en
Feedback
میراکل

میراکل

Closed channel

از همه چی میگم و هیچی نمیگم. https://t.me/SendHarfBot?start=092a7a3ed432

Show more
The country is not specifiedThe category is not specified
127
Subscribers
No data24 hours
-27 days
-230 days
Posts Archive
منم از این چالشا =)))))
+1
منم از این چالشا =)))))

و یک پیشنهاد دیگه‌ برای دانشجوها اینکه برای درس‌ خوندنتون روتین ایجاد کنید، بعدها خیلی کمکتون می‌کنه.

امروز تو دانشگاه برای واقعی، یه استاد واقعی دیدم.

می‌گفت: تصمیماتی نگیر که بعد ای‌ کاش بگی.

انتظار شما رو به‌ جزایر زیبای‌ گا‌ می‌بره، پاشو یه کاری کن.

Repost from Elanote
از آدم هایی که درسشون خوبه ولی کل زندگیشون درس نیست خیلی خوشم میاد

به قولی اجازه بدید آدم‌ها خودشون‌ پیراهن‌های خودشونو‌ پاره کنن.

در مورد نتایج کنکور و دزدان امید و نور چند روز پیش بود که دیدم مجدداً آن دسته از استوری‌ها شروع شده و فهمیدم که نتایج کنکور آمده. استوری‌هایی از طرف دانشجوهای پزشکی، دندان و دارو که می‌‌گویند: به آن‌جا که رویاها را می‌کشد و فلان و بهمان می‌کند، خوش آمدید. همین اتفاق را هنگام نتایج رزیدنسی داریم. رزیدنت‌هایی که می‌نویسند که به سیستم بردگی و ایجاد خودکشی و ... خوش آمدید. من از این دسته افراد، همانقدر که از رویافروشان در پزشکی متنفرم، بدم می‌آید. تو به هیچ عنوان حق نداری انگیزه، شوق و امید کسی که این مدت تلاش کرده و الان حق داره خوشی دستاوردش رو تجربه بکنه، ازش بگیری. این اسمش نشان دادن واقعیت نیست. این حرف فقط می‌گوید «منی که این استوری را گذاشته‌ام، الان رویایم مرده و حالا از سر ناچاری ادامه می‌دهم و جرئت ندارم با اینکه ترم دوم هستم یا سال اول یا دوم دستیاری هستم انصراف بدهم». آیا این سیستم بی‌ایراد است؟ اصلا. اما، ما همه با یک ظرفیتی وارد این مسیر می‌شویم. یک reserve داریم که در طول این مسیر تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود. کم و زیادش می‌کنیم. این «ذخیره و capacity» را عوامل متعددی می‌سازند و تغییر می‌دهند. خود مسیر استهلاک زیادی دارد. بگذار در طول مسیر این ذخیره را خرج بکند. شبیه به این که من یک سفری را شروع می‌کنم با هزار واحد از یک پول. حالا برای تو به هر دلیلی این ذخیره کم شده. دلیل می‌شود که انگیزه و شوق یک نوجوان را ازش بگیری که اکنون می‌خواهد وارد دانشگاه بشود؟ اینکه تو الان به هر دلیلی بدبخت شدی و بی‌پول هستی، چرا می‌خواهی پول بقیه را در اول سفر بدزدی؟ فرقش این است که دزدی پول محسوس است و دزدی امید، نه. او باید بداند خودش نیز وظیفه دارد که برای حفظ این ذخیره‌اش، سرمایه‌گذاری کند. همان‌طور که بارها نوشته‌ام نباید انتظار خاصی از دانشگاه داشت. اما در همین سیستم می‌شود گوشه‌ای پیدا بکند و ادامه بدهد. بگذار انرژی‌اش صرف پیدا کردن آن گوشه بشود، نه این‌که با فرافکنی خودت، اشتیاقش را بدزدی.

داری زندگیت رو می‌کنی؛ نشستی یه گوشه نون و ماستت رو می‌خوری، یک‌هو میان یه چوبم می‌کنن لاچرخ تو.

ببینید‌ من برای یک سری از درس‌ها مثلا عفونی و بعضی‌ از آناتومی و فیزیو‌ها واقعا پایه‌ی خوبی دارم و اوکیم‌. اما‌ مثلا پاتولوژی عمومی، ایمنی و بافت رو خیلی خوب نخوندم و الان واقعا همش‌ دارم‌ بر‌می‌گردم عقب می‌خونم قبلیا‌رو که جبران بشه. نمی‌گم کسی که پایه‌ی خوبی نداره نمی‌تونه بالا بیاد. تلاش کنه خیلی بهترم‌ میشه اما‌ اونی که کم‌ کم از اول خونده هم بهتر یادش‌ میاد هم اینقدر بهش‌ سخت نمی‌گذره.

