☫•كآفِه رَحيـــٓــمی•☫
Открыть в Telegram
«خداوندا! مرا پاكيزه بپذير...» •نویسـندهٔ متـنهایِ طولانـی| متنها کُپـی نیستند. •بدونِ صلوات کُپی نکنید| گرچه فوروارد بهتر است. • دورهمیِ کوچکِ غیرجدی: https://t.me/+7bGhUfdHZhw1ZTI0
Больше4 788
Подписчики
+324 часа
+567 дней
+2630 день
Архив постов
سخنرانی رهبر انقلاب دربارهٔ شأنِ زن، همیشه جز جذابترین سخنرانیها بوده برای من. تعدیلِ نگاه افراطی و تفریطی نسبت به زن و مرد در این بیاناته که برایِ سیرِ تفکرات من بسیار موثر بوده. تعجب میکنم اگه کسی دغدغهٔ اینچنینی داشته باشه و این بیانات رو گوش نده.
ایشون میگن «ما مترقیترین و بهترین مفاهیم رو دربارهٔ هویت و شأنِ زن در اسلام پیدا میکنیم.» این حرف کاملاً مبتنی بر آیات و روایات اسلامیه. به چند نکته و مثال اشاره میکنن «اولاً نقش پدید آمدنِ حیات و تاریخِ بشر از مرد و زن. موسس این تشکیلات یک مرد و زن است. یعنی زن نیمی از تاثیرِ حیات بشریت رو به خودش اختصاص داده بنا به تعبیرِ قرآن.» این نوعِ نگاه رو تابحال به این وضوح جایی شنیده بودید؟ من کمتر. این نگاهِ اصیلِ اسلامیست و بنا به فرمایشِ رهبری «این حرفها در مقابل بدفهمیهاییست از سوی کسانی که دیندارند، اما دین رو نشناختن! و همچنین کسایی که به اساس دین اعتقاد ندارند…»
و ده عنوانِ درجه یک که در اون زن و مرد در کنارِ هم در قرآن آورده شدن رو میشمرن.
«در نگاهِ اسلام، زن و مرد دو عنصرِ متعادل انسانیاند.» کاملا متعادل! با مشترکاتِ بسیار زیاد و برخی خصوصیات متفاوت که این تفاوت بر حسبِ ساخت جسمانی اونهاست. «در حقوق متقابل با مرد. منطقِ قرآن اینه که در فعالیت اجتماعی، کسب و کار، فعالیت سیاسی و در همهٔ عرصههای زندگی زن میتونه فعال باشه» البته محدودیتهایی هم هست. مثل مسئلهٔ پوشش هم دربارهٔ زن، هم دربارهٔ مرد. فواصلِ جسمی بین زن و مرد، تشویق به ازدواج و تشکیلِ خانواده. چرا در فرهنگِ غربی و نگاهِ غربی، این محدودیتهایی که در بطن اتفاقاً به نفعِ زن و مرده رو مانعِ پیشرفت معرفی میکنن؟ چون «کششِ خواستههای جنسی، کشش بسیار قویست. و باید اون رو مهار کرد! اسلام تونسته اون رو مهار کنه.» نمونهٔ این بیمهاری که بنام آزادی اما به کامِ هوسرانی مطرح میشه رو اخیراً میشنویم. اخبار پروندههای قاچاقِ جنسی اپستین که با بسیاری از سیاستمدارانِ غربی و دنبالهرویِ غربی در ارتباطه، و نامِ خیلی از همین سیاستمدارانی که جمهوری اسلامی رو در مسئلهٔ زن متهم میکنن؛ حالا در پروندههای تجاوزات جنسی به زنان کودکان مطرح میشه. غرب در مسئلهٔ زن اتفاقا بدهکاره! نه طلبکار.
خلاصه!
