☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫
Open in Telegram
«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـنهایِ طولانـی| متنها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0
Show more4 788
Subscribers
-124 hours
+527 days
+1630 days
Posts Archive
بله خلاصه. خیلی فَرقه بین اوناییکه میدونن «میشه، میتونیم» و در حدِ شعار نگهش نمیدارن و نتیجهش میشه ماهوارههای تمامایرانی در شرایطِ تحریم، میشه پهپادِ ایرانی در شرایط تحریم که چندین کشور؛ از جمله امریکا هم ازش کپی میزنن، میشه هایپرسونیک در شرایطِ تحریم که دو قدرتِ اتمی + ناتو رو وادار به آتشبس میکنه، میشه رتبهٔ اول شاخصهایِ علمی منطقه، میشه حضور ایران در بین کشورهایِ دارای چرخهٔ کامل صنعت فضایی! میشه تبدیلِ تیم ملی کشتی ایران به قهرمانِ جهان با امکانات کمپِ مجهزِ ایرانی، میشه واکسنِ ایرانی، میشه رادیو داروهایِ تشخیص و درمانِ سرطان و دستگاه تولید رادیو دارویِ بومی که دستاورد صنعتِ هستهایِ ایرانیه! میشه افتتاحِ فاز ۱۱ پارس جنوبی بهدست متخصصان و مهندسان ایرانی [در دولت سیزدهم] که خبرنگارِ المیادین رو در مراسم افتتاح مبهوت کرده بود، میشه بزرگترین آبشیرینکنِ فراساحلی در منطقه توی سیستان و بلوچستان [در دولت سیزدهم!] و… تمامِ کسانیکه برای ایران تولیدِ قدرت و امید میکنن؛ با اوناییکه علیرغمِ پذیرشِ آگاهانهٔ مسئولیت مدام میگن «ممکن نیست، نمیشه، نداریم» و با همین نالهها هم پزِ صداقت میدن و نتیجهٔ انتخابشون هم میشه این وضعیتِ رهاشدگیِ بازار و بیعرضگی و ناترازیِ مدیریتی! میشه، ممکنه؛ شما بلد نیستید، همّتش رو ندارید! حداقل در تریبونهای رسمیتون بجایِ ذکر مصیبت؛ راویِ قوّتها باشید.
از آرزویِ اجارهٔ ماهواره! تا طراحی و ساختِ صفر تا صدِ ماهواره؛ کاملاً مبتنی با دانشِ بومی!
رزمآرا، نخستوزیرِ پهلـوی گفته بود: «ایرانـی توان ساختِ یک لولهـنگ -آفتابه- رو هم نداره!» امروز اگه زنده بود؛ احتمالا همنوا با در حسرتماندگانِ کورتکسِ اروپایی؛ گریبان میدَرید.
وَلَاتَهِنُوا وَلَاتَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛
«و سُست نشـوید، و غمگین نگـردید، و شما برترید؛ اگر ایمان داشته باشید…»
سورهٔ محترم آلعمران- آیه ۱۳۹.ایرانِ عزیزم. ایرانِ اسلامیِ عزیزم… همیشه در اوج باش. پیش برو. کم نیار. پُشتتم تا ابد. تا کور شود هرآنکه نتواند دید.🇮🇷♥️
نمونهٔ دوم ماهوارهٔ کوثر.
