uz
Feedback
Iranian Naval Force

Iranian Naval Force

Kanalga Telegram’da o‘tish

به نام خالق حضرت دوست مدیریت : @Navy90iranian 🔸پیج اینستاگرامی ما : instagram.com/navy_iranian

Ko'proq ko'rsatish

📈 Telegram kanali Iranian Naval Force analitikasi

Iranian Naval Force (@navy_iranian) Forsiy til segmentidagi kanali faol ishtirokchi. Hozirda hamjamiyat 17 674 obunachidan iborat bo'lib, Yangiliklar & Media toifasida 12 569-o'rinni va Eron mintaqasida 18 688-o'rinni egallagan.

📊 Auditoriya ko‘rsatkichlari va dinamika

невідомо sanasidan buyon loyiha tez o‘sib, 17 674 obunachiga ega bo‘ldi.

26 Iyun, 2026 dagi oxirgi ma’lumotlarga ko‘ra kanal barqaror faollikka ega. Oxirgi 30 kunda obunachilar soni 1 226 ga, so‘nggi 24 soatda esa 5 ga o‘zgardi va umumiy qamrov yuqori darajada qolmoqda.

  • Tasdiqlash holati: Tasdiqlanmagan
  • Jalb etish (ER): Auditoriya o‘rtacha 33.12% darajada jalb etiladi. Nashrdan keyingi dastlabki 24 soatda kontent odatda umumiy obunachilar sonining 22.61% ini tashkil etuvchi reaksiyalarni to‘playdi.
  • Post qamrovi: Har bir post o‘rtacha 5 857 marta ko‘riladi; birinchi sutkada odatda 3 998 ta ko‘rish yig‘iladi.
  • Reaksiyalar va o‘zaro ta’sir: Auditoriya faol: har bir postga o‘rtacha 62 ta reaksiya keladi.
  • Tematik yo‘nalishlar: Kontent #z_s, نیرو, هرمز, دریا, عملیات kabi asosiy mavzularga jamlangan.

📝 Tavsif va kontent siyosati

Muallif resursni shaxsiy fikrni ifoda etish maydoni sifatida ta’riflaydi:
به نام خالق حضرت دوست مدیریت : @Navy90iranian 🔸پیج اینستاگرامی ما : instagram.com/navy_iranian

Yuqori yangilanish chastotasi (oxirgi ma’lumot 27 Iyun, 2026 da olingan) sababli kanal doimo dolzarb va katta qamrovli bo‘lib qoladi. Analitika auditoriya kontent bilan faol hamkorlik qilishini, uni Yangiliklar & Media toifasidagi muhim ta’sir nuqtasiga aylantirishini ko‘rsatadi.

17 674
Obunachilar
+524 soatlar
-97 kunlar
+1 22630 kunlar
Postlar arxiv
هیچ وقت دلیل این ک چرا این موشک ها اصلا خریداری شدن درک نکردم ، موشک کروز ضد کشتی با موتور بیرون بدنه و سطح مقطع بزرگ ، ارتفاع پروازی ۴ هزار متری ، سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اگه اشتباه نکنم این ی هدف متحرکه که از هر جهت میگه منو بزن بزن

تصویری از انهدام لانچر دو فروندی کروز طلاییه نیروی دریایی ارتش @Navy_Iranian | #S_S
تصویری از انهدام لانچر دو فروندی کروز طلاییه نیروی دریایی ارتش @Navy_Iranian | #S_S

