ar
Feedback
آنا بنویس

آنا بنویس

الذهاب إلى القناة على Telegram

بگذاریم کتاب‌ها ما را بخوانند نظر، انتقاد و پیشنهاد: @Aanahid70

إظهار المزيد
1 135
المشتركون
-124 ساعات
-77 أيام
-2530 أيام
جذب المشتركين
يونيو '26
يونيو '26
+9
في 0 قنوات
مايو '26
+6
في 0 قنوات
Get PRO
أبريل '26
+4
في 0 قنوات
Get PRO
مارس '26
+2
في 0 قنوات
Get PRO
فبراير '26
+2
في 0 قنوات
Get PRO
يناير '26
+5
في 0 قنوات
Get PRO
ديسمبر '25
+17
في 0 قنوات
Get PRO
نوفمبر '25
+18
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '25
+12
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '25
+93
في 4 قنوات
Get PRO
أغسطس '25
+27
في 1 قنوات
Get PRO
يوليو '25
+72
في 5 قنوات
Get PRO
يونيو '25
+16
في 2 قنوات
Get PRO
مايو '25
+30
في 5 قنوات
Get PRO
أبريل '25
+23
في 4 قنوات
Get PRO
مارس '25
+46
في 6 قنوات
Get PRO
فبراير '25
+107
في 2 قنوات
Get PRO
يناير '25
+172
في 11 قنوات
Get PRO
ديسمبر '24
+42
في 6 قنوات
Get PRO
نوفمبر '24
+57
في 10 قنوات
Get PRO
أكتوبر '24
+54
في 9 قنوات
Get PRO
سبتمبر '24
+255
في 16 قنوات
Get PRO
أغسطس '24
+21
في 5 قنوات
Get PRO
يوليو '24
+29
في 3 قنوات
Get PRO
يونيو '24
+12
في 71 قنوات
Get PRO
مايو '24
+286
في 90 قنوات
Get PRO
أبريل '24
+123
في 8 قنوات
Get PRO
مارس '24
+170
في 5 قنوات
Get PRO
فبراير '24
+442
في 3 قنوات
Get PRO
يناير '240
في 5 قنوات
Get PRO
ديسمبر '230
في 2 قنوات
Get PRO
نوفمبر '230
في 0 قنوات
Get PRO
أكتوبر '23
+2
في 0 قنوات
Get PRO
سبتمبر '23
+368
في 0 قنوات
التاريخ
نمو المشتركين
الإشارات
القنوات
23 يونيو0
22 يونيو0
21 يونيو0
20 يونيو0
19 يونيو0
18 يونيو+1
17 يونيو0
16 يونيو+1
15 يونيو0
14 يونيو+1
13 يونيو0
12 يونيو+1
11 يونيو+1
10 يونيو0
09 يونيو0
08 يونيو0
07 يونيو+2
06 يونيو0
05 يونيو0
04 يونيو0
03 يونيو+1
02 يونيو0
01 يونيو+1
منشورات القناة
پوپولیسم تمام عیار: اگر می‌خواهی یا نیاز داری که شخصاً نقش ولی نعمت و ارباب توده‌ها را بازی کنی می‌توانی از راهکارهای پوپولیستی استفاده کنی. پوپولیسم رویکردی سیاسی است که می کوشد به مردم معمولی که احساس می‌کنند نگرانی‌ها و معضلات آنها از سوی ثروتمندان یا نخبگان سیاسی سنتی نادیده گرفته شده متوسل شود. یک دیکتاتور پوپولیست صرفاً درصدد جلب حمایت احساسی توده‌هاست کارهای اصولی و زیربنایی در دستور کار چنین دیکتاتورهایی نیست. اگر تو می‌خواهی چنین دیکتاتوری باشی باید تلاش زیادی بکنی تا رژیمت را هم‌چون طلایه دار یک انقلاب مردمی که رسالتش رفع خطاها و توطئه های نخبگان سیاسی سابق، سیاستمداران غرب زده سابق، ثروتمندان زالوصفت سابق و لاحق یا دشمنان خارجی است نشان دهی. تا میتوانی سخنرانیهای پرشور بکن و لاف بزن و ادعاهای بزرگ بکن سعی کن با توسل به هر وسیله‌ای توده‌های مردم را سر شوق بیاوری. رمز برقراری یک حکومت پوپولیستی خیلی ساده است: باید توده‌های مردم کشورت را با توزیع مستقیم هدایای کم اهمیت بین آنها وام‌دار محبت‌های خودت کنی. خلاصه باید به اصطلاح نمک گیرشان کنی و سرشان منت بگذاری. برای شروع باید مستقیماً به سراغ فقرا و محرومان بروی و با جلب رضایتشان آنها را به پایگاه اصلی حامیان سیاسیات تبدیل کنی. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری احمدی‌نژاد هم قابلیت دیکتاتور پوپولیسم شدن رو داشت ولی شانس باهاش یار نبود. و جالبه که کتاب مشهدی چاوز رو هم یک دیکتاتور پوپولیسم معرفی می‌کنه. 😁

