارزی ایجاد نکنید* *🔺مطالبات ارزی داشته باشید* *🔺وبدهی دیگران نزد خود را ترجیحا ارزی کنید.* 🔺از اجرای پروژه های مرتبط با دولت پرهیز کنید چون مشکل مالی و کسری بودجه شدید دارد. 🔺دلار در خوشبینانه ترین حالت در قیمت فعلی خواهد ماند . 🔺در حالت فروش نفت بالای ۷۰۰ هزار بشکه قیمت دلار به ۱۲۵ هزار میرسه . 🔺در صورت فروش زیر ۵۰۰ هزار به ۱۳۶ هزار تا ۱۵۰ هزار به بالا افزایش خواهد یافت 🔺بسمت راه اندازی واحد تولیدی نروید . 🔺هزینه ها رو بشدت مدیریت کنید حتی جزیی ترین ها رو و جلو ریخت و پاشها رو بگیرید 🔺فعالیتهای با دوره برگشت مطالبات طولانی نداشته باشید . *🔺وام های با نرخ بالاتر از عرف نگیرید و از کراود فاندینگ ها پول نگیرید توجیه اقتصادی ندارد .* 🔺بسیاری از وام های دریافتی از صندوق ها و سکوهای سرمایه گذاری که سر رسید شده اند معوق شده اند و سراغ ضمانت نامه های آنها رفته اند. بعبارتی کارمزد سکوها ها بالا و پرریسک و در شرایط اقتصادی فعلی توجیه ناپذیر است. 🔺سرمایه گذاری روی طلا خوبه اما نه به نگاه کوتاه مدت * 🔺نقره حباب داره و خریدش پیشنهاد نمیشه . 🔺سرمایه گذاری روی خودرو پیشنهاد نمیشه .

دروغی به نام شاخص کل بورس شاخص فعلی که مبنای تحلیل‌ها قرار می‌گیرد، بازتاب‌دهندهٔ وضعیت واقعی بازار نیست و تنها عملکرد چند شرکت بزرگ را منعکس می‌کند. این موضوع سبب شده است تا مدیران سازمان بورس با اتکا به «شاخص‌سازی»، تصویری غیرواقعی و مثبت از عملکرد خود ارائه دهند؛ در حالی که بخش عمده‌ای از بازار، وضعیتی ضعیف دارد. برای مثال، امروز شاخص هم‌وزن ۳۹۰۰ واحد منفی بود، اما شاخص کل ۲۶۰۰ واحد مثبت گزارش شد. نکتهٔ قابل‌تأمل اینکه ۷۶ درصد از نمادهای بازار منفی بودند و با وجود این، شاخص کل به کمک شاخص‌سازی مثبت ماند. به همین دلیل، ممکن است در آینده از این روز به‌عنوان یکی از روزهای موفقیت‌آمیز سازمان بورس و مسئولان اقتصادی یاد شود! جالب اینکه از ۸۱۱ نماد موجود در بازار، ۶۱۴ نماد در محدودهٔ منفی و ۲۴۱ نماد در صف فروش قرار داشتند؛ با این حال، شاخص کل همچنان مثبت بود. این پدیده تنها به امروز محدود نیست و در گذشته نیز شاهد چنین شرایطی بوده‌ایم. دردناک‌تر اینکه مسئولان اقتصادی کشور و برخی نمایندگان مجلس از همین آمارهای غیرواقعی برای خوب جلوه دادن وضعیت بازار استفاده می‌کنند. از یک سو، سهامداران متحمل زیان‌های سنگین شده‌اند و از سوی دیگر، تحریف واقعیت به کمک شاخص‌سازی، نارضایتی و ناراحتی عمیقی را در میان آن‌ها ایجاد کرده است. راه حل چیست؟ 1. اصلاح شاخص یا معیار تحلیل‌ها: یا شاخص هم‌وزن به‌عنوان معیار اصلی تحلیل قرار گیرد یا وزن‌دهی شرکت‌ها به‌گونه‌ای اصلاح شود که سلطهٔ حدود ۲۰ شرکت بزرگ بر کل بازار کاهش یابد. 2. استفاده از شاخص‌های واقعی: در شرایطی که نرخ ارز و تورم به‌شدت نوسان دارند، عدد اسمی فعلی شاخص کل معیار مناسبی برای ارزیابی سود و زیان واقعی نیست. بهتر است شاخص بر اساس ارزی باثبات (مانند دلار) محاسبه شود یا تورم از آن کنار گذاشته شده و نرخ واقعی مبنای محاسبه قرار گیرد. اگر با دیدی واقع‌بینانه ارزیابی کنیم، بورس ایران اکنون در بدترین و اسفناک‌ترین وضعیت خود در بیش از یک دههٔ اخیر قرار دارد و اثبات این ادعا چندان دشوار نیست. ارزش دلاری بازار سهام که در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۴۳۳ میلیارد دلار رسیده بود و حتی در سال ۱۳۹۰ هم بالای ۱۲۴ میلیارد دلار بود، اکنون ــ با وجود پذیرش شرکت‌های جدید و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای ــ نه‌تنها رشدی نداشته، بلکه نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۷۵ درصد و نسبت به سال ۱۳۹۰ حدود ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرده است. همهٔ اینها در حالی است که تلاش‌های فراوانی برای شاخص‌سازی انجام شده و اگر این شاخص‌سازی‌ها را در نظر نگیریم، وضعیت بازار به‌مراتب بدتر و بحرانی‌تر خواهد بود. مقایسهٔ بازار سهام با بازارهای دیگر همچون طلا، مسکن و خودرو نیز نشان‌دهندهٔ عقب‌ماندگی چشمگیر بورس است. به بیان دیگر، بازار سهام به‌شدت از سایر بازارها عقب مانده است. در پایان، لازم است تأکید شود که شرایط فعلی بورس بسیار ناامیدکننده و بحرانی است. امید می‌رود دولت و مجلس با تغییر رویکرد و تعامل سازنده بتوانند این بازار آسیب‌دیده را به مسیر صحیح بازگردانند. @PiknikAnalyst

