ar
Feedback
️️افهم كريبتو

️️افهم كريبتو

الذهاب إلى القناة على Telegram

قناة تليجرام خاصه بحساب افهم كريبتو القناه الوحيده للحساب

إظهار المزيد
4 083
المشتركون
-424 ساعات
-97 أيام
-1130 أيام
جذب المشتركين
يونيو '26
يونيو '26
+46
في 0 قنوات
مايو '26
+62
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '26
+43
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '26
+48
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '26
+39
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '26
+51
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '25
+51
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '25
+75
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '25
+123
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '25
+119
في 0 قنوات
Get PRO
أغسطس '25
+148
في 0 قنوات
Get PRO
يوليو '25
+220
في 0 قنوات
Get PRO
يونيو '25
+106
في 0 قنوات
Get PRO
مايو '25
+132
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '25
+78
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '25
+179
في 1 قنوات
Get PRO
فبراير '25
+180
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '25
+263
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '24
+569
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '24
+1 106
في 2 قنوات
Get PRO
أكتوبر '24
+894
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '24
+1 089
في 0 قنوات
التاريخ
نمو المشتركين
الإشارات
القنوات
26 يونيو+1
25 يونيو0
24 يونيو+1
23 يونيو+4
22 يونيو+2
21 يونيو+1
20 يونيو+1
19 يونيو+2
18 يونيو+1
17 يونيو+1
16 يونيو0
15 يونيو+5
14 يونيو+3
13 يونيو+3
12 يونيو+1
11 يونيو+2
10 يونيو0
09 يونيو+1
08 يونيو+1
07 يونيو+1
06 يونيو+1
05 يونيو+1
04 يونيو+6
03 يونيو+4
02 يونيو+3
01 يونيو0
منشورات القناة
2
جمعه مباركه عليكم جميعا 🌹♥️
531
3
‏شهر يوليو علي اغلب العملات إيجابي وكل ارتداد بيحصل حتي لو مضاربي هو جيد سواء للبتكوين أو العملات البديله اهم شئ هو الفتره ال
‏شهر يوليو علي اغلب العملات إيجابي وكل ارتداد بيحصل حتي لو مضاربي هو جيد سواء للبتكوين أو العملات البديله اهم شئ هو الفتره الزمنيه اللي هيستهلكها البتكوين للوصول إلي القاع كل م الفتره زادت كل م كان قاع البتكوين اعلي 54.000 اهم نقطه يحصل عندها تحديث حال الوصول اليها وعلي حسب اغلقنا أسفلها ام لا العملات البديله القويه ترتد بسرعه وعملات تتجه علي الاغلب لتشكيل قاعها قبل البتكوين مثال ‎#Ondo ‎#Near عشان كده كررت اكتر من مره . DCA افضل شئ واهم شى تلتزم بخطتك ومناطق تجميعك وان شاء الله نعدي الفتره دي علي خير
888
4
https://youtu.be/T8tZiaN9OU0
947
5
‏تصحيح لمناطق ال 62 الف مره اخري كل ارتداد مؤخرا من بعد كسر 67 كان مضاربي مناطق ال 55 الف هتكون زي ما قولت قريبا مالوفه لكن ه
‏تصحيح لمناطق ال 62 الف مره اخري كل ارتداد مؤخرا من بعد كسر 67 كان مضاربي مناطق ال 55 الف هتكون زي ما قولت قريبا مالوفه لكن هل هنكمل هبوط لمناطق أقل ؟ علي الاغلب قاع الدوره يقترب بشكل كبير وهيكون بين مناطق 52 الي 48 باذن الله . منتظر مناطق دخول تانيه فقط وصابر مع السوق . ‎#Eth ‎#sol ‎#Avax ‎#Ondo ‎#Algo ‎#Link
1 072
6
‏عملة FT بعد م كنت متفائل بيها قررت أخرج منها بنسب الربح البسيطه اللي عليها والسبب تأثرها الممكن بعملة وشبكة ‎#Sonic العمله كنت أشرت ليها ك High risk high Reward لكن تخلي فريق ‎#Sonic عن المشروع يخليني افضل استخدام راس المال ده في عمله تانيه افضل منها . قرار شخصي لكن الامانه تحتم النشر
1 084
7
‏عملة ‎#Hbar اي هبوط دون مناطق ال 0.06 هو للدخول وتجميع العمله تحتاج فقط صبر .
