Light Workers🔆
Open in Telegram
چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شبروی کن که تا زآن ماه بیهمتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers
Show more379
Subscribers
+224 hours
+47 days
+730 days
Posts Archive
معنی واران در زبان کُردی: (تلفظ: vārān) (پهلوی) باران - نامی که مورخان یونانی به پادشاهان ایرانی که نامشان بهرام بوده دادهاند.
#شهرام_ناظری 💚
@lightworkers
رنج نبايد تو را غمگین کند چون:
✅ رنج امروز تو پیامد غمی ست که توان گذشتن و رها کردن آنرا نداشتی و به هر صورت الان در زندگی توست
✅ رنج قرار است تو را هوشيار تر كند، چون انسانها زمانی هوشيارتر میشوند كه زخمی شوند، رنج نبايد بيچارگی را بيشتر كند.
✅ رنجت را تنها تحمل نكن، رنجت را درک کن و به تغییرات مثبتی که می تواند در زندگیت بوجود آورد فکر کن
✅ اين فرصتی ست براى بيداری،
وقتی آگاه شوی، احساس بيچارگیات تمام میشود
✅ بیچارگی در عالم خارج وجود ندارد ساخته ذهن خود توست این مفهوم را از زندگیت حذف کن
@lightworkers
#بریده_کتاب
توجه به هر جا برود ، انرژی به همان جا جریان مییابد
از آنجا که توجه شما هر کجا باشد، انرژیتان هم در همان جاست. وقتی صبحها بیدار میشوید، توجه و انرژی خود را روی تمام افرادی که باید ببینید، جاهایی که باید بروید، اشیایی که دارید و کارهایی که باید در دنیای سه بعدی انجام دهید، معطوف میکنید، انرژی شما قطعه قطعه میشود.
تمام انرژی خالق شما از شما خارج میشود و به سمت تمام آن چیزهایی در دنیای بیرون جاری میشود که برای جلب توجه شما با هم رقابت میکنند ، گوشی همراه، لپتاپ، حساب بانکی، خانه، شغل، همکاران، همسر، فرزندان، دشمنان، حیوان خانگی، بیماری و غیره. واضح است که توجه و انرژی بیشتر افراد به سمت دنیای مادی بیرونی معطوف میشود.
سوال این است ...
چه مقدار از انرژی شما در دنیای درونی افکار و احساساتتان باقی مانده است تا واقعیت جدیدی با آن بیافرینید؟
لحظههای را در نظر بگیرید که هر یک از این افراد یا چیزهایی که توجه زیادی به آن میکنید، جزو شناختههاست چون شما آن را تجربه کردهاید.
برای هر یک از این چیزها ما شبکههای عصبی در مغز خود داریم. از آنجا که اینها در مغز شما حک شدهاند، شما آنها را از منظر گذشته درک و تجربه میکنید. پس شما شبکههای عصبی در رابطه با رئیستان دارید، شبکههای عصبی در مورد پول دارید، شبکهای عصبی در مورد همسرتان دارید، شبکههای عصبی در مورد فرزندانتان ... دارید و همین طور شبکههایی در مورد تمام داشتههای دنیای مادی دارید، چون شما تمام این افراد و اشیا را در زمانها و مکانهای مختلف تجربه کردهاید.
اینگونه است که انرژی ما به واقعیت گذشته و حالمان وصل میشود. لذا وقتی شما توجه خود را به تمام این عناصر معطوف میکنید، انرژیتان از شما خارج میشود و انرژی چندانی در دنیای درونی افکار و احساساتتان برای آفرینش زندگی جدید باقی نمیماند.
وقتی توجه و لذا انرژی شما بین تمام اشیا، افراد، مشکلات و مسائل دنیای بیرون تقسیم میشود،دیگر انرژیای برای دنیای درونی افکار و احساسات باقی نمیماند. پس انرژیای برایتان نمیماند تا چیز جدیدی با آن بیافریند.
چرا ... ؟
چون طرز فکر و احساستان عملاً واقعیت شخصیتان را ایجاد میکند. بنابراین اگر شما برابر دانستههای خود (یعنی امر شناخته شده) فکر و احساس کنید، همان زندگی سابق را همچنان تداوم میبخشید. در واقع میتوان گفت که این افکار و احساسات است که شما را کنترل میکند.
