↻ Retro Design | رترو دیزاین
Kanalga Telegram’da o‘tish
گروه دیزاین: @RetroUXDGroup لیست کامل گروه و کانال: https://t.me/addlist/kArfNZCq-Oc5YTRk 📸 https://instagram.com/retro.college 🖥 https://www.youtube.com/@Retrobyhesam 📱https://www.linkedin.com/company/Retroofficial Admin: @RetroAdmin
Ko'proq ko'rsatish1 867
Obunachilar
-124 soatlar
+27 kunlar
+530 kunlar
Postlar arxiv
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
#وبینار #رایگان
⭐️ کسبوکارهای بزرگ چطور تصمیمات دادهمحور میگیرند؟
🔻آنچه در این وبینار مطرح خواهد شد: ◀️ یک تصمیمگیری داده محور چه خصوصیاتی دارد؟ ◀️ چگونه میتوان با کمک گرفتن از دادهها تصمیم گرفت؟ ◀️ تصمیمسازی و تصمیمگیری در سازمانهای بزرگ بر عهده چه کسانی است؟در گفتگو با: روزبه داداش زاده Pricing & Data Science Manager @ Snapp! ویدیو این وبینار به آپارات اضافه شد: https://www.aparat.com/v/tvxgd40 @RetroProduct
🚀 #انتشار #وبینار_رزومه
🔻در این وبینار نکات دقیقی در خصوص بایدها و نبایدهای رزومه طراحان محصول عنوان شد و در انتها چند نمونه از رزومه اعضای گروه دیزاین نقد و بررسی شد.
- رزومهی استاندارد شامل چه بخشهایی است؟ - ساختار یک رزومه استاندارد چگونه است؟ - نکات مهمی که در ساخت یک روزمه باید رعایت شوند چیست؟ - مهارتهای خود را چگونه در رزومه نشان دهیم؟لینک مشاهده این وبینار: https://youtu.be/vu0dV6NSzgY اسلایدهای این وبینار را اینجا ببینید: https://t.me/RetroUxd/105 منتظر وبینارهای تکمیلی در این زمینه باشید😉 @RetroUXD
#ماک_اینترویو
پرویندخت عزیز که قبلا باهاش این وبینار کاربردی رو داشتیم،میتونن برای چند تا ماک اینترویو اموزشی زمان بذارن.
دو سه نفر با رزومه و تجربیات مختلف رو میتونیم داشته باشیم و بعد ویدیو هم در آپارات منتشر کنیم بقیه بتونن استفاده کنن.
در صورتی که داوطلب هستید رزومه خودتون رو برای من بفرستید.
@alirezapryf
این جلسه کاملا رایگان هست و برای کمک به کامیونیتی دیزاین انجام میشه.
@RetroUXD
#ماک_اینترویو
⭐️ در این جلسه که بعنوان ماک اینترویو، علی اکبر رحمتی، لید دیزاین اسنپباکس سوالات چالشی از مصاحبه شونده ما پرسید و این سوالات از سوابق کاری، رزومه و چالشهای کاری بود.
تشکر از بهار رستمینیا عزیز بابت داوطلب شدن برای این مصاحبه آزمایشی.
▶️ سایر ماک اینترویوهای رترو دیزاین:
۱- لینک ماک اینترویو اول (مهدی)
https://youtu.be/hWdIxXtey54
۲- لینک ماک اینترویو دوم(عرفان)
https://youtu.be/U10hQQEay7E
۳- لینک ماک اینترویو سوم (فرشاد)
https://youtu.be/2RJ16HUgGrQ
۴- ماک اینترویو چهارم (سارا)
https://youtu.be/rD6_sz7nhtw
گروه تلگرام رترو دیزاین:
https://t.me/RetroUXDgroupChannels
#رترودیزاین #مصاحبه_دیزاین
@RetroUXD
#وبینار #رایگان
⭐️ اشـتباهات رایج در مصــاحبههای طراحان محصول
🔻آنچه در این وبینار مطرح خواهد شد: ◀️ بیان تجربه از ساعتها مصاحبه تخصصی به عنوان مصاحبه کننده ◀️ رزومههای طراحان محصول چگونه بررسی میشود؟ ◀️ در مصاحبههای طراحان محصول چه نکاتی مهم هستند؟ ◀️ شیوهی پاسخگویی به سؤالات تجربهمحور چگونه است؟در گفتگو با پرویندخت قاسمزاده طراح ارشد محصول اسنپ با میزبانی: مهدیه خلیلی طراح ارشد محصول اسنپباکس چهارشنبه ۲۰ تیرماه - ساعت ۱۹ ✅ ثبت نام و افزودن به کلندر ✅ لینک ورود به جلسه: https://meet.google.com/aer-vuhf-oct @RetroUxd
#خبر
تقاضای کار رکورد زد
ثبت ۳۱۸ هزار درخواست کار در یک روز در جابویژن
پلتفرم جابویژن از ثبت رکورد ۳۱۸ هزار رزومه ارسالی در یک روز خبر داد که نشاندهنده افزایش شدید تقاضای کار در مقابل کاهش فرصتهای شغلی است.
شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۵ تعداد رزومههای ارسالی توسط کارجویان در پلتفرم جابویژن به رکورد ۳۱۸ هزار مورد رسید. رقم عجیبی که نشان میدهد سیل بیکاری شدت گرفته و میزان تقاضای کار در یک روز جهش پیدا کرده است.
جابویژن اعلام کرده که این تعداد رزومه ارسالی ۵۰ درصد نسبت به بیشترین مقدار ثبتشده در تاریخ این پلتفرم افزایش داشته است. به این معنا که رکورد قبلی ثبت رزومه در جابویژن ۲۱۲ هزار مورد بوده و حالا به ۳۱۸ هزار مورد در یک روز رسیده است.
@RetroProduct
#انتشار
25 تیرماه سال قبل و بعد از جنگ 12 روزه با تراپیست خودم یک جلسه آنلاین تنظیم کردیم و گپ زدیم و گفتگوی خوبی هم شد.
این روزها که حس و حال مشابهی داریم این ویدیو رو برای سادگی در استفاده در آپارات آپلود کردم که بتونید راحت تر ببینید.
لینک ویدئو:
https://www.aparat.com/v/vvmk4m0
به مرور سایر ویدیوها و ماک اینترویوها را هم بالاجبار در چنل آپارات آپلود می کنیم.
@RetroUXD
#انتشار
25 تیرماه سال قبل و بعد از جنگ 12 روزه با تراپیست خودم یک جلسه آنلاین تنظیم کردیم و گپ زدیم و گفتگوی خوبی هم شد.
این روزها که حس و حال مشابهی داریم این ویدیو رو برای سادگی در استفاده در آپارات آپلود کردم که بتونید راحت تر ببینید.
لینک ویدئو:
https://www.aparat.com/v/vvmk4m0
به مرور سایر ویدیوها و ماک اینترویوها را هم بالاجبار در چنل آپارات آپلود می کنیم.
@RetroUXD
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
«تو مصاحبه استخدامی، از شرکت مربوطه بپرسید ۵ سال دیگه شرکتتون رو کجا میبینید؟»
…
این روزها به واسطه اثرات ناشی از جنگ و قطعی اینترنت، خبرهای زیادی از کوچ شدن شرکتها و حتی تعطیلی اونها به گوش میرسه.
همونطور که در ماه پایانی سال قبل نوشتم، حقایق تلخ و بحران واقعی رو باید در اوایل اردیبهشت مشاهده کرد.
حالا مشاهدات من چند موضوع رو نشون میده:
۱- تعدیل گسترده در شرکتهای بزرگ (ایرانسل، همراه اول، علی بابا، والکس و …)
۲- کاهش مدت زمان قراردادها به یک یا دو ماه
۳- تغییر شرایط کاری به مدل پارت تایم و نیمه وقت با حقوق ۵۰ درصد
۴- کاهش روزهای رد شدن بیمه توسط شرکتها به یک سوم یا نیمی از روزهای ماه
۵- بسته شدن لاین جذب شرکتها
۶- تعلیق شدن قراردادهای یک ماه آزمایشی و قرارداد جذب کارمندان جدید
- و …
پیش بینی آینده؟
واقعیت اینه که فضای مبهم این روزها و ترس از آینده ی مبهمتر صاحبان بیزینس رو به سمت کاهش حداکثری هزینهها سوق میده و با توجه به افزایش حداقلی ۴۵ درصدی حقوق در سال جدید، عمده ترین هزینه بیزینسها در بخش حقوق و دستمزد نشون داده میشه که ساده ترین و سریعترین راه حل این هست که تا حد ممکن توسعه محصول رو متوقف و با حداقل نفرات ممکن ادامه دهند.
