"زنی کهگم کردم "
Open in Telegram
برای نوشتن که جهان از نوشتن زیباست عادله زمانی راه ارتباطی با من : @Aydel70
Show more4 457
Subscribers
+2824 hours
+977 days
+6830 days
Posts Archive
4 459
باور نمیکنم بتوانم کسی را آنگونه که تورا دوست دارم دوست داشته باشم بابا!
مفتخرم به اینکه با نانِ مقدس تو بزرگ شدم .سر سفره ی پدرانه ی تو فرزندی کردم.
و نام تورا حتی تا بعد از مرگ با خودم خواهم داشت.
بابا
دوستت دارم
تو برکتی شبیه نان گرم وسط سفره
عمرم روی عمرت بابا
روزت مبارک.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
در ازدحام دنیا
اگر انسانی را یافتی
که تو را میفهمد رهایش نکن
چقدر آنها که ما را نمیفهمند بیشمارند...
#غسان_زغطان
4 459
زن ها ،گاهی داستان های کوتاه غم انگیزند که میتوانند به اندازه ی یک شاهکار ادبی قرنها در یادها باقی بمانند .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
همه ی ما در کودکی گمشده ی مان باقی مانده ایم .
آنجا که در سکوت به خاطرات کودکی پرواز میکنیم و بی آنکه بفهمیم گوشه ی لب مان کش می آید و سایه ی لبخندی کمرنگ بر چهره مان می افتد ...
شاید گریز کوچکی باشد اما برای عبور از سالهای سخت بزرگسالی به آن سخت نیازمندیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
کو آن همه نشاط و سرورِ فضای شهر
این همرهان، قبیلهی محزونِ عالماند
کی مژده میدهی دگر ای آسمان به خاک؟
این زخمهای کهنه مهیای مرهماند
- فهیمه خلیلی🌱
@adelehz
4 459
"روادار" در لهجه هراتی یعنی چیزی رو برای کسی خواستن
مثلا میگن من روادار نیستم خار به پات بره
4 459
داشتن پدر یا مادر مهربان مهمه
اما هیچکس تابحال فکر کرده چقدر خوبه که انسان فرزند مهربانی داشته باشه؟
فقط لطفا نگید همه چیز به تربیت پدر و مادر مربوطه که نمیپذیرم.
بسیار دیدم پدران و مادران فداکاری که فرزندشون یک شاخه گل پلاسیده ی گل بهشون روادار نبودند .
اینه که جدا خوش بحال هرکس فرزند مهربونی داره ..
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
نیمی از من همواره رو به نور بوده است.
و نیمی دیگر در تاریکی ایستاده است.
آنها که نیمه ی در نور مرا دیده اند ،عاشقش شدند.
اما کسی که نیمه ی تاریکم را دید و دست از دوست داشتنم نکشید ،برایم مهم تر خواهند ماند.
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
خیال بوسه او ، مثل خواب بی تعبیر
عزیز کرده!!
مارا کجا بَرَد تقدیر؟
غمی چنان سیه و سخت در دلم جاری
برای قلب من این غم ،
عذاب عالمگیر ...
#مبینا_دریاباری
@adelehz
4 459
احساس میکنم وضعیت زندگی ما این روزا اینجوریه😂
به یه چیزایی راضی هستیم که کابوس بقیه ست😂خدارو شکرت
@adelehz
4 459
بگذار در یک شهر قدیمی عاشقت شوم
تا عشقمان به تاریخ پیوند خورد .
و در تاریخ بنویسند هزار پادشاه و هزار ملکه نتوانستند چون آنها عاشق شوند .
بگذار در خاکی که هزاران آدم در آن رفته اند و از آن سر برآورده اند عاشقت شوم .
این شهرهای تازه را رها کن بیا کهنه عشقی در شهری قدیمی بسازیم .
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
یکی از دوستان من درگیر یکپروسه ی طاقت فرسای حقوقی شده لطف کنید برای حل مشکلش دعا کنید عزیزای دلم .
این دختر لایق این همه سختی نیست 💔
لیاقتش بسیار بالاتر از این دردهاست ...
@adelehz
4 459
نخفتهایم که شب بگذرد، سحر بزند
که آفتاب چو ققنوس، بال و پر بزند
نخفتهایم که تا صبحِ شاعرانهی ما
زِ ره رسیده و همراهِ عشق، دَر بزند!
- حسین منزوی
🌱
@adelehz
4 459
بچه که بودم مادرم همیشه جهت توصیف بهشت برای من از عبارت باغی سر سبز و زیبا استفاده می کرد .
باغی که هرنوع میوه در آن یافت می شود و آنقدر بزرگو بی انتهاست که هرگز به پایانش نمی رسی .
بزرگتر که شدم از خودم سوال کردم اگر بهشت صرفا یک باغ باشد که در همین دنیا هم میتوان به آن رسید .
اما بهشت فقط یک باغ نبود .
هر اندازه که بزرگتر شدم و در آتشهای بی رحم زمانه پروبالم سوخت یاد گرفتم بهشت آسودگی ست .
بهشت رهایی از غم ست .
بهشت لحظه ی معجزه آسای بی دردی ست .
لحظه ای که تو هیچ بهانه ای برای غم نداری ،شادی و بی نیاز عزیزانت را داری و هیچ غصه ای تکرار می کنم هیچ غصه ای یا حداقل موردی برای غصه خوردن نداری .
مطلق خوشبخت و بی دردی
مطلق آسوده ای
آنگاه ست که هرجا میتواند قرار گاه تو باشد و یا بگذار ساده تر بگویم بهشت کوچک تو باشد .
و این را هم خوب می دانم که بهشت در این دنیا به دست نمی آید چون اینجا در همان لحظه ای که چیزی بیشتر داری چیزی هم کمتر داری ..
پس امید دارم این بهشتی که میوه اش بی خیالی و آسودگی ست حداقل در جهان های دیگر نصیب همه ی ما دل شکستگان خسته بشود اگر لایقش باشیم .
همین
#عادله_زمانی
@adelehz
4 459
جمعه خودِ سکوت است .
هر صدای دیگری در جمعه اضافه ست وقتی تمامهفته در سروصدا دویده ای باید جمعه را در سکوت به تماشای غروب بنشینی...
@adelehz
#عادله_زمانی
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