نوعی همخوانی بیولوژیکی بین دنیای درونی افکار و احساسات و دنیای بیرونی واقعیت گذشته ، حال شما (که از افراد و اشیا در زمانها و مکانهای ساخته شده است) وجود دارد. شما پیوسته دارید زندگی خود را یکسان نگه میدارید، چون دارید توجه (افکار و انرژی احساسات) خود را یکسان نگه میدارید.
در آخر ...
طرز فکر و احساس شما امضایی الکترو مغناطیسی مخابره میکند و تا وقتی که بر تمام حوزههای زندگی شما اثر میگذارد، شما دارید انرژی الکترو مغناطیسی یکسانی را مخابره میکنید و در این صورت زندگیتان هرگز تغییر نمیکند. میتوان گفت انرژی شما با تمام چیزهای واقعیت گذشته و حالتان برابر است ، شما دارید گذشته را باز میآفریند. البته این تنها محدودیتی نیست که وجود دارد.
وقتی شما تمام انرژی و توجه خود را به دنیای بیرون معطوف میکنید و به همان شیوهء سابق یعنی با استرس مزمنی که سبب میشود مغز در یک حالت بر انگیختهٔ دائمی قرار بگیرد ، به آن شرایط قبلی واکنش نشان میدهید، دنیای درونی شما توازن خود را از دست میدهد و مغزتان به شیوهای ناکار آمد عمل میکند. و سپس کارآیی شما در ایجاد هر چیزی پایین میآید. به عبارت دیگر، شما بجای اینکه آفرینندهٔ زندگی خود باشید، به قربانی آن تبدیل میشوید
ماوراء طبیعی بودن
#جو_دیسپنزا
@lighteorkers
ناتانائیل،آرزو مکن ک خدارا در جایی جز همه جا بیابی،هر مخلوقی نشانی از خداست و هیچ مخلوقی او را هویدا نمی سازد.
همان دم که مخلوقی نظر ما را به خویشتن منحصر کند،ما را از خدا بر می گرداند...
ما همگی اعتقاد داریم که باید خدا را کشف کرد.
دریغا که نمیدانیم همچنان که در انتظار او به سر میبریم،به کدام درگاه نیاز آوریم.
سر انجام اینطور نیز میگوییم که او در همه جا هست؛هرجا و نایافتنی است.
ب هر کجا بروی جز خدا چیزی را دیدار نمیتوانی کرد.
خدا همان است ک پیش روی ماست
ناتانائیل،ای کاش عظمت در نگاه تو باشد نه در چیزی ک به آن مینگری...
ناتانائیل،من شوق را به تو خواهم آموخت؛اعمال ما به ما وابسته است،همچنان که درخشندگی به فسفر
درست است ک اعمال ما مارا میسوزاند ولی تابندگی ما از همین است و اگر روح ما ارزش چیزی را داشته دلیل بر آن است که سختتر از دیگران سوخته است.
برای من خواندن این که شن ساحل نرم است کافی نیست:میخواهم پای برهنه ام این نرمی را احساس کند.
معرفتی که قبل از آن احساسی نباشد،برای من بیهوده است.
هرگز هرگز در این جهان چیزی را ندیده ام ک حتی اندکی زیبا باشد؛مگر آن ک فورا آرزو کردهام تا همهٔ مهرِ من آن را در برگیرد....
دلبستگی نه ناتانائیل، عشق.....
باید دست به عمل زد. بیداوری درباره خوب و بد آن. باید دوست داشت و از خیر و شر آن دغدغهای به خود راه نداد.
ناتانائیل ... من به تو شور و شوق خواهم آموخت...
ناتانائیل، دوست دارم به تو مسرتی ببخشم که تاکنون کسی دیگر به تو نبخشیده باشد. در حالی که خود مالک این مسرتم، نمیدانم آن را چگونه به تو بدهم. دلم میخواهد با صمیمیتی خطابت کنم که تاکنون کس دیگری نکرده باشد. دلم میخواهد شب هنگام، آن زمان که کتابهای بسیاری را پیاپی باز میکنی و میبندی و در هر یک از آنها چیزی بیش از آنچه تاکنون بر تو آشکار کرده است میجویی، در لحظهای از راه برسم که هنوز در انتظاری.
