TorhamDev | تورهام 😳
Kanalga Telegram’da o‘tish
2 869
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
+107 kunlar
+6330 kunlar
Postlar arxiv
2 869
تو این اپیزود با مارک پشمفروش پیش رفتیم و باهم دیگه درباره اینکه چی شد که فارسی یادگرفت چی شد که به کرنل لینوکس کانتربیوت کرد و داخل کلاودفلر چیکار میکرد حرف زدیم، یک عالمه سوال باحال پرسیدیم و باهم دیگه یک بازی کردیم :). این اپیزود از دست ندید 🤝🍻.
وبسایت مارک : http://markpash.me
🎙 @CodeNaline
🗣 @TorhamDevCH
2 869
https://youtu.be/h-_RkXKcBq4
تو این ویدیو درباره ردیس pub/sub حرف زدیم و فهمیدیم چی هست و چه کاربردی داره. نحوه ساختش رو در رسید دیدیم و همون رو پایتون هم پیاده کردیم :)
Intro : 00:00
ردیس pub/sub چیست؟ : 00:45
ردیس pub/sub در redis-cli
ردیس pub/sub در پایتون : 10:01
Outro : 14:48
2 869
Repost from Sadra Codes
کور دولوپرهای تیم Pydatic ✨
واقعا باعث افتخاره که حسن رمضانی هم عضوی از این تیمه. :) ❤️
2 869
Repost from CodeNaline | کدنالین
کدنالین اپیزود دهم :)، مارک پشمفروش. مارک فارسی زبان متولد انگلیسعه، برنامهنویس شبکه و distributed systems و به کرنل لینوکس هم کانتربیوت داشته :)، همچنین مارک قبلا داخل Cloudflare هم کار میکرده 🤝 و اینکه مارک با زبانهای go، rust, c و Python هم کار میکنه 🍻
وبسایت مارک : markpash.me
سوالات خودتون از مارک در کامنتها بپرسید تا ازش داخل پادکست پرسیده بشه ❤️
2 869
https://www.youtube.com/@techwithtori
به ۴ نفر سابسکرایب جدید جهت ۵۰۰ تایی شدن نیازمندیم 🗿❤️
2 869
Python abstract classes 👻
- Bro Code
https://www.youtube.com/watch?v=TeDlx2Klij0
2 869
https://youtu.be/8eRP-uzp9-U
تو این ویدیو اول فهمیدیم Task queue چیست؟ بعد فهمیدیم داخل ردیس چطوری میتونیم یکی بسازیم و بعدش با پایتون و ردیس باهاش یک برنامه نوشتیم :)
🍰 @Torham
2 869
ایونت لوپ چیست؟ درسته داخل js توضیح میده ولی این مفهوم همجا یک چیزه ما داخل Async پایتون هم ایونت لوپ رو داریم. و البته که یکم js یادگرفتن بد نیست :)
اگه یک نفر اینطوری js یاد میده، من برم js دولوپر شم 😂💔
https://www.youtube.com/watch?v=8aGhZQkoFbQ
2 869
Repost from Django Expert
✔️ مانیتور کردن سنسور دما و رطوبت
در این پروژه قصد دارم تا تجارب شخصی از راهاندازی یک سیستم مانیتورینگ دما و رطوبت بصورت درلحظه با کمک برد NodeMCU ESP8266 و فریمورک MicroPython را به اشتراک بذارم.
همچنین توضیح میدم که چطوری اطلاعات رو در دیتابیس Time-Series ذخیره و تحلیل کنیم و در نهایت اون رو روی صفحه نمایش موبایلمون نشون بدیم.
پ.ن: قرار هست بصورت دورهای مفاهیم پایه الکترونیک و تجارب شخصی از انجام یک پروژه اینترنت اشیاء رو در وبلاگم منتشر کنم.
🌐 https://shahriarshm.com/?p=33
™ @DjangoIR
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
© @DjangoEx
2 869
این دو روز داشتم رو این کار میکردم. کد چلنج یکی از شرکتها که براشون رزومه فرستاده بودم. یک سیستم خرید کریپتو. این طوری خریدها رو میگیره داخل ردیس ذخیره میکنه ایونت و رکورد خرید رو. بعد یک تسک هر چند وقت یکبار اجرا میشه و اون خریدها رو نهایی میکنه و ایونتش رو از ردیس پاک میکنه.
این روش درست پیاده سازی همچین چیزی نیست چون یک تایم (اینجا ۳۰ ثانیه) طول میکشه ک اون تسک نهایی کردن خریدها ران بشه. درستش پیاده سازی با آپاچی کاکفا و من چون بلد نبودم با سلری و ... زدمش :)
ستاره بدید خوشحال شم 🫠
https://github.com/TorhamDev/buy-cryptocurrency
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
