جمع مدیران نامدار ایران
前往频道在 Telegram
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat
显示更多📈 Telegram 频道 جمع مدیران نامدار ایران 的分析概览
频道 جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) 波斯语 语言赛道中的 是活跃参与者。目前社区聚集了 27 613 名订阅者,在 商业 类别中位列第 2 286,并在 伊朗 地区排名第 12 234 位。
📊 受众指标与增长动态
自 невідомо 创建以来,项目保持高速增长,吸引了 27 613 名订阅者。
根据 26 六月, 2026 的最新数据,频道保持稳定运转。过去 30 天订阅人数变化为 -178,过去 24 小时变化为 -9,整体触达仍然可观。
- 认证状态: 未认证
- 互动率 (ER): 平均受众互动率为 22.01%。内容发布后 24 小时内通常能获得 10.10% 的反应,占订阅者总量。
- 帖子覆盖: 每篇帖子平均可获得 6 079 次浏览,首日通常累积 2 788 次浏览。
- 互动与反馈: 受众积极参与,单帖平均反应数为 0。
- 主题关注点: 内容集中在 مدیر, جا, آقا, وقت, کس 等核心主题上。
📝 描述与内容策略
作者将该频道定位为表达主观观点的平台:
“با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید
حامد پاک طینت
@Hamedpaktinat”
凭借高频更新(最新数据采集于 27 六月, 2026),频道始终保持新鲜度与高覆盖。分析显示受众积极互动,使其成为 商业 类别中的关键影响点。
27 613
订阅者
-924 小时
-317 天
-17830 天
帖子存档
27 610
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
🔴 حاج سید اصغر حمال
✍🏻 نعمت الله فاضلی
✅ امروز پادکست "ماجرای اصغر حمال" را که مجله پرگار منتشر کرده است، گوش دادم. این ماجرا را استاد حسین پاپلی یزدی در جلد دوم شاهکارش "شازده حمام" نقل می کند. ماجرایی شگفت اما واقعی و فراگیر در جامعه ی ماست؛ ماجرای "طبقه انگل" و چگونگی رشد آن در ایران. ایران همان طور که "طبقه فهیم" دارد، "طبقه انگل" هم دارد. اولی در کار ساختن ایران است، و دومی در کار تخریب ایران.
✅بگذارید خلاصه ماجرا را بگویم و بعد ببینیم این "طبقه انگل" چگونه و چرا ویرانگر جامعه ماست.
✅ پاپلی یزدی در سال ۱۳۴۶ تصادفی اصغر حمال را در مشهد موقع گدایی می بیند و او را می شناسد. اصغر پیشتر در گاراژ اتو تاج در یزد باربری و حمالی می کرده. پاپلی احوالش را می پرسد و ناهار مهمانش می کند و با هم دوست می شوند. زمان می گذرد و ماجراهایی پیش می آید و اصغر و پاپلی رفیق می شوند و اصغر داستان زندگی اش را برای پاپلی می گوید.
✅قصه این است: اصغر برای زیارت به مشهد آمده و شبی کنار حرم نشسته و سرش را روی زانویش گذاشته بود. عابران به گمان این که گداست، جلوی پایش پول می گذاشتند. اصغر می بیند در زمان کمی چهار پنج تومن پول به او داده اند. همان شب دو ساعت دیگر سرش را به زانو می گذارد و ده تومن جمع می کند. پولی بسیار بیشتر از بار زدن یک کامیون.
✅اصغر بعد از آن کار حمالی را رها می کند و به گدایی می پردازد و روزی پنجاه تومن گدایی می کند. مدتی بعد پاپلی اصغر حمال را در حال نزول دادن می بیند، در حالی که شالی سبز دارد و سید هم شده است!
✅پنج سال می گذرد و سید صاحب خانه ای بزرگ و مال و منال اشرافی می شود. همسرش هم وارد دلالی می کند و او سیصد هزار تومن جهیزیه دخترش را از همین راه فراهم می سازد. حالا اصغر حمال به "حاج سید اصغر" مشهورست.