2
در دوران امپراتوران روم خرسهای درنده و گرسنه را به جان قربانیان می‌انداختند تا مردم سرگرم شوند اما حالا دیگر نیازی به خرس‌های درنده و مسابقات خونین گلادیاتوری نیست زیرا ما در عصر تلویزیون و اینترنت زندگی میکنیم تو محتوای اینترنت و تلویزیون را کنترل کن اما به مردم اجازه بده تا دلشان میخواهد برنامه‌های تفریحی ،مبتذل نمایش‌های مزخرف مسابقات تلویزیونی بی محتوا مسابقات ورزشی و فیلم‌های سینمایی دانلود شده تماشا کنند. بگذار همه به برنامه های سرگرم کننده دسترسی داشته باشند بله شاید این اجازه تو منجر به نقض قوانین کپی رایت و دانلودهای غیر مجاز بشود اما مهم نیست؛ چه کسی اهمیت می‌دهد؟ تو این کارها را بکن و بعد کناری بایست و با شگفتی، تمام تماشا کن چگونه مردم کشورت به سرعت برق و باد رام و آرام می‌شوند و دیگر درباره سیاست نق نمی‌زنند. بگذار تا میتوانند در سایتهای شایعه پرداز درباره سلبریتی‌ها چرخ بزنند فقط حواست باشد که امکان دسترسی به سایتها و کانالهای سیاسی نداشته باشند. دسترسی به کانالهای سیاسی را ممنوع کن مگر آن کانال‌هایی که از تو و رژیمت یا فلسفه حکومتی‌ات طرفداری می‌کنند. خلاصه تو با سرگرم کردن مردم یا منحرف کردن توجه آنها به راحتی می‌توانی تحرکات تبلیغاتی اپوزیسیون را خنثی کنی. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری
619
3
از این وضعیت بدون امید متنفرم و با همه‌ی آن‌هایی که درگیرش هستند احساس هم‌دردی می‌کنم. #یادداشت‌های_بغداد #نها_الراضی https:/
از این وضعیت بدون امید متنفرم و با همه‌ی آن‌هایی که درگیرش هستند احساس هم‌دردی می‌کنم. #یادداشت‌های_بغداد #نها_الراضی https://t.me/anabenevis
210
4
تو باید با ظرافت خاصی کشورت را اداره و قدرتت را تحکیم کنی و هم‌زمان توازن دشمنانت را برهم بزنی؛ منتقدانت را ساکت کنی و مردم کشورت را حتی المقدور شاد، یا حداقل منفعل نگه داری همچنین حالا وقتش است که نام نیکت را حفظ یا حتی بلند آوازه تر کنی و کاری کنی که در آینده‌ای نه چندان دور مردم کشورت از تو به عنوان پدر مهربان کشور، خیرخواه ملت و رهبری شجاع و خستگی ناپذیر که بدون او زندگی ارزش زیستن ندارد و کشور از صحنه گیتی حذف خواهد شد یاد کنند. اگر همه چیز خوب پیش برود تو دوست داری تا پایان عمر در رأس قدرت باشی و آنگاه که زمان رفتنت به آن دنیا رسید زمام قدرت را به دست پسرت بسپاری و از آن دنیا شاهد باشی که چگونه مردم کشورت در سوگ از دست دادنت بر سر و صورت خود می‌کوبند و گریبان می‌درند. سرانجام اگر بخت و اقبال همراهی کند، قدرت برای همیشه در خاندانت باقی خواهد ماند و نوادگانت بر تخت حکمرانی خواهند نشست و سالگرد تولدت را تعطیل عمومی اعلام خواهند کرد و ملت همواره قدردان و ستایشگرت خواهد بود. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری
652
5
سرگرد صباح خلیفه خداداد که در ارتش عراق خدمت می‌کرد تلفنی مطلع شد که فورآ باید در جلسه مهمی شرکت کند شب بود سرگرد با ماشین به مرکز فرماندهی ارتش رفت... در آنجا به او و تعدادی دیگر از افسران گفته شد که لباسهایشان را به طور کامل، بجز شورت درآورند... هر کدام از افسران در حالی که فقط شورت به پا داشتند بازرسی بدنی شدند و از درگاه مخصوص شناسایی مواد رادیو اکتیو عبور داده شدند. سپس لباسهای‌شان خشکشویی و استریلیزه شد و زیر تابش اشعه ایکس قرار گرفت. به افسران دستور