en
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Open in Telegram

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Show more
377
Subscribers
+324 hours
+27 days
+430 days
Posts Archive
شنیده‌ام یک جایی هست جایی دور که هر وقت از فراموشیِ خواب‌ها دل‌ات گرفت می‌توانی تمامِ ترانه‌های دختران میْ‌خوش را به یاد آوری می‌توانی بی‌اشارهٔ اسمی بروی به باران بگویی دوستت می‌دارم یک پیاله آب خُنک می‌خواهم برای زائران خسته می‌خواهم... دیگر بس است غمِ بی‌بامدادِ نان وُ هلاهلِ دلهره دیگر بس است این همه بی راهْ رفتنِ من و بی چرا آمدن آدمی.... من چمدانم را برداشته دارم می‌روم... تمام واژه‌ها را برای باد باقی گذاشته‌ام تمامِ باران‌ها را به همان پیالهٔ شکسته بخشیده‌ام داراییِ بی‌پایان این همه علاقه نیز. شنیده‌ام یک جایی هست حدسِ هوایِ رفتن‌اش آسان است تو هم بیا.... #سیدعلی_صالحی @lightworkers

«من درون» زمانی که از دیگری چیزی می‌خواهد، به گونه‌ای نقش بازی می‌کند تا معمولا «نیاز خود» را، خواه نیاز مادی باشد و خواه نیاز به قدرت، برتری، خاص بودن یا گونه‌ای خرسندی، چه جسمی و چه روانی برآورده سازد.... در حالت عادی مردم به هیچ رو نسبت به نقش‌هایی که بازی می‌کنند، هوشیار نیستند. این نقشها از این قرار هستند. برخی از نقشها ظریف و زیرکانه و بعضی دیگر به گونه‌ای بارز آشکارند،ولی نه برای کسی که آن نقش را بازی می‌کند. برخی از نقشها فقط برای به دست آوردن توجه دیگران طراحی شده‌اند. «من درون» به دنبال جلب توجه دیگران و در هر صورت در پی شکلی از نیروی روانی است. «من درون» نمی‌داند که سرچشمه همه نیروها در درون شماست،از این رو آن را در بیرون جست و جو می‌کند. آن توجهی که «من درون» به دنبالش می گردد،توجه بی‌شکل که حضور می‌باشد نیست، بلکه شکلی از توجه مانند شناخت، ستایش، تحسین یا صرفا مطرح بودن است تا موجودیتش پذيرفته شود. آدم کمرویی که از توجه دیگران می ترسد،از «من درون» آزاد نیست، بلکه «من درون» او دودل است؛ هم توجه می خواهد و هم از توجه دیگران می‌ترسد. ترس آدم کم رو از این است که مبادا توجه،به حالتی از انتقاد یا تأیید نشدن تبدیل گردد، یعنی آنچه که می‌تواند حس اعتماد به نفس او را بالا ببرد،موجب از بین رفتن آن شود.به همین دلیل ترس او، از نیازش به توجه بیشتر است.کم‌رو بودن انسانها اغلب با تصور کلی آنها که منفی‌گرایی بر آن چیرگی دارد، همراه است؛ باور بی‌کفایت بودن. هر گونه تصویر خیالی از خود به خود را این گونه یا آن گونه دیدن - «من درون» است؛ خواه مثبت، یعنی به شکل «من بهترین هستم» باشد، خواه منفی، یعنی به صورت «من خوب نیستم»، در پس هر تصویر مثبت از خود، ترس از به اندازه کافی خوب نبودن نهفته است. در آن سوی هر تصویر منفی از خود نیز اشتیاقی پنهان برای بیشتر یا بهتر بودن از دیگران وجود دارد.در پس احساس اعتماد من درون»، نیاز مداوم به برتر بودن و ترسی ناآگاهانه از خود کم بینی نهفته است.از سوی دیگر، «من درون» به علت خجالتی بودن و بی‌کفایتی‌ای که از احساس حقارت خود می‌کند،اشتیاق پنهان و نیرومندی به برتری دارد. بسیاری از مردم میان احساس برتری و احساس خود کم‌بینی در نوسان هستند که تثبیت این حالت هم به شرایط یا کسانی که با آنها ارتباط دارند،وابسته است.آنچه باید بدانید و در خود مشاهده کنید، این است : هر گاه نسبت به کسی احساس خود کم بینی یا برتری دارید، آن «من درون» شماست که این احساس را به شما القا می‌کند.... #اکهارت_تله @lightworkers

