en
Feedback
کانال روستای بوانلو

کانال روستای بوانلو

Open in Telegram

بهشت شمال شرق خراسان شمالی ارتباط با مدیران کانال @Payamirib @erdelan44

Show more
2 085
Subscribers
No data24 hours
-17 days
-330 days
Posts Archive
عده ای سرب وگلوله,عده ای ملیاردها. هردوتا خوردند اما این کجا وآن کجا! این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا هردو میسوزند اما این کجا وآن کجا! عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو هردو خوابیدند اما این کجا وآن کجا! این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش هردو آرام اند اما این کجا وآن کجا! این یکی در عمق دجله,آن يکی آنتاليا هر دو در آبند اما این کجا وآن کجا! این یکی با گازخردل, آن يكي با گاز پارس. هردو میسازند اما این کجا وآن کجا! عده ای کردند کار و عده ای بستند بار هردو فعالند اما این کجا و آن کجا! باکری ها سمت غرب و خاوری ها سمت غرب هر دو تا رفتند اما این کجا وآن کجا؟ آن یکی بر پشت تانک و آن یکی بر صدر بانک هر دو مسئولند اما این کجا و آن کجا! عده ای بر تار شیطان میتنند چون عنکبوت. عده ای بر حق وجاویدند اما این کجا و آن كجا؟ با سپاس از جناب سرهنگ نادری @buvanloo✌️💐👍

فرزندان عشایر عزیز بوانلو در سفر اقا در حال گذراندن روزگار شیرین خود هستند یادی از گذشته و کودکی خودمان در همین مناطق و همین
فرزندان عشایر عزیز  بوانلو در سفر اقا  در حال  گذراندن روزگار شیرین خود هستند یادی از گذشته و کودکی  خودمان در همین  مناطق و همین چادرها با این تفاوت که ان زمان سیه چادر بود  با امکانات اندک تر و سخت تر. ارسالی :حاج قدیر ولیزاده @buvanloo💐💐

‍ ۲۰ خرداد "۱۰ ژوئن" روز جهانی صنایع دستی صنایع دستی نوعی کار است که در آن لوازم تزیینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود. معمولاً این کلمه را به‌روشهای سنتی ساختن کالاها می‌گویند. لوازمی که به‌صورت تولید انبوه و یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شود جزو صنایع دستی نیستند. یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت‌ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست که به‌سادگی بارجوع به آمار صنایع دستی کشورها به‌روحیه مردم آن کشورها می‌توان پی برد. در هريك از فرآورده‌های اين صنايع، ذوق هنری و خلاقيت فكری صنعتگرسازنده، به‌نحوی تجلی می‌يابد و همين عامل، وجه تمايز اصلی اين‌گونه محصول‌ها از مصنوعات مشابه ماشينی و كارخانه‌ای است. شورای جهانی صنایع دستی: صنايع دستی، پس از جنگ جهانی دوم، با محتوای هنری و فرهنگی، مورد توجه كشورهای پيشرفته قرارگرفت. در دهم ژوئن/ بيستم خرداد ۱۹۶۴، نخستين همايش‌ جهانی با شركت مسئولان اجرایی، استادان دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران بيش از ۴۰ كشور جهان، در نيويورك برگزارشد. در قطعنامه‌ پايانی آن همايش، تأسيس« شورای جهانی صنايع دستی» به‌عنوان نهاد وابسته به يونسكو تصويب‌ شد. با راه‌اندازی شورای جهانی صنايع دستی، صنايع دستی و سنتی، به‌صورت بخشی از حيات فرهنگی- اقتصادی ملت‌ها، مورد توجه قرارگرفت. ايران، از سال ۱۳۴۷/ ۱۹۶۸ از طريق سازمان صنايع دستی كشور، به‌عضويت اين شورا درآمد و در مجمع آسيا و اقيانوسيه‌ آن، مشغول فعاليت شد. اين شورا، در ابتدا با شمار محدودی از اعضا كار خود را آغازكرد. اما هم‌اكنون، ۹۰ كشور جهان را تحت پوشش دارد و دبيرخانه‌ آن، در شهر آمستردام هلند است. مهمترین هدفهایی که این شورا، به‌عنوان یک ارگان غیر انتفاعی غیردولتی قائل شده است عبارت اند از: ۱) تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای آنها با توجه به زمینه‌های متفاوت فرهنگی موجود در هریک از کشورهای عضو. ۲) حفظ و تقویت صنایع دستی و تجلی آن به‌صورت رکن عمده‌ای از حیات فرهنگی ملت‌ها. ۳) ایجاد همبستگی میان صنعتگران دستی سراسر جهان. صنایع دستی در آینه زمان: گزافه نیست اگر گفته شود صنایع دستی، عمری به‌قدمت عمر بشر دارد. سابقه صنایع دستی، به‌عصر حجر باز می‌گردد. در این دوره، ساخت ظروف و همچنین بعضی ابزار مصرفی در زندگی روزمره مانند نیزه و خنجر از سنگ برای صید و شکار حیوانات معمول شد. رفته رفته به‌علت پیشرفت فکری، دیگر مواد موجود در طبیعت مانند خاک رس، چوب، سنگ آهن، مس و سرانجام پشم و کرک حیوانات و الیاف گیاهی نیز مورد استفاده قرارگرفت؛ به‌طوری که پیشینه ساخت اشیای سفالی و مسی، به‌بیش از چهار هزارسال پیش می‌رسد. دوره رنسانس در اروپا، در تکامل هنری صنایع دستی تأثیر انکارناپذیری به‌جا گذاشت و در نتیجه، افزون بر حفظ جنبه‌های مصرفی بسیاری از تولیدات دستی، موجب افزایش ارزش هنری و تزئینی آنها شد. ایران زمین نیز از هفت هزارسال پیش، بیرق هنر نیاکان خویش را به‌عنوان سند هویت ملی به رخ جهانیان کشیده است. صنایع دستی و اشتغال‌: بدون تردید یکی از دلایل مهم در توجیه جنبه‌های مثبت صنایع دستی، به اثرات آن در مبارزه با انواع بیکاری مربوط می‌شود. در بین انواع بیکاری، شایع‌ترین آن در کشورهای در حال توسعه، بیکاری پنهان است. به‌ویژه در آن دسته از کشورها که هنوز ساختار جامعه کشاورزی و روستایی به‌صورت سنتی و کهن باقی مانده است، بیکاری پنهان بیشتر به‌چشم می‌خورد. صنایع دستی با قابلیت‌ها و خصوصیات ویژه خود، می‌تواند نقش مهمی در حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای بیکاران ایفا کند. @buvanloo✌️✌️

