ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 497 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 880 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 680 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 497 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -171، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 497
المشتركون
-424 ساعات
-447 أيام
-17130 أيام
أرشيف المشاركات
يارب و إنت بتوزع العوض و جبر الخواطر ع عبادك وزع علينا فرحه و راحة بال تشبه كرمك ..❤

" ماهانش عليا " ؟ بحِس اللي دائما بيقول الجُملة دي شايل جواه حُب كبير ! ماهانش عليا أشوفك متضايق وأسيبك مِن غير ما أراضيك، ما
" ماهانش عليا " ؟ بحِس اللي دائما بيقول الجُملة دي شايل جواه حُب كبير ! ماهانش عليا أشوفك متضايق وأسيبك مِن غير ما أراضيك، ماهانش عليا أعرف أنك بتحب الحاجة الفُلانية و مجبهاش، مهانش عليا أسيبك تروح المشوار ده لوحدك عشان أكون معاك أشجعك، ماهانش عليا أكُل وانتَِ مُش موجود فـَ قُلت أستناك لما تيجي ناكُل سوى ! شعور حِلو لما يكون في حياتنا أشخاص مانهونش عليهُم، والحقيقة أن الشخص الحنين هوا اللي بيكسب دائمًا ! ♥️⁩

‏هقولكوا سر مجرباه كتير اوي و اشكروني بعدين كل ما اروح اشتري اكل البيت من السوبر ماركت و انا خارجة اقول " الحمد لله الذي رزقني من دون حول لي ولا قوة ،الحمد لله الذي اطعمني و سقاني و كفاني و آواني " و حرفياً اي مبلغ دفعته بييجي بداله بعدها علي طول 🙌🏽❤️

‏"نسألك العوض عن أيامًا مَرت؛ و أنت وحدك تعلم كيف مَرت."

photo content

هو الرد المناسب لكلمة بحبك، شكرًا ولا ربنا يخليك؟!

‏في أيّامكم الثقيلة تذكّروا دائمًا مقولة ابن القيم ؛ "لو كشف الله الغطاء لعبده، وأظهر له كيف يدبر له أموره ، وكيف أن الله أكثر حرصًا على مصلحة العبد من العبد نفسه ، وكيف أنه أرحم به من أمه لذاب قلب العبد محبةً لله ، ولتقطّع قلبه شكرًا لله!"

انا عارِف ان طاقتك خلصِت بس ربنا هيجبر بخاطرك قُريب واللهِ " اطمِن " وقول يارب ❤️

- مقولتليش اعمل ايه في الموضوع اللي حكيتلك عليه من شوية --
- مقولتليش اعمل ايه في الموضوع اللي حكيتلك عليه من شوية --

اذكروا " أبي" في دعواتكم ف والله كان طيباً، هيّناً، ليّناً، لم يؤذِ أحداً .. 🤍

لا تكن سبب في قهر أحد فيظل طوال عمره كلما أتت سيرتك يردد: حسبي الله ونعم الوكيل!

أنا حرفيًا ما بنساش؛ ما بنساش حد تعمّد التقليل منّي، ما بنساش كلمة وحشة إتقالتلي ولا نظرة ضايقتني ولا رد فعل ما عجبنيش، ما بنساش مين ما عملش إيه وقت ما كان مفروض يعمل، ومين عمل إيه لما ما كونتش مستنّي منه دا، أنا ما بنساش أي موقف إتخذلت فيه، ومهما رجعت مع أى حد عادى وزى الأول بفضل فاكر ومدوّن لكل واحد في السجل بتاعه، ودي حاجة مالهاش عِلاقة بسواد القلوب؛ أنا بسامح بس ما بنساش.

‏”أحلى دعوة سمعتها: "عساك كل مانويت خير قويت".. تخيّل لو استجيبت هالدعوة! وكل مانويت تسوي شيء تقدر عليه ويروح منك قلّ الحيلة والضعف، يا الله على جمال الدعوة.” ♥️

‏قولى الآية اللي بتقولها لنفسك.. ‏لما بتكون في أسوء حالاتك ♦️.

‏" سامح لكن لا تثق مرتين ."

ستشهد أصابعك يوم القيامة أنك اليوم صليت على سيدنا مُحمد و إستغفرت .

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2455166007908760&id=100002461555616 افضل فديو ممكن تشوفه في يومك ❤❤

‏أنا شايف إن أحسن حاجة تقدمها لنفسك الفترة دي إنّك تتعوّد على الحياة لوحدك، تعيش لوحدك، تخرُج لوحدك، تاخُد قرارات لوحدك، تخطط لمُستقبلك لوحدك، مش عُزلة ولا إكتئاب قد ما هي مُحاولة للتعايش مع مرحلة بقت مُعظم العِلاقات البشرية فيها تحكمُها مزاجية الناس وقُدرتهم على الاستغناء.

‏بسمع مزيكا وانا مليش مزاج بس علشان صوتها يكون أعلى من صوت أفكاري ومسمعش نفسي او مركزش معايا وف نفس الوقت مبركزش مع المزيكا .

‏مش اي حد بيعرف يبقى خدوم و مش اي حد بيعرف يبقى جدع و مش اي حد بيفهم في الذوق و الاصول و مش اي حد بيعرف يجبر بخاطر اللي حواليه و مش اي حد بيعرف يتكلم كلام مفيد و موزون و في محله و حقيقي اي حد في حاجه من الصفات اللي فوق دي بيبقى special و هو مش حاسس