✅با وقوع انقلاب ۵۷ حاج سید اصغر حمال ساکن تهران می شود. سال ۶۷ پاپلی "حاج سید اصغر حمال" را در تهران می بیند، در حالی که صراف شده و صاحب صرافی در خیابان فردوسی و کاخ و جلال و جبروت است. بقیه ماجرا را خودتان حدس بزنید که چطور اصغر حمال می شود حاج سید اصغر صراف و سکینه بانویش هم "حاجیه مریم خانم".
✅ فقط اصغر حمال نیست که هوشمندانه ناگهان در می یابد با زحمت کشیدن نمی شود پولدار شد، اطراف ما پر است از "حاج سید اصغر حمال ها" که از راه گدایی، ربا، دلالی و زندگی رانتی و انگلی، گنج قارون دارند و سید سبز پوش هم شده اند.
✅حاج سید اصغر حمال ها همه جا هستند، حتی در دانشگاه ها. کم نیستند اعضای هیات علمی که بدون زحمت، صلاحیت و مهارت، و با دوشیدن دانشجویان و سیستم دانشگاه، استاد و دانشمند شده اند. در ادارات هم همین طور. حتی در صنایع و کارخانه جات و بانک ها و هم مدیران زیادی می بینیم که همان اصغر حمال اند که از نردبان باندبازی و رانت بالا بالاها رفته و چه ثروت ها اندوخته اند.
✅ این گروه طبقه انگل اند که بدون تولید کالا و خدمات، بدون داشتن دانش و مهارت، بدون طی کردن مراتب رشد و کمال، تنها و تنها از راه دوشیدن جامعه به ثروت باد آورده می رسند.
✅ یکی از علل فلاکت ایران رشد این "طبقه انگل" است. ماجرای حاج سید اصغر حمال مرا یاد ماکس وبر و کتاب "اخلاق پروتستان و روح سرمایه داری" اش انداخت.
✅وبر نشان می دهد اخلاقیات مذهب پروتستان نقشی کلیدی در تکوین سرمایه داری داشت، چه، "پروتستان ها ... در پی خوشی نبودند؛ بلکه به استقبال سختی و مشقت نیز می رفتند." همچنین وبر نشان می دهد این روحیه ریاضت کشانه در درون "سازمان عقلانی و نهادی" قرار می گیرد و پیامد آن تولید و تراکم ثروت در جامعه است.
✅بحث وبر طولانی و شناخته است و مجال بسط آن اینجا نیست. اما، وبر راز بزرگی را کشف کرد، اگر میل سودجویی، پولدوستی و زراندوزی مردم در "چارچوب عقلانی و نهادی" هدایت نشود، صرف وجود ثروت و ثروتمند در جامعه، پیشرفت ایجاد نمی کند.
✅ در ایران امروز حجم عظیمی پول و جمعیت پرشماری سودجو وجود دارد، اما این سرمایه ها و سودجویی ها فاقد " چارچوبی عقلانی و نهادی" است. بخش چشم گیری از سرمایه ها و ثروتمندان امروز ما از قماش حاج سید اصغر حمال اند.
✅ اصغر حمال ها محصول دولت رانتی، فقدان آزادی و نبود نظم و نظام دموکراتیک در جامعه هستند. جامعه ای که سامان دموکراتیک ندارد، شایسته سالاری در آن پا نمی گیرد، و افراد به جای کوشش در ارتقای توانایی های شان، می کوشند راه های کم زحمت، اما پر درآمد و پر منزلت را طی کنند.
✅اصغر حمال ها تعهدی به هیچ ارزش و اخلاق و ادب و آدابی جز سودجویی و غارت ندارند. آنها انگل جامعه اند که خود را رنگ کرده اند، رنگ ارزش های حاکم.
اصغر حمال ها را نمی توان کامل از جامعه زدود، اما می توان راه تکثیرشان را تنگ کرد.