همونطور که قبلش گفتم برای آناتومی بنظرم حتما عروق و اعصاب رو برای خودت خلاصه کن و بعد برای این مبحث فقط همین خلاصه‌ات رو بخون. ببین یکم وقت می‌بره اما بنظرم واقعا می‌ارزه. و راهنمایی رو اینجوری می‌کنم که اگه من بر‌میگشتم عقب چیکار می‌کردم؟ -¹ برای فیزیولوژی حتما کنار خلاصه گایتون‌ ویدئوهای بولینوس رو می‌دیدم و در کنارش تست‌های گنجینه رو میزدم. -² آناتومی رو اولش سعی می‌کردم جزوه یا رفرنس‌ رو بخونم بعد سیب رو دقیق بخونم. [تو علوم پایه خیلی کمک کننده‌اس چون در نهایت یا سیب می‌خونید یا گنجینه] -³ بافت رو به احتمال زیاد نمی‌تونستم جان‌کوئیرا‌ بخونم کلا اما یک منبع درست و یک جزوه‌ی خوب رو دقیق براش‌ می‌خوندم. -⁴ پاتولوژی عمومی‌ که ممکنه ترم آخر علوم‌ پایه یا ترم اول فیزیوپات داشته باشیدش‌ [برای ما چون ترم آخر علوم پایه بود میگم] حتما خوب می‌خوندمش‌ چون برای اینکه پاتولوژی اختصاصی رو خوب متوجه بشید عمومیش‌ رو باید‌ خوب بخونید. -⁵ درسی که شاید کمتر کسی بهش‌ اشاره می‌کنه‌، ایمونولوژی، نمیگم‌ خیلی با جزئیات تمام می‌خوندمش اما‌ یک کلیاتی‌ ازش حتما یاد می‌گرفتم مثلا در حد سیب‌ سبز یا یکم بیشتر. [برای علوم‌پایه‌مم حذفش‌ کرده بودم😬] چون نه تنها برای درک ایمنی بالینی لازمتون‌ میشه حتی همه جا (تو همه درسا) باهاش‌ سر و کار دارید. -⁶ این مورد رو خودم خوب خوندم اما میگم، دروس‌ عفونی رو هم خوب بخونید با اولویت‌ باکتری، ویروس‌، انگل و بعد قارچ.

میخواستم بدونم من هنوز زیادم دستم نیومده چطور بخونم ترم ۳ رو تازه شروع کردم نکته ای یا راهنمایی دوست داری بدی؟ مثلا من برای آناتومی میام خلاصه نویسی کنم ولی خیلی طول میکشه #سوالات_شما

ببین عزیزم. تازه اول راهی و فرصت برای جبران هست. ولی حتما حتما درسای‌ مهم رو خوبِ خوب بخون. برای آناتومی ببین با چه منبعی‌ بهتر ارتباط می‌گیری، چه رفرنس‌ یا جزوه‌ی دانشگاه خاصی و ... [برای ما آناتومی میگفتن رفرنس‌ گری رو بخونید یا کتاب‌های دکتر گلچینی رو] من خودم برای یک سری از آناتومی ها ماهان طب رو خوندم و بنظرم خوب بود. و حتما حتما وقتی داری آناتومی می‌خونی اطلس جلو روت باشه و تصاویر رو کامل بررسی کن. اگه از آناتومی هیچی رو خلاصه نویسی نمی‌کنی عروق و اعصاب رو برای خودت خلاصه نویسی کن چون تو علوم پایه خیلی این خلاصه‌ها کمکت‌ می‌کنه. سعی کن همیشه سیب یا گنجینه کنار دستت باشن چون در نهایت برای علوم پایه باید بخونیشون‌. برای فیزیولوژی حقیقتش‌ من خودم بجز یکی از فیزیولوژی‌ها برای هیچ‌کدوم رفرنس‌ رو نخوندم [نمیدونم کار درستی کردم یا نه] و کلا خلاصه گایتون خوندم و یه سری‌هاشونم ویدئو و جزوه‌های بولینوس. من پیشنهادم بهت اینه که ویدئوهای بولینوس رو ببینی چون گایتون رو‌ کامل توضیح میده و کنارش از سیب یا گنجینه تست بزنی.

من ترم دو عم میشه راهنماییم کنی آناتومی رو چجوری بخونم :) ترم یکو اصلا خوب نخوندم شب امتحانی نمره هام خوب شدن اما اصلا بیس علمی از ترم یکم افتضاحه بنظرم اما از این ترم نمیخوام جا بمونم برای آناتومی و فیزیولوژی چیکار کنم؟🫠 #سوالات_شما

یعنی خوابگاه قشنگ داره ابعاد دیگه‌ای از زندگی و آدم‌ها رو برام آنلاک می‌کنه. دست مریزاد.

وضعیتمون‌ عجیبه روزا قهوه می‌خوریم که بیدار بمونیم. شبا دوغ می‌خوریم که خوابمون‌ ببره.💀

مغزم باید باور کنه فردا هم کلاس دارم هم کلی کار و دیگه خاموش شه.🫠💔

همینقدر ساده =))))

Happy girl's day.🎀

وای دقیقاااا😭