کوردهای قزاقستان کوردهای قزاقستان با جمعیتی حدود هفتاد هزار نفر در شهرهای آلماتی و نورسلطان زندگی میکنند. هشتاد و پنج سال پیش طی دو مرحله كوچ اجباری توسط شوروی از نخجوان و گرجستان به این منطقه فرستاده شدند. امروزه در قزاقستان دارای امتیازات زیادی همچون تحصیلات به زبان کوردی و روزنامه ای به نام کوردستان هستند و به زبان های قزاقی و کوردی کورمانجی صحبت میکنند @buvanloo💐💐

💠شعری بسیار  زیبا  و فولکلور به نام ( #قره_زاغ ) به زبان #موصلانی تقدیم به دوستان و هم زبانان  می گردد ____ 🌸سراینده این شعر عالی// هوشنگ حسین زاده  قره زاغ @buvanloo

هنگ و دنگ هنگ : سکینه دنگ : اسلام رجعتی بلیر: علی اصغرقربانی ویالون: محسن قربانی @buvanloo

یک دکلمه ی ناب ، خاص و بی نقص از دکتر اسماعیل حسین پور ارزش شنیدن داره واقعا🤩 🔸ئەم زندەنێ دمیننێ 🔸دەنگ و هەلبەست: دوکتورئسمائیل هوسێن‌پوور 🔸رێک و پێک: حەسەن بەلووچیان 🔹Em zindenê bimîninê 🔹Deng û helest: Îsmaîl Husênpûr 🔹Rêk û pêk: Hesen Belûçîan ✌️✌️✌️✌️✌️ ‍‌♡ ㅤ    ❍ㅤ     ⎙ㅤ     ⌲ ˡᶦᵏᵉ  ᶜᵒᵐᵐᵉⁿᵗ    ˢᵃᵛᵉ     ˢʰᵃʳᵉ مرجع موسیقی کوردی کرمانجی https://t.me/kurd_xurasan برای پیوستن به کانال کلیک کنید👆