در لحظهای که شور و شوقت اندک اندک از اینکه تکیه گاهی ندارد به اندوه تبدیل میشود.
من تنها برای تو مینویسم...
تنها به خاطر این لحظههاست که برایت مینویسم و زندگی ما در برابرمان، همچون جامی پر از آب سرد و گواراست. جامی مرطوب که بیماری تبدار آن را به دست میگیرد....
#آندره_ژید
@lightworkers
همه چشم اميد به محبت ديگران دوختهاند و بیخبر از آنند كه خود نيز میتوانند عاملِ محبت برای ديگران باشند.
#فرانسيس_بيكن
@lightworkers
جراحی شخصيت
آلپورت روانشناس مطرح عقیده دارد که وقتی که از کسی انتقاد میکنیم، داریم به نوعی جراحی شخصیت میکنیم.
اما همانند جراحی که میخواهد توموری را از بدن بیماری خارج کند و هنگام جراحی مواظب است رگ و پیهای سالم اطراف تومور آسیب نبیند ما هم باید مراقب باشیم.
پس هنگامی که تیغ انتقاد را در دست میگیریم باید همان قسمتی را که لازم است زیر تیغ ببریم و مواظب قسمتهای سالم شخصیت باشیم.
مثلا وقتی میخواهیم از كسی بهخاطر عدم مسئولیتپذیری انتقاد کنيم، نباید از واژههایی مانند: از تو ناامید شدم، يا تو هیچی نمیشی و جملاتی که کل شخصیت را زیر سوال میبرد استفاده کنيم.
راه درست اين است كه پس از گوشزد کردن نکات مثبت شخصیت فرد، که مطمئنا همه دارا میباشند از عدم مسولیتپذیری وی نیز انتقاد كنيم.
@lightworkers
#بریده_کتاب
عشق مهم است اما مهارت در عشق ورزیدن مهمتر از خودِ «عشق» است.
از مهارت در عشق ورزیدن، عشق متولد می شود اما اگر عشق در دام «ناعاشق» یا نابلدِ عشق، به بند کشیده شود، افسرده میشود.
نام دیگر عشق افسرده، «نفرت» است.
کسانی که در عشق ورزی نابلد هستند، عشق را افسرده میکنند و دل را پژمرده. عشق، عاشقِ حاذق میطلبد نه کاسبِ جاهل...
هنرعشق ورزیدن
#اریک_فروم
@lighteirkers
دلهره شنبه در دلم است. آن همه مشق و جدول ضرب و معلم نامهربان که مساله هایی سخت میگوید. از تاجرهای فرشفروش، روغنفروش و پارچهفروش. هیچ وقت نمیگوید حمالی بوده که فلان مقدار بار برداشت. زن رختشویی بود که روزی چند تشت رخت میشست.
همیشه میگوید تاجری بود که...
روغنفروشی بود که...
آهنفروشی بود که ...
اگر از بیچارهها مساله بگوید سادهتر است. چون بیچارهها پول و داراییشان کم است و مسالهشان زود حل میشود. ما چه گناهی کردهایم که پول به کاغذ و مداد بدهیم و سود و زیان پولدارها را مفتکی حساب کنیم.
#علی_اشرف_درویشیان
@lightworkers
یاد بگیریم آدمای به موقعی باشیم!
آدمایی که سر وقت
شادی، محبت، قدردانی، گله و شکایت، ترس، ناکامی، نگرانی، خشم و دلخوریشون رو بروز می دن.
