احسان نرگسی
Open in Telegram
دلبسته ی مرام کسی جز علی نباش در زندگی غلام کسی جز علی نباش
Show more2 055
Subscribers
+224 hours
+177 days
+6730 days
Posts Archive
2 055
🏴 #محرم۱۴۰۱
#زمینه #اربعین
#امام_حسین علیه السلام
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
روز و شبم یکی شده داداش / دلم جا مونده توی قتلگات
نفس نمونده برا زینبت / بس که توو این چل شب زدم صدات ۲
چهل شبه به یاد رگهای بریدم
نگم برات توو مجلس شراب چی دیدم
حالا با قامت خمم - به تو رسیدم
کی می دونه که چی کشیده خواهر تو
منزل به منزل روی نیزه بود سر تو
منو حلال کن اگه جا - موند دختر تو
عزیز برادرم حسین، حسین حسین جان ۳
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
حق داری نشناسی منو داداش/اینجوری پیر کرده منو غمت
حتی توی خوابم نمی دیدم/چهل شبانه روز نبینمت
هنوز کنار نیومدم با غم دوری
زینبو از پا درآورده این صبوری
یادم نرفته که تو رو - کشتن چجوری
چهل شبه یک دل سیر تو رو ندیدم
محله ی یهودیا طعنه شنيدم
حالا رسیدم که بگم - دیگه بریدم
عزیز برادرم حسین، حسین حسین جان ۳
.
2 055
ماییم سرِ خوانِ اباعبدالله
افلاک پریشان اباعدلله
ای خسته ی از گناه، فرصت باقی ست
برگرد به دامانِ اباعبدالله
#احسان_نرگسی
2 055
هر چند بعيد است سوادت برسد
فکرت به گذرگاهِ معادت برسد
ای آنکه به اربعینِ ما معترضی
در روز جزا خدا به دادت برسد
#احسان_نرگسی
2 055
باز باید سر کنم با خاطرات اربعین
خاطرات گریه در صحن یل ام البنین
از مرور خاطراتش نیز لذت می برم
می نشستم رو به ایوان امیرالمومنین
خوب یادم هست هر موکب که رفتم، پهن بود
زیر پای زائرانت بالِ جبریل امین
با چه شوقی تاول پاهای خود را می شمرد
زائری که بود گویا با ملائک هم نشین
دسته دسته وارد کرببلایت می شدیم
گوئیا بودیم دستان خدا در آستین
این سفر تا کربلا ای کاش برگشتن نداشت
هاتفی می گفت با ما: "فادخلوها خالدین"
من تمام سال را با اربعینت زنده ام
ادعایی هم ندارم؛ عاشقی یعنی همین
***
با زبان تازیانه هیچکس صحبت نکرد
در میان راه هر جایی که میخوردم زمین
#احسان_نرگسی
#اربعین #حسرت_اربعین
2 055
🏴
#زمینه #شور
#امام_حسین علیه السلام
#عاشقانه_شبهای_زیارتی
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
منو نگهدار پا علم / بذا بسوزم با غمت
مرگ من اون روزیه که / دل بکنم از پرچمت
حسین
عشق تو ریشه زده توو وجودم
نوکر خوبی برا تو نبودم
دوست دارمت با همه تار و پودم
حسین
من که دادم جوونیمو برا تو
نمی گیره توو دلم کسی جاتو
یه وقت سوا نکنی نوکراتو
بابی انت و امی حسین جان ۳
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
یعنی میشه بازم آقا / آغوشتو روم وا کنی
توو روز محشر با گدات / یه جور دیگه تا کنی
حسین
نوکرت اومده واسه گدایی
پیدا نمیشه مث تو آقایی
سنگ صبور ما سینه زنایی
حسین
جای دوری نمیره منو دریاب
نذار جدا باشه نوکر از ارباب
هوایی توئه این دل بی تاب
بابی انت و امی حسین جان ۳
.