27 610
📝📝چرا حجاج ایرانی، کتابهای دختر رئیس جمهور را در هتل جا گذاشتند؟
✍محمد مهاجری
♈️بسیاری از زائران ایرانی خانه خدا، هنگام اعزام به عربستان کتابهایی را که در کاغذهای مرغوب و جلدهای نفیس چاپ شده بود در فرودگاه به صورت رایگان دریافت کردند.
♈️روی جلد این کتابها نام "ریحانهسادات رئیسالساداتی (دختر جناب آقای رئیس جمهور) به عنوان نویسنده درج شده و ناشر آن نیز موسسه ای فرهنگی است که به خانواده محترم جناب آقای رئیسی تعلق دارد.
♈️اینک گزارشهای موثق رسیده حکایت از آن دارد که حجاج پس از پایان سفر ، کتابهای مذکور را در اتاقها و محوطه هتلهای محل اقامت رها کرده و زحمت به همراه آوردن و بازگرداندن آنها به ایران را به خود نداده اند.
♈️پیش از این پرسشهایی در باره اینکه هزینه 3کتاب گرانقیمت مذکور در تیراژ بالا، از کجا تامین شده؟ و جایگاه موسسه ناشر کتاب(متعلق به خانواده آقای رئیسی) کجاست؟ و چرا و بدستور چه مقامی در اختیار زائران قرار گرفته؟ و هزینه اهدای این کتابها چقدر بودهاست مطرح شده که پاسخی به آنها داده نشده است.
♈️اینک این سوال نیز اضافه می شود که محتوای کتابها چه بوده و به تایید کدام نهاد فرهنگی مرتبط با حج رسیده که حجاج زحمت حمل آنها را به زادگاه شان به خود نداده اند؟
27 610
✅ نامه تشکر هتل های زنجیره ای مهر بابت پلمپ شدنشان به دلیل حجاب!
دولت محترم
از شما ممنونيم!
🔹هتلهای زنجیرهای مهر برای بار سوم در دوره رياست شما به دلیل عدم رعايت حجاب و شئونات اسلامی گردشگران و مردم جامعه پلمپ شد!
🔹خواستم از این فرصت استفاده کنیم و از تلاش شبانهروزی شما برای پیشرفت صنعت گردشگری کشور و همچنین توجه به تلاش بخش خصوصی جهت احیای بافت تاریخی، تشکر کنیم.
🔹راستش را بخواهید ما این مسیر را با هزار امید و آرزو شروع کرده بودیم. هزینههای سنگین احیای بافت تاریخی از یک طرف و بیمهری بخش دولتی از طرف دیگر ما را از ادامهی مسیر منصرف نکرد زیرا عشق خالصانه به خاک وطن به خستگیهایمان جان دوباره میداد. حتی در سالهای بیماری منحوس کرونا و تحريم ها تاب آوردیم و نخواستیم تا سفره کارآفرینی کوچکمان را جمع کنیم. به خودمان قول روزهای طلایی را داده بودیم. قول همین روزها را…
🔹روزهایی که میشد اینطور نباشد. میشد دست در دست هم برای آبادانی كشور تلاش کنیم که میتواند کشورمان را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد.
🔹از شما ممنونیم که قویتر از کرونا عمل کردید و بالاخره توانستید ما را از ادامه این مسیر سخت، ناامید کنید. آن هم تنها به دلیلی که کنترلش دست ما نبود!
🔹امیدواریم این همت بلند و تلاش ارزنده را در راستای پروندههای اختلاس و فساد اقتصادی نیز از شما دولت فخیمه شاهد باشیم.
🔹امیدواریم حمایت از کارآفرینهای داخلی و خصوصاً صنعت گردشگری، روزی به معنای حقیقی خود نزدیک شود. قبل از آنکه خیلی دیر بشود…قبل از آنکه بدن بیجان اقتصاد روی دست میهن دوستان نفس آخر را بکشد.
🔹 از تلاش ارزنده شما ممنونیم؛ امید آنکه با این اقدامات جهادی تمام مشکلات کشور بهزودی مرتفع گردد.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
Repost from N/a
بازارگردانی بر پایه تحلیل و متناسب با هر نماد با ترنج
✅ هدف اصلی تمام صندوقهای بازارگردانی جلوگیری از تشکیل صفهای خرید و فروش و همچنین افزایش نقدشوندگی در بازار سهام است.
