مجله آزادی|#خبرفوری|#تنگه_هرمز|#مذاکرات
Kanalga Telegram’da o‘tish
کانال «مجله آزادی» @AzadiMagazine صدای مردم از چهارگوشه ایران است. از بلوچستان تا تبریز و مازندران و تهران و شیراز و کردستان و چهارمحال بختیاری. آیدی ادمین: @starry_sky6067
Ko'proq ko'rsatish7 809
Obunachilar
-1324 soatlar
-587 kunlar
-31830 kunlar
Postlar arxiv
🌾🍂🌿
🍁🍀
🎋
از نیاز من میپرسی
حالم خوب است، ملالی نیست.
خبری نیست جز حرفهای روزنامهها
کودکانی دارم که خانه را سرشار میکنند
و زنی وفادار
و در خوابهایم گندم و زیتونی دارم
اما مسألهی من
نانی که میخورم
یا آبی که مینوشم نیست
مشکل بزرگ من #آزادی است!
#نزار_قبانی
ویدیوهایی که خیلی از دیروز وایرال شده از کربلا؛
دیرروز کاروان شیعه اسماعیلیه که تا امام ششم امام صادق (ع) رو قبول دارن، واسه زیارت به کربلا رفته بودن.
از اون طرف کاروان ایرانی ها هرجا اینارو میدیدن واکنش نشون میدادن..
تو یسری جاها هم نزدیک بود دعوا فیزیکی بشه که پلیسِ عراق اجازه نداد...
مجری شبکه دو:
کاش قبل از جلسه تفاهم نامه یه سر گلزار شهدای میناب میرفتید.
اگه محصول آمریکایی کیفیتش خوب باشه میخریم یعنی چی؟! یه کم بهتون بربخوره.
ماجرای پولهای بلوکه شده ایران در آمریکا، جنجال به پا کرده و داستانی شده برای نظام ولایت..
به برنامه زنده تی وی ری..ش هم رسیده ...
ونس معاون رییس جمهورآمریکا گفته بود؛ اگر هرگونه دارایی مسدودشده ایران آزاد شود، ما بر این فرآیند نظارت و تأیید خواهیم داشت… و این پول در واقع صرف خرید سویای آمریکایی، ذرت آمریکایی و گندم آمریکایی خواهد شد.
ونس تأکید کرد: «اگر روزی داراییهای ایران آزاد شود، این پول باعث ثروتمندتر شدن کشاورزان آمریکایی و تغذیه مردم ایران خواهد شد. این یک معامله بسیار خوب و کاملاً کلاسیک ترامپ است.»
Repost from دی ماه خونین 1404
برای رقیه گریه میکنند کسانی که جان پدر این سه فرزند سه قل را گرفتن..
داوود سلطانی اهل هلیساد لردگان
با تیر جنگیجلوی زن وبچه هایش کشته شد.
#داوودسلطانی
همزمان با دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن، روزنامه الاخبار (نزدیک به حزبالله) مدعی شده اسرائیل چهار شرط اصلی را مطرح کرده است.
شرط نخست: ارتش لبنان کنترل ارتفاعات علیالطاهر را به دست بگیرد، نیروها و زیرساختهای حزبالله را از آنجا جمعآوری و نابود کند (با نظارت آمریکا). در مقابل، اسرائیل از مناطق تبنین و زوطر عقبنشینی کند.
شرط دوم: بازگرداندن بقایای رون آراد، خلبان مفقود اسرائیلی، در ازای آزادی زندانیان وابسته به حزبالله.
شرط سوم: حفظ حضور اسرائیل در یک «منطقه امنیتی» که ورود غیرنظامیان و ارتش لبنان به آن ممنوع باشد.
شرط چهارم: ایجاد خط ارتباطی مستقیم میان ارتش اسرائیل و ارتش لبنان بدون دخالت نیروهای یونیفل.
این ادعاها هنوز از سوی منابع رسمی تأیید نشدهاند.
جمشید عزیزی، زندانی سیاسی سابق، موسیقی فیلم پاپیون را به یاد همبندیان سابق خود که تعدادی از آنها زیر حکم اعدام هستند، مینوازد
او ضمن انتشار این ویدیو نوشت:
«پاپیون»، موسیقی ماندگار فیلم Papillon، ساختهی جری گلدسمیت است؛ ملودیای که سالهاست برای بسیاری، نماد رنج، مقاومت، امید و اشتیاق به آزادی است.