داده شد دستهای‌شان را با محلول پرمنگنات بشویند سپس آنها را سوار اتوبوسی با پنجره‌های سیاه کردند و به محل ملاقات با صدام بردند. در آنجا دوباره بازرسی بدنی شدند ساختمانی که واردش شده بودند، شبیه به یک ساختمان اداری بود. سرگرد خداداد نمی‌دانست آن‌جا کجاست... به آنها دستور دادند که در حضور صدام حرف نزنند و فقط گوش کنند موقعی که صدام وارد اتاق می‌شد آنها باید برمی‌خاستند و ادای احترام نظامی می‌کردند آنها نباید به او نزدیک می‌شدند یا لمسش می‌کردند. این تشریفات همیشگی دیدار با صدام بود. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری
733
6
‌‌ دنیا به کام توت‌های بین راهی بود کاجم؛ کسی در زیر من دامن نمی‌گیرد #عباس_تافته https://t.me/anabenevis
364
7
کیم جونگ ایل در زمانی‌که پسر دیکتاتور بود و هنوز خودش دیکتاتور نشده بود، دهه‌ی ۱۹۸۰، خیلی سعی کرد کیفیت سینمای کشورش را بهبود بخشد. راهکار فرزند برومند دیکتاتور برای رسیدن به این هدف، ربودن یکی از فیلمسازان برجسته‌ی کره جنوبی و وادار کردن او به تولید فیلم‌های خوب برای کره شمالی بود. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری کتاب زبان طنز گزنده‌ای داره و این زبان خواندن کتاب را دلچسب می‌کند.
875
8
🍃📚🍃 آدم به دور و  عاصی‌ام  اندیشه‌ام  این است وقتِ  فرارم  از  شما  دور  و  بَرم  مین  است اَخمم به عادت  نیست از  ناچاریِ  زخم است بر  طاقِ  پیشانی  اگر  انبوهی  از  چین است فرق  اَسَف  را  از   شَعَف  این  گونه   فهمیدم هر که  شعورش  بیشتر   تنها  و غمگین است در  لشکرِ  دشمن  به غیر  از  دوستانم  نیست با  بی شرف ها   زندگی   بسیار   ننگین است از   آبگیر   چشمِ    تو    اندوهم    افتاده ست این  حاصلِ   ناکامیِ   یک  عمر   تمرین است گفتم   به  دنیا  هر  چه  دیدم  چشم   بگذارم دیدم که  صاحب‌ مرده  نامرد و  بدآیین است هر  چه   تقلّا    می کنم   از   خواب   برخیزم بیداری‌ام   بیراهه‌ای   از   پیش  تعیین  است پشتِ     تمامِ     تاس هایم    آس    رو   کردم اما به حکمِ  دل همیشه  خشتِ  سنگین است در  یاوه   می گویند   که   مردان   نمی گریند این  گریه های   بینوا   اسکانِ   تسکین  است #مجیدبینواشلمانی #بینوای_شلمانی کانال اشعار ↙️ @majid_binava_shalmani @majid_binava_shalmani
420
9
خودت را به یک قهرمان ملی یا تاریخی وصل کن تلویزیون عزاداری چاوز بر بقایای جنازه یک قهرمان ملی را مفصل و با آب وتاب بسیار پخش کرد باید بودید و می‌دیدید که چاوز چه گریه ای می‌کرد. واقعاً چه اتفاقی بهتر از این می‌توانست توجه مردم ونزوئلا را از مشکلات اصلیشان منحرف کند؟ در آن زمان دولت چاوز در معرض شدیدترین انتقادات بود؛ نرخ تورم به سرعت رو به افزایش بود؛ اقتصاد دچار رکود بود و قتل و بزهکاری در شهرها بیداد می کرد. چاوز با یک تیر دو نشان زد خودش را به یک قهرمان ملی محبوب وصل کرد و با دامن زدن به تب کلمبیا ستیزی توجه مردم را از مسائل اصلی منحرف کرد. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری
815
10
این جمله‌ای است که می‌خواهم روی سنگ قبرم نوشته شود: این‌جا یکی از باهوش‌ترین جانورانی آرميده که زمین تا کنون به خودش دیده است.               بنیتو موسولینی این را به یاد داشته باش: تو از همه مهم‌تر، قوی‌تر و با صلاحیت‌تری. در حکومت‌ات، در نبرد علیه دشمنان داخلی و خارجی‌ات، در هموار کردن مسیرت برای رد شدن از موانع سیاسی، نظامی و قانونی، بنیادی‌ترین اصل این است: ایمان راسخ به این‌که تو، فقط تو، می‌توانی کشورت را رهبری کنی و مردم کشورت با رهبری هر فرد دیگری به خاک سیاه خواهند نشست. همه‌ی جباران تاریخ، مُرده و زنده، دارای این اعتماد به نفس مشترک بوده‌اند. #خودآموز_دیکتاتورها #راندال_وود #کارمینه_دوکا #بیژن_اشتری https://t.me/anabenevis