آمدند و رفتند،ما هیچ نگاه ! در دوران جنگ رمضان ، ناوگان آمریکایی در فاصله های متفاوتی از خط ساحلی ما اقدام میکردند. در واقع این تاکتیک دوری و نزدیکی از ساحل ما ، همان رویه سابق آنها در عملیات یمن بود که اجرا شد و هدف آن دشوار کردن شناسایی ناوگان + افزایش خطای موشک های ما + کاهش تعداد موشک های استفاده شده است. با همه این موارد ، ناوگان دشمن در طول مدت جنگ تا 150 کیلومتری از بندر چابهار آمده بود اما خبری از آن بالستیک های ضد کشتی و کروز و پهپاد های هزار کیلومتری نبود ! در دوران آتش بس ، دست کم 3 بار ناو های آمریکایی در تنگه هرمز ظاهر شدند که جزاز هشدار زبانی + چند تیر موشک اخطاری خبری نبود. همان موشک های اخطار نیز از منظر ستاد کل نبایستی شلیک می شدند و نیروهای نداجا برای شلیک آنها بازخواست شدند. با این رویه که ستاد کل در پیش گرفته ، حتی اگر امکان غرقِ کردنِ قطعی ناو آمریکایی وجود داشت ، از هراس پاسخ آمریکا ، عملی صورت نمیگرفت. (آمریکا در بدترین وضعیت خودش از نظر ترکیب فرماندهی قرار گرفته و حتی در اجرای عملیات های پاسخ نیز ضعف نشان داده) @Navy_Iranian | #S_S

کشتی دیگری در کریدور جنوبی مورد حمله پهپادی قرار گرفته ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m
کشتی دیگری در کریدور جنوبی مورد حمله پهپادی قرار گرفته ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

به گزارش خبرنگار صداوسیما در سیریک: ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد. این منبع آگاه نظامی گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف‌ در تنگه هرمز پرتاب شد. همچنین شنیده ها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد. 🇮🇷📝 @defence_news 📝🇮🇷

اکانت سنتکام هم حمله تایید کرد ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m
اکانت سنتکام هم حمله تایید کرد ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

ستون‌های دود در سیریک ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m
ستون‌های دود در سیریک ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

نمیدونم شوخیه یا جدی ولی : گفته میشه نیروی هوایی ایلات متحده آمریکا به دنبال یک موشک هوا به هوا با برد هزار مایل دریایی ( ۱۹۰
نمیدونم شوخیه یا جدی ولی : گفته میشه نیروی هوایی ایلات متحده آمریکا به دنبال یک موشک هوا به هوا با برد هزار مایل دریایی ( ۱۹۰۰ کیلومتر تقریبا ) است ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

در هفته گذشته تایوان یک بودجه ۶.۶ میلیارد دلاری برای ساخت انواع تسلیحات بدونه سرنشین ارائه کرده که شامل : ۲۰۸۲۰۰ فروند پهپاد
در هفته گذشته تایوان یک بودجه ۶.۶ میلیارد دلاری برای ساخت انواع تسلیحات بدونه سرنشین ارائه کرده که شامل : ۲۰۸۲۰۰ فروند پهپاد انتحاری ۱۴۴۶ فروند پهپاد شناسایی ۱۳۲۰ فروند شناور سطحی بدونه سرنشین احتمالا انتحاری با توجه به قیمت احتمالا بخش زیادی از این ها مولتی روتر ها و.. باشن ، گفتنیست که در چند هفته گذشته دولت مستقر در تایوان در حال چکش کاری یک بودجه عظیم ۴۰ میلیارد دلاری بود که به تصویب نرسید و حالا نسخه کوچک تر به بزرگی ۲۵ میلیارد دلار درحال پیگیری هست که بخشی از اون شمال همین بودجه گفته شده است ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

پنتاگون تایید کرده که یک دسته ۶ فروندی از جنگنده های F_35B متعلق به سپاه تفنگ داران دریایی آمریکا به علت تاخیر در تحویل رادار
پنتاگون تایید کرده که یک دسته ۶ فروندی از جنگنده های F_35B متعلق به سپاه تفنگ داران دریایی آمریکا به علت تاخیر در تحویل رادار AN/APG-85 ، بصورت ناقص و بدون رادار تحویل این نیرو شده اند رادار AN/APG-85 تا آوریل سال ۲۰۲۸ در دسترس نخواهد بود ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