افشاگری زیدآبادی در باره الله کرم در زمان خاتمی، یک هیات اروپایی برای حسن روابط آمده بود؛ الله کرم پشت سرشان تیراندازی کرد؛ انها هم ترسیدند و رفتند. ➣ ‌@Onlin_24

قرارداد تاسیس اولین صندوق ETF بیت کوین برای عرضه در بازار سرمایه ایران، بین گروه مالی فیروزه و نوبیتکس امضا شد.

اعلام وضعیت سهامداران @PiknikAnalyst

⭕️ انتشار گواهی طلا توسط بانک مرکزی فعلا متوقف شد.
⭕️ انتشار گواهی طلا توسط بانک مرکزی فعلا متوقف شد.

#به‌نام_امام‌صادق_به‌کام_تندروها ناکارآمدی مدیریتی؛ از نظریه تا عمل دولت سیزدهم کارخانه فولاد خزر گیلان را به هلدینگ دانشگاه امام صادق واگذار کرد. دانشگاهی که خود را پایگاه نظریه اداره کشور در شرایط تحریم می‌داند. اما اکنون، نتیجه این مدیریت چیست؟ اعلام ورشکستگی کارخانه و احتمال بیکاری ۳۰۰ کارگر! وقتی نظریه‌پردازی جای تجربه را می‌گیرد اداره یک بنگاه اقتصادی نه با شعار، بلکه با تخصص، تجربه و برنامه‌ریزی دقیق ممکن است. اما در اینجا، هیئت‌مدیره‌ای که همه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق هستند، در عمل نشان داده‌اند که از پس مدیریت یک واحد صنعتی برنمی‌آیند. کارخانه‌ای که تحت نظر مؤسسه جامعه الامام الصادق اداره می‌شود، اکنون با زیان ۲ هزار میلیاردی روبه‌روست. مدیریتی که «اراده‌ای برای ادامه فعالیت ندارد» طبق گفته‌های تیمور پورحیدری، مدیرکل صمت گیلان، مشکلات جدی مجتمع ذوب آهن فولاد خزر نتیجه مستقیم سوءمدیریت، نداشتن برنامه و بی‌توجهی به آینده کارخانه است. این کارخانه به دلیل بدهی‌ها، از اول بهمن تولید خود را متوقف کرده و مدیران آن تمایلی به ادامه فعالیت ندارند و قصد واگذاری آن را دارند! این شرکت تاکنون هیچ صورت مالی مشخصی ارائه نکرده و عملکرد آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عدم پاسخگویی و نداشتن شفافیت، به همراه سوءمدیریت، باعث شده است که این مجموعه صنعتی، که می‌توانست فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد کند، به یک بحران اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود. هیئت‌مدیره‌ای که به جای راه‌حل، بحران می‌سازد اسامی مدیران این شرکت به‌خوبی نشان می‌دهد که مدیریت آن در اختیار یک جریان خاص دانشگاهی است: - احسان راستی (مدیرعامل) - علیرضا امینی (رئیس هیئت‌مدیره) - مسعود بهرامی نوید (نایب رئیس هیئت‌مدیره) - محمدهادی زاهدی‌وفا (عضو هیئت‌مدیره) - علی دانا (عضو هیئت‌مدیره) - سید مصطفی میرلوحی (عضو هیئت‌مدیره) - مالک رحمتی (عضو هیئت‌مدیره) - محمد رضوانی‌فر (عضو هیئت‌مدیره) همگی این افراد تحصیل‌کرده دانشگاه امام صادق‌اند. آیا این تصادفی است؟ این تجربه، یک‌بار دیگر ثابت کرد که مدیریت اقتصادی، نه با تئوری‌های انتزاعی، بلکه با دانش عینی، تجربه و تخصص واقعی اداره می‌شود. در حالی که هزاران مدیر و متخصص صنعتی توانمند در کشور وجود دارند، واگذاری این صنایع به حلقه‌ای بسته از افراد خاص، نتیجه‌ای جز ورشکستگی، تعطیلی و بیکاری کارگران ندارد. @Piknikanalyst

