en
Feedback
قلم سرخ

قلم سرخ

Open in Telegram
9 682
Subscribers
-324 hours
+57 days
-3930 days
Posts Archive
آقای صالحی کاش درباره رای استیناف مصاحبه نمی کردی. بدترش کردی. اشتباه را با اشتباه بزرگ تر پاک نمی کنند

اقدامات عجیب کمیته استیناف خشت اول و دیوار کج تا ثریا ارکان قضایی فدراسیون گاه تصمیماتی می گیرند که بدیهیات حقوقی و قضایی در آن رعایت نمی شود. در مقام تحلیل حقوقی و فنی رأی صادره اخیر از سوی کمیته استیناف در مقام صدور رای تصحیحی و اقدام متعاقب آن در حذف عبارات ناظر به «جام حذفی» و «سوپرجام» از متن رأی اولیه مربوط به بازی پرسپولیس و تراکتور، باید گفت که مسئله حاضر نه در زمره «تصحیح رأی» بلکه در دایره تغییر ماهوی مفاد حکم و بالتّبع خروج از حدود اختیارات قانونی کمیته استیناف در مرحله پس از فراغ دادرسی قرار می‌گیرد. نخست آنکه مطابق بند ۵ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال، اصل بر آن است که کلیه احکام محرومیت باید در همان مسابقاتی که تخلف در آن واقع شده اجرا گردند، مگر آنکه رکن قضایی مربوط، بنا بر مصالح انضباطی یا انتظامی، به نحو دیگری اتخاذ تصمیم نماید. تفسیر روشن از این بند آن است که عبارت «به نحو دیگری تصمیم‌گیری نماید» منصرف به شیوه اجرای حکم و تعیین قلمرو اثر اجرایی آن است، نه به مرحله انشاء و صدور رأی. بدین معنا که تصمیم نسبت به چگونگی اجرای مجازات در صلاحیت رکن صادرکننده حکم در زمان صدور رأی یا در فرآیند اجرای آن می‌باشد، نه پس از انقطاع دادرسی و اعلام ختم رسیدگی. ثانیاً، کمیته استیناف در رأی پیشین خود با علم و عنایت به وسعت تخلف هوادران و شرایط خاص واقعه، مبادرت به صدور رأی محرومیت از تمامی مسابقات رسمی اعم از لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام نموده و به‌صراحت قلمرو اثر حکم را تبیین کرده بود. بنابراین تغییر این محدوده پس از صدور رأی و با حذف دو عنوان اخیرالذکر، لزوماً ناظر بر اراده‌ای تازه در تعیین میزان مجازات و دایره آن است که از حیث ماهیت، نوعی بازنگری جوهری به شمار می‌آید نه تصحیح شکلی یا محاسباتی. جنابان امضا کننده رای که قاضی دادگستری هستند اگر در رایی قطعی در محاکم شخصی را به یکسال حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم نمایند آیا متعاقبا حق دارند مثلا حبس را به سبب سهو قلم حذف نمایند یا به سبب عدم امکان تغییر رای، محکوم علیه را به اعاده دادرسی دلالت می نمایند؟ ثالثاً، قاعده فراغ دادرس – که در تمام نظام های انضباطی نیز همانند آیین دادرسی قضایی حاکم است – مفاد رأی را پس از صدور از دست مرجع صادرکننده خارج می‌سازد، مگر در موارد استثنایی چون اصلاح اشتباهات قلمی یا محاسباتی که در ماده ۱۵ آیین‌نامه رسیدگی انضباطی بدان تصریح گردیده است. آن ماده به‌وضوح متضمن اجازه تصحیح اشتباهات ناشی از سهو قلم، افتادن یا افزوده شدن واژه‌ای ناخواسته و یا اشتباه در محاسبه است، نه تغییر محتوای رأی و دگرگون‌سازی اراده قضایی مرجع. وانگهی، آنچه اکنون با عنوان «تصحیح رأی» رخ داده، در حقیقت بازنویسی مجدد تصمیم و تقلیل دامنه مجازات مصرح در رأی بدوی و استینافی است. این نحوه اقدام نه‌تنها با فلسفه بند ۵ ماده ۱۱۲ که ناظر بر اجرای به‌موقع احکام محرومیت است منافات دارد، بلکه در تعارض آشکار با اصل قطعیت آراء پس از ابلاغ و نیز قاعده استحکام تصمیمات قضایی است. نتیجتاً باید گفت که اقدام کمیته استیناف در حذف عبارات مربوط به جام حذفی و سوپرجام، از حیث ماهیت اثر حقوقی، نه تصحیح رأی بلکه تغییر رأی است و چون این تغییر در فاصله پس از فراغ دادرسی و بدون مجوز قانونی انجام گرفته، خارج از حدود صلاحیت تلقی می‌شود و رأی مزبور از حیث رعایت اصول دادرسی و انضباط اداری مخدوش است.این رویه مخرب ،روزهای تلخی را برای آینده قضایی فوتبال نوید می دهد. این دیوار کج را قبل از رسیدن به ثریا تخریب کنید.

