uz
Feedback
CleverDevs

CleverDevs

Kanalga Telegram’da o‘tish

به کانال کلوردوز خوش اومدین سعی میکنیم چیزایی که بنظر کاربردی هستن رو باهاتون به اشتراک بزاریم 🔥لینوکس 🔥برنامه نویسی فرانت‌اند 🔥برنامه نویسی بک‌اند 🔥اخبار تکنولوژی و... 💢~> @mmdrsdev

Ko'proq ko'rsatish
9 228
Obunachilar
+824 soatlar
+677 kunlar
+50530 kunlar
Postlar arxiv

ایران، تسلیت🖤

قراره فردا تو بعضی استان ها قطعی اینترنت باشه -وزیر ارتباطات .... .... @CleverDevs @CleverDevsGp

اگه دارید Js یاد میگیرید و تو حل مسئله ضعف دارید، این چنل برای شماست. https://t.me/js_challenges @CleverDevs @CleverDevsGp

شاید براتون پیش اومده باشه یه برنامه لینوکسی نصب کنید اما نتونید تو لیست برنامه ها پیداش کنید و مجبور باشید از ترمینال رانش کنید یا مثلا یه چیزی مثل postman رو از سایتش گرفتید و خب حتما باید فایل اجرایی که دانلود کردید رو یا با ترمینال از طریق فایل منیجر بازش کنید اما اگه میخواید که بین اپ هاتون ببینیدش یا مثلا به داک و پنل و .. اضافش کنید اول باید یه فایل desktop به اسم برنامه تون توی
/usr/share/applications 
بسازید مثلا /usr/share/applications/postman.desktop و داخلش متغیر های زیر رو بزارید و بنا به برنامه تون عوضش کنید(من اینجا برای پست من نوشتم)
[Desktop Entry]
Version=1.0
Type=Application
Name=Postman
Icon=postman
Exec="/home/Mammad/apps/postman-linux-x64/Postman/Postman"
Comment=Postman api tool
Categories=Development;


بین همه اینا مهم اون قسمت Exec عه که باید دقیقا ادرس جایی باشه که فایل اجرایی برنامتون اونجاس #linux @CleverDevs @CleverDevsGp

روزتون مبارک. @CleverDevs @CleverDevsGp

رسما تایید شده که این بازیا: Assassin's creed Mirage Resident evil village Resident evil 4 Death stranding برای iphone 15 pro منتشر میشن. @CleverDevs @CleverDevsGP

با دیدن این ویدیو میتونی یه کارت دو طرفه بسازی که با کلیک کردن روش پشتش نشون داده میشه https://youtu.be/6_V-d3NtJhs #youtube #css @CleverDevs @CleverDevsGp

اینم شاهکار جدید جاوا اسکریپت منبع #javascript #meme @CleverDevs @CleverDevsGp
اینم شاهکار جدید جاوا اسکریپت منبع #javascript #meme @CleverDevs @CleverDevsGp

ربطی به حوزه کانال نداره ولی حرف دل خیلی از بچه ها از جمله خودمه 💔 @CleverDevs @CleverDevsGp

بتای 10.0.6 تلگرام اومد استوری هنوز برای شماره ایران فعال نیس یه سری قابلیت های جدید اومده مثلا سرچش نسبتا بهتر شده و در رابطه با ارسال عکس زمان دار یه تغییراتی داده و احتمالا تو نسخه های بعد استوری چنل هم بیاد @CleverDevs @CleverDevsGp