اما بازارگردانی ترنج با سایر بازرگردانها ۲ تفاوت عمده دارد:
۱) در ترنج بازارگردانی به صورت موثر و نه صرفا برای عمل به تعهدات انجام میشود.
۲) همچنین بازارگردانی در تیم ترنج ارائه خدماتی فراتر از بازارگردانی و بر پایه تحلیل برای هر نماد است.
تیم تحلیل بازارگردانی ترنج با تحلیل بنیادی و شناخت ساختار هر شرکت تعهدات خود را ایفا میکند.
در حال حاضر تیم ترنج بازارگردانی ۲۵ نماد را برعهده دارد.
شرکت های علاقمند از طریق لینک زیر میتوانند از مشاوره اختصاصی و رایگان ترنج برای بازارگردانی اختصاصی بهرهمند شوند.
zaya.io/u2fpe
#بازارگردانی_ترنج #صندوق_تاک
27 610
🔴 "مرگ بر مخالف"
✍️فرهاد قنبری
♈️در جامعه ما دیالوگ و گفتگو جایگاه چندانی ندارد و همه نیروهای اجتماعی چنان به تک گویی عادت کرده اند که با شنیدن اولین صدایی که کمی با گفتمان آنها همخوان نبوده یا مخالف باشد، کفن پوشیده و شمشیرهایشان را برای نابودی آن تیز می کنند.
♈️یکی از شعارهای همیشگی این جامعه که برای تحقیر یا تمسخر «دیگری» به کار می رود زدن برچسب سازشکاری است. اینجا به سیاستمداری که در پی حل بحران در روابط خارجی باشد انگ "سازشکاری" زده می شود. این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا سازشکاری و سازش با نیروهای متخاصم به عنوان نقطه قوت و قدرت یک مقام یا جریان سیاسی به شمار می رود چرا که توانسته است با دیپلماسی و گفتگو مسیر سازش را در پیش گرفته و مقابل فاجعه به مراتب ویرانگرتر را سد نماید.
♈️در حوزه خصوصی و روابط فردی جامعه ما هم چنین تصویری حاکم است و همه ساکنان این سرزمین به مونولوگ هایی تک بعدی بدل گشته ایم که قدرت برقراری دیالوگ را از دست داداه ایم و اصطلاحا زبان یکدیگر را نمی فهمیم و نیازی هم برای فهمیدن زبان یکدیگر احساس نمی کنیم.
♈️به فعال سیاسی و هنرمندی که بر نفرت عمومی نمی دمد و جامعه را به تساهل و رواداری بیشتر دعوت می کند انگ کاسه لیسی زده می شود. به کسی که تساهل را به جای خشونت و جنگ طلبی، سرلوحه زندگی خود قرار داده انگ بزدلی زده می شود. به کسی که با همسر و خانواده خود روابط دوستانه ای دارد برچسب زن ذلیلی و بی عرضگی زده می شود و.. (این در حالی است که در اکثر نقاط دنیا به فعالان سیاسی و شهروندانی که تساهل و مدارا پیشه کرده و از دامن زدن به خشونت در روابط اجتماعی و فردی امتناع می نمایند به عنوان شهروند خوب و ایده آل نگریسته می شود.)
♈️ آمار بالای طلاق یا حجم پرونده های مربوط به دعواها و درگیری های خیابانی در دادگاها، نشان می دهد که ما اغلب قدرت برقراری ارتباط کلامی درست و معقول را نداریم و در برقراری دیالوگ مشکلات فراوانی داریم.