همین احساسات و حرفای سرکوب شده، میشن عقده و آدمی که عقده هاشو حمل می کنه
نمی تونه زیبا زندگی کنه
@lightwirkers
به این جملات دقیق شویم
▫️حال کردم ( یعنی شنیدن، خوردن، بوییدن و... که باعث شد در حال و لحظه باشم)
▫️ بریم حال کنیم (یعنی بریم به هم کمک کنیم یا کارهایی انجام دهیم که در حال باشیم)
▫️ حالشو بردم ( یعنی نگذاشتم لذت درحال بودن از دست برود )
▫️ حال نداری (یعنی در گذشته و آینده هستی و در لحظه نیستی)
▫️ حالم خوب نیست (یعنی حالی که متعلق به من است از نبودن در آن ناراحت است )
▫️ حالم بهم خورد (یعنی چیزی که باعث شد نتوانستم درحال باشم)
همه این موارد نشان میدهد تنها در لحظه اکنون و زمان حال بودن است که باعث رضایتمندی می شود و هر چیزی که ما را از آن دور کند عیش ما را نابود میکند
آوردن خاطرات خوب گذشته و رویاهای خوب آینده به زمان حال و همزمان بودن در زمان حال میتواند به غنای آن کمک کند، اما رفتن به آینده و گذشته و ماندن در آنها چیزی جز از دست دادن حال و خراب کردن حالمان نخواهد بود.
آوردن خاطرات بد گذشته و نگرانیهای آینده که وضعیت را خرابتر کرده، موجب رنج میشود.
@lightworkers
همهی انسانها به طور یکسان محکومند که روزی بمیرند.
ایستاده مردن ، بهتر از زانو زده زیستن است...!
#آلبر_کامو
@lightworkers
کِشان
کِشان
به بهشتم بَرَند و من نروم!
که دل نمی کشد
ای دوست
جز بسوی توام !
#منصور_حلاج
@lightworkers
خود باوری چیست؟
خود باوری نشان دهنده احساسی است که نسبت به خودتان دارید.
خود باوری ما احساسی است که از ارزش خودمان داریم و وابسته به تصورات ما از توانایی هایمان و اینکه دیگران در مورد ما به عنوان یک فرد چطور فکر میکنند.
خود باوری در اعتماد به نفس و طرز رفتار و عملکرد در زندگی تاثیر می گذارد و در واقع سیستم باورهای درونی ماست که نشات گرفته از تجربیات زندگی ما و ارتباطات و تفسیرهای ما از انهاست.
❗️وقتی خودباوری پایین داشته باشید شما احساس افسردگی و ناامیدی خواهید کرد. زندگی را منفی می بینید. هر چیزی بنظرتان مشکل وسخت خواهد آمد. چنین احساس می شود که دنیا محیطی بد و پر شده از مردمی است که آنها یا از شما سواستفاده و یا شما را نادیده میگیرند و احساس میکنید قادر به انجام هیچ کاری نیستید.
شما خود را قربانی میبینید. با دیگران بصورت دشمنانی بالقوه رفتار خواهید کرد و دیر یا زود انها هم با شما بدرفتاری و شما را تنها خواهند گذاشت.
✅از طرفی دیگر وقتی از خودباوری بالائی برخوردار باشید دنیا مکانی بسیار زیبا سرشار از دوستانی خوب و لذتها و فرصتهای بالقوه بنظر میرسد. شما میتوانید خودتان را ارزیابی کنید و از خودتان در مورد نیازهایتان بپرسید و احساسات خود را بیان کنید. شما احساس قدرت و اینکه میتوانید تغییراتی را ایجاد کنید خواهید یافت. سایر مردم هم به رفتار مثبت شما پاسخ خواهند داد .
✅ بنابراین حتی اگر چیزی هم بدست نیاورید احساسی خوب در مورد خود و دیگران خواهید داشت. این احساس باعث تقویت خودباوری در شما و تحریک کننده رشد درونی در شما خواهد بود.
@lightworkers
#بریده_کتاب
اینجا، بعضیها زندگی نمیکنند،
مسابقهی دو گذاشتهاند.
میخواهند به هدفی که در افق دوردست است برسند، و درحالی که نفسشان به شماره افتاده، میدوند و زیباییهای اطراف خود را نمیبینند.
آن وقت روزی میرسد که پیر و فرسوده هستند و دیگر، رسیدن و نرسیدن به هدف، برایشان بی تفاوت است...!
