ch
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

前往频道在 Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

显示更多
638
订阅者
无数据24 小时
-27
-730
帖子存档
وتدركُ معَ مرور الوقت إنّك لم تكن بحاجة لشيء سِوى ان تغمض عينيك ان تدع الحياة تصارع ذاتها وتخرج بهدوء من بابها الخَلفي.

ربي إني تائه حزين, فَدلني فوحدك تعلم بِحالي, وحدك قادر على أن تجعلَني أطمئن. عبدُك مُتعب ، هزمه ڪُل شيءٍ هُنا حتىٰ نفسُه ما لنا حيلةٌ إلا الرّجا .»❤️‍🩹

يا رب غزه ❤️‍🩹❤️‍🩹.

طار عصفوري الذي كان يُغنّي داخلي !❤️‍🩹

لأ متلغبطش عشان انتي موضحه جامد😂❤️ طالما مامتك قالت تروحي يبقى تروحي علشان طنط كدا عارفهم كويس،ومتلبسيش الدريس الاسود عشان د
+4
لأ متلغبطش عشان انتي موضحه جامد😂❤️ طالما مامتك قالت تروحي يبقى تروحي علشان طنط كدا عارفهم كويس،ومتلبسيش الدريس الاسود عشان دول فعلاً دماغهم تعبانه البس البلوزه والجيبه ،ومفيش حاجه اسمها عشان الراجل المتوفي ،مهو انتي كدا كدا روحتي الفرح سواء لبسه اسود ولا فاتح فهماني ؟ ويا رب بقى يعدي ع خير ناس معندناش دم ب ربع جنيه.

صدف ايه ؟ دا لحد م يتجوزوا هيخلصوا ع العيله 😂❤️‍🩹،اللهم لأ شماته ،بس يعتبر والله اشاره م ربنا كل دا ،دا ايه الست المريضه دي
+4
صدف ايه ؟ دا لحد م يتجوزوا هيخلصوا ع العيله 😂❤️‍🩹،اللهم لأ شماته ،بس يعتبر والله اشاره م ربنا كل دا ،دا ايه الست المريضه دي والله مريضه وهتخلي عيالها مرضى ،حقيقي ست طماعه بشكل ما يتوصفش والله ،لأ يحبيبي ولا طولتي ولا حاجه ،بس أنا بقى عندي فضول اعرف هيحصل ايه لحد م يتجوزوا ،دا لو لو اتجوزوا.

الموضوع فيه حاجه مش مظبوطه بالمره ،وحقيقي الشيطانه الكبيره هي الأم ،بجد بتخسر بناتها بالشكل الرخيص دا ،انتي ايوا فعلاً متتكلم
+3
الموضوع فيه حاجه مش مظبوطه بالمره ،وحقيقي الشيطانه الكبيره هي الأم ،بجد بتخسر بناتها بالشكل الرخيص دا ،انتي ايوا فعلاً متتكلميش وتقول اللي تقوله انتي عارفه نفسك المهم تختصري العيله دي تماما كلمي بس البنت اللي اتظلمت دي،وكمان مروحتيش عندهم خالص ،لانه حقيقي باين عليهم عقول مريضه وتعبانه ،وبعدين معتقديش هيبقىف حياتهم خير بعدين ،هيبقى خير ازاي والعلاقه اتبنت ع كسر خاطر حد وطمع وعدم حسن نيه،يلا ربنا يصلح الحال.

صباح النور ،هو اه الموضوع يدايق ،بس خلاص طالما خطيبك رد يبقى خلاص،وبعدين احنا كلنا شطار،كل واحد شاطر ف مكانه ،ومش رأي شخص يتق
صباح النور ،هو اه الموضوع يدايق ،بس خلاص طالما خطيبك رد يبقى خلاص،وبعدين احنا كلنا شطار،كل واحد شاطر ف مكانه ،ومش رأي شخص يتقال يبقى انتي كدا فعلاً ،فيه ناس كدا متعرفش تتكلم ولا تعرف طريق جبر الخواطر ،متزعليش نفسك ولا تعيطي انتي عسوله وشطوره ف كل عين حد بيحبك وسوي نفسياً ،ربنا يوفقك💗.

