️️افهم كريبتو
الذهاب إلى القناة على Telegram
4 090
المشتركون
+124 ساعات
-97 أيام
-130 أيام
أرشيف المشاركات
4 090
تقرير بيانات البطاله
المتوقع 223 الف
الصادر 214 الف
يعتبر خبر جيد علي المدي المتوسط والبعيد .
4 090
عملة #Aptos
🟢وسيناريو إيجابي ممكن يحصل حال أن قاعها الاخير كان هو قاع الدوره الجديده لها
✨العمله بعد كسر قاع 10.10 وصلت إلي 1.42 وارتدت من عند السعر ده .
✨مؤشر ال RSI سواء شهري او يومي هو واصل لتشبع بيعي .
✨العمله صعدت خلال يوم واحد 15% بعدها صححت بشكل بسيط قبل ماترجع تاني اعلي سعر 1.6
✨تخطي العمله خلال الفتره القادمه اول ٣ اهداف هيكون شكل ايحابي لبداية انعكاس اتجاه .
وأشوف هدف العمله لو هنحسب من القاع الاخير عند 7.24 هيكون من أهم الأهداف لها
✨العمله دي من العملات اللي هبوطها كان سريع
لكن متنساش #Aptos كانت افضل العملات دائما في الارتداد .
✨يفشل السيناريو ده حال عودة السعر مره تانيه أسفل. 1.42 وإغلاق يومين ساعتها ممكن نشوف اختبار قاع جديد عند 1.25 .
4 090
الفيديو الاول من سلسله تعليميه مبسطه عن قراءه بيانات الاونتشين .
وخصم للمتابعين
https://youtu.be/ppAxm-0PsyE
4 090
🟢تحديثات @nansen_ai القادمه هتكون جدا مهمه
نصيحه،🟢
✨ اهم شىء يكون عندك اشتراك والافضل سنوي
اذا معندكش حساب سجل من الرابط واهم شئ البرومو كود EFHAMCRYPTO يعطيك خصم 10%
✨بعد التسجيل اكتبلي وانا هتواصل معاك وأعطيك خصم تاني .
☀️✨✨فيديو قريبا عن نانسن أن شاء الله
رابط التسجيل 👇🏽
app.nansen.ai/account/switch…
4 090
صباح الخير
اشوف عملات بدأت تنهي تحديد القاع الخاص بيها
وسبب اللي قولته قبل كده أن ليه محدش قادر يجزم بوجود بير ماركت لان الاستحواذ لازال مرتفع
طيب هل العملات هتجيب اهداف مارس أو ديسمبر
لا
الاغلبيه هتسجل صعود اذا البتكوين ارتفع فوق منطقة 94 الف مره تانيه مع هبوط الاستحواذ
لكن الصعود هيكون مكسب للي هيخاطر حاليا سواء بتقليل متوسط الدخول او اذا كان بيدخل من كاش سحبه من أرباح
من العملات دي
#Atom
#Dot
#avax
حتي #Apt
اللي الاغلبيه كارهينها اشوف فيهم فرصه احسب خسارتك قبل ربحك موفقين 🌹
4 090
بعد يوم 10.10
وبعد ما عملات كتير جدا اختبرت قيعان جديده
هل انتهي الهبوط ؟ وهل ممكن نشوف بداية موجه قويه خلال الفتره القادمه ؟
صراحه لو هنقيس علي الدورات اللي فاتت
المفروض نكون في فترات تجميع حاليا . ويكون الوقت ده افضل اوقات الشراء !
لكن لو نقيس علي الوضع الاقتصادي العالمي كله
الاغلبيه لازال عندهم شك أن في انهيارات قادمه والدليل علي كده التحوط بالذهب لدي المستثمرين الكبار وفقدان ثقتهم في سوق الكريبتو .
طيب نعمل ايه وايه خلاصة الكلام .
لو معاك كاش ابدا دخول في العملات القياديه والكبيره واعمل حسابك علي الصبر لفتره مع إمكانية هبوط وهيكون كمان للتعزيز
لو متعلق في اكتر من عمله شوف ترتيبهم في القطاع اللي انت شاري منه وبدل مراكز بنسبه معينه 40 الي 50%
الثلاث شهور القادمين هيغيروا كتير في سوق العملات الرقميه وممكن نشوف اختفاء لمشاريع كتير واحد ورا التاني لو صدقت التوقعات بانهيار ضخم وفقاعه
او ممكن نشوف موجة صعود قويه ومش متوقعه. دائما .
عشان كده احسب خسارتك قبل ربحك
موفقين .
4 090
+2
الفرق بين أداء الايثيريوم وأداء عملتين تم طرحهم تقريبا في نفس توقيت الاتجاه الصاعد الاخير .
