ماذا بعد! 🖤
Kanalga Telegram’da o‘tish
ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚♀️💙
Ko'proq ko'rsatish641
Obunachilar
Ma'lumot yo'q24 soatlar
-37 kunlar
-530 kunlar
Postlar arxiv
640
مفيش كلام يوصف الحاله اللي جوايا ، أنا بمر بفترة مش كويسه بالمرة ، وشايله حمل تقيل ، ف يا رب هون من عندك وخفف علينا أي شعور مش قادرين نتكلم عنه .
640
مش كلام يوصف الحاله اللي جوايا ، أنا بمر بفترة مش كويسه بالمرة ، وشايله حمل تقيل ، ف يا رب هون من عندك وخفف علينا أي شعور مش قادرين نتكلم عنه .
640
نجحت منذ فترة أن أهذب نفسي على الإستغناء ..
الحياة برمتها، لا تساوي عند الله جناح بعوضة
فلا داعي للإنشغال بها إلى هذا الحد.
ولا داعي للتعلق بساكنِها إلى تلك الدرجة.
مرة أفوز ومرة تفوز نفسي عليّ
وأرجو أن تنتصر تلك التي تزهد، لا التي تتشبث.
640
{إِنَّ قُرْآنَ الْفَجرِ كَانَ مَشْهُودًا ﴾ -
ما أجمل الفجر؛ قرآنه مشهود،
صلاته تجعلك في ذمة الله
هي خير من الدنيا وم افيها
للفجر لذّتان ..
حين نصلي .. وحين نمضي
ونحن في ذمة الله ..
اللهم لا تحرمنا من لذّة صلاة الفجر🤍.
640
اللهم ارزقني زوج صالح مهذب ومستقيم يصب عليا الحب صباً يحترمني ويصوني لا يهون عليا ولا اهون عليه
وبيت دافي مستقر مليان ب الحب والعبادة والذكر وذرية صالحة تسعدنا ولا تشقينا
واجلعني خير زوجة وخير أم وصديقة ورفيقة
وارزقنا رزق واسع يا كريم 🤍”
640
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎
لا تنسوا قراءه سوره الكهف يا راغبين الجنة🤎.
640
الدنيا مزنقه معاك ؟
عاوز نعيم معجل ؟
عاوز تحصل معجزات ؟
عاوز استجابة لدعوتك ؟
قوم صلي قيام الليل 🤍.
640
اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على ابراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد،وبارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على ابراهيم وعلى آل إبراهيم في العالمين انك حميد مجيد💗.
640
+2
هو فعلاً الموقف مش مستاهل لكل دا ، بس هو عشان انتي محترمه وكدا ،وهو فعلاً البنت اللي بتدي للواد ازاي يعاملها ، وهي اللي بتخليه عارف حدود ، وكدا زي الفل ، يعتبر انتي الكوين اللي ف البنات عندك والله 😂❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
640
يدهشني أن يطلب سيدنا سليمان ملكاً لا ينبغي لأحد من بعده فيعطيه الله، ولم ينتقده.
أن يحزن سيدنا يعقوب حتى يفقد بصره فلا ينتقده القرآن.
أن يدعو سيدنا نوح على قومه فلا ينتقده ربه بل ويجيبه.
أن يبكي سيدنا محمد؛ عليه الصلاة والسلام؛ على موت ابنه ابراهيم فلا ينتقده.
أن يسمي عام موت زوجته وعمه عام الحزن، فلا ينتقده.
يدهشني تعامل الخالق معنا أننا بشر، ألا يعلم من خلق، وتعاملنا مع بعضنا أننا يجب أن نكون ملائكة.
هونًا فأنت بشر، محض بشر🤍.
640
" إذا وقعت عليك ذُبابة فـ سل الله أن يرفعها "
للدرجة دي ؟!
أه، لأن ممكن قبل ما تمد ايدك علشان تبعد الدبانة دي عنك، لا قدر الله نقطة دم فقط تتخثر في دماغك فـ يحصلك جلطة متقدرش ترفع ايدك تبعد الدبانة دي عنك .
أنت ممكن تكون بتفكر في فكرة متلحقش تكملها في ذهنك حتى !
لما بنشرق بنشرب ماية، و في نفس الوقت في ناس بتموت بسبب شرقة و هو بيشرب الماية!
قمة الضعف، متقدرش تبعد عن نفسك دبانة ولا تقدر تكمل فكرة لولا المدد الرباني، المدد اللي بيخليك بتقرأ الكلام ده دلوقت، و تفكر، و تغمض و تفتح، و تنام و تقوم، و تتكلم،
أنت ممكن تصلي في يوم تلاقي نفسك نسيت أيات في الفاتحة ! مع إنك حافظها ..
إحنا لولا مدد ربنا هنضيع و هنهلك، متفرحش بخبرتك ولا شطارتك ولا شكلك ولا قوتك البدنية، أنت لا حول ليك ولا قوة حرفيًا إلا بالله، حتى الربع جنيه اللي في محفظتك هو اللي أهداه ليك، عن طريق كرمه و رزقه، بإختصار " أدرك عجزك " لأنك لما تدركه، لا هتخاف من حد، ولا هتشوف حد بيرزق غيره، ولا هتغرك نفسك مهما أداك، و الأهم :
هتعرف إن لا ملجأ لك في هذه الحياة ولا منجأ إلا اليه، اليه وحده.
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