این سخنرانی -مثلِ باقی سخنرانیها- به شما یک نگاهِ کلی و منطقی دربارهٔ چنین موضوع بحثبرانگیزی میده؛ ازتون میخوام که کامل به صوتِ بیانات گوش بدید، چون نوشتنِ تکتکِ نکات این سخنرانیهایی که سطر به سطرش مهمه؛ مقدور نیست. درحالیکه نگاهِ ناب اسلام دربارهٔ زن از زبانِ رهبری بیان میشه و صراحتاً به نقشِ زن در خانه، خانواده، جامعه و حتی در آفرینش اشاره میشه و از اشاره به فلسفهٔ تفاوتها و محدودیتهایی که دربارهٔ مرد و زن وجود داره هم غافل نیست؛ دنبالهروهای نگاهِ غربی و یا پهلویپرستها به شما میگن جمهوری اسلامی در موضوعِ زن باید پاسخگو باشه! علیرغمِ پیشرفتهای چشمگیری که بانوان بعد از انقلاب در عرصههایِ علمی و ورزشی و اجتماعی داشتن. از جملهٔ رشد ۲۰۰ برابریِ تعداد زنان هیئت علمی، رشد ۱۲ برابری پزشکانِ فوق تخصص زن، رشد بیش از ۹۵۰۰ مولفِ زن و ۸۴۰ ناشرِ زن، رشدِ نرخِ سوادِ زنان به بیش از ۹۸٪ بعد انقلاب و …! پهلویچیها نمیتونن در این زمینه هم حرفی برای گفتن داشته باشن. اینو من نمیگم. خود محمدرضا پهلوی میگه:
«زن در زندگیِ مرد، باید بداند چطور زیبا و زنانه باشد! دوباره میگم، کِی شماها یک دانشمند درجه یک تولید کردهاید؟ شما هرگز یک آشپز فوقالعاده هم تولید نکردهاید! شما متقلب و شرور هستید؛ همهٔ شما!»معلومه که من بعنوانِ یک زن، با افتخار پشتِ سر چنین نگاهِ والایی از منظرِ اسلام -و رهبر جمهوری اسلامی ایران- میایستم.
این انگشتر ۵۵ ساله که با منه…
وقتی رهبری امروز دربارهٔ حقوق و جایگاهِ زن در خانه - و بعدتر در جامعه- به مسئلهٔ محبتِ همسر اشاره کردن و گفتن «در روایت وارد شده که مردها به همسرانشون بگن:من تورو دوست دارم» خانمها لبخندزنان دست زدن، شاید برای یه عده هم عجیب بود! اما من یادِ این کلیپ افتادم! این حُسن و خُلق و وفا؛ نه عجیبه، نه جدید. چون ایشون در هر زمینهای که مطرح میکنن؛ خودشون سردمدارن :)🤍
به حُسن و خُلق و وفا، کَس به یارِ ما نرسد،
تو را در این سخـن، انکارِ کار ما نرسد…
این انگشتر ۵۵ ساله که با منه…
وقتی رهبری امروز دربارهٔ حقوق و جایگاهِ زن در خانه - و بعدتر در جامعه- به مسئلهٔ محبتِ همسر اشاره کردن و گفتن «در روایت وارد شده که مردها به همسرانشون بگن:من تورو دوست دارم» خانمها لبخندزنان دست زدن، شاید برای یه عده هم عجیب بود! اما من یادِ این کلیپ افتادم! این حُسن و خُلق و وفا؛ نه عجیبه، نه جدید. چون ایشون در هر زمینهای که مطرح میکنن؛ خودشون سردمدارن :)🤍
به حُسن و خُلق و وفا، کَس به یارِ ما نرسد،
تو را در این سخـن، انکارِ کار ما نرسد…
حیف نیست که بجایِ گوشِ جان سپردن به چنین بیاناتِ معقول، منطقی، منصفانه و مبتنی بر نگاهِ اسلامی که صحیحترین نگاه رو نسبت به «انسان» -زن و مرد- ارائه میده؛ به نگاههای افراطی و تفریطی دربارهٔ «زن» و جنبـشهایی که بجز افراط و تفریط هیچ آوردهای برای جوامعِ انسانی نداشتن بپردازیم؟!
لذت ببرید از شنیدن این مواضعِ منطقی و صحیح!
صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران. ۱۴۰۴/۰۹/۱۲.