الايثيريوم بيحاول يستعيد الزخم ويثبت اعلي منطقة 2750
أما عملتين #Aster و #XPL
ف بيختبروا قيعان جديده كل فتره بسبب النظام الاقتصادي السئ للعملتين بالاضافه الي طبعا طرح العملتين من وجهة نظري كان لسحب السيوله الاخيره فقط
ومتنساش بوست #CZ واشارته للتجميع في عملة #Aster
عشان كده اخر فيديو قولت أن العملات البديله هتتاثر للاسف بشكل سلبي طول م الاستحواذ عالي
واي ارتداد هيكون مضاربي
4 090
+1
الفرق بين أداء الايثيريوم وأداء عملتين تم طرحهم تقريبا في نفس توقيت الاتجاه الصاعد الاخير .
الايثيريوم بيحاول يستعيد الزخم ويثبت اعلي منطقة 2750
أما عملتين #Aster و #XPL
ف بيختبروا قيعان جديده كل فتره بسبب النظام الاقتصادي السئ للعملتين بالاضافه الي طبعا طرح العملتين من وجهة نظري كان لسحب السيوله الاخيره فقط
ومتنساش بوست #CZ واشارته للتجميع في عملة #Aster
عشان كده اخر فيديو قولت أن العملات البديله هتتاثر للاسف بشكل سلبي طول م الاستحواذ عالي
واي ارتداد هيكون مضاربي
4 090
بالمختصر
ايجابيه
عودة البتكوين اعلي 94.000
الايثيريوم اختراق 3700
الاستحواذ كسر 55
غير كده اي ارتداد هو مضاربي .
4 090
صباحكم خير
مفيش اي جديد يتم إضافته
السيولة شحيحه
وحتي لو دخلت بتروح للبتكوين لحماية السعر .
غدا تقرير الCPI
واليوم فيديو جديد أن شاء الله
موفقين ♥️🌹
4 090
اول اللايف للاسف م اتسجلش وم اعرفش والله ليه
لكن جمعته بسرعه في المنتصف
المره الجايه هحاول اظبط الموضوع ده
اعتذر منكم
4 090
مقارنه بين اغلب العملات اللي ظهرت من 2023 والعملات اللي قبلها
نجد ان افضل عملات اداء خلال 2024 و 2025 هي عملات من البولران الماضي
#Sol #Avax #Inj #Movr #Glmr #Near #Render
#Eth #Fet #Ocean #Hbar #Grt #Rose #Cro #FTM #Algorand #Link #Ldo
وايوه العملات دي حققت ارباح للي دخلها عام 2022
لكن اللي ضيع الناس اهداف خرافيه وعدم سحب ارباح
علي خلاف عملات ظهرت 2023
منها
#Arb #Apt 2022 علي م اذكر
#Sui #Op #Ondo #Pyth
العملات دي حققت ارباح لكن عدا #Sui انهارت بسبب التضخم او عدم الاستخدام الفعلي
اما الكوارث الحقيقيه فكانت عملات ظهرت علي لانش بول السيئه Binance
ومنهم #Saga #Mavia #Portal
وعدد كبير جدا من عملات كانت عباره عن عملات لسحب السيوله من المتداولين وتشتيتهم
انا مش هنا الومك واحسسك بانك سئ لان اللي حصل خلال الدوره دي كان مهزله بمعني الكلمه
اذا كنا فعلا في بير ماركت ف الفرصه موجوده للتعويض فقط
اختار صح ومتطمعش تاني ومتجريش ورا اهداف خرافيه
موفقين
4 090
اليوم اخر اجتماع للفيدرالي في عام 2025
الأسواق منتظره قرار الفيدرالي وحديث باول .
التوقعات تخفيض 25 نقطة أساس
4 090
الايثيريوم بعد التصحيح الاخير لمناطق 2730 استغرق 8 ايام للعوده لمنطقة ال 3000 مره تانيه وحاليا يتداول علي سعر 3028
الهدف الاقرب للايثيريوم حاليا عند سعر 3.376
السعر ده مهم لان مناطق الليكويداشن للشورت اذا وصلنا للسعر ده هيتم تصفية 1.24 مليار دولار تقريبا
لكن ممكن نشوف في البدايه هبوط او تصحيح يغلق مناطق اللونج عند سعر 2900 وساعتها يتم تصفية1.83 مليار دولار اخر قبل الصعود للهدف الاول
الايثيريوم اهم عمله في العملات البديله واقوي شبكه يعتمد عليها لذلك وجب متابعتها دايما
فشل السيناريو كسر 2727 واغلاق يومين اسفل السعر ده
اقتراب الهدف الاول
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