745
11
کشیش؟ نه کشیش می‌خواهم چه‌کار؟ مگر پول‌تان زیادی کرده‌ که می‌خواهید یک روبل هم خرج کشیش کنید؟ خدا بی کشیش هم باید گناهان مارا
کشیش؟ نه کشیش می‌خواهم چه‌کار؟ مگر پول‌تان زیادی کرده‌ که می‌خواهید یک روبل هم خرج کشیش کنید؟ خدا بی کشیش هم باید گناهان مارا ببخشد. خودش می‌داند که من چقدر زجر کشیده‌ام! نبخشید هم نبخشید. چه کارش کنم! #جنایت_و_مکافات #داستایفسکی https://t.me/anabenevis
367
12
درسی که تو دیکتاتور جوان باید بگیری این است: از خارجی‌ها کمک بگیر، اما هرگز اجازه نده این کمک‌ها علنی شود وگرنه در آینده برایت تبدیل به نقطه ضعف بزرگی خواهد شد. #خودآموز_دیکتاتورها #کارمینه_دوکا #راندال_وود #بیژن_اشتری https://t.me/anabenevis
820
13
ما هم همینطور جناب نیچه.....
449
14
نیچه به خواهرش نوشت: «احساس می‌کنم دیگر نمی‌توانم قلبا در مورد چیزی خوشحال باشم» همان‌گونه که در حکایتی آمده، وقتی ذهن از شادی گریزان می‌شود، گویی کوهی سنگین بر سینه‌ی باد قرار گرفته است. #نیچه #نامه‌ها ترجمه‌ی مجید هوشنگی https://t.me/anabenevis
489
15
به او گفتم اندوه بر تو باد. که خانه‌های ما را به اندوه آکندی. #اژدهاک #بهرام_بیضایی https://t.me/anabenevis
به او گفتم اندوه بر تو باد. که خانه‌های ما را به اندوه آکندی. #اژدهاک #بهرام_بیضایی https://t.me/anabenevis
526
16
چقدر خوشحالی آدمها از وصل شدن به تلگرام غم‌انگیزه....... ✨ تنهایی‌ام امشب که پر است از غم غربت آن‌قدر بزرگ است که در خانه نگنجد بیرون زده‌ام تا بدرم پرده‌ی شب را کاین نعره‌ی دیوانه به کاشانه نگنجد #حسین_منزوی https://t.me/anabenevis
675
17
‏جنگ یک اضطراب دائمی درباره‌ی گذشتِ زمان در من به‌وجود آورد. نمی‌توانم حتّی کمی بنشینم و کتاب بخوانم. مدام می‌خواهم حرکت کنم
‏جنگ یک اضطراب دائمی درباره‌ی گذشتِ زمان در من به‌وجود آورد. نمی‌توانم حتّی کمی بنشینم و کتاب بخوانم. مدام می‌خواهم حرکت کنم و کاری بکنم، می‌خواهم از هر لحظه‌ی زندگی استفاده کنم؛ چون هر آن ممکن است آن را از دست بدهم.. #کاوه_گلستان https://t.me/anabenevis
646
18
«حالم خراب است. این روزها بیش‌تر شاهنامه خوانده‌ام و موسیقی شنیده‌ام و فیلم دیده‌ام. امشب، پس از چندین و چند سال، بار دیگر درخت اعدام (The Hanging Tree) را دیدم. خوش‌بختانه و در آخرین لحظه ــ همان‌طور که در سینما پیش می‌آید ــ گاری کوپر نجات پیدا کرد. هیچ نمانده بود که اعدامش کنند. اگر زندگی واقعی هم مثل فیلم Happy Ending داشت، آدم به هر قیمتی بود، هرچه زودتر خودش را به آخر می‌رساند.» #شاهرخ_مسکوب / #روزها_در‌_راه https://t.me/anabenevis
551
19
چقدر بده با هزاران سختی وصل میشی، میای می‌بینی اینجا شهر ارواحه و هیچ‌کس نیست. باشد که همه بتونن برگردن به تلگرام باشد که خاورمیانه لعنتی رنگ آرامش رو ببینن. باشد که......
468
20
باشد که آوازخوانِ آتش ما را از تاریکی به روشنایی باز آورد برکت و گرمای رویا را به ما باز آورد باشد که سرما بمیرد گرسنگی بمیرد نفرت و نادانی بمیرد... #سیدعلی_صالحی ‌‌‌‌ https://t.me/anabenevis
421