چه میتوان کرد؟
۱- در شرایط بحران، پررنگ ترین نیاز ما میل به بقاست و طبیعی بنظر میاد که تمرکز ما از بخش های دیگر به این سمت سوق پیدا کند و هیچ اشکالی ندارد اگر پررنگ ترین نیاز امروز ما باعث میشه نتونیم به خیلی از جنبه ها فکر کنیم.
۲- این شرایط محصول عملکرد و انتخاب ما نیست و باید به خودمون حق بدیم که بودن و گیر کردن در چنین روزهایی حق ما نبوده و نیست پس انگار چاره ای نداریم جز این که تاب بیاوریم.
۳- هر کدام از ما به فراخور شرایط زندگیمون زخم های مختلفی در این شرایط به تن داریم و میدانیم که کسی بیشتر از خودمان دلش برای ما نمیسوزد و مراقب ما نیست پس چاره ای نیست جز اینکه به هر روشی که فکر می کنیم برای ما کار می کند از جسم و روحمان مراقبت کنیم.
۴- آسیب مالی در این شرایط دامنگیر خیلی از ماها رو گرفته و اگر هم سهم کمتری نسبت به سایرین داشته ایم با ترس این موضوع روزامون رو میگذرونیم و شاید فعلا راهش این باشه که برای روزهای پیش بینی نشده بعدی آماده باشیم، حالا یا با ریسک کمتر در هزینه ها، به تعویق انداختن نیازهای رده چندمی و یا حتی تغییر در بخشی از سبک زندگی خودمون.
۵- سهم ما در کمک به دیگران متفاوت هست. مثلا شاید فردی باشیم که در جایگاه مدیر بتوانیم با افراد تیم خود بیشتر همدلی کنیم و بدونیم و درک کنیم که این افراد هر روز با حاصل جمع خستگی های شدید روحی و روانی به کار پناه میارن و در این شرایط باید انتظارات تعدیل شده ای داشته باشیم.
۶- اگر عضوی از یک تیم هستیم هم باید بپذیریم که زنده ماندن بیزینس ها در شرایط اقتصادی کنونی کار سختی هست و به رغم همه ایرادات سازمان ها لازم هست که بهشون نشون بدیم که برای ما هم زنده ماندن و رشد بیزینسی که در آن کار می کنیم مهم هست و حداکثر توان کنونی خودمون رو خرج می کنیم.
۷- اگر مشغول به کار هستیم و نگرانی این رو داریم که ماههای آتی اوضاع بهم ریخته ای در زندگی حرفه ای خودمون داشته باشیم، شاید فقط بتونیم با روش هایی به کم کردن این نگرانی و تمرکز بر چیزهای دیگر به خودمون کمک کنیم.
۸- اگر میتوانیم به افرادی که در شرایط بدتری از ما هستند و مثلا کار و درامد حداقلی که ما داریم رو ندارند کمک کنیم. شاید با اشتراک تجربه، شاید با معرفی به جاهایی که میشناسیم، شاید با آموزش و شاید حتی فقط با حرف زدن و همدلی..
۹- اگر مشغول به کار نیستیم و نگرانی های قبلی ما برای پیدا کردن کار چند برابر شده باید بدونیم که تا عبور از بحران کنونی شاید علاوه بر همه موارد فوق لازم باشه که حتی برای برهه ای زمان به پله های عقب تر برگردیم. مثلا شاید به زور و زحمت مستقل شده ایم و حالا مجبور بشیم با فرد دیگه ای همخونه بشیم یا به سمت خونواده برگردیم. یا مثلا در یک زمینه ای حرفه ای هستیم که هیچ کاری در اون زمینه پیدا نمی کنیم و لازم باشه به پوزیشن های پایینتر یا حتی تغییر فیلد فکر کنیم.
۱۰- حرف برای گفتن زیاده اما فهمیدن این که چه در دل و فکر دیگران میگذره کار سختیه و به جای قضاوت و برچسب زدن و یا هر چیز دیگه ای به اونها حق بدیم و نگرانی های جمعی رو به رسمیت بشناسیم.
۱۱- در نهایت می تونم بگم چاره ای نداریم جز اینکه تاب بیاریم، سرپا بمونیم و به حرکت های کوچیک بسنده کنیم.