من نوازنده نیستم، اما این اجرای ساده را با تمام احترام تقدیم میکنم به منوچهر، پیمان، عمو کریم عزیز و همه زندانیان سیاسی که امروز زیر حکم اعدام هستند.
به امید روزی که هیچ انسانی به خاطر اندیشه، عقیده یا آزادیخواهی، در انتظار مرگ نباشد.
#منوچهر_فلاح
#کریم_خجسته
#پیمان_فرح_آور
#نه_به_اعدام
دیروز سه شنبه ۲ تیر ماه پزشکیان به نشانه دوستی در حال کاشتن یک درخت در اسلامآباد بود که رسم پاکستانیهاست. شهباز شریف اشاره میکنه به پزشکیان بسه دیگه، نمادینه، ولش کن! ولی پزشکیان توجهی نمیکنه و فقط بیل میزنه.
✍️پس از آن سوگ سنگینی که در دی به جان جامعه نشست، گمان نمیبردم که محرم امسال هنوز هم برخی سودای نمایش و شور شوآف در سر داشته باشند...گمان میکردم تجربه آن تراژدی سهمگین، هر شکلی از بلاهت را میبلعد و میل به خودنمایی را میکاهد اما گویی برخی هیچ نسبتی با رنج زمانه ندارند و هیچ دغدغهای جز نمایش خود در هر مراسم و مناسکی....که مسلک آنها سلوک خودنمایی است...این میزانسن را که کنار سوگ مادران دی میگذارم و آن تنهایی که از هجمه رنج به رعشه میافتادند حالم ناموزون میشود...آنجا تنها در رقص سوگ به لرزه افتادند و اینجا تنها به نمایش گذاشته میشوند تا دلی را بلرزاند...
فرق است میان تنی که دچار حرج شده و تنی که به حراج گذاشته میشود...بدنِ مادران و زنان دی، سوگ را در خود حمل میکرد و از آن میشکست، بدنِ این دختران، سوگ را به عاریت میگیرد تا خود را به نمایش بگذارد....سوگ، وقتی از بطن درد بیرون نیاید، به مناسکی برای خودنمایی فروکاسته میشود و بدن که میتوانست زبان راستین رنج باشد، به ابزاری برای جلب توجه بدل میشود...فرق است بین تنی که از عمق فاجعه به رعشه میافتد و تنی که عزا را فرصتی برای عشوه میبیند...تن آنها درگیر فرسایش سوگ بود و تن اینها درگیر آرایش سوگ...سوگ آنها سویهای از تابآوری بود و سوگ اینها سودای تنآرایی....سوگواری آنها روایت مقاومت بود و سوگواری اینها روایت منیت...من و تنی که شمایلی از ابتذال شر است!...این دیگر نه آرایش پلنگی که نمایش پلشتی است!
#رضا_صائمی
مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در حضور خبرنگاران در ابوظبی گفت که جمهوری اسلامی ایران به دلایل سیاسی و داخلی خود، موافقت با بازرسیهای هستهای آژانس بینالمللی انرژی اتمی در نشست سوئیس را تکذیب میکند.
روبیو گفت:
ما میدانیم آنها با چه مواردی موافقت کردهاند. من نمیدانم چرا مجبورند این حرفها را بزنند. سیاست داخلی یا مسائل درونمرزی آنها هرچه که هست، خودشان باید با آن کنار بیایند. اما ما میدانیم متعهد به انجام چه کارهایی شدهاند؛ حالا یا آن را انجام میدهند یا خیر.وزیر خارجه آمریکا در پایان تاکید کرد: «اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، فرآیند رو به جلو حرکت خواهد کرد، اما اگر از انجام آن سر باز زنند، رئیسجمهوری (ترامپ) باید تصمیمات جدیدی اتخاذ کند.»
#ارسالی
باز گلی به برجام و ظریف
حداقل تو برجام میخواست هواپیما بیاره
قالیباف تو مذاکرات،خون رهبر رو با نخود لوبیا تراریخته عوض کرد!
دانشجو صدای بیدار جامعه است
صدایی که نه خاموش میشود و نه تسلیم.
هر دانشجویی که امروز به خاطر ایستادگی، با احکام انضباطی و زندان مواجه میشود یادآور وظیفهای است که بر دوش همه ماست.