قسمت دوم خاطره دیدار با آزاده سرفراز افسر بازنشسته نیروی زمینی جناب غلامی . در آستانه ورود به منزل دو تن از افسران ارشد ارتش  پذیرای ما شده  و هنگام  ورود به منزل نیز دو دختربچه خردسال و دوست داشتنی با گوشی و دوربین  از ما استقبال و شروع به فیلمبرداری از گروه بازدید کننده نمودند ...این نوع استقبال از گروه تازگی داشت  و حاکی از آمادگی قبلی آنها بود و  پیام دیگر این استقبال که خیلی برای ما اهمیت داشت این بود که شخصیت  آزاده عزیزی که  به دیدارش آمدیم برای ارتش و  بستگانش از اهمیت زیادی برخوردار است که اینگونه مثل پروانه دور و بر او جمع شده اند ...بهرحال وارد خانه آزاده سرافراز شمس الدین غلامی شدیم...آزاده ای که جزو  اسرای مفقود ارتش بوده و کارنامه درخشانی از مجاهدت و ایثار و فداکاری در کارنامه پر افتخارش به ثبت رسیده است .. محال است قبل از اینکه حرفها و خاطرات آقای غلامی را بشنوی قادر به تشخیص این واقعیتها باشی که چنین انسان متین ، موقر و آرامی خنثی کننده حدود شش هزار مین و بمب در خط مقدم جبهه های نبرد باشد...کسیکه با مجاهدتهای خود پاک کننده معبر برای عبور بی خطر رزمندگان اسلام بوده است و از سویی هر لحظه در تیررس دشمن بوده و امکان انفجار بمب یا مینی وجود داشت..اما این آزاده عزیز از میان اینهمه خطر بسلامت گذشت تا امروز شاهدی باشد بر صلابت و استقامت پولاد مردانی که حتی بمب های دشمن هم قادر به جابجا کردن آنها نبودند...ولی دست تقدیر و حوادث پیش بینی نشده جنگ او را در چنگال دشمن بعثی گرفتار کرده و در تاریخ 1367/4/21 به اسارت در آمده و پس از چند روز شکنجه و بازجویی روانه کمپ 12 تکریت می شود  تا اینکه پس از 25 ماه همراه با سایر آزادگان به وطن باز میگردد . آقای غلامی در بخشی از خاطرات مربوط به دوران اسارت خود می گوید : «اسراء  از کوچکترین فرصتهای خود نهایت بهره برداری را می کردند ، بعنوان نمونه از خاکهای کف اردوگاه برای نگارش  و فراگیری زبان عربی وانگلیسی استفاده می کردند » وی از اسرایی یاد می کرد که حتی تحت سخت ترین شکنجه ها نیز حاضر نبودند دست از حمایت خود از امام (ره) بردارند وی همچنین به خاطره خوبی اشاره کرد ، زمانیکه ارشد آسایشگاه بوده بخاطر مسئولیتی که داشته می بایست در مقابل رفتارهای سایر دوستان اسیر خود واکنش نشان داده و حتی آنها را کتک بزند ، ولی او به بهانه مریضی از ارشدیت منصرف می شود. آقای غلامی پس از بازگشت به وطن بعنوان فردی متخصص در عملیاتهای مرتبط به انفجار در پروژه های بزرگی به کشور خدمت نموده است . در این دیدار که گروهی از افسران  ارشد و مقامات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و گروه مهندسی رزمی 444 خراسان نیز حضور داشتند خواهر زاده آقای غلامی که از جمله  افسران حاضر درجلسه بود بارها لب به سخن گشود و  مثل یک سخنگوی مبرز ومسلط  وبا اشتیاق از دایی خود گفت...از اسارت و دلتنگی های نبودن دایی، از حمایتهای پدرانه آقای غلامی و از نقش ارزنده ای که وی در تشویق ورودش به ارتش داشته است و خلاصه صحبتهای جالبی داشت و در مقابل دایی همانند مریدی که در خدمت مرادش می باشد سخن گفت... برای کلیه غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و آزادگان سرافراز آنها و بویژه آقای غلامی آرزوی نیکبختی، سلامتی و عاقبت بخیری داریم... «موسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی» @buvanloo💐💐💐💐💐💐

بربط جام ارجان (چنگ ارجان) پس از 3400 سال نواخته شد!! به اين ساز ایرانی فوق‌العاده زیبا و جادویی گوش فرا دهيد! 🆔 @Iran5History

با اینکه بوانلو هرساله شاهد 7-8 سیلاب از چهار مسیره کرت سرناله کاریز خوجه زایی هستش اما خوشبختانه طول 300 سال گذشته تا کنون شاهد هیچ گونه تلفات و خسارات جانی نبودیم. #نبوغ_معماری #نبوغ_زیستی_جغرافیایی