تصویری از کیم در کنار پرتابگر موشکی جدید کره شمالی متاسفانه تقریبا در هر زمینه ایی چه بحث تولید چه بحث خلاقیت و چه بحث کلا اص
+1
تصویری از کیم در کنار پرتابگر موشکی جدید کره شمالی متاسفانه تقریبا در هر زمینه ایی چه بحث تولید چه بحث خلاقیت و چه بحث کلا اصول اولیه حتی از همین کره شمالی هم عقب تریم ! ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

دلیل کاهش تقاضا ، یکی نصف شدن تقاضای چین از ۱۲ میلیون بشکه در روز به ۶ میلیون بشکه در روز هست که اون هم در حال حاضر بیشترش از نفت ایران تامین میشه دوم اشباع شدن پالایشگاه های دیگر در شرق آسیا با نفت آزاد شده از ذخایر آمریکا هست که تقاضای اون ها برای نفت خلیج فارس کاهش داده ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

سه نفتکش دیگر هم همین کار را انجام دادن ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m
سه نفتکش دیگر هم همین کار را انجام دادن ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

باوجود افزایش قابل توجه کشتی های خروجی ( دیروز برای اولین بعد از مدت ها ۴۱ کشتی از خلیج فارس خارج شدن ک البته همچنان نصف ارقا
باوجود افزایش قابل توجه کشتی های خروجی ( دیروز برای اولین بعد از مدت ها ۴۱ کشتی از خلیج فارس خارج شدن ک البته همچنان نصف ارقام قبل جنگ هست ) ، ورود کشتی ها محدود تر و نصف میزان خروجی هست ( باید دانست تعداد نفتکش ها کمتر هم هستند دلیل این موضوع ، یکی نبود علاقه بین شناور ها برای ورود به خلیج فارس ( دلایلش توضیح دادم قبلا ) کاهش میزان عرضه نفت توسط اعراب یکی به خاطر محدودیت های زمان درگیری و دیگری کاهش تقاضا در شرق آسیا هست در کل بیشترین ترافیک عبوری نفتکش ها در حال حاضر برای ایرانه ، دلیلش هم ناوگان عظیم نفتکش های دولتی و شبه دولتی که در طول سالیان گذشته ایجاد شده ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

همچنین یک نفتکش هندی که از طریق گذر گاه جنوبی از خلیج فارس عبور کرده بود طی یک اقدام عجیب دوباره به خلیج فارس برگشته و منتظر
+1
همچنین یک نفتکش هندی که از طریق گذر گاه جنوبی از خلیج فارس عبور کرده بود طی یک اقدام عجیب دوباره به خلیج فارس برگشته و منتظر مجوز عبور از طریق گذرگاه شمالی است ! ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

یک کشتی باری عصر امروز در مسیر جایگزین معرفی شده توسط عمان مورد حمله پهپادی قراره گرفته است ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m
یک کشتی باری عصر امروز در مسیر جایگزین معرفی شده توسط عمان مورد حمله پهپادی قراره گرفته است ⚓️ @Navy_Iranian | #a_m

شاید این سوال مطرح شود که چرا عمان از تنگه هرمز عوارضی نمی‌گیرد؟ قطعاً عوارض مقداری درآمد برای عمانی‌ها دارد ولی خب پادشاه عمان و مشاورانش می‌دانند که سنگ‌اندازی در چنین آبراهی هزینه سنگینی خواهد داشت (تحریم‌های سنگین اقتصادی و حتی جنگ با غرب) ولی خب قطعاً این اتفاقات برای کم‌تنش‌ترین کشور منطقه خوشایند نیست. به قولی هزینه‌ای که غربی‌ها در عمان سرمایه‌گذاری می‌کنند، به همراه فروش بدون تحریم نفت و صنعت گردشگری عمانی‌ها، به مراتب بیش‌تر از میزان درآمد قابل حصول از تنگه هرمز خواهد بود و به علاوه آن، موارد ذکر شده پیشرفت و معیشت بهتر مردم آن کشور را به دنبال خواهد داشت. ⚓️ @Navy_Iranian | #Tomcat

