ch
Feedback
سعید ایران ویج

سعید ایران ویج

前往频道在 Telegram

با درود فراوان به پیشگاه همه ایرانیان میهن دوست و پژوهش گر. کانال سعید ایران ویج در راستای بازنگری فرهنگ و تمدن ایران بر پایه دانش های گوناگون و با محوریت رشته فرهنگ و زبان های باستانی ساخته شده است. @Saeediranvej اینستاگرام saeed.iranvej

显示更多
2 613
订阅者
-124 小时
-47
-4330
吸引订阅者
六月 '26
六月 '26
+33
在1个频道中
五月 '26
+19
在1个频道中
Get PRO
四月 '26
+9
在0个频道中
Get PRO
三月 '26
+4
在0个频道中
Get PRO
二月 '26
+80
在11个频道中
Get PRO
一月 '26
+23
在5个频道中
Get PRO
十二月 '25
+61
在19个频道中
Get PRO
十一月 '25
+107
在10个频道中
Get PRO
十月 '25
+52
在16个频道中
Get PRO
九月 '25
+66
在13个频道中
Get PRO
八月 '25
+124
在19个频道中
Get PRO
七月 '25
+86
在8个频道中
Get PRO
六月 '25
+57
在7个频道中
Get PRO
五月 '25
+55
在13个频道中
Get PRO
四月 '25
+81
在16个频道中
Get PRO
三月 '25
+148
在18个频道中
Get PRO
二月 '25
+46
在13个频道中
Get PRO
一月 '25
+60
在10个频道中
Get PRO
十二月 '24
+72
在9个频道中
Get PRO
十一月 '24
+49
在8个频道中
Get PRO
十月 '24
+87
在13个频道中
Get PRO
九月 '24
+77
在10个频道中
Get PRO
八月 '24
+102
在14个频道中
Get PRO
七月 '24
+182
在10个频道中
Get PRO
六月 '24
+152
在5个频道中
Get PRO
五月 '24
+113
在6个频道中
Get PRO
四月 '24
+209
在5个频道中
Get PRO
三月 '24
+210
在10个频道中
Get PRO
二月 '24
+152
在9个频道中
Get PRO
一月 '24
+224
在12个频道中
Get PRO
十二月 '23
+202
在8个频道中
Get PRO
十一月 '23
+165
在10个频道中
Get PRO
十月 '23
+81
在7个频道中
Get PRO
九月 '23
+124
在0个频道中
Get PRO
八月 '23
+190
在0个频道中
Get PRO
七月 '23
+45
在0个频道中
Get PRO
六月 '23
+69
在0个频道中
Get PRO
五月 '23
+69
在0个频道中
Get PRO
四月 '23
+61
在0个频道中
Get PRO
三月 '23
+70
在0个频道中
Get PRO
二月 '23
+50
在0个频道中
Get PRO
一月 '23
+37
在0个频道中
Get PRO
十二月 '22
+62
在0个频道中
Get PRO
十一月 '22
+63
在0个频道中
Get PRO
十月 '22
+220
在0个频道中
Get PRO
九月 '22
+49
在0个频道中
Get PRO
八月 '22
+52
在0个频道中
Get PRO
七月 '22
+86
在0个频道中
Get PRO
六月 '22
+104
在0个频道中
Get PRO
五月 '22
+62
在0个频道中
Get PRO
四月 '22
+49
在0个频道中
Get PRO
三月 '22
+80
在0个频道中
Get PRO
二月 '22
+36
在0个频道中
Get PRO
一月 '22
+44
在0个频道中
Get PRO
十二月 '21
+41
在0个频道中
Get PRO
十一月 '21
+50
在0个频道中
Get PRO
十月 '21
+73
在0个频道中
Get PRO
九月 '21
+118
在0个频道中
Get PRO
八月 '21
+136
在0个频道中
Get PRO
七月 '21
+69
在0个频道中
Get PRO
六月 '21
+35
在0个频道中
Get PRO
五月 '21
+40
在0个频道中
Get PRO
四月 '21
+61
在0个频道中
Get PRO
三月 '21
+125
在0个频道中
Get PRO
二月 '21
+145
在0个频道中
Get PRO
一月 '21
+79
在0个频道中
Get PRO
十二月 '20
+1 227
在0个频道中
日期
订阅者增长
提及
频道
22 六月+2
21 六月0
20 六月+1
19 六月0
18 六月+2
17 六月+1
16 六月+3
15 六月+3
14 六月0
13 六月+1
12 六月+1
11 六月0
10 六月+3
09 六月0
08 六月0
07 六月+1
06 六月+3
05 六月+7
04 六月0
03 六月+3
02 六月+2
01 六月0
频道帖子
