ch
Feedback
☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫

前往频道在 Telegram

«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـن‌هایِ طولانـی| متن‌ها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی‌: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0

显示更多
4 789
订阅者
+824 小时
+607
+2530
帖子存档
- کارِ خوب! مجموعهٔ اقای کاشانی هیچ بودجهٔ دولتی نداره و صرفا با کمک‌های مردمی به فعالیت‌های محتوایی و پژوهشی و تبلیغی و … حول محور اهل‌بیت می‌پردازه. شماره کارت‌ها تو کانال اقای کاشانی هم هست.

- کارِ خوب! مجموعهٔ اقای کاشانی هیچ بودجهٔ دولتی نداره و صرفا با کمک‌های مردمی به فعالیت‌های محتوایی و پژوهشی و تبلیغی و … حول محور اهل‌بیت می‌پردازه. شماره کارت‌ها تو کانال اقای کاشانی هم هست.

- الهی آمین...🤍 می‌فرماد که «والله والله والله از مهـم‌ترین شئونِ عاقبت بخـیری، رابطهٔ قلبی و دلی و حقیقیِ ما با این حکیمی‌ست که امروز سکانِ انقلاب را بدست دارد.» - حاج‌قاسم.

این ویدیوی حاج‌آقا حامد کاشانی دربارهٔ علامه مصباح(ره) دیدم رو دیدم یادِ فرمایش رهبری دربارهٔ ایشون افتادم:
«وقتی یک‌نفر مثل جناب آقایِ مصباح مورد هجومِ تبلیغاتى قرار مى‌گیرد، مى‌بینید که همین “و هم ینهون عنه و ینأون عنه”. حرفِ رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هرجایى که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص مى‌دهد؛ چون حسابگر است. دشمن آن‌جا را مى‌شناسد و به مقابله‌اش مى‌آید. با مرحوم شهید مطهرى نیز همین‌گونه برخورد کردند.»
چقدر اتهام‌های ناروا به ایشون نسبت داده می‌شد و کماکان هم از ناحیهٔ بعضی جریانات سیاسی مُغرض؛ در حقِ این عالِم کم‌لطفی می‌شه. با انواع تحریف و غرض‌ورزیِ سیاسی. کسی که رهبری ایشون رو جایگزین علامه طباطبایی و شهید مطهری در زمانِ ما می‌دونن… خدا رحمتشون کنه.

-و فرشته‌ای‌که به صدایِ فریادش، «غرّشِ رعدها» شنیده می‌شود؛ و هنگامی‌ که ابرِ خروشان، بوسیلۀ او به‌حرکتی شتابانه درآید، شعله‌های برق درخشیدن گیرد. -و درود بر آنانکـه وزنِ آب‌ها و اندازۀ «باران‌»های سیل‌آسـا و رگبارهای مُتراکم را به آنان شناسانده‌ای.. صحیفه سجادیه.🌱

چو رعد و برق می‌خندد، ثنا و حمد می‌خوانم چو چــرخ صاف پرنورم، به گردِ ماه گــردانم.. -مولانا- الحمدلله.🌧️

چو رعد و برق می‌خندد، ثنا و حمد می‌خوانم چو چــرخ صاف پرنورم، به گردِ ماه گــردانم.. الحمدلله.

من هرباری که کلافه‌ام، بی‌حوصله‌ام، دلم گرفته و کلاً رو مود نیستم؛ می‌رم سراغِ مداحی‌های حاج‌ مهدی رسولی که یه چیزایی برام یادآوری بشه. تاحالا دقت کرده بودین به این بخش از مداحی؟: «جلوهٔ حق، همیشه پُر فروغه باطل اگه دور و برش شلوغه؛ به خاطـرِ فـریبه و دروغـه…» عجب حقی!

من هرباری که کلافه‌ام، بی‌حوصله‌ام، دلم گرفته و کلاً رو مود نیستم؛ می‌رم سراغِ مداحی‌های حاج‌ مهدی رسولی که یه چیزایی هم برام یادآوری بشه و دوباره یاد بگیرم. تاحالا دقت کرده بودین به این بخش از مداحی؟: «جلوهٔ حق، همیشه پُر فروغه باطل اگه دور و برش شلوغه؛ به خاطـرِ فـریبه و دروغـه…» چقدر حق!