نمونهٔ دوم ماهواره کوثر (کوثر ۱.۵) سومین ماهوارهٔ ساخت شرکت دانشبنیان امیدفضاست که با ترکیب قابلیتهای ماهوارههای نمونهٔ اول «کوثر» و «هدهد»، و با ارتقاء قابلتوجه در هر دو حوزهٔ «پایشِ زمین» و «ارتباط ماهوارهای» طراحی شده. در نسخهٔ قبلی این ماهواره، عمر عملیاتیِ ۲سال پیشبینی شده بود اما در این نسخهٔ ارتقایافته، پیشبینی شده که عمرِ ماهواره به حداقل ۴ سال برسه. رزولوشن تصویربرداری این ماهواره نسبت به دوتای دیگه بهتر هم هست. ماموریتِ این ماهواره، ترکیبی از سنجش از دور و مخابراته، و با تمرکز بر کاربردهایِ کشاورزی و اینترنت اشیاء در مدار قرار میگیره. این ماهواره مجهز به سامانهایه که دسترسی و تحلیلِ تصاویر ماهوارهای و هوایی رو تسهیل میکنه، و سامانهٔ سلامتِ انواع محصولات کشاورزی رو به صورتِ برخط و رایگان با استفاده از جدیدترین تصاویرِ ماهوارهای ارائه میده.
ماهوارهٔ پایا. (طلوع۳)
این ماهواره با ۱۵۰ کیلوگرم وزن جز مینیماهوارههای شرکت صاایران محسوب میشه و برای اولینبار در کشور، از فناوری تصویربرداری آیینهای در این ماهواره استفاده شده؛ و بر همین مبنا پیشرفتهترین ماهوارهٔ تصویربرداری بومی ساختهشده محسوب میشه. با توانِ تصویربرداری ۵ متر در تصاویر سیاه و سفید؛ و ۱۰ متر در تصاویر رنگی میتونه در حوزه کشاورزی، منابع آبی، محیط زیست و نقشهبرداری شهری و … مورد استفاده قرار بگیره. دارای قابلیت اصلاح و مانور مداری در فضا که از الزاماتِ ماهوارههای عملیاتی محسوب میشه و عمر مداری حداقل ۳ سال رو برای ماهواره تضمین میکنه. بهرهگیری از «سامانههای پیشرانش فضایی بومی» به ماهواره این امکان رو میده تا مدار خودش اصلاح کنه و یا برای تصویربرداری از نقاط خاص، مانورهایِ مداری انجام بده.
ماهوارهٔ ظفرِ ۲.
ظفرِ۲ چهارمین فرزند صنعت فضایی دانشگاه علم و صنعته. حاصلِ بیش از یک دهه تلاشِ نخبگان این دانشگاه. «نوید» و «تدبیر» و «ظفرِ ۱» هم از جمله ماهوارههاییه که بدست محققانِ این دانشگاه طراحی و ساخته شده. حالا ماهوارهٔ ظفرِ ۲ هم با تلاش همین محققان ساخته شده و به فضا پرتاب میشه؛ شاملِ ۶۴هزار قطعهست که جوانان ایرانی طراحی کردن. این ماهواره دوربین تصویربرداری رنگی با دقت ۱۵متر داره و کاملا عملیاتی و مناسب پایشِ منابع طبیعی، هواشناسی، کشاورزی، مدیریت بحران و بررسی زیستمحیطیه. یکی از نقاطِ ارتقای این ماهواره اینه که ظفر ۱ تصاویر سیاه و سفید با رزولوشن ۲۵ متر میگرفت، اما ظفر۲ به دوربینهای چندطیفی (رنگی) با قدرت تفکیک ۱۶متر مجهز شده. و یکی دیگه از نقاط ارتقاش اینه که میتونه دادهها رو از نقاط دورافتاده (مثل دکلهای نفتی، کشتیها در دریا یا ایستگاههای لرزهنگاری) دریافت کنه، ذخیره کنه و به ایستگاهِ مرکزی تحویل بده.
به مناسبتِ پرتاب سه ماهوارهٔ «ایرانی» به فضا در ساعت ۱۶:۴۸ امروز. باید به این اشاره کرد که کشورهایی که در دنیا چرخهٔکامل فضایی دارن ۱۱ کشوره. چرخهٔ کاملِ فضایی یعنی طراحی و ساختِ ماهواره، توسعهٔ پرتابگر، تزریقِ ماهواره به مدار و سامانههایِ زمینی برای کنترل، دریافتِ داده و بهرهبرداری از ماهواره؛ که ایران با افتخار یکی از این کشورهاست. در شرایطِ تحریم و کاملاً مبتنی بر دانش بومی. یعنی با تلاش و همتِ فرزندانِ ایرانِ اسلامیِ عزیز 🇮🇷...