مقدرش اقولك نيتها ايه ،عشان ممكن فعلاً خايفه ع مشاعرك ،بس الحقيقه مفيش فعلاً مبرر،انتي اتعودي تشغلي نفسك وتعتمدي ع نفسك يعني
مقدرش اقولك نيتها ايه ،عشان ممكن فعلاً خايفه ع مشاعرك ،بس الحقيقه مفيش فعلاً مبرر،انتي اتعودي تشغلي نفسك وتعتمدي ع نفسك يعني خلي اعتمادك ع نفسك ووجودك انتي الفعلي عليكي انتي بس ،هو اه صعب انك تكوني وحيده بس مش أصعب من علاقه توكسيك أو ناس فيك مزيفه ،انتي ادعي دايما يا رب ارزقني بالصاحب الصالح المصلح ،يا رب متحوجنيش لحد ،أي علاقه متعبه أبعدي عنها فوراً ،أي حد مش عطيكي قيمتك ألغي وجوده.

طيب هذاكر أزاي وانا مش عارفه مين هجيبلي بوكيه الورد لحفلة التخرج !😭

الدنيا كل يوم بتعلمك ازاي تعرف تعيش لوحدك وتكتفي بذاتك وتتونس بربنا ونفسك وبس.

باذن الله الفتره الجايه هتكون نقاشاتي كلها كلمتين والتالته كف.

‏﴿ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ﴾ ‏- سُبحان الله . ‏- الحَمد لله . ‏- لا إله إلا الله . ‏- الله أكبر . ‏- لا حَول و لا قوة إلا بالله . ‏- سُبحان الله و بِحمده . ‏- سُبحان الله العَظيم . ‏- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ. -لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ. -اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ. -يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .

ويُناجى النجم ويتعبُهُ.. ويقيم الليل ويقعِدُهُ !

طالما انتي بتقولي المستر كان شايف وسامع كل حاجه وهو مقالش حاجه ،يبقى هو كدا مش حقاني وأهم حاجه عنده الفلوس ،لو هتقدري تستغني
+1
طالما انتي بتقولي المستر كان شايف وسامع كل حاجه وهو مقالش حاجه ،يبقى هو كدا مش حقاني وأهم حاجه عنده الفلوس ،لو هتقدري تستغني عنه وتفهمي من حد غيره يبقى الافضل متروحيش ،لكن لو انتي بتفهمي منه ومهم شرحه يبقى تحاولي تتجاهلي اللي حصل وتتجاهلي البنت وكله ،وتعدي الشهر دا ،لكن لو مش مضطره يبقى فاكس ،عشان نفسيتك مش اكتر.

‏"ربَّـاهُ هذا القلبُ أتعبهُ الأسى فأغـثهُ يا ربي بفـيضِ حنـانِ"

عادي انكم ترجعي تاني صحاب،بس فعلاً عمركوا م هترجعوا لبعض ،صعب شويه ترجعوا ،هترجعوا لو بتحبوا بعض جامد بس بعد معاناة منكم ومحا
+2
عادي انكم ترجعي تاني صحاب،بس فعلاً عمركوا م هترجعوا لبعض ،صعب شويه ترجعوا ،هترجعوا لو بتحبوا بعض جامد بس بعد معاناة منكم ومحاولات وأنكم باقيين ع بعض ،بس انتي خليكي ف حالك شويه يعني متتعلقيش ب وجودها جامد عشان متتعبيش،يعني خليها صاحبه لحد ما تشوفي بقى🤍.

كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎 لا تنسوا قراءه سوره الكهف يارفاق🤎.
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎 لا تنسوا قراءه سوره الكهف يارفاق🤎.

حالتى من ساعت ما اتنقلت من نعيم الجهل لصدمة الوعى=
حالتى من ساعت ما اتنقلت من نعيم الجهل لصدمة الوعى=

يارب نبقى بنحاول وبنسعى وبنجتهد في المكان الصح، الخير لينا والأصلح والأفضل دايما🤍.