طبق اخبار روزهای گذشته، سلطنت عمان برخلاف جمهوری اسلامی ایران مسیر جنوبی تنگه هرمز را برای عبور کشتی‌های تجاری را کامل باز گذاشته است. البته طبق گفته مارکو روبیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، عمان گفته است که عوارضی از کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز نگرفته و نخواهد گرفت. ⚓️ @Navy_Iranian | #Tomcat

بر اساس متن گزارش KCNA، کیم گفت: «نیروی دریایی شجاع ما روحیه بی‌نظیری در مبارزه با دشمنان دزدگونه نشان داده و با اقدامات تحری
بر اساس متن گزارش KCNA، کیم گفت: «نیروی دریایی شجاع ما روحیه بی‌نظیری در مبارزه با دشمنان دزدگونه نشان داده و با اقدامات تحریک‌آمیز پیوسته‌شان که با سوءاستفاده از برتری خود در دریا، یعنی ناوهای برترشان، انجام می‌دهند، آنها را به وحشت انداخته است. اکنون از اینکه نیروی دریایی خود را به یک ناو جنگی پیشرفته مجهز کرده‌ایم، بسیار خرسندم. همانطور که قبلاً اشاره کردم، باید بر ساخت پایگاه‌های دریایی بزرگ و چندمنظوره شتاب بخشیم و کار ساخت شهرهای بندری مدرنی را که می‌توانند به عنوان مراکز فرماندهی عملیات دریایی و فرهنگ عمل کنند، پیش ببریم.» قرار است فریگیت دوم از این کلاس نیز به نام کانگ کان و با شماره ۵۲ که فعلاً در تست های مختلف است به زودی عملیاتی شود. جناب کانگ کان سال پیش حین به آب انداختن چپه شد و رفت زیر آب. کره شمالی دو کشتی دیگه هم از این کلاس رو در دست ساخت داره. سومین کشتی قراره تا ۱۰ اکتبر، سالروز تأسیس حزب کارگران کره، تکمیل بشه. کیم اینم گفت که بعد از عملیاتی شدن کانگ کان، میرن به سمت رزمناوهای ۱۰۰۰۰ تنی. ⚓️ @Navy_Iranian | #MHB

دیروز کره شمالی فریگیت چوئه هیون رو در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶ به خدمت گرفت. چوئه هیون با شماره بدنه 51 در مراسمی روز سه‌شنبه در ش
+1
دیروز کره شمالی فریگیت چوئه هیون رو در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶ به خدمت گرفت. چوئه هیون با شماره بدنه 51 در مراسمی روز سه‌شنبه در شهر بندری نامپو رسماً به خدمت گرفته شد. تصاویر از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) این کلاس ناو ۵۰۰۰ تنی درحال حاضر بزرگترین کلاس نظامی کره شمالی هست. کیم جونگ اون در سخنرانی خود حین مراسم عملیاتی شدن این ناو گفت: «امروز، ۲۳ ژوئن ۲۰۲۶، شاهد نوشته شدن اولین صفحه از فصل جدیدی در تاریخ نیروی دریایی ما برای حراست از حاکمیت مقدس دریایی کشورمان با اتکا به قدرت ناوهای شکست‌ناپذیر است.» گویا اینا هم مثل ما زیادی فاز بر میدارن، هم به فریگیت میگن ناوشکن و هم میگن شکست ناپذیر که احتمالاً باعث خنده نیروی دریایی کره جنوبی می شود. به هر حال نیروی دریایی ارتش خلق کره در سه سال گذشته با سرمایه‌گذاری مجدد تلاش کرده تا توانایی‌های خودش را بهبود دهد. ⚓️ @Navy_Iranian | #MHB