عارفی معروف به نانوایی رفت و چون لباس درستی نپوشیده بود نانوا به او نان نداد و عابد رفت. مردی که آنجا بود عابد را شناخت، به نانوا گفت این مرد را می‌شناسی؟ گفت:نه. مردگفت: فلان عابد بود.... نانوا گفت:من از مریدان اویم، دوید دنبالش و گفت می‌خواهم شاگرد شما باشم، عابد قبول نکرد... نانوا گفت اگر قبول کنی من امشب تمام آبادی را طعام می‌دهم، عابد قبول کرد... وقتی همه شام خوردند، نانوا گفت: سرورم دوزخ یعنی چه؟ عابد پاسخ داد : "دوزخ یعنی اینکه تو برای رضای خدا یک نان به بندۀ خدا ندادی ولی برای رضایت دل بندۀ خدا یک آبادی را نان دادی.... @lightworkers

راستی،همچون عصای موسی است؛ آن كژی‌ها همچون سِحر است.... چون راستی بيايد، همه را بخورد. اگر بدی كرده‌ای، با خود كرده‌ای، جفای
راستی،همچون عصای موسی است؛ آن كژی‌ها همچون سِحر است.... چون راستی بيايد، همه را بخورد. اگر بدی كرده‌ای، با خود كرده‌ای، جفای تو به وی، كجا رسد!؟ #مولانای_جان @lightworkers

هر اعتیادی ناشی از این است که فرد از رویایی با درد و گذر از آن امتناع میکند . هر اعتیادی با درد آغاز می‌شود و با درد پایان میگیرد... به هر ماده‌ای که معتاد باشید ، خواه الکل ، خواه غذا ، خواه مخدر قانونی ، یا یک فرد شما در عمل از چیزی یا شخصی استفاده می‌کنید تا درد خود را بپوشانید... برای همین است که پس از گذشت سرخوشی نخستین ، این همه درد و غم در روابط نزدیک به چشم می‌خورد... روابط ، مولد درد و غم نیستند ، بلکه آنها درد و اندوهی را که در درون شما خانه دارد ، آشکار می‌کنند... هر اعتیادی همین کار را می‌کند... هر اعتیادی به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر برای شما چاره‌ساز نیست و آنگاه درد را بسیار شدیدتر از پیش حس خواهید کرد... این یکی از دلایلی است که بیشتر مردم همواره تلاش می‌کنند تا از لحظه حاضر بگریزند و در پی نوعی رهایی در آینده باشند... اگر آنها توجه خود را به حال معطوف کنند،اول از همه با درد خود رو برو می شوند و در واقع از همین می‌ترسند. ای کاش آنها می‌دانستند که در حال ، دسترسی به نیروی حضور که گذشته و درد همراه آن را از بین می‌برد،چه ساده است... درحال ، حقیقتی نهفته است که توهم را می‌زداید... ای کاش آنها می‌دانستند چه اندازه به حقیقت و خدا نزدیک هستند... اجتناب از رابطه ناموفق طی سالها بیشتر می‌تواند شما را به بیداری برساند،تا سه سال زندگی در یک جزیره متروک یا گوشه نشینی در اتاق... اما اگر بتوانید حضور متمرکز را به تنهایی خود وارد کنید ، آن نیز برای شما مفید خواهد بود.... #اکهارت_توله @lightworkers

