ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 503 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 883 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 686 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 503 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 21 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -169، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 503
المشتركون
-424 ساعات
-437 أيام
-16930 أيام
أرشيف المشاركات
‏فيه اللي هيشوفك عبارة عن "فرصة"، وفيه اللي هيعتبرك "مرحلة"، وفيه اللي مش هتبقي عنده أكتر من "مصلحة" لما تنتهي هتنتهي بالنسباله، وفيه اللي مش هيفكروا فيك غير باللي هيقدروا ياخدوه منك.. لكن برضه فيه اللي هيختصر فيك الكون، وهتبقى عنده بالدنيا ومافيها..

‏مش كل عزلة معناها إن الواحد مش طايق حبايبه.. فيه عزلة تعب، ترتيب أوراق، ولملمة ذات.. عزلة أخد نفس عشان الواحد يرجع أقوى تانى في خناقته مع الدنيا، عزلة إعادة تقييم للأخطاء عشان ماتتكررش.. مش كل عزلة معناها رفض.. يا صاحبي إنِ ارتخت يدي، لا تُفلتها.. إنه ارتخاء تعب، لا استغناء.

عديت مرحله ان اقفل تليفونى عشان اعتزل العالم انا بعتزلهم وهو مفتوح وأنزل ستوري كمان

‏انا بتمني من ربنا إنه يجي اليوم اللي احب فيه شخص محسش معاه أنه ممكن يبعد عني ولو دقيقة وانه يفضل دايما معايا ومطمني بوجودة جمبي وان وجودة ف حياتي مش مجرد فترة وهتعدي وانه يتقبل الوحش اللي فيا قبل الحلو ويكون معايا ع الحلوة والمرة ونواجة مع بعض مشاكل ومصاعب الحياه مهما حصل منها.

‏أنا محتاج حد يتقبلنى زى ماانا بعيوبي ، حد جمبي في كل حالاتى ، حد يشوفنى حلو في أكتر وقت أنا مش طايق نفسي فيه ، حد لما يحس إنى out of mood ألاقي call منه بينكشنى فيها وبيحاول يخلينى أحسن بأي طريقة ، حد فاهمنى وفاهم مخاوفي ، حد بيعمل ألف حساب لزعلي ، حد ميسبنيش ويختفي.

"أنا بتعامل معاك بتربيتي و أصلي مش باللي تستحقه ولا بالقدر إللي تستاهله، فكونك سئ أو اذتني وأنا اتعاملت معاك بلطف، مش معني كدا إني شخصيه ضعيفه أو منافقه، بالعكس أنا بوضحلك إن رغم السوء إللي جواك أنا بردو أحسن منك ودا الفرق بينا."

انا مش من النوع اللي بيتخلي عن الناس بسهولة بس لو ده حصل مني ، خليك عارف انك عكيت اوي

photo content

‏ضآقت ،لكنْ .. لهآ ربٌّ وَ ستُفرجْ..

‏"لا يوجد شيءٌ مستحيل طالما الحياة لم تنتهي بعد."

‏سيصادفُك شيء طلبته من الله منذ زمنٍ بعيد، ربما منذ طفولتك، نسيته لكنه لم ينساه.

‏قول " ٣ " مرات "يا جامع الناس ليوم لا ريب فيه، أجمع بيني وبين سعادتي، توفيقي، إرتياحي، إطمئناني، هُداي، وكل أمر يسرني يا الله"

من الحاجات اللي مبسوط إني قدرت أطورها في شخصيتي ، إني مبقاش عندي مشكلة أخسر أي حد ييجي على حساب راحتي مهما كانت علاقتنا ومهما كانت درجة قربنا من بعض .

‏نصيحه منى ليك انا بالذات متحاولش تتقل عليا، تقارني بحد، تطنشني او تتأخر عليا ف الرد، تستغل نقطة اني بحبك وتتجاهلني، الحاجات دي كلها بتكرهنى في اللي قدامي جدا مهما كان غالي عندي، وحرفيا ببقي من جوايا معنديش اي إستعداد إني اتعامل معاك تاني.

‏-كنا أصحاب حلوين، ياريتنا فضلنا صحاب.

"إن الله إذا حببك في سورة فاعلم أن لك فيها دواء." أخبرنا عن السورة الأقرب لقلبك!

‏أعمق عبارة قرأتها : " هناك خير في كل شر ، لا يعرفه إلا الله "

قول ورايا!! اللهم إن كنت قد أذنبت ذنباً مسك عني رزقي وتوفيقي فإني أستغفرك واستغفر.

قلدو الولاد لما تيجى تخلع كدة.

"قد أنسى ما قالوه لي يومًا .. لكني لن أنسى أبدًا ما جعلوني أشعر به.. 🖤"