ساپینتو😂😂😂 گفته 😂 تیم هایی که در زمین قوی نیستند😂😂😂😂 می خواهند با توهین ، ضعف خود را پنهان کنند😂😂😂😂😂 ( خدای بالا سر شاهده اینو ساپینتو گفته و دوربین مخفی نیست)😂😂😂 بعد گفته ما استقلالیم و حرفهایمان را درون زمین می زنیم😂😂😂😂 قدرتمند.... پر زور..... مودب....‌ هفت تایی...‌.. بیست ساله دربی نبرده..... سر منشا ادب و احترام..... حرف زنِ درون زمین..... الوصل..... بی نظیر..... ساپی خان..... آفرین عالی نوشتی😂😂😂😂😂😂 خدا نکشه تو را پهلوون.

امتحان میان ترم حقوق ورزشی سئوال اول:فرق رای با دادنامه در رکن قضایی فدراسیون (منظور هر فدراسیونی غیر از فوتبال و البته منهای ایران)چیست؟ ۲ نمره پاسخ:رای ابتدا به صورت دستی و عمدتا با ابزاری به نام خودکار(در غالب موارد خودکار بیک) نوشته و به امضاي اعضای رکن قضایی می رسد. سپس توسط تایپیست ، تایپ می شود و شماره دادنامه بر بالای آن درج می شود. نسخه تایپی دادنامه به رویت اعضا می رسد و با رای دست نویس "مقابله" و تطبیق داده می شود. در صورت اشتباه تایپی تصحیح و مجددا به تایپیست اعاده می گردد. نسخه نهایی دادنامه بدون غلط تایپی به امضاي اعضا می رسد و رونوشت آن جهت ابلاغ (در پاره ای موارد جهت ضبط و عدم ابلاغ یا تاخیر در ابلاغ در گوشه کشو ) به دبیرکل تحویل می گردد. پس نسخه اولیه و دست نویس و نسخه نهایی و تایپ شده را دادنامه می گویند. سئوال دوم:اگر در جایی مثلا یک فدراسیون در کره مریخ اعلام شد رای رکن قضایی دچار اشتباه تایپی است چگونه باید صحت سنجی شود؟ پاسخ: اشتباه تایپی ناظر بر تایپ دادنامه است . یعنی در نسخه دست نویس باید عبارات مثلا مثلا مثلا سوپرجام و جام حذفی نباشد اما تایپیست سر به هوا در دادنامه آن را تایپ کرده باشد. در پاره ای موارد هم امکان دارد لابلای متن دست نویس خودکاری، دو سه کلمه تایپی گنجانده شود که به آن اشتباه تایپی می گویند. بالنتیجه، اشتباه تایپی باید ناشی از عدم مقابله متن دست نویس و تایپی باشد و اگر در هر دو نسخه ، متن یکسان باشد ، اشتباه تایپی محسوب نمی شود. سئوال:چرا در آرای ارکان قضایی یک فدراسیون در کره مریخ ، همواره درباره یک تیم خاص بدیهیات حقوقی به سخره گرفته می شود و پر از تناقض بارز است؟ ۱۶ نمره پاسخ:چو پتک ار زیر دستانرا بکوبی و نیندیشی رسد روزی که بینی چرخ پتکست و تو سندانی پلنگ اندر چرا خور، یوز در ره، گرگ در آغل تو چوپان نیستی، بهر تو عنوانست چوپانی قماش خود ندانم با چه تار و پود میبافی نه زربفتی، نه دیبائی، نه کرباسی، نه کتانی پاراف استاد :دانشجوی گرامی به سبب اشتباه تایپی و تداخل درس ادبیات با حقوق ، نمره شما صفر است.