لازمه رسیدن به حقیقت، سرگشتگی و حیرانی است..... کسی که فکر می‌کند همه چیز برایش روشن است نمی‌تواند به دانشی رو بیاورد. اما وقتی می‌فهمد دستش خالیست، دچار سرگشتگی می‌شود.... شگرد سقراط در رساله‌های افلاطون این است که ابتدا ظرف وجود مخاطب را از توهم دانستگی خالی می‌کند ، تشکیک و تردید ایجاد می‌کند تا برای جا دادن حقیقتی که قرار است کشف شود، فضا گشایی کند. وقتی فرد تصور می‌کند که همه چیز روشن و واضح است،قدمی برای اتفاق جدید بر نمی‌دارد. اتفاق جدید زمانی می‌افتد که انسان نسبت به داشته‌ها و دانستگی‌هایش شک کند.بعد از آن است که می‌پرسد : پس حقیقت چیست!؟ @lightworkers

دیدی وقتی یه کشتی در حالِ غرق شدنه سرنشیناش میان و هر چیز اضافه و سنگینی که هست رو می‌ندازن توی دریا تا جلوی غرق شدن رو بگیرن؟ دیدی یه بالون اگه بخواد بیشتر اوج بگیره باید کیسه‌های شنی که اطرافش وصل شدن رو بندازه دور؟ می‌دونی یعنی چی؟ بهش دقت کردی؟ چیزای به درد نخور و سنگین رو نذار روی شونه‌ا‌ت.... با خودت اینور اونور نبرشون... اینجوری غرق نمی‌شی.... اینجوری اوج می‌گیری.... @lightworkers

پدر و مادر باشید نه بادیگارد اجازه استقلال و تجربه به فرزندتان دهید. ما نمی گوییم که فرزندتان را بدون نظارت رها کنید و اجازه دهید هر کاری دوست دارد انجام دهد، نه، شما باید با نظارت غیر مستقیم به فرزند خود اجازه دهید گاهی خود در کارهایش تصمیم بگیرد، تجربه کند و شکست بخورد ، نباید همیشه نقش فرشته نجات را برای او بازی کنید. تحقیقات بلندمدت روی مادران ۱۸ تا ۴۹ساله نشان می‌دهد، درصد زیادی از این زنان به افسردگی دچار می‌شوند. تقریبا یك‌چهارم مادران به‌شدت از وظیفه نگهداری از فرزندان خسته می‌شوند و این طور تصور می‌كنند كه آنها نمی‌توانند مادر خوبی باشند. استرس و نگرانی از خصوصیات اصلی مادران محافظ است، زیرا آنها همیشه باید خود را جای فرزندشان بگذارند و همه مسئولیت‌های او را انجام دهند. @lighworkers

#بریده_کتاب ما به واسطه کسانی که ما را دوست دارند و کسانی که ما را دوست ندارند، شکل می‌گیریم. مهم‌تر از آن اینکه ما به واسطه ناراحتی‌های روانی که ادعا می‌کنند عشق هستند؛ ولی عزت نفس کم، رفتار وابستگی متقابل، بی‌اعتمادی به دیگران، مکانیسم‌های دفاعی و ترس و اضطراب را باعث می‌شوند، شکل می‌پذیریم. عمده آنچه ما آن را عشق می‌نامیم، عشق نیست؛ بلکه فرافکنی‌های روان‌رنجور است و سوءاستفاده و کنترل‌گری و سوءبرخورد. #معمای_عشق پیتمن مک‌گی @lightworkers

چو از بنفشۀ شب بویِ صبح برخیزد هزار وسوسه در جانِ من برانگیزد کبوترِ دلم از شوق می گشاید بال که چون سپیده به آغوشِ صبح بگریزد #فریدون_مشیری @lightworkers