ماهوارههای ظفرِ ۲، پایا و کوثر که امروز در مدار قرار میگیرن؛ سنجشی هستن. قابلیت تصویربرداری رنگی دارن؛ کاربردهایِ کاملاً عملیاتی در حوزههای کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و محیط زیستی و … دارن. قطعات و زیرسیستمهای این ماهوارهها در ایران، بصورت بومی، در شرایط تحریمی، توسط محققان ایرانی ایرانِ عزیزِ ما طراحی و ساخته شده. بعضی جزییاتِ این ماهوارهها رو تو پستهای پایینی بخونید:
مردد بودم اینو بذارم یا نه! اما از این صراحت جلوی رئیس شورای اطلاعرسانیِ دولت استقبال میکنم.
فلسفهٔ حمایت از قوهٔ مجریهٔ رسمی کشور، حفظِ انسجام در این شرایط، و صیانت از رایِ مردم که به کسی پوشیده نیست. حتی اگر رأیی بدون استدلال و برنامهای مدون باشه؛ حاصلِ انتخاب مردمه! اما از طرفی یکی از دلایلش هم وادار کردنِ قوهٔمجریه به مسئولیتپذیریه. بدیهیه که حمایت تعارضی با انتقاد و مطالبه نداره. در انتخابات هرجور تبلیغی کردید و رای آوردید؛ پس موظفاید پای مسئولیتی که پذیرفتید بمونید. هم شما، هم چهرههای مُبَلغِ شما، هم مجلس در نظارتِ بیتعارف بر شما!
شما حق ندارید با ناله و انتقالِ معضلات به جامعه؛ بیمسئولیتیِ خودتون رو گردنِ بقیه بندازید! حق ندارید بیبرنامگی و اولویتنشناسیِ خودتون رو پایِ رهبری بنویسید که:
• هم حدودِ وظایف و اختیارات قانونیش مشخصه.
• هم همیشه بهنحوِ احسن عامل بهش بوده.
• هم قبلِ انتخابات کاملاً شفاف خصایصِ یه دولت مسئولیتپذیر رو برای همه بیان کرده.
• هم بعدِ انتخابات از رایِ مردم صیانت کرده.
مسئولیتپذیر، امانتدار و قدردانِ این حمایت باشید؛ موقع پاسخگویی جاخالی ندید!
[پیامبران بهدعوت خود، و دشمنانِ آنها به مخالفت همچـنان ادامه دادند] تا آنگاه که رسولان مأیوس شدند، و [مردم] گمان کردند که به آنان دروغ گفته شده است؛ در اینهنگام یاریِ ما به سراغ آنها آمد.
همون چیزی گاهی یادمون میره :)
هرچی دیگه بنویسم حق مطلب اَدا نمیشه. بشنویم.🌱
-
رحمتِ خدا به «آن مردِ رفته»؛ شهید رئیسی عزیز. که معلومه قراره از چه قُماشی همچـنان اهانت و تخریب بشنوه! حتی بعد از رفتنش.
ذکرِ مصیبت و انتقالِ مشکلات به جامعه رو تا یه جایی میتونیم به اسمِ صداقت و شفافیت به افکارعمومی معرفی کنیم؛ بعدش حتی حرفزدن از «صداقت» هم از جانبِ شما لوث میشه اقایون. نمیشه مدام در پاسخ به مطالبات؛ به اسمِ صداقت و وفاق شروع کنید به شمردنِ مشکلات برای مردم بدون ارائهٔ راهحل؛ پس چیکارهاید؟ حتی انتقاد به نحوهٔ بیانِ مسئولین پشت تریبونی که بازتاب داخلی و خارجی داره رو هم نادیده میگیرید و کارِ خودتون رو میکنید! این صداقت نیست، بیمسئولیتیه.