😂😂😂 #fun @PhiloLearn
😂😂😂 #fun @PhiloLearn

سلام به همگی :) ورژن Bun 1.0 ریلیس شد و می‌خواستم در تکمیل پست قبلی یه چندتا نکته بگم که داخل ویدیوی معرفی اون گفته شد. تو همین پست هم ویدیوی معرفی رو می‌ذارم که اگه دوست داشتین ببینین. (ویدیو) اگه پست قبلی رو نخوندین بنظرم خوبه که نگاهی بهش بندازین: https://lnkd.in/ej9VzBnN به طور خلاصه چیزایی که داخل ویدیوی معرفی گفته شد به این صورت بود: - بان به صورت مستقیم می‌تونه فایل تایپ‌اسکریپت رو اجرا کنه وسرعت اون نسبت به کامپایل و اجرای فایل توسط نود ۴۵ برابر سریع‌تره. - در بان هر دو سینتکس CommonJS و ESModule پشتیبانی میشن و حتی می‌تونیم داخل یه فایل از هر دو استفاده کنیم. - بان از Hot Reloading پشتیبانی می‌کنه و زمانی که شما کد فایل رو تغییر میدین بدون اینکه پراسس رو از بین ببره کد شما رو برای اجرا آپدیت می‌کنه. این می‌تونه در اپلیکیشن‌هایی که State کنونی اونا مهمه کاربردی باشه. - بان APIهای زیادی داره که به برنامه‌نویس‌ها کمک می‌کنه. مثلاً برای خوندن فایل میشه از ()Bun.file استفاده کرد که یه آبجکت با پراپرتی‌هایی که مرورگر برای فایل در اختیار قرار میده رو برمی‌گردونه. بان برای نوشتن داخل فایل 3 برابر و برای خوندن فایل 10 برابر سریع‌تر از نود هست. در کل بان برای apiهاش تلاش خیلی خوبی کرده. می‌تونین اینجا لیست اونا رو ببینین: https://lnkd.in/eawin8sq - اکثر ماژول‌های نود که بیشتر توسط دولوپرها استفاده میشه داخل بان هم پیاده شدن (ماژول‌هایی مثل dgram, http2, inspector, repl, v8 کامل پیاده نشدن). - یه ویژگی بزرگ بان سرعت اون تو نصب پکیج هاست. داخل معرفی بان یه بنچمارک بود از عمل‌کرد نصب پکیج‌ها برای یه پروژه Remix کوچیک. زمان نصب پکیج‌ها با استفاده از بان فقط 0.36 ثانیه بود! برای pnpm زمان 6 ثانیه، برای npm زمان 10 ثانیه و برای yarn زمان 12 ثانیه ثبت شده بود. - سرعت اجرای تست هم که نگم براتون :) نتایج رو ببینین خودتون متوجه میشین (این تست‌ها برای پکیج Zod هست): Bun → 0.23s Vitest → 1.91s SWC + Jest → 3.07s ts-jest + Jest → 6.71s Babel + Jest → 7.43s همچنین اینم بگم که بان به زودی به صورت native در ویندوز پشتیبانی میشه. بعد از این ریلیس بان احتمالا برنامه‌نویسا با Zig هم بیشتر درگیر میشن و پیشرفت بیشتری هم در این زبان می‌بینیم منبع @CleverDevs @CleverDevsGp

کاری به بودجش ندارم فقط چطور 300 ساعت ویس رو تو 24 ساعت باید تایپ کرد؟؟ @CleverDevs @CleverDevsGp
کاری به بودجش ندارم فقط چطور 300 ساعت ویس رو تو 24 ساعت باید تایپ کرد؟؟ @CleverDevs @CleverDevsGp

کار کشیدن به اسم استارتاپ! @CleverDevs @CleverDevsGp
کار کشیدن به اسم استارتاپ! @CleverDevs @CleverDevsGp

اگه به این مشکل رو مخ که ID ها و Class ها به فایل css ارسال نمیشن برخوردید این ۳۳ ثانیه برای شماست: https://youtube.com/shorts/9GVvw31410Y?feature=share @CleverDevs @CleverDevsGp

قابلیت حذف پس زمینه عکس ها به نسخه آزمایشی paint اضافه شده و در ماه های اینده قراره که برای همه نسخه ها فعال بشه پ.ن : فعلا ت
قابلیت حذف پس زمینه عکس ها به نسخه آزمایشی paint اضافه شده و در ماه های اینده قراره که برای همه نسخه ها فعال بشه پ.ن : فعلا تو نسخه insider ویندوز 11 در دسترسه 🔎 Techtube @CleverDevs @CleverDevsGp

تابع trunc از کلاس Math تو جاوا اسکریپت میاد و اعشار رو از عدد حذف میکنه که میتونه بعضی جاها کاربرد داشته باشه #js @CleverDev
تابع trunc از کلاس Math تو جاوا اسکریپت میاد و اعشار رو از عدد حذف میکنه که میتونه بعضی جاها کاربرد داشته باشه #js @CleverDevs @CleverDevsGp

چنل دو توییتر یکی از چنل های خفن برنامه نویسیه که خودم به شخصه اکثر پستاشو میخونم و گاها اینجا هم فوروارد میکنم خواستم امروز به مناسبت 5000 تایی شدن چنلشون اینجا معرفیشون کنم تا اگه کسی دلش خواست یه سری به چنلشون بزنه لینک چنل : https://t.me/devtwitter @CleverDevs @CleverDevsGp