♈️در جامعه ما اکثریت گروههای سیاسی و اجتماعی و شهروندان، آشکارا و پنهان چنان به شعار مرگ بر سازشکار مسلح شده اند که نمی توانند کوچکتربن ارتباط دوستانه و عاری از خشونت رفتاری و کلامی برقرار نمایند. در این جامعه ممکن است کوچکترین مسئله ای مانند اختلاف بر صف نانوایی یا یک تصادف ساده به یک دعوای خونین ختم می گردد یا زن و مردی که با هزاران مشکل زندگی مشترک خود را آغاز کرده و ساخته اند به علت نداشتن قدرت برقراری دیالوگ یا ترس از سازشکار نامیده شدن با مسائل و مشکلاتی بسیار ساده و سطحی از یکدیگر جدا می شوند.
♈️در جامعه امروز ما اگر یک شعار به صورت کامل در حال پیاده شدن و اجرا باشد، شعار "مرگ بر مخالف و منتقد" است.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
برای قدردانی و همراهی با کارمندان و شرکای تجاریتان چه برنامهای دارید؟
یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدهی و راندمان سازمان شما، استفاده از کارتهای هدیه برای کارمندان و شرکاری تجاریتان است.
ایامی مانند عید قربان و غدیر، بهترین فرصت برای نشان دادن حس قدردانی و سپاسگزاریتان نسبت به افرادی است که نقشی در پیشبرد اهداف تجاری شما دارند.
کارتهای هدیه آواکتان، بهترین انتخاب برای تشکر از کارکنان یک مجموعه و شرکای تجاری هستند.
https://click.jaryan.net/8YbVp
☎ 02145183183
https://click.jaryan.net/8YbVp
27 610
🔴 ما برای مسئولین مردم بدی بودیم!
✍️ پویا بختیاری
اخیرا مصباحی مقدم در صحبتهای خود ادعا کرده که: "علت اصلی تورم، مردم هستند که قناعت کردن را بلد نیستند، ما مسئولین در ایران جمعیت قانع چینی که به یکی دو وعده غذا در شبانهروز اکتفا میکنند را نداریم!"
چندی پیش هم میرسلیم علت مرگ و میر در اثر تصادفات جادهای را مردمی معرفی کرده بود که به مسافرتهای نوروزی میروند!
اما اگر فکر میکنید که این مدل صحبتها برای فرار مسئولیت است یا چون دروغگو و ریاکار هستند این صحبتها را میکنند، سخت در اشتباهید!
اتفاقا این صحبتها کاملا صادقانه است و دقیقا چیزی است که در فکر مسئولین ما میگذرد.
مسئولین ما اعتقاد راسخ دارند که مسببان وضع موجود مردم هستند و نه بی تدبیریهای خودشان!
به عنوان مثال علت افزایش قیمت سکه را سلطان سکه، علت افزایش قیمت دلار را کانالهای تلگرامی و دلارفروشهای سبز میدان، علت افزایش قیمت خودرو و ملک را دلالها و سایتهایی که قیمتها را اعلام میکنند، معرفی میکنند.
وقتی مسئولین معتقد باشند که مقصر مردم هستند که این شرایط بد را به وجود آوردهاند، طبیعتا برای حل مشکلات هم باز به سراغ مردم میروند.
مثلا برای کنترل قیمت سکه، سلطان سکه را اعدام میکنند، یا برای کنترل قیمت دلار، با بگیر و ببند دلالها را زندانی میکنند، یا برای کنترل قیمت خودرو و مسکن، جلوی اعلام قیمت سایت دیوار را میگیرند!
پس دیدید، مسئولین برای فرار از مسئولیت و یا ریاکاری نیست که مسببان وضع موجود را مردم میدانند، آنها واقعا باور دارند که مقصر ما مردم هستیم و نه عملکرد ضعیفشان!
البته که این اتفاق کاملا طبیعیست. وقتی افرادی مسئولیت را به عهده میگیرند که نه سواد خاصی دارند و نه هیچ تجربه و رزومه موفقی در کارنامه خود دارند، این مدل برخوردشان با مشکلات و مسائل اصلا جای تعجب ندارد.
اما برخلاف باور مسئولین، ما مردم مقصر نیستیم!
در حکومتهای تمامیتخواهی که همه منابع در اختیار دولت است و همه چیز با زور و دستور اداره میشود، مردم مقصر هیچ گرانی و آشوب و هیچ اتفاق بدی در جامعه نیستند!