سازمان لیگ در یادداشتی که مملو از عبارات توام با عذرخواهی و پوزش است اعلام کرد:جایگاه تراکتور در جدول رده بندی مسابقات ، اشتباه تایپی است و جدول تصحیحی را که در آن تراکتور صدرنشین است منتشر کرد. در همین رابطه تایپیست پر اشتباه فدراسیون و سازمان لیگ توبیخ کتبی شد . شایان ذکر است در همین توبیخ نیز اشتباه تایپی رخ داد‌

رای تصحیحی کمیته استیناف فدراسیون تمام مبنای حقوقی دنیا را فرسنگ ها جابجا کرد. یعنی این بدیهیات را هم بلد نیستند؟ باور نمی کنیم.

حالا دورسون مثلا به تو گفت تو مهمان شش هفته پرسپولیسی. تو چرا کاری نکردی که حرفش اشتباه در آید؟ بد کردی وحید

در ترازوی فرهنگ و مکتب، گاه لازم نیست استدلال کنی، کافی است نگاهی به گفتار و رفتار بیندازی. پست‌های دیشب حدادی، تاجرنیا و جویباری خود گویاترین سندِ تمایز دو باشگاهند؛ یکی عالمِ هیاهو و ژست، که ادب را قربانی ادعا کرده، و دیگری احترام و وقار، که بی‌سروصدا، فرهنگ را زیسته است نه گفته. استقلال اگر «مکتب»ی دارد، همان است که از دل این گفتارها پیداست. إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً

کدام موجود زنده ، موفقیت های پرسپولیس را سفارشی می داند اما بارزترین نقطه مدیریت خود را جذب مدافع سابق پرسپولیس دانسته که چهار بار دروازه شان را باز کرده بود؟ الف:علی ب:نظری ج:جویباری د:هر سه مورد