Repost from خیبرگراف | 🇮🇷🇵🇸
با افتخار، بیانات امروز آقا رو گوش کردم؛ افتخار بابت چی؟ بابت اینکه در هیاهوی بازارِ نظرات و نگاههای مختلفِ کاذبِ ظالمانه به «زن»، اسلام از شأن و مقامِ والایی که برای «زن» قائل شده، ذرهای عقبنشینی نکرده، و افتخار بابت اینکه رهبر جمهوری اسلامی ایران، در دیدار هرسالهی خودشون، به بیان دیدگاه اسلام و نظام اسلامی به «زن» میپردازن، و با دیدگاه غرب مقایسه میکنن. همهی این موارد و جزئیات، از اختصاص دادن دیدار، تا جملاتی که حضرت آقا بیان میکنن، پیام و معنای خاصی دارن. البته که «لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ».
Repost from مفرد مذکر غائب
«خیلی خرسندم که در مراسلهٔ اخیر که به وسیله رفیق کلانتراُف مرقوم داشتهاید، کاملاً تصدیق دارید که ایران، میدان غرضرانی بیگانگان و متعدّیان عالَم بشری بوده و حیات اجتماعیمان دستخوش استفادهٔ سرمایهداران خارجی و نفعپرستان داخلی است. ضعف و لاابالیگری زمامداران دورههای متوالیهٔ مرکز، لزوم اصلاحات داخلی و هرگونه قیام و نهضتی را که متضمّن اصلاحات اساسی کشور باشد، مشروع میسازد.
من و یارانم در مشقّتهای فوقالطاقه چندین سال هیچ مقصودی نداشته و نداریم جز حفظ ایران از تعرّضات خارجی و فشار خائنین داخلی، تأمین آزادی رنجبَران ستمدیدهٔ مملکت و استقلال حکومت ملّی. همهٔ فداکاریهای بنده و احرار جنگل برای وصل به همین مقصود عالی است و بس».
🖌 برشی از نامهٔ میرزا کوچکخان رحمهاللّٰه به سفیر وقت شوروی در ایران
📚جنبش میرزاکوچکخان بر اساس گزارشهای سفارت انگلیس، صفحهٔ ۴۵
ما با همهٔ اجنبیپروردهها جنگ داریم! ما دردِ وطن داریم، ما دردِ دین داریم… ما از این راه برنمیگردیم و دست از استقامت برنمیداریم…
میرزا کوچکخان اون بخشی از تاریخه که هربار ازش چیزی میخونم یا میبینم؛ نمیدونم اشکی که تو چشمهام جمع میشه از غیرتشه یا مظلومیتش. میرزا رو دسیسهٔ انگلیس، خیانتِ روس و چکمههایِ قُشونِ رضاخان کشت. هرجا پناه میبُرد به دستور قزاقها و قشون رضاخان اونجا رو آتیش میزدن. اما دستشون به زندهٔ میرزا نرسید. میرزا تو سرما یخ زده بود، و خالوقربان -یار دیروزِ میرزا و خائنِ امروز- سرِ بریدهٔ میرزا رو برایِ رضاخان غنیمت برد.
به یادِ سربازی از سربازانِ وطن.
-
دیروز دوتا خبر خوندم که شاید در نگاهِ اول عادی باشه، اما توجه منو جلب کرد. یکی فوت فرزندِ نمایندهٔ لردگان -اقای روحالله موسوی- که توجهم به جمعیت حاضر در تشییعش پرت شد. فهمیدم این پسر هم به خواست خودش و هم به توصیهٔ پدرش؛ به هیچکس نگفته بوده پدرش نمایندهست! از هیچ سفارش و رانتی استفاده نمیکرده و پیک موتوری یه رستوران بوده و تو یه حادثه جونش رو از دست میده. حتی صاحبکارش هم متوجه این موضوع نشده بود. یادِ اون آقازادهای(!) افتادم که گمان میکرد ژنِ برتره!