‏عملة ‎#Hbar اي هبوط دون مناطق ال 0.06 هو للدخول وتجميع العمله تحتاج فقط صبر .
1 115
8
‏كوب وعروه علي فريم الأربع ساعات لعملة ‎#Avax اي ارتداد اذا م اتخطتش ال 7.8 مره تانيه وأغلقت أعلاه 3 ايام هو ارتداد مضاربي .
‏كوب وعروه علي فريم الأربع ساعات لعملة ‎#Avax اي ارتداد اذا م اتخطتش ال 7.8 مره تانيه وأغلقت أعلاه 3 ايام هو ارتداد مضاربي . منتظر مناطق التجميع التانيه ومش مستعجل علي العمله
1 062
9
‏الناس كلها مرعوبه من عملة ‎#Avax مع ان من اكتر من ثلاث شهور وضعت مناطق تجميع لها بين اسعار 5 الي 4.8 تقريبا كمان قولت ضع جزء
‏الناس كلها مرعوبه من عملة ‎#Avax مع ان من اكتر من ثلاث شهور وضعت مناطق تجميع لها بين اسعار 5 الي 4.8 تقريبا كمان قولت ضع جزء علي وقف خساره عشان تستفيد من الهبوط اذا حصل . صديقي السوق كده . مفيش سوق صاعد دائما لازم تحمل التقلبات دي عشان تعرف تكمل
1 298
10
‏كده نقدر نضيف عملة ‎#S الي الشبكات اللي هتنتهي السوق ده مفيش فيه حاجه مضمونه كل شراكات وكلام كتير طلع هري فاضي . وتخلي آلفري
‏كده نقدر نضيف عملة ‎#S الي الشبكات اللي هتنتهي السوق ده مفيش فيه حاجه مضمونه كل شراكات وكلام كتير طلع هري فاضي . وتخلي آلفريق عنها يعني شهادة وفاة للعمله.
1 592
11
تحديث #Avax
تحديث #Avax
1 577
12
‏سكام منصة السكام ‎#Binance ومتنسوش بوست ‎#CZ وكلمة تجميع عملة ‎#Aster تجنبوا اي شئ يخص المنصه لان نهايتها بشكل كبير تقترب
‏سكام منصة السكام ‎#Binance    ومتنسوش بوست ‎#CZ وكلمة تجميع عملة ‎#Aster تجنبوا اي شئ يخص المنصه لان نهايتها بشكل كبير تقترب
1 786
13
https://youtu.be/3levpG4O-mE
1 631
14
‏💫✨تعريف سريع بعملة ومشروع Hedera Hashgraph ✨💫اول شئ آلية الإجماع Asynchronous Byzantine Fault Tolerance - aBFT تتميز Heder
‏💫✨تعريف سريع بعملة ومشروع Hedera Hashgraph ✨💫اول شئ آلية الإجماع Asynchronous Byzantine Fault Tolerance - aBFT تتميز Hedera بأنها الشبكة العامة الوحيدة التي تحقق أعلى معايير الأمان تقنياً وهو aBFT. هذا يعني أن الشبكة تضمن الوصول إلى إجماع صحيح (Consensus) حتى في حالة وجود عقد (Nodes) خبيثة أو هجمات DDoS، ودون الحاجة لتأخير المعاملات. ✨💫 ثاني شئ وهو الاعتماد علي خوارزمية Hashgraph بديل البلوكشين لا تعتمد Hedera على سلاسل الكتل المخزنة خطياً. بدلاً من ذلك، تستخدم هيكل بيانات يعتمد على DAG (الرسم البياني الموجه غير الدائري) عبر بروتوكولين رئيسيين: ✨Gossip about Gossip: العقد تتبادل البيانات عشوائياً وبسرعة فائقة حول من تحدث مع من ✨Virtual Voting: يتم حساب الإجماع محلياً داخل كل عقدة بدون الحاجة لتبادل رسائل تصويت إضافية عبر الشبكة، مما يرفع