en
Feedback
"زنی که‌گم کردم "

"زنی که‌گم کردم "

Open in Telegram

برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70

Show more
4 457
Subscribers
+2824 hours
+977 days
+6830 days
Posts Archive

باور نمیکنم بتوانم کسی را آنگونه که تورا دوست دارم دوست داشته باشم بابا! مفتخرم به اینکه با نانِ مقدس تو بزرگ شدم .سر سفره ی پدرانه ی تو فرزندی کردم. و نام تورا حتی تا بعد از مرگ با خودم خواهم داشت. بابا دوستت دارم تو برکتی شبیه نان گرم وسط سفره عمرم روی عمرت بابا روزت مبارک. #عادله_زمانی @adelehz

کردها به پدر میگن "باوه" یعنی ریشه ریشه ی زندگیم برقرار باشی 🥺❤️ @adelehz

در ازدحام دنیا اگر انسانی را یافتی که تو را می‌فهمد رهایش نکن چقدر آن‌ها که ما را نمی‌فهمند بی‌شمارند... #غسان_زغطان

زن ها ،گاهی داستان های کوتاه غم انگیزند که می‌توانند به اندازه ی یک شاهکار ادبی قرنها در یادها باقی بمانند ‌. #عادله_زمانی @adelehz

همه ی ما در کودکی گمشده ی مان باقی مانده ایم . آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش
همه ی ما در کودکی گمشده ی مان باقی مانده ایم . آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش می آید و سایه ی لبخندی کمرنگ بر چهره مان می افتد ... شاید گریز کوچکی باشد اما برای عبور از سال‌های سخت بزرگسالی به آن سخت نیازمندیم . #عادله_زمانی @adelehz

کو آن همه نشاط و سرورِ فضای شهر این همرهان، قبیله‌ی محزونِ عالم‌اند کی مژده می‌دهی دگر ای آسمان به خاک؟ این زخم‌های کهنه مهیای مرهم‌اند - فهیمه خلیلی🌱 @adelehz

تمام خانه سکوت و تمام شهر صداست! از این سکوت گریزان، از آن صدا بیزار فاضل نظری🌱 @adelehz

"روادار" در لهجه هراتی یعنی چیزی رو برای کسی خواستن مثلا میگن من روادار نیستم خار به پات بره

داشتن پدر یا مادر مهربان مهمه اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟ فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمی‌پذیرم. بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده ی گل بهشون روادار نبودند . اینه که جدا خوش بحال هرکس فرزند مهربونی داره .. #عادله_زمانی @adelehz

نیمی از من همواره رو به نور بوده است. و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است. آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند. اما
نیمی از من همواره رو به نور بوده است. و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است. آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند. اما کسی که نیمه ی تاریکم را دید و دست از دوست داشتنم نکشید ،برایم مهم تر خواهند ماند. #عادله_زمانی @adelehz

خیال بوسه او ، مثل خواب بی تعبیر عزیز کرده!! مارا کجا بَرَد تقدیر؟ غمی چنان سیه و سخت در دلم جاری برای قلب من این غم ، عذاب عالمگیر ... #مبینا_دریاباری @adelehz

احساس میکنم وضعیت زندگی ما این روزا اینجوریه😂 به یه چیزایی راضی هستیم که کابوس بقیه ست😂خدارو شکرت @adelehz

بگذار در یک شهر قدیمی عاشقت شوم تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد . و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند . بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم . این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم . #عادله_زمانی @adelehz

یکی از دوستان من درگیر یک‌پروسه ی طاقت فرسای حقوقی شده لطف کنید برای حل مشکلش دعا کنید عزیزای دلم . این دختر لایق این همه سختی نیست 💔 لیاقتش بسیار بالاتر از این دردهاست ... @adelehz

نخفته‌ایم که شب بگذرد، سحر بزند که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند نخفته‌ایم که تا صبحِ شاعرانه‌ی ما زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند! - حسین منزوی 🌱 @adelehz

مو کاری با دل سنگت ندارم دلم‌ اما به غم اصرار داره ... @adelehz

بچه که بودم مادرم همیشه جهت توصیف بهشت برای من  از عبارت باغی سر سبز و زیبا استفاده می کرد . باغی که هرنوع میوه در آن یافت می شود و آنقدر بزرگ‌و بی انتهاست که هرگز به پایانش نمی رسی . بزرگتر که شدم از خودم سوال کردم اگر بهشت صرفا یک باغ باشد که در همین دنیا هم می‌توان به آن رسید . اما بهشت فقط یک باغ نبود . هر اندازه که بزرگتر شدم و در آتش‌های بی رحم زمانه پروبالم سوخت یاد گرفتم بهشت آسودگی ست . بهشت رهایی از غم ست . بهشت لحظه ی معجزه آسای بی دردی ست . لحظه ای که تو هیچ بهانه ای برای غم نداری ،شادی و بی نیاز عزیزانت را داری و هیچ غصه ای تکرار می کنم هیچ غصه ای یا حداقل موردی برای غصه خوردن نداری . مطلق خوشبخت و بی دردی مطلق آسوده ای آنگاه ست که هرجا می‌تواند قرار گاه تو باشد و یا بگذار ساده تر بگویم بهشت کوچک تو باشد . و این را هم خوب می دانم که بهشت در این دنیا به دست نمی آید چون اینجا در همان لحظه ای که چیزی بیشتر داری چیزی هم کمتر داری .. پس امید دارم این بهشتی که میوه اش بی خیالی و آسودگی ست حداقل در جهان های دیگر نصیب همه ی ما دل شکستگان خسته بشود اگر لایقش باشیم . همین‌ #عادله_زمانی @adelehz

جمعه خودِ سکوت است . هر صدای دیگری در جمعه اضافه ست وقتی تمام‌هفته در سروصدا دویده ای باید جمعه را در سکوت به تماشای غروب بنش
جمعه خودِ سکوت است . هر صدای دیگری در جمعه اضافه ست وقتی تمام‌هفته در سروصدا دویده ای باید جمعه را در سکوت به تماشای غروب بنشینی... @adelehz #عادله_زمانی