1 086
订阅者
无数据24 小时
-37 天
-2030 天
帖子存档
1 085
هیچکس کمحرف نیست، همه پُر حرفاند حتا بیواژه. بستگی دارد بیان را کجا تخلیه کنیم، درون یا بیرون. ــ آنکس که اغلب ساکت است، درگیرِ جنگی درونی شده، جنگی که هنوز غالب و مغلوباش متعیّن نیست. همانطور که «وراج» هنوز نتوانسته جنگ را ــ که نشانِ جوانی است ــ به درون برگرداند. یعنی از خودْ دور افتاده و این «خود»، خود را از او سلب کرده. برخلاف، مردِ «ساکت»، از خودْ نمیتواند رها شود. هر دو ــ ساکت و وراج ــ هنوز فاصلهشان با خودْ مشخص نیست.
ما باید پیش از درگیری با دیگری، از دستِ «خود»مان نجات پیدا کنیم؛ و فراموش هم نکنیم که این «دیگری» همان «خود» است.
حتا شرم، بقولِ مارکس، خشمی است که به درون غلطیده. و همچون شیرِ شرزهای آمادهٔ جهش است؛ اگر «خودْ» رها شود.
@manimstn
1 085
«فکر میکنی خوب میشناختیاش؟»
«بهتر از خیلی از مردم.»
«از چیزی ناراحت بود؟»
«در واقع ناراحت نه. بیشتر... نمیدانم، غمگین بود.»
«فرق میکند؟ غمگین بودن؟»
بالا را نگاه کرد و گفت «بله. وقتی کسی ناراحته همچنان امیدواره اتفاق بهتری بیفتد. ولی وقتی از همهچیز دست میکشد غمگینی بر او غلبه میکند.»
به عقب نگاه نکن
کارین فوسوم
现已上线!2025 年 Telegram 研究 — 年度关键洞察 