برای تاجرنیا، کاپیتان باسابقه پیشکسوتان مکتب استقلال ویدئویی اشتباه بارگذاری شد. اشتباه تر شعارهایی است که در هر ورزشگاهی و از تماشاگران هر دو تیم بارها شنیده شده. اینها محکوم است و غیر قابل دفاع اما جنابان تاجرنیا و نظری جویباری ، با دسته کورها طرفید؟ شما از مکتب می‌گویید؟ از اخلاق؟ از فرهنگ؟ باور کنید اگر سکوهای ورزشگاه آزادی زبان داشتند، از شرم این واژه‌ها در برابر رفتار و تاریخ باشگاهی که امروز شما بر صندلی‌اش تکیه زده‌اید، خودشان را نابود می کردند. شما از "مکتب" دم می‌زنید، در حالی‌که ریشه همان مکتب را با خیانت به مربی خودتان بریدید. یادتان رفته است؟ همان شب تاریکی که بعد از بازی معروف با سایپا حجازی را، نماد تیم‌تان را، کنار گذاشتید و تا روز آخر عمرش آن را بازگو می کرد؟ خیانت ، سنگ بنای مکتب تان بود؟ در همان مکتب بود که خون به دل منصور پورحیدری کردید؛ مردی که با استخوان‌هایش استقلال را ساخته بود و تا واپسین روز زندگی‌اش از خیانتی که در انزلی و بازی روز پایانی اولین دوره لیگ برتر دید، می‌نالید. روزی که مایلی کهن با سایپا گل مساوی را به شما زد و سکوها زشت ترین شعارها را علیه او سر دادند و کار به بیانیه "گنده باقالی" کشید جمعه بود مکتب تان تعطیل ؟ حسنی تان جمعه ها به مکتب نمی رود احیانا؟ ما جام سفارشی بردیم؟ شما خودتان خاطره همان روز انزلی را مرور کنید؛ بازی‌ای که سیاهی آن تا امروز در خاطره فوتبال ایران مانده. اگر انصاف هنوز در قاموس شما رمقی دارد، یاد بیاورید چطور خودتان به خودتان خیانت کردید و ما جام را از میان رفتارهای خائنانه خودتان بیرون کشیدیم. مشکل از ما نبود. شما مکتب تازه ای بنا نهاده بودید. از فرهنگ می‌گویید؟ از اخلاق؟ شما همان تیمی هستید که در دربی جام حذفی، قصه دوپینگ‌تان هنوز در آرشیو فدراسیون خاک می‌خورد.از دوپینگ که نمی گوییم چون خیلی از پرده ها می افتد. از ستاره‌های لوگوی باشگاه می‌گویید؟یک جام تان را با بازیکنان کمکی ما بردید و درباره دومی بروید و خاطره مهدی فنونی‌زاده از بازی با محمدان بنگلادش را یک‌بار دیگر بشنوید، شاید مفهوم مکتب و بزرگواری را بهتر بفهمید. می‌گویید ما جام سفارشی گرفتیم؟ اگر قرار باشد عدالت روزی به‌درستی قامت راست کند، سیل شکایت هواداران پرسپولیس به دیوان عدالت اداری کافی است تا انتقال غیرقانونی و هزینه‌کرد بی‌ضابطه هلدینگ‌ در ورزش حرفه‌ای، باطل شود. آن‌وقت تازه خواهید فهمید «غیرقانونی» یعنی چه و «مکتب» چیست. مکتب؟ فرهنگ؟ برای این واژه‌ها حریمی بگذارید؛ آن‌ها را بی‌حرمت نکنید. ما درباره این مکتب از زبان استاد حسن روشن یاد گرفته‌ایم که درباره شناخت خدا و شاخ ندادن حرف می زد. مکتب شما ، قدمت و تاریخ تان همان روزی برملا شد که شما بازوبند کاپیتانی استقلال را بستید و بازیکن مازاد ما تبدیل به مهره میلیاردی تان شد که وسط زمین به زور بازوبند را به بازویش می بندید. ما با سفارش و اسنپ جام می بردیم اما شما حتی بازیکنی در سطح آرمان رمضانی را هم از ما می گرفتید شاید با مهره های ما به جام برسید.بازیکن مازادمان را میلیاردی می خرید و برای جذب گلرمان در باشگاهتان کودتای خونین راه افتاد.اگر جام هایمان اسنپ بود چرا بازیکنان مان را روی هوا می بردید؟بهتر نبود راننده اسنپ استخدام کنید؟عیسایی که تورپاره تان را پلاک خانه شان کرده بود را با التماس جذب کردید و بابت بازی نکرده، میلیاردها به او دادید. خجالت نمی کشید حرف از مکتب و فرهنگ و قدمت می زنید؟ سر ملوان را بردید و به آسیا رفتید تا سنگین ترین شکست تاریخ باشگاهی مان را رقم بزنید. پول نفت را به دلال هایی دادید که به ریش همه بخندند و گلر بازنشسته و مهاجم وزنه بردار جذب کنید و جوانان خوزستانی و بوشهری ، در کنار لوله ها و چاه‌های نفت، بیکار باشند. تاریخ سازان کبیر، زخم هفت تایی تان خوب شده که زبان باز کرده اید و از تاریخ می گویید؟ هر که جای شما بود درس تاریخ را از مدارس حذف می کرد. تاریخ فوتبال ایران این‌ها را فراموش نمی‌کند. جام‌ها می‌مانند،همانگونه که هنوز مدافعان شما دارند دنبال طارمی می دوند .النهایه اینکه منش و معرفت است که در حافظه مردم می‌ماند؛ و آنچه از شما مانده، نه مکتب است و نه فرهنگ، بلکه سایه‌ای از گذشته‌ای پرادعا و امروزِ پرتناقض.استقلال می توانست مکتب و فرهنگ غنی داشته باشد اگر به دست مدیرانی مثل شماها نمی افتاد. نابودش کردید هفت تایی هایی مکتب ساز. بروید هفت سنگ تان را بازی کنید. شما را چه به مدیریت فوتبال؟!

مکتب مدنظر تاجرنیا از منظر استاد حسن آقای روشن
مکتب مدنظر تاجرنیا از منظر استاد حسن آقای روشن

مکتب مد نظر تاجرنیا از منظر استاد حسن روشن
مکتب مد نظر تاجرنیا از منظر استاد حسن روشن

آقا وحید هاشمیان! دیدی هجومی بازی کردن ترس ندارد؟

ترس در تمام اظهارات و تحلیل های استقلالی ها دیده می شود. چرا اینقدر ترسو هستند؟ این همه هزینه و ترس؟