به امید روزهای خوب
علیرضا، رترو
روز سی ام از بهار ۱۴۰۵
@RetroPtoduct
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
در هفته اول کاری سال جدید وضعیت شما چجوریه؟
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
🔴 شوک جنگ به شرکتها
«در صورت ادامه جنگ و قرار گرفتن در سناریو جنگ طولانی و فرسایشی، شاید بتوان ۱۵ فروردین را نقطه عطف تاثیر جنگ بر بیزنس ها و کسبوکارها و حقوق بگیرهای بخش خصوصی ایران دانست !
روزی که شاید بسیاری از شرکت ها و بیزنسها و فروشگاهها باز نشود و برای بسیاری از حقوق بگیرها و کارمندها کار و درآمدی حتی حداقلی وجود نداشته باشد. شرکت ها در پایان اسفند مجبور شدند که تعدیل نیرو گسترده کنند تا بتوانند حقوق اندک نیروهای باقی مانده را بدهند.
روز ۱۵ فروردین روز واقعی تاثیر جنگ بر اقشار حقوق بگیر و بیزنس های کوچک هستند! »
- از کانال سیامک قاسمی
@RetroProduct
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
#نوروز
خیلی فکر کردم که چی بگم و چی آرزو کنم، دیدم به اندازه تک تک ماها آرزوی تازه ای توی سینهها گیر کرده، پس چیزی نمیشه گفت جز اینکه:
آمیییین، برای تمام آرزوهاتون😊🙏
کاش واقعا سال ما نو بشه امسال..
@RetroProduct
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
🚫🚫 قطعی اینترنت وارد روز هفدهم شد.
از دیروز قطعی اینترنت در ایران به اوج خودش رسیده و حتی پیامرسان های داخلی هم با اختلال مواجه شدن، احتمالا بزودی توی خاموشی کامل قرار میگیریم.
طبق خبری که دادیم و اخبار موثق، سیمکارتهای سفید که به شرکتها داده شده بود تا اینترنت داشته باشند همگی قطع شدند.
انگار باید برای یک دوره خاموشی بلند مدت آماده بشیم.
در کنار این موضوع اعلام افزایش حقوق ۴۵ تا ۶۰ درصدی وزارت کار هم موج نگرانی رو بیشتر کرده و تا حذب که اداره کار اعلام کرده احتمال تعدیل ۲۵ درصدی در شرکت ها وجود داره!!
به کی و کجا شکایت کنیم؟؟!
@RetroProduct
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
🔻فوری
احتمال قطع کامل اینترنت و راه های دور زدن فیلترینگ در ۲۴ ساعت اینده
پیش بینی و گمانهزنی افراد ماخصص در این حوزه و مشاهده روند چند روزه قطعی در دیتاسنترها این موضوع رو تا حدی تایید میکنه متاسفانه.
برخورد با دارندگان استارلینک شدیدتر شده این چند روز.
امیدواریم بخیر بگذره
@RetroProduct
Repost from ↻ Retro Product | رترو پروداکت
#اطلاعرسانی
#فوری
طبق هشدار امروز لطفا اگر خودتون و یا کسی در این مناطق هستید لطفا سریع دور بشید و به اطلاع بقیه برسونید.
مناطق دقیقتر در تهران با توجه به نقشه منتشر شده:
نزدیک چهار ولیعصر و خیابان فلسطین و وصال و خیابان انقلاب
اطراف مترو توحید و چهارراه نواب و دانشگاه سوره و خیابان رودکی تقاطع آزادی
#اطلاعرسانی
دوستان عزیز
اگر خانواده یا عزیزی در خارج از کشور دارید و امکان ارتباط باهاشون رو ندارید، یکی از دوستان من در آلمان گفت از طریق اپهای سروش و آیگپ در ساعاتی از روز با آیپی خارجی امکان اتصال دارند و میتونن با خانواده ارتباط بگیرند و حتی تماس تصویری بگیرند.
فقط کافیه با یک شماره ایران بتونن لاگین کنن و بهشون otp بدید.
به اطلاع دوستانتون برسونید، اینجوری لااقل از نگرانی درمیان (میاید).
مراقب خودتون و همدیگه باشید❤️
علیرضا
@RetroProduct
گیرم که اینترنت را برگرداندید، با زخمها و ماهایی که دیگه اون آدمای قبل نیستیم چه میکنید؟
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