دیوار و در داره می‌سـوزه؛ تو معـرکه کجا وایسادی…؟

از سرِشب دارم به این فکر می‌کنم؛ تجربه به من ثابت کرده که نگاه حضرت زهراست که می‌تونه به آدم‌ها عزّت بده و بالا ببرتشون. همون اندازه هم ایجاد وهن دربارهٔ هرچیزی پیرامون ایشون از جمله مظلومیتِ ایشون هم آدمو زمین ‌می‌زنه. هرکی برای حضرت زهرا(س) قدمِ درستی برداشت؛ کارش زمین نمونده. خدا عزتت بده حاج اقا حامد ‌کاشانی. ایول به صبر و ادبت. به سوادت. قلبِ ما که گرفت از این مباحثه. از این «روضهٔ» علمی…

من تو بحث و دعوا هم این‌جوری تایپ می‌کنم و طرف وسطش معذب می‌شه و می‌گه دوستِ عزیز کوتاه بیا، آدم فکر می‌کنه داره با حکیم ابوالقاسم فردوسی دعوا می‌کنه و شأنِ ادبیات مجلس باید حفظ شه. من می‌مونم و عفتِ کلام تحمیلی =)))

نیّره می‌گفت نماز‌جماعت تو مسجد خیلی می‌چسبه‌ها، راست می‌گفت. بریم سراغِ نماز‌جماعت‌تراپی؟ مسجد‌تراپی؟ شارژ کردنِ باتری روح.
+1
نیّره می‌گفت نماز‌جماعت تو مسجد خیلی می‌چسبه‌ها، راست می‌گفت. بریم سراغِ نماز‌جماعت‌تراپی؟ مسجد‌تراپی؟ شارژ کردنِ باتری روح. شنیدن صدایِ مُکبِر. تسبیحات حضرت زهرا(س) بین دو نماز. صیقل دادنِ بخشِ کِدِر شدهٔ روح تو این خاکستریِ دنیای مادی. خیلی می‌چسبه…

چه یادآوریِ به‌جایی. در بحث‌هایی که در دوگانهٔ جشن ۱۰ کیلومتریِ غدیر یا جشن محلات مطرح می‌شد هم هرکسی از ظنِ خود می‌شد یارِ من! اما همون موقع که ما مشغول بودیم؛ جنگ شد. «دشمنِ مشترکِ همهٔ ما» به خاک ما تجاوز کرد. اما جشنِ غدیر شلوغ‌تر از همیشه به دو نیت برگزار شد؛ هم برای مخابرهٔ حضور مردم در صحنه‌ای که بنا بود با توییتِ ترامپ «تسلیم کامل» بشن؛ هم برای اهتمام به یادآوری واقعهٔ حقیقی غدیر. چه بپذیرید چه نه؛ تمامِ ایران به لطفِ خدا، به رهبری و مدیریت ولی‌فقیه، شد ایران، ذوالفقار علی(ع). بدون دوگانه‌. شیپورِ جنگ به همهٔ ما فهموند چه چیزی اولویته و چه چیزی نه. و فهموند به همون اصول و اولویت‌ها هم باید چطور پرداخت!

جداً بعنوان یک عضو از این جامعه؛ از هر دوگانه‌ای که بیخود و بی‌جهت می‌سازید و علَم می‌کنید خسته‌ام. دوگانهٔ میدان یا دیپلماسی. دوگانهٔ جلیلی و قالیباف [که تقریباً در هر موضوع بی‌ربطی با ژستِ همه‌چیز‌دانی اما به قصدِ لگدپراکنی بهش دامن می‌زنید] دوگانهٔ برجام بهتر است یا موشک؟ دوگانهٔ مذاکره کنیم بدهیم برود یا مذاکره نکرده بدهیم برود؟ دوگانهٔ امنیت بهتر است یا اقتصاد. دوگانهٔ تازه با تصویرِ شهید؛ دوگانهٔ من لایق‌ترم به شهادت یا بقیه؟ و… چرا یک‌بار به این دوگانه نمی‌رسید که «آیا این دوگانه‌سازی‌ها هم جزیی از حکمِ حیاتی جهادِ تبیین محسوب می‌شه یا نه؟» چرا یک‌بار فرض نمی‌کنید که شما هم ممکنه مخاطب نصایحِ موکدِ ولی‌فقیه باشید؟ اگر این انرژی که صـرف ساختن و پرداختنِ سطحـی به دوگانه‌هایِ کاذب می‌کنید؛ برای تبیینِ صحیح، اساسی و ریشه‌ایِ اصول هزینه کنید، شبهه‌ای در جامعه باقی نمی‌مونه که شبهه‌افکن‌ها بهش دامن بزنن.

خدا آدم‌ رو با «ادعا»هاش امتحان نکنه. خدا آدم‌ رو با «سرزنش»هایِ ناروایی که گمان می‌کرد رواست و در حقِ دیگرانی روا داشته که روا نبوده؛ امتحان نکنه. خدا مارو اون‌قدر «به خود مطمئن» قرار نده که خیال کنیم امضایِ تاییدِ پرونده‌های اون محکمهٔ ابدی، دستِ ماست و ما مأمور تعیین جایگاه ابدیِ دیگرانیم.

آمدند، شرارت کردند، کتک خوردند و دست‌ خالی برگشتند…! بعضی مصادیقِ «کتک»هایی که این چاقوکش‌های بین‌المللی در جنگ ۱۲ روزه از ایرانِ اسلامی خوردن؛ و اگه لازم باشه بازم می‌خورن تا مجدداً صدای زوزهٔ نوچه‌هاشون از گوشه و کنار دربیاد. :)