پرسپولیس این‌بار با سه گل زیبا و البته چند موقعیت از کف‌رفته، استقلال خوزستان را در روزی که شانس هم چندان یاری نمی‌کرد، از پیش‌ِرو برداشت؛ اما ارزش این پیروزی نه در عدد گل‌ها، که در کیفیت نوظهور بازی سرخ‌پوشان بود. تیم اوسمار، برخلاف نسخه‌ محتاط هفته های پیشین، با جسارتی مناسب پا به میدان گذاشت: چیدمانی دو‌مهاجمه، فشردگی در فاز حمله و سرعت در انتقال از میانه به عمق، نشانه‌هایی از بازگشت یک تیم با انگیزه را به همراه داشت. حرکات ترکیبی، موج دوم هجومی و نفوذ از پشت محوطه جریمه، همگی گواهی است بر آن‌که پرسپولیس دوباره در مسیر بردن قرار گرفته است. وجه تمایز آشکار میان تیم فعلی و تیم هاشمیان در همین آمادگی ذهنی برای بردن خلاصه می‌شود؛ پرسپولیسِ اوسمار دیگر تیمی نیست که پس از گل به عقب بنشیند و به احتیاط پناه ببرد، بلکه عطش استمرار حمله و میل به سنگین‌تر کردن کفه‌ی نتیجه در ذات بازی آنان تزریق شده است. دیدیم که ساختار تازه نه بر پایه‌ی ترس از اشتباه، بلکه بر اعتقاد به توان تیمی و ترکیبی بنا شده و هر چه گذر زمان پیش‌تر رود، این پرسپولیسِ بالیده در هجوم و هوشمند در مالکیت، بیش از پیش به چهره‌ی اصلی خویش بازخواهد گشت. این تازه آغاز راهی جدید است. گام های بعدی را محکم تر بردارید.

امیدوارم این فرصت سوزی ها موجب حسرت نشود

هوش اصلی ترین مولفه یک فوتبالیست است بازیکنی که با هوش نباشد کارایی ندارد

گلللل اول سروش

بازی حذفی با تراکتور قطعا بدون تماشاگر است رای بدوی کمیته انضباطی دو فصل بازی رفت و برگشت دو تیم در لیگ برتر را بدون تماشاگر اعلام کرد و در رای آمد که فصل دوم محرومیت تعلیقی است. اگر مرتکب تخلف در هر دیداری در لیگ و حذفی و سوپرجام شوند مجازات تعلیقی فعال می شود و یک دیدار دوتیم در حذفی یا سوپرجام هم با کاهش ۵۰ درصدی و دو بازی خانگی با هر تیمی با حضور ۵۰ درصدی بانوان برگزار خواهد شد. استیناف رای را نقض کرد و گفت تعلیق برای تیم هایی است که سابقه تخلف ندارند . این دو تیم سابقه دارند و قابل تعلیق نیست و استدلال های دیگری هم مطرح و آخر الامر اعلام کرد کلیه بازی های لیگ و حذفی این دو تیم در دو فصل آینده بدون تماشاگر است. پس رای هیچ جای تفسیری ندارد و بازی بدون تماشاگر است.

دیدار استقلال برابر الوحدات اردن، نمونه بارزی از مواجهه تیمی با ساختار تدافعی متراکم و تحلیل دقیق پیشینی و آنالیز از سوی حریف بود. نماینده اردن با آرایش تقریبا بسته، خطوط فشرده و محوریت پرس در محدوده بین مدافعان و هافبک‌های کناری استقلال، عملاً شریان‌های هجومی تیم ساپینتو را مسدود ساخت. استقلال، که همواره از جناح‌ها تغذیه تاکتیکی می‌کند، در غیاب ریتم مرسوم عرضی، به بازی‌های مرکززمینی کم‌اثر و کندی ناگزیر کشیده شد. اتکا به نبود کوشکی، در مقام توجیه این افت، تحلیلی سطحی است؛ زیرا ساختار بازی استقلال، فارغ از حضور وی، در برابر تیمی که کناره‌ها را می‌بندد، آسیب‌پذیر نشان داده است. حدادی و آسانی در عمق دفاعی حریف به‌خوبی مهار شدند و همین فروبستگی، موتور انتقال سریع توپ به مهاجمان را از کار انداخت. در نتیجه، استقلالِ وینگرمحور، هنگامی که عرض زمین را از دست می‌دهد، عملاً از ماهیت هجومی خود تهی می‌شود و به تیمی با گردش کند، قابل‌پیش‌بینی و فاقد عمق در نفوذ بدل می‌گردد.یک استقلال معمولی حتی با ۵ تعویض هم ترمیم که نشد هیچ، از زهر آن کاسته هم شد.