بماند که حتی آماری که دربارهٔ قطعی برق و تورم در دولتِ گذشته میدید هم با واقعیت مطابقت نداره. میگید تورمِ ۵۰٪ تحویل گرفتید درحالیکه جنابِ همتی وزیرِ اقتصادتون در ابتدای کار گفته بود دولت رو با تورمِ ۳۵ درصدی تحویل میگیریم! این درحالیه که طبق آمار، خود همتی و دوستانش در دولت روحانی تورمِ میانگین بالای ۴۵٪ و نزدیک به ۵۰٪، بالاترین حد نقدینگی در ۴۰سالِ گذشته و … رو تحویل دولت سیزدهم دادن که یک رکورد تاریخی بود!
درواقع همون آمار همتی هم یعنی سیرِ نزولی تورّم در دولت سیزدهم!
شما هم بهتره بجای بازیِ اعداد-اونم خلافواقع- مسئولیتپذیر باشید! صداقت اینشکلی نیست.
یه گروه از اصلاحطلبها هستن که استاد موجسواریان، و با شلوغکاری اجازه نمیدن که اصلِ مطلب شنیده بشه. خصوصا موجهای اجتماعی که بشه ازش رای و شعار درآورد. اصلا با ژستِ طلبکاری پشت همین شعارهاست که حیات سیاسیِ خودشون رو تضمین میکنن. مثلاً شعارِ حقوق زن! اما در عمل خیلی کارنامهٔ مناسبی دربارهٔ شعارهایی که میدن ندارن؛ که واردش نمیشم. در شعار، حامیِ زنان! در عمل شروع میکنن به اجرای پروژه علیهِ المیرا شریفیمقدم و سحر امامی و … چرا؟ چون چندتا سوال از مسئولینِ این دولتی کردن که از بسترِ همین جناحسیاسی بلند شده. چندتا سوال و مطالبهٔ سادهٔ ضروریِ عمومی دربارهٔ معیشت مردم؛ با جنجالِ این هوچیگرانِ همیشگی مواجه میشه تا یه وقت در معرضِ مطالبهٔ «مسئولیتپذیری» قرار نگیرن! در نهایت هم راحتترین کار براشون ایجادِ یه موج تازه برای انداختن تقصیر گردنِ دیگرانه. نذاشتن کار کنیم و …
عمده دلیل حملاتِ مجازی-رسانهای، و جنجالهای بیخودی که مانعِ رسیدگی به اولویتها میشه اینه.
مثال:
«إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيداً وَ نَرَاهُ قَرِيباً»
که دیگران ظهورش را دور میبینند، و ما نزدیک…
ماروین زونیس در کتاب «شکست شاهانه» دربارهٔ محمدرضا پهلوی اینطور نوشته؛ «در سالهای اول سلطنتش بعضیها به او نام پادشاه چمدانی داده بودند، چون همیشه چمدانهایش را بسته بود و آماده بود تا در صورتی که به مبارزه طلبیده شود، از کاخش یا از ایران فرار کند!»
از جمله فرارهای شاه ۲۵ مرداد ۳۲ همزمان با شکست مرحله اول کودتا در ایران بود، که ابتدا به بغداد و بعد ایتالیا فرار کرد!
بعد از پیروزی انقلاب، به مصر، مراکش و باهاما و مکزیک رفت؛ تقریباً کشوری حاضر به پذیرش شاه نبود. از جمله امریکا. بیمار بود و در دوران فرارش بیماریش شدت گرفت و با وجودِ سالها خوشخدمتی به امریکا؛ در مقابلِ بستری کردنش در بیمارستانهای امریکا، از سمت کارتر مقاومت میشد، امریکاییها میگفتن شاه به درک! سفارتِ ما چی میشه؟!
در نهایت با اصرار دیوید راکفلر؛ رییس جمهور امریکا راضی شد و شاه در بیمارستانی در نیویورک بستری شد؛ اما با نامِ مستعار دیوید نیوسام!
واقعاً قبل از اینکه بترسی؛ فرار کن :))
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