سیل امروز از مسیر کرت و چاوی ارسالی آقای سعید مردانی

سیل لحظاتی پیش عکس : آقای سعید مردانی
سیل لحظاتی پیش عکس : آقای سعید مردانی

با عرض سلام و ادب خدمت خوانندگان محترم این متن. 🌹🌹 ارادتمند همه شماعزیزان همولایتی سرهنگ موسی الرضا نادری خواهرزاده آزاده و جانباز 40درصد وایثار گر دوران دفاع مقدس سروان بازنشسته شمس‌الدین غلامی به بهانه دیداری که به همراه تعدادی از  مسئولان وهمکاران نظامی ومسئولان کانون پیام آزادگان در سالروز ولادت باسعادت ولی نعمتون آقا علی بن موسی الرضا (ع) با ایشان داشتیم مطالبی به شرح زیر درقالب یک متن وپیام دلی تقدیم ميکنم امیدوارم گوشه‌ای از آلام ورنجهای این مرد صبور ورنج کشیده که درقالب خاطره شنیده ویاعینا شاهد بوده‌ام رابرای شما عزیزان تداعی نموده وهمگی قدردان این بزرگوار و سایر پیشکسوتان ویادگاران آن دوران باشیم‌. (انشالله)                                              دایی عزیزم.فقط خدامیداند روزی که یک جوان خوش قامت ورزیده بودی و دراوج جنگ تحمیلی وخطر لباس رزم برتن نمودی ومادر پیرت راتنها گذاشتی وبه جبهه رفتی چه بر خانواده ات گذشت!؟ . خدا می‌داند درطول 47ماه حضور مداوم در مناطق مختلف عملیاتی  که سه مرحله مجروح و با تن زخمی به نزد مادر وخانواده ات برمیگشتی چه برآنها می‌گذشت!؟ . خدا می‌داند باتوجه به رسته تخصصی ات زمانی که برای انجام ماموریت های شناسایی و رزمی به عنوان متخصص مین وتخریب همراه تیم‌های شناسایی تابیخ گوش دشمن پیش میرفتی وگاها مجبور می‌شدید ساعت‌ها بدون کوچکترین حرکتی درنزدیکی دشمن باقی بمانید ویا بادشمن درگیر شوید چه برشما میگذشت!؟. تنهامو سپید کرده های جنگ میدانند, خنثی کردن بیش از6هزارمین وباز کردن معبر مطمئن برای عبور نیروها درزمین دشمن وزیردیدوتیر مستقیم دشمن یعنی چه!؟ خدا داند وقتی که بعداز 2ماه حضور در جبهه برگه مرخصی امضا شده دردست وعزم مرخصی به نزد خانواده کرده باشی ولی بادیدن حمله غافلگیرانه دشمن همرزمان وسربازان  زیرمجموعه ات راتنها نگذاری وتا آخرین لحظه کنارهمرمانت مقاومت کردی تااین که توسط دشمن محاصره واسیر شوی برتو چه گذشته!؟ خدا می‌داند آن لحظات اول اسارت وسه شبانه‌ روز گرسنگی وتشنگی محض درکنار اهانتها وکتک کاری های دشمن درهوای گرم تابستان عراق یعنی چی؟! 27ماه اسیر بودن آنهم به عنوان مفقودالاثر دردست بعثی های وحشی یعنی چی؟! این دوران اسارت آنقدر برشما سخت گذشته که خودشما هم ازگفتن خاطراتش اذیت میشوید. فقط خدا می‌داند آثار وتالمات وروحی وجسمی و.. این دوران سخت چه تاثیراتی بر روح وجسم وسبک زندگی و... انسان می‌گذارد. امایاد آن روزی بخیر که خبر زنده بودن وبرگشت شمابه مرز میهن برای اولین بار توسط همکار عزیز جناب سرهنگ سالار حسین زاده که آن زمان در مرز مسولیت داشت به خانواده داده شد. یاد آن روزی بخیر که اسم زیبای شمارا به عنوان آزاده ازرادیو  شنیدم و از شدت هیجان و اشتیاق رادیو راپرت کردم که هر تیکه اش یک طرف رفت. یادآن روزی بخیر که مادرم به همراه فامیل های نزدیک به ستاد آزادگان مشهد آمدند چه غوغا و هلهله ای برپا بود. استقبال چندهزارنفری توسط هم محله ای ها وفامیل های مشهد آن روز در خاطره ها ثبت و ماندگار شد. یادآن روزی بخیر که درمیدان اصلی شیروان سخنرانی کردید واستقبال بی نظیری توسط مردم عزیز شیروان ازشما شد. یاد آن استقبال بی ریا و دوست داشتنی همه مردم روستاها ی مسیر شیروان تا بوان بخیر. که هرکسی هرطور میتوانست ارادت خودش رانشان میداد باپخش شیرینی، میوه، قربانی‌کردن گوسفند و.... ویاد آن صفاوصمیمیت ایجادشده بین همولایتی های عزیز و باغیرت بخیر که‌ در مراسم استقبال هیچی کم نگذاشتندبه خصوص جوانان آن دوره (جوانهای دهه 40 و50) واقعاً یادآن ایام بخیر. درپایان ضمن تشکر وسپاس به درگاه خداوند متعال برای همه نعمتهاییش 🙏 از خوانندگان این متن نسبتآ طولانی تشکر میکنم وامیدوارم همه قدردان خانواده شهدا ,جانبازان و ایثارگران و آزادگان سرافراز باشیم وآنهارا ازیاد نبریم وگهگاه به بهانه ای ازشون یاد کنیم. امید که راه پرفروغشان مشعل هدایت جوانان عزیزمان باشد. ارادتمندشما :سرهنگ موسی الرضا نادری. @buvanloo🙏🙏💐💐

