es
Feedback
ماذا بعد! 🖤

ماذا بعد! 🖤

Ir al canal en Telegram

ما بنتعوضش.. ولا لينا بديل ما بنتكررش.. ووصالنا جميل 🧚‍♀️💙

Mostrar más
641
Suscriptores
Sin datos24 horas
-37 días
-530 días
Archivo de publicaciones
مفيش كلام يوصف الحاله اللي جوايا ، أنا بمر بفترة مش كويسه بالمرة ، وشايله حمل تقيل ، ف يا رب هون من عندك وخفف علينا أي شعور مش قادرين نتكلم عنه .

مش كلام يوصف الحاله اللي جوايا ، أنا بمر بفترة مش كويسه بالمرة ، وشايله حمل تقيل ، ف يا رب هون من عندك وخفف علينا أي شعور مش قادرين نتكلم عنه .

نجحت منذ فترة أن أهذب نفسي على الإستغناء .. الحياة برمتها، لا تساوي عند الله جناح بعوضة فلا داعي للإنشغال بها إلى هذا الحد. ولا داعي للتعلق بساكنِها إلى تلك الدرجة. مرة أفوز ومرة تفوز نفسي عليّ وأرجو أن تنتصر تلك التي تزهد، لا التي تتشبث.

‏{إِنَّ قُرْآنَ الْفَجرِ كَانَ مَشْهُودًا ﴾ - ما أجمل الفجر؛ قرآنه مشهود، صلاته تجعلك في ذمة الله هي خير من الدنيا وم افيها للفجر لذّتان .. حين نصلي .. وحين نمضي ونحن في ذمة الله .. اللهم لا تحرمنا من لذّة صلاة الفجر🤍.

‏اللهم ارزقني زوج صالح مهذب ومستقيم يصب عليا الحب صباً يحترمني ويصوني لا يهون عليا ولا اهون عليه وبيت دافي مستقر مليان ب الحب
‏اللهم ارزقني زوج صالح مهذب ومستقيم يصب عليا الحب صباً يحترمني ويصوني لا يهون عليا ولا اهون عليه وبيت دافي مستقر مليان ب الحب والعبادة والذكر وذرية صالحة تسعدنا ولا تشقينا واجلعني خير زوجة وخير أم وصديقة ورفيقة وارزقنا رزق واسع يا كريم 🤍”

‏برجع كل فترة بعد وقت كبير من التفكير ،وكمية محاولات واقول إن حلها التأقلم.

كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎 لا تنسوا قراءه سوره الكهف يا راغبين الجنة🤎.
كل الكهوف مُظلمه إلا الكهف في مصحفنا نور بين الجمعتين🤎 لا تنسوا قراءه سوره الكهف يا راغبين الجنة🤎.

الدنيا مزنقه معاك ؟ عاوز نعيم معجل ؟ عاوز تحصل معجزات ؟ عاوز استجابة لدعوتك ؟ قوم صلي قيام الليل 🤍.

اللهم صل على محمد وعلى آل محمد كما صليت على ابراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميد مجيد،وبارك على محمد وعلى آل محمد كما باركت على ابراهيم وعلى آل إبراهيم في العالمين انك حميد مجيد💗.

تحفه 😭🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.
تحفه 😭🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍.

هو فعلاً الموقف مش مستاهل لكل دا ، بس هو عشان انتي محترمه وكدا ،وهو فعلاً البنت اللي بتدي للواد ازاي يعاملها ، وهي اللي بتخلي
+2
هو فعلاً الموقف مش مستاهل لكل دا ، بس هو عشان انتي محترمه وكدا ،وهو فعلاً البنت اللي بتدي للواد ازاي يعاملها ، وهي اللي بتخليه عارف حدود ، وكدا زي الفل ، يعتبر انتي الكوين اللي ف البنات عندك والله 😂❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.

ولا منك ي تحويشة العمر🥹♥️♥️♥️.
ولا منك ي تحويشة العمر🥹♥️♥️♥️.

‏عسى أن يمرَّ الصعبُ ولا يمرَّ العُمر عسانا نسعدُ ولا نشقى نأمنُ ولا ننسى يا ربّ ..

يدهشني أن يطلب سيدنا سليمان ملكاً لا ينبغي لأحد من بعده فيعطيه الله، ولم ينتقده. أن يحزن سيدنا يعقوب حتى يفقد بصره فلا ينتقده القرآن. أن يدعو سيدنا نوح على قومه فلا ينتقده ربه بل ويجيبه. أن يبكي سيدنا محمد؛ عليه الصلاة والسلام؛ على موت ابنه ابراهيم فلا ينتقده. أن يسمي عام موت زوجته وعمه عام الحزن، فلا ينتقده. يدهشني تعامل الخالق معنا أننا بشر، ألا يعلم من خلق، وتعاملنا مع بعضنا أننا يجب أن نكون ملائكة. هونًا فأنت بشر، محض بشر🤍.

قاعدة مؤدبه اهو مستنيه رسالة 11:11 يوم 11/11🥹.

الأولويه بالنسبالي للشخص اللي ميسبنيش لدماغي.

" إذا وقعت عليك ذُبابة فـ سل الله أن يرفعها " للدرجة دي ؟! أه، لأن ممكن قبل ما تمد ايدك علشان تبعد الدبانة دي عنك، لا قدر الله نقطة دم فقط تتخثر في دماغك فـ يحصلك جلطة متقدرش ترفع ايدك تبعد الدبانة دي عنك . أنت ممكن تكون بتفكر في فكرة متلحقش تكملها في ذهنك حتى ! لما بنشرق بنشرب ماية، و في نفس الوقت في ناس بتموت بسبب شرقة و هو بيشرب الماية! قمة الضعف، متقدرش تبعد عن نفسك دبانة ولا تقدر تكمل فكرة لولا المدد الرباني، المدد اللي بيخليك بتقرأ الكلام ده دلوقت، و تفكر، و تغمض و تفتح، و تنام و تقوم، و تتكلم، أنت ممكن تصلي في يوم تلاقي نفسك نسيت أيات في الفاتحة ! مع إنك حافظها .. إحنا لولا مدد ربنا هنضيع و هنهلك، متفرحش بخبرتك ولا شطارتك ولا شكلك ولا قوتك البدنية، أنت لا حول ليك ولا قوة حرفيًا إلا بالله، حتى الربع جنيه اللي في محفظتك هو اللي أهداه ليك، عن طريق كرمه و رزقه، بإختصار " أدرك عجزك " لأنك لما تدركه، لا هتخاف من حد، ولا هتشوف حد بيرزق غيره، ولا هتغرك نفسك مهما أداك، و الأهم : هتعرف إن لا ملجأ لك في هذه الحياة ولا منجأ إلا اليه، اليه وحده.

فلا تغرك عيناي التي امتنعت عن البكاء ، فدمع القلب منهمر❤️‍🩹.

الاهلي نصفني 😭❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.

❤️‍🩹.
❤️‍🩹.