دانشجو تسلیم پذیر نیست چرا که مسئولیتپذیری در برابر آگاهی، رسالت ذاتی دانشجوست و ما موظفیم برای تکتک این صداها قدم برداریم، بایستیم و سنگر دانشگاه را حفظ کنیم.
پوردستان رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ارتش:
چنانچه مصلحت نظام ایجاب کند، ممکن است با انجام عملیاتهای پیشدستانه در عرصههای ناشناخته، دشمن را بهشدت غافلگیر کنیم
روند کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد. در معاملات سهشنبه، قیمت نفت برنت به ۷۶.۸۸ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۷۳.۰۲ دلار در هر بشکه رسید. سبد نفتی اوپک نیز با افت ۱.۸۹ درصدی به ۸۱.۵۹ دلار کاهش یافت.
اختلال بانکی سراسری؛ میکروفنها را کجا پنهان کردهاند؟»
شبکه بانکی کشور کلا مختل شده ؛ ATM ها کار نمی کنه و هیچ دستگاه پوزی هم وصل نیست کلا الان نه میشه چیزی خرید نه چیزی فروخت مطبهای پزشکان، داروخانهها، فروشگاههای مواد غذایی و مراکز عرضه اقلام سوپرمارکتی به دلیل قطع یا اختلال در پرداختهای بانکی قادر به ارائه خدمات عادی نیستند.
پمپبنزینها قفل شده و خودداری حکومت از توزیع پول نقد، فشار این بحران را بیشتر کرده است.
تو اعتراضات دی ماه و آبان ۹۸ کار صداوسیما این بود که هر شب از ده نفر گزارش تهیه میکرد که چون مردم بانک و ATMهارو آتش زدن پول نرسید بریم دکتر مادر بزرگم مرد چون پمپ بنزین آتش زدن بنزین نداشتیم بچمون رو نتونستیم ببریم بیمارستان مرد !
میکروفنها کجا رفتهاند؟
یک سؤال جدی از خبرگزاریها:
تسنیم و فارس صدا وسیما !
این روزها که بازار زیر فشار گرانی نان، اختلال بانکی، قفل شدن کارتخوانها، و کنسل شدن خرید مردم له شده، چرا روایت زندگی واقعی مردم در خروجیهای خبرتان نیست ؟
اینها درد مردم را ندارد؛ پول میگیرند، قلم میزنند، میکروفن دستشان است اما نه برای مردم، برای هیچ چیز دیگر
ویدیوی بالا رو منابع دولتی با این شرح منتشر کردند:
"تشریح جزئیات اقتصادی تفاهمنامه ایران و آمریکا از زبان رئیسکل بانک مرکزی"
سه رفیق… سه تا بچهمحل… سه تا میهنپرست از سده لنجان، یه شهر کوچیک تو استان اصفهان.
۱۸ دی با هم رفتن تو خیابون که حق خودشون و خانوادهشون رو بگیرن و کنار همشهریهاشون باشند، اما رژیم جنایتکار هر سه میهنپرست ما رو با گلوله به قتل رسوند.
سندی که نشون میده چه قتلعام سیستماتیکی توسط رژیم در سرتاسر کشور انجام شده، حتی در شهرهایی که اسمشون رو کمتر شنیده بودیم.
این جنایت از ذهن جمعی ما پاک نمیشه.
راه جاویدنامانمون ادامه داره.
نه فراموش میکنیم، نه عقب میکشیم.
فرزندان ایران و جانفدایان میهن...
#عباس_امینزاده
#عبدالله_ادیبی
#حسین_براتی
باز هم مرگ در زندان!
این بار جبار مصطفی، زندانی سیاسی متولد عراق، شامگاه دوشنبه اول تیر ۱۴۰۵ در زندان اوین جان خود را از دست داد.
این زندانی سیاسی با اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال و نیم حبس محکوم شده و حدود پنج ماه از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکرد. جبار مصطفی در سالن ۲ بند ۷ این زندان نگهداری میشد.
این زندانی پس از بروز علائم سکته قلبی نیاز فوری به رسیدگی و مداخله پزشکی داشت، اما اقدام لازم برای انتقال و درمان او انجام نشد و در نهایت در زندان جان باخت.
#جبار_مصطفی_زاده
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
