ar
Feedback
كلمات

كلمات

الذهاب إلى القناة على Telegram

📈 نظرة تحليلية على قناة تيليجرام كلمات

تُعد قناة كلمات (@posts74) في القطاع اللغوي العربية لاعباً نشطاً. يضم المجتمع حالياً 10 499 مشتركاً، محتلاً المرتبة 8 880 في فئة الدين والقيم الروحية والمرتبة 11 680 في منطقة العراق.

📊 مؤشرات الجمهور والحراك

منذ تأسيسه في невідомо، حقق المشروع نمواً سريعاً وجمع 10 499 مشتركاً.

بحسب آخر البيانات بتاريخ 22 يونيو, 2026، تحافظ القناة على نشاط مستقر. خلال آخر 30 يوماً تغيّر عدد الأعضاء بمقدار -171، وفي آخر 24 ساعة بمقدار -4، مع بقاء الوصول العام مرتفعاً.

  • حالة التحقق: غير موثّقة
  • معدل التفاعل (ER): يبلغ متوسط تفاعل الجمهور 11.74‎%. وخلال أول 24 ساعة من النشر يحصد المحتوى عادةً N/A‎% من ردود الفعل نسبةً إلى إجمالي المشتركين.
  • وصول المنشورات: يحصل كل منشور على متوسط 0 مشاهدة. وخلال اليوم الأول يجمع عادةً 0 مشاهدة.
  • التفاعلات والاستجابة: يتفاعل الجمهور بانتظام؛ متوسط التفاعلات لكل منشور يبلغ 0.

📝 الوصف وسياسة المحتوى

يصف المؤلف القناة بأنها مساحة للتعبير عن الآراء الذاتية:
Postz

بفضل وتيرة التحديث المرتفعة (أحدث البيانات بتاريخ 23 يونيو, 2026) تحافظ القناة على حداثتها ومستوى وصول مرتفع. وتُظهر التحليلات تفاعلاً نشطاً من الجمهور، ما يجعلها نقطة تأثير مهمة ضمن فئة الدين والقيم الروحية.

10 499
المشتركون
-424 ساعات
-447 أيام
-17130 أيام
أرشيف المشاركات
‏"يستطيع الإنسان أن يحترق وهو جالس إلى جوارك دون أن تلحظ، في الشارع أو في المقهى، في بيته بين أعداءه أو أحبّته، ولا يترك ذرة رماد على المقعد، تلك هي أزمة الإنسان منذ أدرك كم لهذه المخابئ في جوفه أن تَسَع."

الشخص إللي قالك أنا مش زيهم طلع إيه .

‏يارب متخيرنيش تاني ومتخلنيش أعافر في سكة مش صح ، ما أمسكش في اللي بايعني ، ومجريش ورا أذى ليا ، إبعدني عن شغل مش شبهي وحياة مش بتاعتي وناس مش شكلي وأصحاب مش لوني وعن أي حد ناوي يأذيني إكفيني شر التخبيط على باب مش هيتفتحلي ، وماتعلقنيش بهدف مش مكتوبلي إحميني يارب من التوهه.

photo content

قريب أوي هتيجي اللحظه اللي تبص فيها للسما وتقول يارب معقول أنا فعلاً فرحان كده بجد

‏شىء مؤسف جداً إن محدش فينا عندُه ضمانات لأي حاجة موجودة في حياته إنها تفضل مثلاً أو إنها تكمل وفي يوم وليلة كل حاجة بتضيع، الناس بتختفي ومشاعرها بتتغيّر،أوقات حلوة بتروح،فـ دايماً حُط ده في بالك عشان لمّا ده يحصل وهو للأسف غالباً أو أكيد يكون ساعتها الوجع علي الأقل أقل نوعاً ما

إنت مش عايز تحب وتتحب.. إنت عايز حد يعوضك عن كل اللي حصلك .

‏زود شويه في حسن ظنك بالله ويقينك بحلوله، وقلل من قلقك، وحساباتك لكل حاجه

‏كنت هروح أتكلم مع حد بعدت عنه وأقوله انه وحشنى بس لما دخلت أكلمه افتكرت كل كلمة قالها ضايقتني، كل موقف و لحظة حصلت كان سبب فيها ف انكساري .. متكلمتش بس للأسف غصب عني بيوحشني لان مشاعري كانت صادقه من نحيته عشان حبيته بجد، بفكر فيه ديماً وعمري ما كنت هنساه بس هو نسيني وعايش عادي !

مستني اللحظة اللي هاخد فيها نفس عميق وأحمد ربنا انه كل الصعب ده عدى.. وانه عوضني خير.

أنت المقصود: جايلك فرحة كبيرة مثل فرحة لقاء يعقوب بيوسف بس أنت استغفر ❤️

‏بجد السوشيال ميديا بدأت تيجبلى اختناق واكتئاب ومبقتش اطيقها حرفيا، قدرت أمسح الفيس ودلوقتي انستجرام ومفيش غير تويتر اللى باقى لان بعرف اكتب واطلع اى حاجه عايزه اقولها وبجد مش عايزه ارجع افتحهم تانى..

فى ريحة برفانات كده كأنها بتقولك تعالى هات حضن .

‏Daily Reminder : كونك عطشان ميخلكش تشرب سم زي ماكونك وحيد ميخلكش ترجع لناس Toxic .

‏"سيبها على الله وهيجيلك حقّك وإنت قاعد، مسألة وقت"

‏لن يفوتك ما قُسم لك طمئن و إستغفر .

‏"ليس الطريق لمن سَبَق، إنَّما الطريق لمن صَدَق."🧡
‏"ليس الطريق لمن سَبَق، إنَّما الطريق لمن صَدَق."🧡

‏بستغرب بجد الناس اللي بتدخل حياتنا و تستنزف كل طاقتنا و في الاخر يمشو و تكون انت اللي ملهوف عليهم و عاوزهم تاني في حياتك بس انت بالنسبالهم كنت مجرد فتره من فترات حياتهم و هما كانو بالنسبالك كل حياتك .