یکی هم تصادفِ معاون جدید رئیسجمهور -اقای سقاب اصفهانی که اخیراً به هر دلیل مورد هجمهٔ سهمخواهان اطراف دولت واقع شده بود- و فوتِ همسر و دخترِ ۱۲ سالهش. چیزی که اینجا توجهِ منو جلب کرد اعلام رضایت اصفهانی برای اهدایِ عضو فرزندش بود که اینم ویدیوشه. فارغ از موقعیت این افراد؛ داشتم فکر میکردم آدم در هر لحظهای که براش یه «بزنگاه» محسوب میشه؛ چطور میتونه تصمیماتِ مهم بگیره؟ چطور میتونه از جایگاهش برای فرزندش استفاده نکنه؟ چطور میتونه وقتی ۲۴ ساعت از فوت بچهٔ کوچیکش نگذشته؛ تصمیم مهمی بگیره و به اهدای اعضای بدنِ نحیفش رضایت بده؟ مسئول نه. یه آدمِ عادی. بدون هیچ موقعیت اجتماعیِ بالا، تو لحظاتِ بزنگاهی زندگیش چطور میتونه راهِ درست رو از بیراهه تشخیص بده؟
آدم هر لحظه در معرضِ امتحانه. هر لحظه! حتی وقتی که داره یه چیزی میخونه، یه چیزی مینویسه، یه چیزی میشنوه.
خدا به هر دوشون صبر بده؛ و خدا آدم رو لحظهای به حالِ خودش رها نکنه…
-
کارِ خوب!
مجموعهٔ اقای کاشانی هیچ بودجهٔ دولتی نداره و صرفا با کمکهای مردمی به فعالیتهای محتوایی و پژوهشی و تبلیغی و … حول محور اهلبیت میپردازه. شماره کارتها تو کانال اقای کاشانی هم هست.
-
کارِ خوب!
مجموعهٔ اقای کاشانی هیچ بودجهٔ دولتی نداره و صرفا با کمکهای مردمی به فعالیتهای محتوایی و پژوهشی و تبلیغی و … حول محور اهلبیت میپردازه. شماره کارتها تو کانال اقای کاشانی هم هست.
-
الهی آمین...🤍
میفرماد که «والله والله والله از مهـمترین شئونِ عاقبت بخـیری، رابطهٔ قلبی و دلی و حقیقیِ ما با این حکیمیست که امروز سکانِ انقلاب را بدست دارد.»
- حاجقاسم.
این ویدیوی حاجآقا حامد کاشانی دربارهٔ علامه مصباح(ره) دیدم رو دیدم یادِ فرمایش رهبری دربارهٔ ایشون افتادم:
«وقتی یکنفر مثل جناب آقایِ مصباح مورد هجومِ تبلیغاتى قرار مىگیرد، مىبینید که همین “و هم ینهون عنه و ینأون عنه”. حرفِ رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هرجایى که باشد، دشمن آنجا را زود تشخیص مىدهد؛ چون حسابگر است. دشمن آنجا را مىشناسد و به مقابلهاش مىآید. با مرحوم شهید مطهرى نیز همینگونه برخورد کردند.»چقدر اتهامهای ناروا به ایشون نسبت داده میشد و کماکان هم از ناحیهٔ بعضی جریانات سیاسی مُغرض؛ در حقِ این عالِم کملطفی میشه. با انواع تحریف و غرضورزیِ سیاسی. کسی که رهبری ایشون رو جایگزین علامه طباطبایی و شهید مطهری در زمانِ ما میدونن… خدا رحمتشون کنه.
-و فرشتهایکه به صدایِ فریادش، «غرّشِ رعدها» شنیده میشود؛ و هنگامی که ابرِ خروشان، بوسیلۀ او بهحرکتی شتابانه درآید، شعلههای برق درخشیدن گیرد.
-و درود بر آنانکـه وزنِ آبها و اندازۀ «باران»های سیلآسـا و رگبارهای مُتراکم را به آنان شناساندهای..
صحیفه سجادیه.🌱چو رعد و برق میخندد، ثنا و حمد میخوانم
چو چــرخ صاف پرنورم، به گردِ ماه گــردانم..
-مولانا-
الحمدلله.🌧️
چو رعد و برق میخندد، ثنا و حمد میخوانم
چو چــرخ صاف پرنورم، به گردِ ماه گــردانم..
الحمدلله.
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