گرانی، فقر، شرایط بد اقتصادی و حتی ناهنجاریها، نتیجه بیکفایتی دولتمردان است نه مردم!
ما مردم فقط و فقط و فقط قربانی وضع موجود هستیم، نه باعث و بانی آن!
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
Repost from تبلیغات سراسری استارتآپ 🚀
💢میدونستی میشه از طریق هوش مصنوعی محصول دیجیتالی تولید کرد و در مارکت بین الملل فروخت
⭕️اتسی این بستر رو برات فراهم میکنه
📌بدون نیاز به سرمایه اولیه
🔗تازه درآمدتم دلاری میشه
📍آکادمی تکانش این هفته یه کارگاه رایگان برگزار کرده که مسیر شروع اینکارو بهتون آموزش میده
📆چهارشنبه ۷ تیر ساعت ۲۰
👈همین حالا ثبت نام کنید👉
(ظرفیت این کارگاه محدوده قبل از اتمام ظرفیت ثبت نام کنید)
ارتباط با ما :
🌐@etsyai
اطلاع از برنامه های آکادمی تکانش:
🆔@etekanesh
27 610
هرکه شد خام، به صد شعبده خوابش کردند
هرکه در خواب نشد ، خانه خرابش کردند
پشت دیوار خری داغ نمودند و به ما
وصفی از طعم دلانگیز کبابش کردند
گفته بودند که سازیم وطن همچو بهشت
دوزخی پُر زِ بلایا و عذابش کردند
بازی اهل سیاست که فریبَست و ریا
خدمت خلق ستمدیده خطابش کردند
اول کار بسی وعدۀ شیرین دادند
آخرش تلخ شد و نقشه بر آبش کردند
آنچه گفتند شود سرکۀ نیکـو و حلال
در نهاخانۀ تـزویـر شـرابـش کردند
ز کـه نالیم که شد غفلت و نادانی ما
آنچه سرمایۀ ایجاد سرابش کردند
لب فروبسته ز دردیم و پشیمانی و غم
گرچه خرسندی و تسلیم حسابش کردند!!
#فــرخی_یـزدی
27 610
Repost from iBshop.ir
🔸 آرامش خاطر با سود روزشمار
🔹 با سرمایه گذاری در صندوق های «گنجینه زرین شهر» و «اندوخته توسعه صادرات آرمانی» از سود روزشمار موثر سالانه ۲۵.۷% بهرهمند شوید.
▪️ ریسک پایین
▪️ سود ثابت و روزشمار
▪️ سود بالاتر از سود بانکی
▪️ معاف از مالیات
▪️ ضمانت نقد شوندگی بانکی
▪️ نقدشوندگی سریع (کمتر از ۲ ساعت)
▪️ بدون کاهش نرخ سود هنگام برداشت
🔷 جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید👇
https://iBlink.ir/fi2t
📞 021-43384 | iBshop - همه راه حلهای سرمایهگذاری
27 610
🔴 هاروارد ایران
پویا بختیاری
دهه ۱۳۴۰ یکی از طلاییترین دهههای اقتصادی در ایران بود دورانی که تورم تک رقمی و رشد اقتصادی خوبی را شاهد بودیم در این دوران صنایع بزرگی شکل گرفتند و کارخانههای متعددی تاسیس شد مینو، کفش ملی، ذوبآهن، تراکتورسازی و… همه در آن دوران راه افتادند. با رشد و توسعه این صنایع، کارآفرینان و صنعتگران به فکر تربیت نسل بعد از خود افتادند تلاش کردند مدیران خوبی تربیت کنند.
سال ۱۳۴۸ حبیب لاجوردی با همکاری محمدتقی برخوردار موسسه آموزشی را در تهران تحت عنوان “مرکز مطالعات مدیریت ایران” را راه انداختند، این مرکز تنها شعبه هاروارد در ایران بود. هدف از تاسیس این مجموعه تربیت نسل جدید مدیران و کارشناسانی بود که با علوم روز دنیا آشنا باشند، دیدگاه مدیریتی خوبی پیدا کنند تا بتوانند یک بازوی مدیریتی قابل اطمینان در سازمانها و صنایع باشند.