eitaa.com/story_literatuer سلام و ادب. این لینک کانال کارگاه داستان نویسی در ایتا است. اگر تمایل دارید، ما را همراهی کنید با مدیریت :یحیی خوشنما @،،buvanloo

همزمان با ایام دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع) به همت قرارگاه منطقه ای شمالشرق نزاجا با آزاده دوران دفاع مقدس ( شمس الد
همزمان با ایام دهه کرامت و ولادت باسعادت امام رضا(ع) به همت قرارگاه منطقه ای شمالشرق  نزاجا با آزاده دوران دفاع مقدس ( شمس الدین غلامی) دیدار و با اهداء لوح و هدیه از خانواده گرانقدر ایشان تجلیل به عمل آمد. آزاده شمس الدین غلامی جزء کارکنان خدوم و زحمت کش گردان ۴۱۵ مهندسی رزمی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع) در دفاع مقدس بودند.که در راه دفاع از کیان و میهن اسلامی مان در عملیات های بزرگ و متعددی در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند و در این راه دارای افتخارات زیادی شدند و دارای رکورد پاکسازی میدان مین و بازگشایی معابر( خنثی نمودن بیش از ۶۰۰۰ مین کارگزاری شده توسط دشمن ) جهت اجرای عملیات‌های طراحی شده هستند.سرزمین های داغ خوزستان در جنوب غرب کشور تا ارتفاعات سربه فلک کشیده و صعب العبور کلاشین کردستان در شمال غرب کشور شاهد حضور مخلصانه این رزمنده مجاهد و این آزاده سرافراز  در راه دفاع از میهن اسلامی میباشد. ما همواره این امنیت ، آرامش و  اقتدار کشور عزیزمان ایران اسلامی را مدیون شهدا و  این عزیزانیم./ حادم ق ش @buvanloo👍💐✌️

*من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق* با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردا
*من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق* با نهایت احترام و رعایت ادب و در کمال تواضع و ارادت و با عرض سپاس، بدین وسیله مراتب قدردانی و تشکرخود را از یکایک شما سروران،هم ولایتی ها، دوستان، آشنایان، بستگان  ارجمندی که در مراسم تشییع، تدفین، مجالس ترحیم و یادبود و سوم مادر عزیزمان مرحومه (((زینب روشن))) شرکت نموده ویا از طریق فضای مجازی ،چاپ بنر و پوستر و پیامک و تلفن  با ابراز همدردی، موجب تسلی خاطرمان شدید صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری می‌نماییم از این که به علت تألمات روحی حاصل  از این مصیبت بزرگ و جانکاه، توفیق تشکر حضوری میسر نشد، قلباً پوزش می‌طلبیم امیدواریم خداوند بزرگ عنایت فرماید تا بتوانیم.لطف و زحمات یکایک عزیزان را در شادی ها جبران نماییم از طرف خانواده های نادری و روشن @buvanloo🖤🖤🖤🖤

اطلاعیه فوری 👇👇👇👇👇👇 به اطلاع هم ولایتی های عزیز میرساند وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ سرباز معلم جذب می کند . آخرین مهلت فردا پنج شنبه یازدهم خرداد . جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با آموزش و پرورش شیروان یا جناب فریبرز مردانی کارشناس مسؤل آموزش متوسطه تماس بگیرید .