ضعف‌های درونی شما مستقیما باعث سیاه دیدن جهان بیرون و دیگران میشود هر آنچه از درون به نوعی ضعفش را داشته باشید، باعث این میشود که دیگران را بد و مشکل دار ببینید. ضعف عامل سیاه دیدن دیگران است کسی که مشکل مالی دارد، پولدارها را کلاهبردار هایی میبییند که همه با پول پدرشان به وضعیت فعلی رسیده اند. کسی که از نظر مالی با مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند، همواره حس میکند دیگران در حال منت گذاشتن بر سر او هستند زیرا زخمی از درون در این مسائل دارد. کسی که اعتماد به نفس و قدرت بیان صریح حرفها و احساساتش را ندارد، به آرامی چیزهایی را از دیگران به دل گرفته و بدون اینکه چیزی را به زبان بیاورد، از همه دلگیر میشود و دیگران را عامل حسهای منفی خود می‌داند، حال آنکه یک فرد با ارتباطات، صراحت، و اعتماد به نفس قوی، قدرت این را دارد که حتی با کمی طنز، حرف خود را بیان کرده و هر مشکلی را دقیقا در همانجا با قدرت بیان و صراحت خود حل کند. کسی که از درون حس ناامنی و نگرانی دارد و در تامین آرامش و امنیت درونی خود عاجز است، مدام حس می‌کند دیگران در حال توطئه چینی برای زندگی و وجود او هستند و حس خطر دارد. کسی که قدرت کنترل احساسات و افکار درونی خود را ندارد، دیگران را عامل حسهای بد خود می‌داند. در یک کلام، ضعفهای درونی شما تنها عاملی هستند که باعث می‌شوند اطرافیان خود را سیاه و مشکل دار ببینید. در غیر اینصورت هرگز سیاه دیدن دیگران رخ نمی‌دهد، حتی اگر دیگران واقعا مشکل دار باشند! آنچه این مطلب بر آن تاکید دارد، این است که هر ضعفی که از درون داشته باشید، دقیقا عامل این خواهد شد که جهان بیرون را مشکل دار و سیاه ببینید. وگرنه یا اصلا به آن موضوع در دیگران توجه نمیکردید یا اینکه حتی اگر دقت می‌کردید نیز آن موضوع را جور دیگری می‌بینید. البته هویت دروغین یا ego یا همین "من" و منیت انسانها، اصلا دوست ندارد مشکل را در درون خود آدرس دهی کند! بلکه همواره به شما اینطور نشان خواهد داد که گویی واقعا مشکلی در بیرون است. @lightworkers

#بریده_کتاب هر کس که باشی یا هر کاری که انجام دهی، وقتی واقعا از صمیم قلب چیزی را بخواهی، آنگاه این خواسته‌ی تو از روح جهان سرچشمه می‌گیرد و تو مأمور انجام آن بر روی زمین می‌شوی. #پائولو_کوئیلو کیمیاگر @lightworkers

هیچ فضیلتی والاتر از حقیقت نیست هیچ گناهی حقیرتر از نادانی نیست بنابراین موجود میرا باید به دامن حقیقت با تمام وجودش پناه برد. نیایش عاری از حقیقت بی حاصل ذکر عاری از حقیقت بی نتیجه و تزکیه عاری از حقیقت بی‌حاصل چون پروراندن بذری در شوره زار است. @lightworkers

وقتی چمدانش را به قصد رفتن بست نگفتم: عزیزم، این کار را نکن نگفتم: برگرد، و یک بار دیگر به من فرصت بده.... وقتی پرسید دوستش دارم یا نه! رویم را برگرداندم حالا او رفته و من تمام چیزهایی را که نگفتم می‌شنوم، نگفتم: عزیزم متاسفم، چون من هم مقصر بودم نگفتم: اختلاف‌ها را کنار بگذاریم، چون تمام آن‌چه می‌خواهیم عشق و وفاداری و مهلت است. گفتم: اگر راهت را انتخاب کرده‌ای، من آن را سد نخواهم کرد.. حالا او رفته و من تمام چیزهایی را که نگفتم، می‌شنوم او را در آغوش نگرفتم و اشک‌هایش را پاک نکردم... نگفتم: اگر تو‌ نباشی زندگی‌ام بی‌معنی خواهد بود، فکر می‌کردم از تمامی آن بازی‌ها خلاص خواهم شد اما حالا... تنها کاری که می‌کنم، گوش دادن به چیزهایی است که نگفتم نگفتم: بارانی‌ات را درآر قهوه درست می‌کنم و با هم حرف می‌زنیم نگفتم: جاده بیرون خانه، طولانی و خلوت و بی‌انتهاست گفتم: خدانگهدار، موفق باشی، خدا به همراهت، او رفت و مرا تنها گذاشت تا با تمام چیزهایی که نگفتم، زندگی کنم... #شل_سیلور_استاین @lightworkers