🔶سرود همبستگیِ دو ملت تاجیکستان و ایران 🔹دوشنبه هر هفته به فراخور نام پایتخت تاجیکستان «دوشنبه» این سرود در کانال گذاشته می‌شود. پیشنهاد از سعید کریمی (سعید ایران ویج). ♦️نوروزِ جمشیدی، جشن تیرگان، جشن مهرگان، جشن شب چله، جشن سده، نام آریا، کوروش بزرگ، داریوش بزرگ، هخامنشیان، تخت جمشید، ساسانیان، سامانیان، زبان پارسی، رودکی، فردوسی، حافظ و ... ستون‌های استوار برای همبستگیِ ملت ایران و تاجیکستان و تاجیک‌های ازبکستان و قزاقستان هستند. از پامیر تا کردستان این است شکوه ایران 🔹فَر ایران را می‌ستاییم:👇 airyanem xvareno yazamaide #نوروزـجمشیدی #آریا #ایران‌باستان #ایران #تاجیکستان #کوروش‌بزرگ #هخامنشیان #ازبکستان #قزاقستان #رودکی #فردوسی #پارسی ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج در راستای ایرانشهری @IRANVEJ

2
🔸برابر نَسک پهلوی بُن‌دَهِشن، گُل ویژه ایزد تیر گُل بنفشه است. ♦️پیشنهاد می‌کنم در جشن‌ها به ویژه در زادروزِتان در این ماه ب
🔸برابر نَسک پهلوی بُن‌دَهِشن، گُل ویژه ایزد تیر گُل بنفشه است. ♦️پیشنهاد می‌کنم در جشن‌ها به ویژه در زادروزِتان در این ماه برای آذینِ (تزئین) جشن از گل بنفشه بهره بگیرید. همچنین پیشنهاد می‌کنم اگر دوست داشتید در این جشن‌ها رنگ جامهِ‌تان را با رنگ‌های گُلِ بنفشه سِت کنید. در این ماه خوراک‌های گیاهی و آب بیشتر بخورید و بنوشید. 🔹یادآور می‌شوم:👇 ♦️چندی است که در جشن تیرگان اصطلاحی به نام بزرگ‌داشتِ نویسندگی و دبیری به نادرستی افزوده شده است و حتی بسیاری از میهن‌دوستان نیز به گسترش آن پرداخته و می‌پردازند. پیوند سیاره تیر با دبیری و نویسندگی آشکارا یک فرهنگ بابِلی-میان‌رودانی است و هیچ پیوندی با فرهنگ و جهان‌بینی ایران باستان ندارد. 🔹دبیری و نویسندگی در فرهنگ ایرانی آشکارا با خورشید در پیوند است. تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن‌پرستی است. ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان های باستانی @IRANVEJ
485
3
🔶پرونده شنیداری: پرسش و پاسخ درباره دیدگاه‌های بنیادین:👇 1)چرا یک ایرانیِ میهن پرست نمی‌تواند دموکرات، کمونیست، فمنیست، فدرالیست و ... باشد؟ 2)چرا اشو زرتشت خدای اهورامزدا را ساخت و آن را بزرگ‌ترین ایزد نامید و چرا هخامنشیان نیز در کتیبه‌های خود اهورامزدا را بزرگ‌ترین بغ می‌نامیدند؟ 3)چرا داریوش بزرگ دستور ساخت پارسه (تخت جمشید) را داد و نام خط کتیبه‌‌ایِ خود را ariya نامید؟ چرا داریوش بزرگ در کتیبه‌اش اهورامزدا را خدای ariyaها نامیده است؟ 4)چرا باورمندان به دموکراسی هیچ نامی از ایرانشهر و آریا نمی‌آورند؟ چرا بدتر از هر ایران‌ستیزی به باورمندان به نام ایرانشهر و آریا می‌تازند؟ چرا ایشان هیچ گزارشی از اَوستا، کتیبه‌های هخامنشیان، کتیبه‌های ساسانیان، نَسک‌های پهلوی، شاهنامه، عهد اردشیر و ... را در سخنان و نوشته‌هایِ‌شان نمی‌آورند؟ #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده #اشه #دموکراسی ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
234
4