2 055
#غزل
#امام_حسن_علیه_السلام
از بس حسن بخشنده و مهمان نواز است
از عالم و آدم گدایش بی نیاز است
از سفره اش هر قدر می خواهی طلب کن
دستِ حسن در بذل و بخشش بازِ باز است
زانو بغل کردن دگر معنا ندارد
وقتی که آقای کریمت چاره ساز است
هر جای عالم چشم می چرخانم انگار
پرچم سیاهِ "یا حسن" در اهتزاز است
استاد عباس است، باید هم بگویند
شير جمل در هر نبردی یکه تاز است
در جنگ ها، الحق جلودارش نبودند
جنگاوری اش فخرِ تاریخِ حجاز است
*
سجاده را از زیر پایش می کشیدند
غافل از آنکه مجتبی اصل نماز است
اینکه چه ها شد در دل کوچه، بماند
از چادرِخاکی نوشتن جانگداز است
#احسان_نرگسی
2 055
Repost from محرم نِما
پایِ رفاقتِ منِ بیچاره مانده است
یعنی حسین چون دگران نیمه راه نیست
#اربعین
#اباعبدالله
#استوری
🔖 | @moharamnema
2 055
Repost from محرم نِما
پایِ رفاقتِ منِ بیچاره مانده است
یعنی حسین چون دگران نیمه راه نیست
✍🏻احسان نرگسی
#اربعین
#اباعبدالله
🔖 | @moharamnema
2 055
🎧به هر کسی ندهند این جنون که در سر ماست
🎤 #حاج_حسین_سیب_سرخی
📆6 شهریور 1401
🖌#احسان_نرگسی
متن شعر
https://t.me/ehsannargesi/879
2 055
#واحد #امام_حسین علیه السلام
#اربعین #حسرت_اربعین
#احسان_نرگسی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
من که هر لحظه به پای علمت می افتم
می میرم بی حرمت؛ ببین آقا کی گفتم
اجازه بده منم بشم بلاگردونت
نوکرت یه اربعین دیگه بشه مهمونت
(دل من تنگه برات
چه برو بیاییه این روزا توی کربلات
خالیه جای گدات
باورش سخته، نگو جای ما نیس پایین پات) ۲ پایین پات
خونه ی امیده هر چی نوکره کرببلات
ممنونم اجازه دادی بزنم منم صدات
شنیدم یه قطره آبم نرسید به خیمه ها
فدای غربت تو فدای خشکی لبات
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
پادشاه عالمه هر کسی نوکر توئه
آقا هر چی که دارم از صدقه سر توئه
مادرت اجازه داده که بشم سینه زنت
زیر پرونده ی ما امضای مادر توئه
(حال زارم رو ببین
دل من تنگه برا صحن یل ام بنین
رومو نندازی زمین
زنده ام یه سالیه فقط به عشق اربعین) ۲ عشق اربعین
عمریه که به نخای پرچمت محتاجم
به نفس کشیدنِ توو حرمت محتاجم
کیه که ندونه زندگیمو مدیون توام
دست خالیمو ببین! به کرمت محتاجم
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
عاقبت بخیری یعنی زیر سایت بمونم
خودمو هر جوری هس به کربلات می رسونم
به خودم میام می بینم جای من توو روضه نیس
وصله ی ناجور روضه هاتم آقا میدونم
(خوش به حال زائرات
خوش به حال اونا که راشون دادی توو کربلات
جون نوکر به فدات
میشه بازم بشینم رو به رو ایوون طلات) ۲ ایوون طلات
یه دلم میگه خدا رو شکر گرفتار توام
یه دلم میگه منو ببخش که سربار توام
به تو مدیونم آقا صفر تا صد زندگیمو
هر جوری حساب کنم بازم بدهکار توام
.
2 055
تا هست کربلا دل ما بی پناه نیست
عمري که خرج سینه زنی شد تباه نیست
مستیِ ما اگر که گناه است، غم مخور
در شهر عشق، هیچ دلی بی گناه نیست
پایِ رفاقتِ منِ بیچاره مانده است
یعنی حسین چون دگران نیمه راه نیست
ميعاد گاهِ هر چه فرشته ست کربلا
افسوس جا برایِ منِ روسیاه نیست
امسال نیز کرب و بلا سهم ما نبود..
با این حساب روی لبم غير آه نیست
*
با سنگ می زنند تو را خیلِ کوفیان
این سرو ایستاده مگر پادشاه نیست؟
شمر و سنان و حرمله از راه آمدند
برخیز! جای خواهر تو قتلگاه نیست
#احسان_نرگسی
2 055
به هر کسی ندهند این جنون که در سر ماست
"حسین" در همه عالم یگانه دلبر ماست
غلام زاده ی این خانوده ایم همه
"گدای خانه ی عباس" نام دیگر ماست
برادری به نسب نیست _در مسیر جنون
کسی که دم زده از کربلا برادر ماست
خدا کند دم آخر حسین سر برسد
سلام بر لب عطشان سلام آخر ماست
شفاعت تو که جای خودش_یقین دارم
که گاه پیر غلامت شفیع محشر ماست
#احسان_نرگسی
2 055
Repost from اهل بیت مدیا
🖼 #عکس ؛ #پروفایل ؛ #استوری
📝 هستیاش را داد تا محفوظ باشد معجرش...
▪️ ویژهٔ #شام_غریبان
☑ کانال مداحی اهلبیتمدیا
🆔 @AhleBeytMedia
🌐 Www.AhleBeytMedia.ir
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