خوبش این است که می‌دانیم لیوان برای آب خوردنست؛ بدش این که نمی‌دانیم تشنه‌ی چیستیم..... آنتونیو ماچادو ترجمه‌ی بیژن الهی @lig
خوبش این است که می‌دانیم لیوان برای آب خوردنست؛ بدش این که نمی‌دانیم تشنه‌ی چیستیم..... آنتونیو ماچادو ترجمه‌ی بیژن الهی @lightworkers

و چون آدم گناه کرد حق تعالی آدم را از بهشت بیرون کرد حق تعالی به آدم گفت که ای آدم، چون من بر تو گرفتم و بر آن گناه که کردی ز
و چون آدم گناه کرد حق تعالی آدم را از بهشت بیرون کرد حق تعالی به آدم گفت که ای آدم، چون من بر تو گرفتم و بر آن گناه که کردی زجر کردم، چرا با من بحث نکردی آخر تو را حجت بود نمی گفتی که همه از توست و تو کردی هر چه تو خواهی در عالم آن شود و هرچه نخواهی هرگز نشود این چنین حجّت راست مبین واقع داشتی، چرا نگفتی؟ گفت :یا ربّ، می دانستم. الاّ ترک ادب نکردم در حضرت تو، و عشق نگذاشت که مواخذه کنم.... #فیه_ما_فیه @lightworkers

#بریده_کتاب وظيفه ى ديگران نيست نيازهاى ما را برآورده كنند يا به انتظارات ما جواب دهند. قرار هم نيست كه هميشه با ما خوب تا شود. عدم پذيرش اين نكته، احساس خشم و نفرت در افراد ايجاد می‌كند. آرامش روحى وقتى به دست مى‌آيد كه آدم‌ها را همان‌طور كه هستند بپذيريم و بر نقاط مثبتشان تكيه كنيم. همسر خاموش #ای_هریسون @lightworkers

#بریده_کتاب هر چه عزت نفس ما بیشتر باشد ارتباطات ما آشکارتر، صادقانه‌تر و مناسب‌تر میشود زیرا به این نتیجه می‌رسیم که افکاری اندیشمند داریم و به همین دلیل از آشکار شدن‌ها هراسی به دل راه نمی‌دهیم. هر چه عزت نفس ما کمتر باشد، ارتباط‌مان تیره‌تر و ناآشکارتر میشود. زیرا به اندیشه و احساس خود مطمئن نیستیم و از واکنش مستمع خود می‌ترسیم. روانشناسی عزت نفس #ناتانیل_براندن @lightworkers

#بریده_کتاب باید این را بپذیریم که افراد‌ بخش زیادی از شخصیت ما را بلافاصله درک نمی‌کنند. بعضی از عمیق‌ترین دلواپسی‌های ما با نفهمیدن، کسالت یا ترس پاسخ داده می‌شود. بیشتر مردم اصلا اهمیتی نمی‌دهند. افکار عمیق‌ترمان مورد توجه کمتری قرار می‌گیرند. مجبوریم در ذهن تقریبا همه‌ی افراد، همچون پاراگرافی خوشایند اما مختصر باشیم! معنای زندگی #آلن_دو_باتن @lightworkers

انسان‌ها نادان به دنيا مى‌آيند نه احمق، آنها توسط آموزشِ اشتباه احمق می‌شوند... #برتراند_راسل @lightworkers

Light Workers🔆 - Statistics & analytics of Telegram channel @lightworkers