🔶پرونده شنیداری: پرسش و پاسخ درباره دیدگاه‌های بنیادین:👇 1)چرا یک ایرانیِ میهن پرست نمی‌تواند دموکرات، کمونیست، فمنیست، فدرالیست و ... باشد؟ 2)چرا اشو زرتشت خدای اهورامزدا را ساخت و آن را بزرگ‌ترین ایزد نامید و چرا هخامنشیان نیز در کتیبه‌های خود اهورامزدا را بزرگ‌ترین بغ می‌نامیدند؟ 3)چرا داریوش بزرگ دستور ساخت پارسه (تخت جمشید) را داد و نام خط کتیبه‌‌ایِ خود را ariya نامید؟ چرا داریوش بزرگ در کتیبه‌اش اهورامزدا را خدای ariyaها نامیده است؟ 4)چرا باورمندان به دموکراسی هیچ نامی از ایرانشهر و آریا نمی‌آورند؟ چرا بدتر از هر ایران‌ستیزی به باورمندان به نام ایرانشهر و آریا می‌تازند؟ چرا ایشان هیچ گزارشی از اَوستا، کتیبه‌های هخامنشیان، کتیبه‌های ساسانیان، نَسک‌های پهلوی، شاهنامه، عهد اردشیر و ... را در سخنان و نوشته‌هایِ‌شان نمی‌آورند؟ #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده #اشه #دموکراسی ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
1
5
🔶هم‌میهنان گرامی به یاری خداوند برای روشنگری در این زمینه یک پرونده شنیداری در کانال خواهم گذاشت:👇 @IRANVEJ
189
6
🔶هخامنشیان و داستان پیروزی فریدون پسر آبتین بر اَژی‌دَهاک 🔹در اَوستا فریدون پیروزمندترینِ مردمان پس از زرتشت است که بر اَژی+9
🔶هخامنشیان و داستان پیروزی فریدون پسر آبتین بر اَژی‌دَهاک 🔹در اَوستا فریدون پیروزمندترینِ مردمان پس از زرتشت است که بر اَژی‌دهاک پیروز شده است (نگاره 1). ریشه نام ستاره وَنند (van) به معنی پیروزی است که در اَوستا آشکارا به آن پرداخته شده است (نگاره 2). بِدین معنی که اَوستا باورمند به پیوند میان فریدون و ستاره وَنند است و این راز را مغان نیز می‌دانسته‌اند (نگاره 3، 4). ♦️در همین راستا نام کَسی ایرانی در هنگامه هخامنشیان در پارس یافت شده است که دانشمندان به درستی آن را بگونه Vananta بازسازی کرده‌اند (نگاره 5، 6) که آشکارا همان نام ستاره وَنند است. نام آبتین پدر فریدون به خط ایلامی (نگاره 7) و به خط آرامی (نگاره 8، 9) در هنگامه هخامنشیان. 🔹هخامنشیان نیز داستان پیروزی فریدون بر اَژی‌دهاک را می‌شناخته‌اند. اکتبر 2022 برای ثبت در تاریخ در این زمینه روشنگری کرده‌ام و برای استادان فرستاده‌ام (نگاره 10). در ایران پژوهی نوین به شما آموزش می‌دهیم چگونه برای رازگشایی از گواه‌های ایرانی داده‌ها را کنار یکدیگر بگذارید. #ایران‌باستان ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
378
7
🔶سرود ای ایران با آواز استاد غلام حسین بنان ♦️آغاز هر هفته با این سرود غرور آفرین. به زبان اوستایی داریم:👇 airyanem xvareno
🔶سرود ای ایران با آواز استاد غلام حسین بنان ♦️آغاز هر هفته با این سرود غرور آفرین. به زبان اوستایی داریم:👇 airyanem xvareno yazamaide برگردان به پارسی: فر ایران را می ستاییم. 🔹زنده و جاوید باد نام های ایران و آریا، خواسته تاریخی ما ایرانیان این است:👇 از پامیر تا کردستان این است شکوه ایران ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج @IRANVEJ
212
8
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم ♦️با همه توان نام وَرجاوند آریا را در کلیپ‌ها، نوشته‌ها و سخنانِ‌تان به کار ببرید. 🔹ملت بزرگ ا+1