#آلیس_جین_وبستر
بابا لنگ دراز
@lightworkers
فقط وقتی که با تمام وجود بدانیم و درک کنیم که در این کره خاکی زمان محدودی در اختیار داریم و همچنین هیچ راهی هم نداریم که بفهمیم فرصتمان چه زمانی به اتمام می رسد، آنگاه هر روزمان را به کاملترین شکل زندگی می کنیم، تا جایی که می دانیم این تنها راهی است که در اختیار داریم .
#الیزابت_کوبلر_راس
@lightworkers
کسی به شما توهینی میکند،
این اهانت معنایی ندارد،
مگر این که تو خود آن را بپذیری.
این آزادی دیگریست، که بخواهد توهین کند،
این که تو آن را قبول کنی یا نه هم آزادی توست.
تنها چیزی را بپذیر که به آن نیاز داری،
تنها چیزی را بپذیر که تو را تغذیه میکند.
@lightworkers
ذات تو لطیف است. نظرها به او نمیرسند. چون سخن میگویی، در مییابند که تو آشنای ارواحی، ایمن میشوند و میآسایند. سخن بگو!
سخن بیپایان است، اما به قدر طالب فرو میآید. حكمت همچو باران است. در معدن خویش بیپایان است، اما به قدر مصلحت فرود آید در زمستان و در بهار و در تابستان و در پاییز، به قدر او و بیشتر و کمتر. اما از آنجا که میآید، آنجا بیحد است. شکر را در کاغذ کنند یا داروها را عطاران. اما شکر آن قدر نباشد که در کاغذ است، کانهای شکر و کانهای دارو بیحد است و بینهایت در کاغذ کی گنجد؟
مقالات حضرت مولانا
@lightworkers
💠 آیا علائق مشترک شما را کنار هم نگه می دارد؟
✳️ نه! به هیچ وجه. این علایق در ذات خود، شما را حتی به هم نزدیک هم نمی کند.
❇️ "داشتن علایق مشترک" یکی از همان اسطوره ها و افسانه های ازدواج است که از سمت اطرافیان، اقوام، دوستان و... تبلیغ می شود. این هم مثل همان اسطوره است که میگوید "ازدواج یک رابطهٔ ۵۰/۵۰ است". با تمام احترامی که برای افرادی که این افسانه ها را برای شما بازگو می کنند قائلیم، باید بگوییم که تمام این گزاره ها غلط اند.
✳️ با این وجود، به اشتراک گذاشتن این علایق مشترک، می تواند راهی عالی برای پیوند برقرار کردن باشد. اگر بتوانید با همدیگر درگیر این علاقهٔ مشترک بشوید (مثلاً تماشای فوتبال یا سریال، اگر علاقهٔ مشترکتان است)، با هم درمورد آن صحبت کنید (یک موضوع مورد علاقهٔ هردوی شما)، و یا اینکه با همدیگر فعالیت مورد علاقهٔ تان را انجام دهید (مثلا قایق سواری)، به طوریکه هردو از آن لذت ببرید، عالی است!
❇️ اما اگر این فعالیت یا بحث را نهایتاً با دعوا و انتقاد به پایان برسانید، چیزی جز راهی برای ناراحت کردن و رنجش همدیگر نیست. بنابراین، بحث اصلی این است که شما از دریچهٔ این علاقهٔ مشترک چگونه با هم تعامل می کنید.
✳️ برای آنکه رابطهٔ تان را مستحکم، باثبات و شاد بسازید، نیاز دارید که افسانه ها را کنار بگذارید و حقایق را بیاموزید.
@lightworkers
#بریده_کتاب
اگرچه ما در ظاهر، منحصر به فرد و از هم متفاوت هستیم، اما در دنیای درونی بسیار به همدیگر شباهت داریم، با وجود این که به نظر میرسد همهٔ ما تنها هستیم، اما حقیقت آن است که همگی جزیی از یک کلِ بزرگتر را تشکیل میدهیم و احساس جدایی، یک توهّم است، این یک شوخیِ کیهانیست که ما را میفریبد تا باور کنیم من و شما از هم جدا هستیم و کردار من به خودم و کردارِ شما به خودتان مربوط میشود.
#دبی_فورد
جدایی معنوی
@lightworkers
Available now! Telegram Research 2025 — the year's key insights 
