ماذا بعد! 🖤
Kanalga Telegram’da o‘tish
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚♀️💙
Ko'proq ko'rsatish637
Obunachilar
-224 soatlar
-37 kunlar
-830 kunlar
Postlar arxiv
637
بقول لماما نشتري الكحك والبسكوت وبيتيڤور جاهز النادي بدل من نتعب نفسنا،قالتلي لأ عشان الفرحه واحنا بنعمل..
شكلنا وانا بنعمل والفرحه اللي فيها=
637
اللَّهمَّ صلِّ على قرَّة أعيُننا محمَّد واحشرنا في زمرته، و اجعلنا من أهل شفاعته، وأحينا على سُنَّته وتوفَّنا على ملَّته وأوردنا حوضه يا حيّ يا قيّوم إنَّكَ على كلِّ شيءٍ قدير.♡
637
﴿ وَإِنَّ رَبَّكَ لَذُو فَضْلٍ عَلَى النَّاسِ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَشْكُرُونَ ﴾
بأنهُ مهمَا ابتُليت فَكن مِن الشاكِرين
واعلم أنكَ مُحاط بِنعمِ الله وإحسَانه وفضلهِ الواسِع ...
فاللهُمَّ لكَ الحَمد والشكر على نِعمكَ التي لا تُعد ولا تُحصىٰ💗.
637
من بداية الليالي الوترية و أنا بسأل نفسي ليه النبي خص دعاء "اللهم إنك عفوٌ تحبُ العفوَ ،فاعفُ عني" بليلة القدر !
لحد ما قابلت إجابة رائقة جدًا لابن القيم بتقول :"إن عَفا عنك، أَتتك حوائجُك من دونِ مسألة."
فاعفُ عنا ..
637
أنْ تعتِق رقبتي، وتقبَل توبتي، وتمحوُ
خطيئتي؛ أشهدُ بأنكَ عفوٌ تُحب العفوَ فاعفُ عني🤍."
637
ياربِّ،
جهدي قليلٌ، وكرمُك واسعٌ !
ياربِّ،
صدقتُك بالسعي، فلا تُخيِّب رجائي في الوصولِ !
ياربّ ياربّ.
637
+1
هنا غزة... حيث تمتزج الطرقات بدماء الشهداء، والأمهات يلقين نظرات الوداع الأخيرة على أطفالهن. المستشفيات تعج بالمصابين، والألم يملأ الأرجاء. الموت يحاصر الجميع، لكن الصمود لا يزال نابضًا في القلوب❤️🩹.
يا رب كن معهم ،يا رب احفظهم بحفظك يا أرحم الراحمين ❤️🩹.
637
بقدر ما انا حزينه على وفاة الشيخ الحويني، لكن عزائي أنه افنى حياته للدعوه، وأسأل الله أن يكون في جنته،
أما بكائي فهو على نفسي، على ذنوبي وتقصيري، وعلى وقوفي في مكاني لا أعلم الى اين أذهب.
ويا عالِم متى يحين أجلي !
يا ربّ دلّ عبدك الفقير إليك وارحمني برحمتك يا أرحم الراحمين❤️🩹.
يا رب أنصر اخواتنا ،يا رب حرك جند السماء ،يا رب عبادك المستضعفين وانت القوي العزيز ❤️🩹.
637
موتُ الشيخ واستئناف الحرب على غرْة، ما أثقلَها من ليلة!
اللهم أجُرنا في مصيبتِنا، اللهم الطف بنا❤️🩹.
637
مُصَابِي فِي نَفسِي يَا رَبّ
اهدِ لِي نَفسِي، تُرِيدُ لِي هَلَاكًا وَأُرِيدُ لَهَا جَنَّةً، أَعنِي عَلَيهَا
اللهم أصلحني، وأصلح بي.
637
﴿ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَىٰ تَنفَعُ الْمُؤْمِنِينَ ﴾
- سُبحان الله .
- الحَمد لله .
- لا إله إلا الله .
- الله أكبر .
- لا حَول و لا قوة إلا بالله .
- سُبحان الله و بِحمده .
- سُبحان الله العَظيم .
- أستغفِرُ الله الْعَلِيُّ الْعَظِيم وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.
-لا إِلَهَ إِلا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ.
-اللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ.
-يا مقلِّبَ القلوبِ ثَبِّتْ قلبِي على دينِك .
637
طالما انتي شطوره يبقى ف داهيه آراء الغير ،حتى لو كان مين،اللي يعمل كدا يبقى غيظ منك،اثبتي حالك لنفسك مش لحد،هما كدا كدا عارفين انتي شاطره وكلامهم دا دليل ع كدا،مش هنزعل نفسنا عشان ناس مش عارفه تبقى زينا ،عشان ناس ميعرفوش طريق لجبر الخاطر،يا رب يعليكي دايما ويفرح قلبك❤️.
637
بتقولي متجوز،يعني عنده بيته ومراته ،تقبلي انتي كدا ع نفسك ؟
حد يشاركك ف جوزك،تحسي نفسك مش كفايه ؟
ادعي ربنا يبنتي يصلح الحال ويقدملك اللي فيه الخير.
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
