ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 497 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 880 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 680 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 497 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -171، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 497
المشتركون
-424 ساعات
-447 أيام
-17130 أيام
أرشيف المشاركات
‏"لا تجعلني ثقيل على قلب احد وابعدني عن من يتمنى بُعدي ولو كان احب عبادك لقلبي."

‏انا مش مضطر كل مره إني اوضح حسن نيتي لحد وفعلا لو مش عاجبك اتفلق عادي .

‏انا لما ببقى مضايق وزعلان ببعد عن اى حد وباخد جمب من كل حاجه وبحب ابقى لوحدى ، مبيبقاش ليا نفس اتكلم مع حد ولا ارد ولا حتى اخرج ، بحب اسحب نفسى فى هدوء لحد ما ابقى كويس وبعدين ارجع اتعامل تانى ، والموضوع ملوش علاقه بأنى بحبك او بكرهك ، بس مبحبش اتعامل مع حد وانا مزاجى مش كويس !

لكل من تصله هذه الرسالة: فرَّج الله همك، وقضى دينك، وأسعدك فى الدنيا والآخرة

‏"جمع الله بيننا وبين كُل لهفة تكتسح عتبات قلوبنا، جمع الله بيننا وبين: الحمدلله على بلوغ ما تمنيناه طويلاً ."

photo content

اقسم بالله حاسَس انك لو كتبت يارب هتصحيّ من النوم مجبور الخاطر وهتسمع خبر يفرحك.

الجو ف الساحل دلوقتي تحفة ياجماعة بجد فايتكوا كتير لازم تروحوا وتاخدونى معاكم والنبي

‏مساء الخير ،عايز أقول إن في الأول وفي الآخر محدش عارف ولا مُدرك كمية المحاولات اللي بتحاولها مع نفسك طول اليوم عشان بس تعديه ولا حد عارف عن زقك للأحداث حتى التفاصيل وإن تركيزك فيها بيتعبك أكتر ويبوظ كل حاجة عدتها بصعوبة وخدت من وقتك وطاقتك اللي باقي منها، شكراً..

إشارة لك: ستنتهي الأيام العجاف وستبدأ أيام الفرج قريباً.. فابشر وقل يا رب

‏"ولعلّها تجاب الليلة ، ويبلغ القلبُ نصيبه من الجبر بعد الصبر."

أغلب إللي شايلين أيفون عايشين على الكروت الفكة و عليهم فلوس سالفين بيهم رصيد .

ف ليلة الجمعة تعالو نبعد شوية عن هموم الدنيا ونصلي ع النبي اللي هيشفعلنا يوم القيامة

‏أنا ممكن اخسر أي حد هيوجعلي دماغي.

‏"سيعوضك لأنك رضيت في وقت لم يكن فيه الرضا عليك سهلاً"

وفجأة هتلاقيها اتحلت بدون أى ترتيب وعوض ربنا هيبهرك.. فاطمئن وقل يارب

أنا حرفيًا ما بنساش؛ ما بنساش حد تعمّد التقليل منّي، ما بنساش كلمة وحشة إتقالتلي ولا نظرة ضايقتني ولا رد فعل ما عجبنيش، ما بنساش مين ما عملش إيه وقت ما كان مفروض يعمل، ومين عمل إيه لما ما كونتش مستنّي منه دا، أنا ما بنساش أي موقف إتخذلت فيه، ومهما رجعت مع أى حد عادى وزى الأول بفضل فاكر ومدوّن لكل واحد في السجل بتاعه، ودي حاجة مالهاش عِلاقة بسواد القلوب؛ أنا بسامح بس ما بنساش.

اختار له اسم ❤
اختار له اسم ❤

يارب إزرع كل طرقنا بـ ناس هينة يحفظوا "العِشرة"، يصونوا "الود"، ويراعوا "الخاطر".

‏"أحبّ مساحتي الخاصة، أحبّ حدودي التي أصنعها، أحب الأشياء التي لا أحد يعرفها عني، أحبّ خصوصيتي مع نفسي وعدم وصول أي شخص لها مهما ظنّ أنه وصل."