💠۳۰ اسفند تعطیل رسمی شد
💠۳۰ اسفند تعطیل رسمی شد

#انتخابات 📌جدیدا دیدم یه عده میگن چرا در انتخابات از پزشکیان حمایت کردید و این شرایط کشور بخاطر انتخاب شماست. پاسخ: 🚨فرض می
#انتخابات 📌جدیدا دیدم یه عده میگن چرا در انتخابات از پزشکیان حمایت کردید و این شرایط کشور بخاطر انتخاب شماست. پاسخ: 🚨فرض میکنیم ما حمایت کردیم و پزشکیان رای اورد الان برمیگردیم به عقب و حمایت نمیکنیم و الان سعید جلیلی رییس جمهور هست. ۱.گشت ارشاد در خیابان بود و داشت دنبال مردم میکرد ۲. قانون عفاف و حجاب ابلاغ شده بود و احتمالا مردم و پلیس به شدت در حال چالش بودند. ۳.واتس آپ و گوگل پلی فیلتر بود ۴.واردات ایفون ممنوع بود ۵.دلار هم یه عددی بین ۹۰ تا ۱۰۰ به پیش بینی دولت رییسی 🔗موضوع بعدی اینکه انگار ما بین جورج واشنگتن و روزولت میخواستیم انتخاب کنیم و پزشکیان رو انتخاب کردیم. 🚨پزشکیان گزینه ایده ال و حتی نزدیک به مطلوب من نیست اما قطعا از جلیلی بهتره 📌موضوع اخر درمان این مشکلات جراح و تجهیزات و از همه مهمتر خواست بیمار را میخواهد که هیچ کدام وجود ندارد پس اگر بین ۱۰۰ واحد بد بختی و ۹۹ واحد بد بختی ۱۰۰۰ بار انتخاب کنم هر ۱۰۰۰ بار ۹۹ واحد بد بختی را انتخاب میکنم. مجتبی سلطانی

پروپاگاندای بی‌بی‌سی علیه ایران نقش بر آب شد؛ پیشنهاد ترامپ به ایران مثل رفتار مغول‌ها است! مهمانان برنامه، پروژه ضد ایرانی تلویزیون دولتی انگلستان را ناکام گذاشتند: مذاکره با ترامپی که به قول آقای خامنه‌ای هدفش تحکم است مشروع نیست! نه آمریکا و نه اسرائیل به این راحتی‌ها نمی‌توانند به ایران حمله کنند؛ آن‌ها می‌دانند حمله به ایران عواقب و پیامد وسیعی در پی خواهد داشت! ➣ ‌@Onlin_24

❌دلار امروز برگشت جایی که ثابتی و رفقاش به خاطرش همتی رو استیضاح کردند! مسئول اصلی نرخ دلار بانک مرکزی که نبود، احتمالا همین
❌دلار امروز برگشت جایی که ثابتی و رفقاش به خاطرش همتی رو استیضاح کردند! مسئول اصلی نرخ دلار بانک مرکزی که نبود، احتمالا همین نماینده‌های مجلس از این به بعد مسئول نرخ دلار هستند! @twitter_bourse🐦

✏️ گزارشی که رهبر انقلاب دیروز مهمل و پوچ نامیدند ، تفکر و روشی است که بر دولت مرحوم #رییسی حاکم بود و در سطح رییس جمهور تصمیم سازی و ارائه گزارش می کرده است. تفکری که در سه سال به اندازه چند دهه به اقتصاد کشور لطمه زد و اگر ادامه پیدا می کرد مشخص نبود چیزی از تولید در این کشور باقی بماند. تفکری که بال سیاسی آن #جبهه_پایداری و بال اقتصادی آن #دلار_زدایی است. 💬هم اینک هم متاسفانه این تفکر صدای بلند ، پول زیاد و نفوذ فراوان دارد ، صدا و سیما را کامل در اختیار دارد و در دولت چهاردهم هم هنوز در قالب #وفاق مدیران زیادی از این جریان در گلوگاههای مهم اقتصادی در حال تصمیم گیری و تصمیم سازی هستند.

تفاوت محتوای زشت و زننده با محتوای دلنشین ⚽️Channel: ⚽️ @Futball180TV

🔴روایت رهبری از گزارشی که رئیسی به ایشان داد: «گزارش را خواندم، دیدم گزارش مهمل است، پوچ است…» ◀️ دیده بان:انتقاداتی که به مرحوم رئیسی ی‌شد مبنی بر اینکه دانش و تخصص ندارد به این جهت بود که فرق بین گزارش مهمل و پوچ با گزارش واقعی را تشخیص نمی‌داد 👈👥 🗣 رسانه ماباشید دیده بان ایران، رسانه مستقل ایرانیان 🇮🇷 https://t.me/Didehban_Iran 🇮🇷