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم ♦️با همه توان نام وَرجاوند آریا را در کلیپ‌ها، نوشته‌ها و سخنانِ‌تان به کار ببرید. 🔹ملت بزرگ ایران به خوبی دریافته است که تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن پرستی است (کلیپ 1). بی‌گمان باشید ایشان دموکراسی بازی‌ها و ایسم بازی‌ها را با رسم شکل به سُم پای چپ اسب رستم خواهند سپرد (نگاره 1). #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج در راستای ایرانشهری @IRANVEJ
687
9
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم ♦️با همه توان نام وَرجاوند آریا را در کلیپ‌ها، نوشته‌ها و سخنانِ‌تان به کار ببرید. 🔹ملت بزرگ ا+1
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم ♦️با همه توان نام وَرجاوند آریا را در کلیپ‌ها، نوشته‌ها و سخنانِ‌تان به کار ببرید. 🔹ملت بزرگ ایران به خوبی دریافته است که تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن پرستی است (کلیپ 1). بی‌گمان باشید ایشان دموکراسی بازی‌ها و ایسم بازی‌ها را با رسم شکل به سُم پای چپ اسب رستم خواهند سپرد (نگاره 1). #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج در راستای ایرانشهری @IRANVEJ
1
10
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم 🔹ملت بزرگ ایران به خوبی دریافته است که تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن پرستی است (کلیپ+1
🔶به خویشتنِ خویش بازمی‌گردیم 🔹ملت بزرگ ایران به خوبی دریافته است که تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن پرستی است (کلیپ 1). بی‌گمان باشید ایشان دموکراسی بازی‌ها و ایسم بازی‌ها را با رسم شکل به سُم پای چپ اسب رستم خواهند سپرد (نگاره 1). #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج در راستای ایرانشهری @IRANVEJ
645
11
🔶👆گسترش شگفت آور واژه آریا از ایران تا تاجیکستان و ازبکستان کلیپ1، 2، 3) در ایران کلیپ 4، 5) در تاجیکستان کلیپ 6 و نگاره 1)+6
🔶👆گسترش شگفت آور واژه آریا از ایران تا تاجیکستان و ازبکستان کلیپ1، 2، 3) در ایران کلیپ 4، 5) در تاجیکستان کلیپ 6 و نگاره 1) در ازبکستان 🔹هر چه به بهانه‌های گوناگون مانند ما همه هموساپین هستیم، نژاد پرست نباشیم، آریا ساخته استعمارگران است و ... کوشیده‌اند تا نام آریا را حذف کنند نه تنها نتوانسته‌اند که (بلکه) از آسیای میانه تا ایران این نام بگونه کنترل نشدنی روز به روز گسترش می‌یابد. اگر خودباوری داشته باشیم، نام آریا را دوباره تا اروپا گسترش خواهیم داد. ♦️این‌ چند نمونه از نوک کوه یخ است. ملت بزرگ ایران خویشتنِ خویش را می‌‌جوید و به درستی دریافته است که تنها راه نیک‌بختی همه ما ایرانیان میهن‌پرستی است و نه دموکراسی بازی و ایسم بازی مانند کمونیسم، سوسیالیسم، فمنیسم و ... 🔹هم‌میهنان گرامی، حذف نام آریا به هر بهانه‌ای بازی کردن در زمین بازی گلوبایست‌ها است پس با همه توان نام آریا را به کار ببرید. ریشه‌ شناسی و شناساندنِ جهان‌بینی آن را هم به ما بسپارید. #ایران‌باستان #آریا #آزاده #ایرانشهری #آنتی‌‌ـ‌چپ #آنتی‌‌ـ‌گلوبالیسم ♦️گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج در راستای ایرانشهری @IRANVEJ
