uz
Feedback
❤زادگاه من چاپشلو❤

❤زادگاه من چاپشلو❤

Kanalga Telegram’da o‘tish

کانال فرهنگی ، نوستالژی، خاطرات ،با عشق تقدیم به شما عزیزان🌹 اینستاگرام👇 https://www.instagram.com/chapeshloo1347?igsh=cmZvdWkyZXQ0ZDE4

Ko'proq ko'rsatish
1 528
Obunachilar
+124 soatlar
+37 kunlar
+130 kunlar
Postlar arxiv
بازگشت همه بسوی اوست 🖤🥀 درگذشت مرحوم احمد محمودی را به خانواده داغدیده محترم محمودی و همه فامیل وابسته تسلیت میگویم از خداو
بازگشت همه بسوی اوست 🖤🥀 درگذشت مرحوم احمد محمودی را به خانواده داغدیده محترم محمودی و همه فامیل وابسته تسلیت میگویم از خداوند بزرگ برای باز ماندگان صبر مسئلت داریم روحش شاد و یادش گرامی 🖤🖤🙏 کانال زادگاه من چاپشلو‌ https://t.me/chapeshloo_1

شیره انگور 404 چاپشلو https://www.instagram.com/majid.akbari.1595?igsh=MTV3ZTdyNTh2Z2p6Zg== جهت سفارش↙️ 09012906452 https://t.me/chapeshloo_1 اضافه میکنم هندوانه دیم چاپشلو هم نقدا فروشی داره 🍉

شما که این روز ها رب خانگی درست میکنید این کلیپ را ببینید 🍅 https://t.me/chapeshloo_1

رو نیسان آبی کولر نصب کرده 👏😊 https://t.me/chapeshloo_1 1404/6/23
رو نیسان آبی کولر نصب کرده 👏😊 https://t.me/chapeshloo_1 1404/6/23

🎦زبان تُرکی یکی از زبانهای ملی ایران است و همچنین زبان اجدادی ماست که صدها سال در این سرزمین قدمت دارد و جزء جدایی ناپذیر ایران است. اما چرا زبان تُرکی زبان اکثریت مردم ایران رسمی نمی شود؟! #زبان_تورکی #ترکی_دیل #آنادیلیم #تورکی_دیل_رسمی_اولسون #خوراسان_تورکجه_سی 💻@turkanxorasan

✍ داستانکهای زیبا و اموزنده📚 در زمان نادرشاه افشار،حاکم یکی از ولایت ها خیلی به مردم ظلم میکرد بخاطر همین مردم به نادر نامه
✍ داستانکهای زیبا و اموزنده📚 در زمان نادرشاه افشار،حاکم یکی از ولایت ها خیلی به مردم ظلم میکرد بخاطر همین مردم به نادر نامه نوشتند و ازش خواستن با این حاکم برخورد کنه،نادر برای حاکم نامه نوشت و گفت اگر دست از این کار برنداری طور دیگه ای باهات برخورد میکنم،حاکم فورا دستور داد افرادی که نامه نوشتنو پیدا کنن و بکشن و ظلمش به مردمو بیشتر کرد،این جریان به گوش نادر رسید فرمان داد حاکم تمام ولایت ها نزد نادر بیان و هم چنین دستور داد برای همشون آش بپزن و بهشون بدن،حاکمین ولایت ها از اینکه نادر بهشون آش داده بود تعجب کردن پرسیدن ای نادر شما به سخاوتمند بودن مشهور هستین و همیشه با گوشت گاو و گوسفند از ما پذیرایی میکردید ولی این بار به ما آش دادید،نادر گفت این آش با گوشت حاکمی که بر مردمش ظلم کرده بود پخته شده در صورتی که شما هم به مردمتون ظلم کنید همین آش و همین کاسست و از اونجا بود که این ضرب المثل‌‌ معروف بوجود اومد :)

قدیم با دست توپه‌ درست میکردن میزاشتند جلو آفتاب خشک بشه برای زمستان لابلای هیزوم در بخاری یا در اجاق آتش خوبی داره الان چقدر راحت دستگاه توپه درست کن هم اومده بدون اینکه بخوای دست بزنی 😊 https://t.me/chapeshloo_1

Repost from سهام نیوز
✅یک ایران برای تک تک ایرانیان ابتکار این زن آذری مان در دفاع از ایران را ببینید.بسیار عالیه @Sahamnewsorg

♦️یکی از قراردادهایی که در زمان ناصرالدین شاه قاجار و روسیه تزاری منعقد شد، قرار داد آخال نام داشت. در این قرار داد قرار شد که قسمت هایی از شمال شرقی ایران به روسیه تزاری واگذار شده و مرز جدیدی بین ایران و روسیه تنظیم شود. که روستاهای فیروزه، گَرماب، قِلقِلاب، هم جز این قرارداد بودند. طبق این قرارداد، ساکنین روستاها های مذبور باید روستاها را تخلیه کرده و به این طرف و مرز جدید بین ایران و روس می آمدند. ♦️مردم گرماب و قلقلاب با تشکیل بسیج مردمی علی رغم مقاومت در برابر بیگانگان نتوانستند در برابر امپراتوری روس مدت زیادی مقاومت کرده و یا پیروز شوند. چون دولت مرکزی آن زمان نیز حامی و پشتیبان نبوده، لذا مجبور شدند بعد از مدتی خانه، کاشانه و سرزمینشان را ترک کنند. مدتی بعد و با فراز و نشیب بسیار مردم گرماب در روستای رباط کنونی و تعدادی از آن ها نیز در غلامان ساکن شدند. و در فراق شهر و دیار خود یعنی گرماب، مادران هنگام لالایی و پدران هنگام کار برای سرزمین آبا و اجدادی خود این شعر را زمزمه می کردند. 🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️ 🖊گردآورنده : ناصر روحانی 🎤 دوتار وآواز : رسول عباس‌زاده