الكفاءة إلى الحد الأقصى ✨ الإنتاجية وزمن الوصول (Throughput & Latency): بفضل الـ Hashgraph، الشبكة تحقق معدل إنتاجية يتجاوز 10,000 معاملة في الثانية (TPS) لمعاملات النقل العادية، مع زمن نهائية (Finality) للمعاملة يتراوح بين 3 إلى 5 ثوانٍ فقط، وبشكل حتمي (Deterministic) لا رجعة فيه. كل دي معلومات اوليه عن المشروع الي مراقبه حاليا وان شاء الله يتم شرحه قريبا بشكل أفضل وتحديد مناطق الدخول بالتوفيق 🌹🙏🏽
1 629
15
https://youtu.be/lqRMzAaA35A
2 009
16
‏جمعه مباركه عليكم جميعا 🌹
1 998
17
‏شايف الشارت ده ؟ دي عملة ‎#Ton من غير كلام كتير انا عملت منها فوق ال 100% ووقت م كان الكل مختفي نزلت عنها فيديو وأما صعدت خر
‏شايف الشارت ده ؟ دي عملة ‎#Ton من غير كلام كتير انا عملت منها فوق ال 100% ووقت م كان الكل مختفي نزلت عنها فيديو وأما صعدت خرجت منها كامل وحاليا منتظرها عند اسعار افضل للتجميع الفلوس والفرص تظهر فقط وقت الاستسلام مش وقت الهايب
2 291
18
‏عملة ‎#Solana شايف منطقة ال 60 دولار ؟ دي المنطقه المفصليه للعمله كسرها بإغلاق 3 ايام تبدأ تفكر بالتجميع في العمله من سعر 45
‏عملة ‎#Solana شايف منطقة ال 60 دولار ؟ دي المنطقه المفصليه للعمله كسرها بإغلاق 3 ايام تبدأ تفكر بالتجميع في العمله من سعر 45 دولار الارتداد منها عشان نقول كسر ترند هابط لازم عوده اعلي مناطق 105 دولار وإغلاق 3 ايام بعدها نحدد وضع العمله اميل اكتر للهبوط خلال الفتره القادمه تتفق ؟ تختلف ؟
1 844
19
‏عملة ‎#Near محافظه علي نطاق سعري جيد ايجابيه بعد اختراق 3.4 غير كده كل ارتداد هو مضاربي . اهم سعر لا يحب كسره 1.74 معايا منه
‏عملة ‎#Near محافظه علي نطاق سعري جيد ايجابيه بعد اختراق 3.4 غير كده كل ارتداد هو مضاربي . اهم سعر لا يحب كسره 1.74 معايا منها كميه لسه محافظ عليها من الشراء القديم تحت 94 سنت . اي هبوط دون السعر ده هو للدخول وليس للهروب أو الذعر موفقين 🌹
1 693
20
‏✨العوامل المتسببه في هبوط السوق كتير ✨كتير من صناديق الاستثمار في البتكوين والايثيريوم تقوم ببيع كميات كبيره لان المستثمرين محتاجين يامنوا رؤوس الأموال بسبب التضخم المستمر في الارتفاع ✨ ارتفاع التضخم نفسه الي 4.2 حسب التقرير الصادر اليوم ومع أنه كان متوقع لكن يدخل الأسواق في حاله كبيره من عدم اليقين ويخوف المستثمرين وخصوصا من الأسواق عاليه الخطوره زي سوق العملات الرقميه. ✨ بيع مايكرو ستراتيجي بياثر علي شركات تانيه ويسبب تأثير الدومينو ايفيكت اللي بيسبب ضغوط بيعيه اكتر . بالنسبه للبتكوين زي ما قولت أمس الشمعه اليوميه مش جيده ومناطق ال 55 الف وارده . فقط راقب السوق ونحاول ندور علي فرص خلال الاسابيع القادمه باذن الله
1 810