658
12
🔶👆کلیپ: هنرمندان خوار شده‌اند و بی‌هنران ارجمند ♦️وضعیت هنر در جهانِ پُست‌مدرن امروز (کلیپ 1). این دنباله طبیعی همان دموکرا+2
🔶👆کلیپ: هنرمندان خوار شده‌اند و بی‌هنران ارجمند ♦️وضعیت هنر در جهانِ پُست‌مدرن امروز (کلیپ 1). این دنباله طبیعی همان دموکراسی بازی‌ها و ایسم‌ بازی‌ها است. 🔹اکنون پیوند دوگانه خِرد با هنر را در متن‌های پهلوی مینوی خِرد ترجمه دکتر تفضلی و اندرز بهزاد فرخ پیروز ترجمه دکتر عریان را با تیز‌بینی بنگرید (نگاره 1، 2). همان گونه که در کانال بارها روشنگری کرده‌ام، پیوند خِرد با هنر از خودِ گاهانِ اشو زرتشت و کتیبه‌های هخامنشیان تا نَسک‌های پهلوی و شاهنامه آشکارا دیده می‌شود. ♦️این پیوند برگرفته از جهان‌بینیِ اَرتَ (اَشه) است. وارونِ قدّیس سازی‌ای که روشنفکریِ خائن و منحط به خورد ملت بزرگ ایران داده است، ما روشنگران به شما دل‌استواری می‌دهیم که سامانه دموکراسی در برابر سامانه اَشه مانند بادبادک است در برابر شاتل فضایی. پیشنهاد می‌کنیم این دموکراسی بازی‌ها و ایسم بازی‌ها را رها کنید و به اندرزهای نیاکانِ‌مان گوش فرا دهید. 🔹ثبت در تاریخ 28 خرداد 1405 برابر با 18 جون 2026 #ایران‌باستان #ایرانشهری #آریا #آزاده ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
625
13
🔶باورمندان به ایران پژوهی نوین درود بر شما 🔹بر پایه آنچه دیده و شنیده‌ام، استادانِ دارای اندیشه مستقل نیز بر این باور هستند که نام ایرانشهر بسیار کهن‌تر از هنگامه ساسانیان ساخته شده است. بی‌گمان هستم به باورمندانِ این موضوع نیز روز به روز افزوده خواهد شد. دیگر نظر ایران‌شناسی کلاسیک در این زمینه برای پژوهشگرانِ مستقل پذیرفتنی نیست. 🔹به پژوهشگران پیشنهاد می‌کنم به این موضوع بیاندیشند و از پیروی و تقلید محض که آشکارگر (شاخصه) ایران‌شناسی کلاسیک است، دست بردارند. ما به شما ایران پژوهی نوین را پیشنهاد می‌کنیم زیرا بگونه سامانه‌ای (سیستمی) کار می‌کند، بازخورد (فیدبک) دارد و وابسته به نام بَهمان (فلان) دانشمند در بَهمان دانشگاه نیست. ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
481
14
🔶باورمندان به ایران پژوهی نوین درود بر شما 🔹بر پایه آنچه دیده و شنیده‌ام، استادانِ دارای اندیشه مستقل نیز بر این باور هستند که نام ایرانشهر بسیار کهن‌تر از هنگامه ساسانیان ساخته شده است. بی‌گمان هستم به باورمندانِ این موضوع نیز روز به روز افزوده خواهد شد. دیگر نظر ایران‌شناسی کلاسیک در این زمینه برای پژوهشگرانِ مستقل پذیرفتنی نیست. 🔹به پژوهشگران پیشنهاد می‌کنم به این موضوع بیاندیشند و از پیروی و تقلید محض که آشکارگر (شاخصه) ایران‌شناسی کلاسیک است، دست بردارند. ما به شما ایران پژوهی نوین را پیشنهاد می‌کنیم زیرا بگونه سامانه‌ای (سیستمی) کار می‌کند، بازخورد (فیدبک) دارد و وابسته به نام بَهمان (فلان) دانشمند در بَهمان دانشگاه نیست. ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