این مؤسسه غیردولتی بود و هیئت امنایی اداره میشد که متشکل از دوازده کارآفرین و مدیر صنعتی برجسته بود. بزرگانی مثل سیاوش ارجمند(گروه ارج)، هدایت الله بهبهانی (شرکت جنرال)، خسروشاهی(مینو)، محمود رضایی(مس سرچشمه)، عبدالعلی فرمانفرمائیان(نفت پارس) عضو هیئت امنای این دانشگاه بودند.
بعد از انقلاب ۵۷، اموال و کارخانجات بسیاری از صنعتگران و فعالین اقتصادی مصادره شد.
با مصادره شدن اموال لاجوردی و برخورداری و برخی دیگر از اعضای هیئت امنا و فراری دادن این افراد به خارج از ایران، موسسه هاروارد هم تصرف شد.
با تصرف هاروارد نام موسسه به دانشگاه امام صادق تغییر پیدا کرد، و مدیریتش هم به محمدرضا مهدوی کنی داده شد. مهدوی کنی سیستم آموزشی دانشگاه را تغییر داد به این صورت که مدل آموزش دانشگاه ترکیبی از علوم جدید و علوم حوزوی شد.
هدف دانشگاه امام صادق، تربیت دانشآموختگانی با توانایی علمی بالا در یکی از رشتههای نوین دانشگاهی همراه با دانش دینی برای مدیریت کشور بود. به این صورت که افراد بتوانند پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه در سمتهای مدیریتی مهم کشور مشغول به کار شوند.
امروز در هیئت امنای امام صادق صنعتگر و فعال اقتصادی دیده نمیشود، در موسسه هاروارد در دهه ۵۰ دروس مدیریت با نظارت اعضای هیئت علمی دانشگاه هاروارد تدریس میشد ولی امروز بیشتر نظارت حوزی بر این دانشگاه حاکم است و نه نظارت علمی، عمده دروس در آن دوران با زبان انگلیسی تدریس میشد و الان نقش زبان عربی پر رنگتر است.
دانشگاه هاروراد جزو برترین موسسههای آموزشی در دنیا محسوب میشه و خروجیهای این دانشگاه افرادی مثل اوباما و بیل گیتس و سندبرگ و مریم میرزاخانی هستند ولی دانشگاه امام صادق، رتبه و درجه علمی بالایی ندارد، خروجیهای این دانشگاه هم افرادی مثل حجت عبدالملکی هستند که عموما در دولتهای مختلف سمتهای مدیریتی مهمی دارند.
با مدیران نامدار ایران همراه شوید
telegram.me/excellentmanagers
و اینجا در اینستاگرام خبری در راه است
📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o
27 610
Repost from کانال رسمی فیلیمو
🎁 فیلیمو کارت یه عیدی تماشایی، ویژه سازمان های خلاق!
🎊 به هر بهونهای میتونید کارکنانتون، شرکای تجاریتون یا مشتریانتون رو سورپرایز کنید و سرگرم کننده ترین هدیه رو بهشون تقدیم کنید.
#فیلیمو، بزرگترین پلتفرم پخش آنلاین فیلم و سریال ایران با بیش از 85 هزار فیلم و سریال ایرانی و خارجی متناسب با تمامی سلیقهها.
✅ جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:
🎁 r.filimo.com/tqq02
☎️شماره تماس واحد فروش سازمانی: 73608800 – 021
27 610
Repost from سبدگردان اندیشه صبا
📣 صندوق با درآمد ثابت #اوصتا، ۶۰ هزار میلیارد ریالی شد.
🔹️سود روزشمار ۲۴ درصد
🔹️سود موثر سالانه ۲۷.۲ درصد
🔹️خرید و فروش آنلاین با نماد #اوصتا
#سبدگردان_اندیشه_صبا
🌐sabaamc.ir
✨صبا، اندیشه روشن
@andishesaba
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