1
15
🔶باورمندان به ایران پژوهی نوین درود بر شما 🔹بر پایه آنچه دیده و شنیده‌ام، استادانِ دارای اندیشه مستقل نیز بر این باور هستند که نام ایرانشهر بسیار کهن‌تر از هنگامه ساسانیان ساخته شده است. بی‌گمان هستم به باورمندانِ این موضوع نیز روز به روز افزوده خواهد شد. دیگر نظر ایران‌شناسی کلاسیک در این زمینه برای پژوهشگرانِ مستقل پذیرفتنی نیست. 🔹به پژوهشگران پیشنهاد می‌کنم به این موضوع بیاندیشند و از پیروی و تقلید محض که آشکارگر (شاخصه) ایران‌شناسی کلاسیک است، دست بردارند. ما به شما ایران پژوهی نوین را پیشنهاد می‌کنیم زیرا بگونه سامانه‌ای (سیستمی) کار می‌کند، بازخورد (فیدبک) دارد و وابسته به نام بَهمان (فلان) دانشمند در بَهمان دانشگاه نیست. ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
1
16
🔶باورمندان به ایران پژوهی نوین درود بر شما 🔹بر پایه آنچه دیده و شنیده‌ام، استادانِ دارای اندیشه مستقل نیز بر این باور هستند که نام ایرانشهر بسیار کهن‌تر از هنگامه ساسانیان ساخته شده است. بی‌گمان هستم به باورمندانِ این موضوع نیز روز به روز افزوده خواهد شد. دیگر نظر ایران‌شناسی کلاسیک در این زمینه برای پژوهشگرانِ مستقل پذیرفتنی نیست. 🔹به پژوهشگران پیشنهاد می‌کنم به این موضوع بیاندیشند و از پیروی و تقلید محض که آشکارگر (شاخصه) ایران‌شناسی کلاسیک است، دست بردارند. ما به شما ایران پژوهی نوین را پیشنهاد می‌کنیم زیرا بگونه سامانه‌ای (سیستمی) کار می‌کند، بازخورد (فیدبک) دارد و وابسته به نام بَهمان (فلان) دانشمند در بَهمان دانشگاه نیست. ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
1
17
🔶👆آیا نام ایرانشهر در هنگامه ساسانیان ساخته شده است!؟ 🔹نخست این پرونده شنیداری که در سال 2022 در کانال گذاشته‌ام را با دقت+2
🔶👆آیا نام ایرانشهر در هنگامه ساسانیان ساخته شده است!؟ 🔹نخست این پرونده شنیداری که در سال 2022 در کانال گذاشته‌ام را با دقت گوش دهید (نگاره 1) سپس سخنان دکتر ملک‌زاده استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران را در این زمینه ببینید (کلیپ 1). در کانال بارها بر پایه گواه‌های انکار ناپذیر استوار کرده‌ام که بی‌گمان نام ایرانشهر بسیار کهن‌تر از هنگامه ساسانیان ساخته شده است (نگاره 2). ♦️من با ایشان در چند زمینه بگونه بنیادین اختلاف دیدگاه دارم بیک (ولی) بر پایه دانش فرهنگ و زبان‌های باستانی با گفته‌های ایشان درباره دیرینگیِ نام ایرانشهر هم‌داستان هستم. 🔹خنده دار این است که ایران‌ستیزِانِ معلوم الحال به باورمندان ایرانشهری اَنگ‌های خِردستیز مانند فاشیست، نازیسم، نژادستیز و ... می‌زنند. این بیسوادانِ کینه‌ای نمی‌دانند که نام ایران چکیده نامِ ایرانشهر است. این یعنی هر کسی که با نام ایرانشهر دشمنی دارد بی‌گمان با نام ایران مشکل دارد. به همین سادگی. #ایران‌باستان #ایرانشهر #ایرانشهری #آریا #آزاده ♦️سعید کریمی (سعید ایران ویج): دانشجوی دکتری فرهنگ و زبان‌های باستانی @IRANVEJ
810
18
没有文字...
1
19
🔶فارسی = گیلانی = لیتوانیایی = لتونیایی = لاتین = انگلیسی کهن و... 🔹رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی نقش بسیار بزرگی برای بازگشت خودباوری به ملت ایران دارد. این رشته می‌تواند پیوند میان تیره‌های ایرانی با دیگر هم تباران مان در جهان را ژرف تر و استوارتر کند. در این کامنت خواهید دید چگونه یک واژه به معنی سنجاب و راسو در این زبان‌ها مشترک است. ♦️یکسانی ریشه‌ای زبان‌های ایرانی با دیگر زبان‌های ایر و اروپایی: 👇 ۱)فارسی = var.va.ra = سنجاب ۲)گیلانی = varvare = سنجاب ۳)لاتین = viverra = راسو ۴)لیتوانیایی = vaiveris = راسوی بد بو ۵)لیتوانیایی = vaivere = سنجاب ۶)لتونیایی = vãvere = سنجاب ۷)روسی کهن = vevrica = سنجاب ۸)بلغاری = ververica = سنجاب ۹)پروسی کهن =  weware = سنجاب ۱۰)انگلیسی کهن = Ac-weorna = سنجاب 🔹همه این واژه‌ها از ریشه ایر و اروپایی (هند و اروپایی) uer-uer* صورت مضاعف uer* به معنی چرخاندن، پیچاندن و خم کردن ساخته شده‌اند. به مناسبت دم خمیده سنجاب و راسو ♦️ما در ایران فقط یک ملت داریم و آن هم ملت بزرگ، تاریخی و یکپارچه ایران است. زبان فارسی برای قوم خاصی نیست و می‌بایست زبان پیوندار کشور بماند که خواهد ماند. 🔹منبع‌ها: فرهنگ تطبیقی_موضوعی زبان‌ها و گویش‌های ایرانی نو، نوشته دکتر محمد حسن دوست، رویه ۲۵۰ (Walde-Pokorny VWI/287) (Kluge EWDS 167f) (Hofman LEW II/808) ♦️ گروه فرهنگی و پژوهشی ایران ویج @IRANVEJ
569
20
با نام اورمزد، بغ بزرگ، بزرگترین بغان و با نام مهر و اناهیت و اپام نبات ‌‎#ک‌آگ 👑 طرح خاخام خامنوف و فرح دیبا از زبان همکیش جهودشان، لارا لومر. کلمه به کلمه‌اش بیانی از آیات آدونی-یهوه‌ای-الهی هستند برای سرزمین اهورامزدا. اسکندریسم ابراهیمی که دهه‌هاست میگوییم، این است. لارا لومر: If we really want to be taken seriously when we talk about sending Iran “back to the stone ages” then this is what needs to happen. The US needs to bomb Iran’s: Power & water infrastructure Bank and financial institutions Production/storage facilities for fertilizer and pesticides Every single Islamist/regime “cultural heritage” sites, including every single mosque Natural gas and oil pipelines Kharg Island Civil logistics hubs Courthouses and jails All of these need to be hit. We need to deprive Iran of all the niceties of a moderne day society, and we need to do so now. And then we need to make the people beg on their knees for humanitarian food assistance from the international Red Cross so that the people force Iran to surrender to the US. This is how you WIN wars. Cutis LeMay understood this very well. It’s time to carpet bomb Iran. Force them to their knees. Destroy
77