uz
Feedback
Eagle_Text

Eagle_Text

Kanalga Telegram’da o‘tish
1 694
Obunachilar
-424 soatlar
-67 kunlar
+530 kunlar
Postlar arxiv
. ولی این جمله که می‌گه "سود بعضیا تو نفهمیدنه" عجب جمله‌ی درستیه. @Eagle_text

. وضعیت یه جوریه که برای اولین بار توی عمرم، دلم می‌خواد یه بچه می‌شدم و می‌رفتم پشت یکی قایم می‌شدم تا شریط درست بشه. حتی تو کابوس‌هایی که مدام می‌دیدم، چنین چیزی نبود. @Eagle_text

وضعیت روحیمون یه جوری تخمیه حتی کیکای توت‌فرنگیم نمیتونه درستش کنه🚶🏻‍♂️ #عمو_ایگل

Repost from N/a
از کِی تا حالا استوری سیاسی گذاشتن تو اکانت پرایوت شده مظهر شجاعت؟

. FREEDOM IS NOT FREE @EAGLE_TEXT

. FREEDOM IS NOT FREE @EAGLE_TEXT

الان وقتشه اون پسر چشم خوشگله بگه اینم کار خود نظامه تا مردم اسنپ نگیرن و حکومت پرایدها رو بفرسته روسیه سربازارو جابجا کنن😂�
الان وقتشه اون پسر چشم خوشگله بگه اینم کار خود نظامه تا مردم اسنپ نگیرن و حکومت پرایدها رو بفرسته روسیه سربازارو جابجا کنن😂🤦🏽‍♂️

4.32 KB

3.36 KB

4.20 KB

4.39 KB

2.24 KB

. این مِهر، بی‌مِهرترین مهری بود که توی عمرم شاهدش بودم. @Eagle_text

. این مِهر، بی‌مِهرترین مهری بود که توی عمرم شاهدش بودم. @Eagle_text

گویید به نوروز که امسال نیاید گویيد به نوروز كه امسال نیاید دركشور خونین كفنان ره نگشاید بلبل به چمن نغمه‌ی شادی نسراید ماتمزدگان را لبِ پُر خنده نشاید خون می‌دمد از خاك شهیدان وطن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای گلگون كفنان را چه بهار و چه زمستان خونین جگران را چه بیابان، چه گلستان دركشور آتش زده، درخانه‌ی ویران كس نیست زنًد بوسه به رخسارِ یتیمان كس نیست كه دوزد به تنِ مُرده : كفن، وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای از سینه‌ی هرسنگِ تو خون می دًمد امروز از خاك تو مستی و جنون می دًمد امروز آن لاله چه دیده كه نگون می دمد امروز؟  وان سبزه چرا زرد و زبون می دًمد امروز؟ سرخ است به خون پا و سًرِ سرو و سمن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای ای برهنه پا، سروِ سرافراز تویی تو سردار و سزاوار به هر ناز تویی تو دشمن شكن و فاتح و سرباز تویی تو فرمانده‌ی این خاك، زِ آغاز، تویی تو غیر از تو كسی نیست درین مرزِ كهن وای ای واي وطن وای وطن وای وطن وای بشتاب كه در بازوی تو فرِ خداییست در گردش چشمانٍ‌ تو انوارِ الهیست آیینِ تو فرماندهی و قلعه گشاییست شمشیرِ تو روشنگرِ اسرارِ سماییست تاریخ تو ثبت است به هر كوه و دمن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای جز لاله‌ی خونبار که روید ز زمینت                           كس نیست نهد گوش به فریادِ حزینت جز نام خدا، نیست دگر نقشِ نگینت تاریخ زند بوسه‌ی عزت به جبینت ای كارِ تو زینت دهِ اعصار و زِمًن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای قرآنِ خدا را به ته پاشنه سودند با داسِ جفا كِشتِ امیدِ تو درودند آمیخته با زهر، فضای تو نمودند آثارِ گرانقدر تو را جمله ربودند بر پا و سًرِ شیر ببستند رًسن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای نِی تاج به كار آیدت امروز نه اورنگ نِی صاحبِ سرمایه كه با سودِ گرانسنگ خون دلِ تو خورده به صد حیله و نیرنگ كس نیست كه پیروز شود جز تو دراین جنگ ای بازوی رزمنده‌ی زنجیرشكن وای ای وای وطن وای وطن وای وطن وای "خلیل الله خلیلی" *شاعر پارسی گوی افغان* @Eagle_text

قشنگ‌ترین و کامل‌ترین تعریفی که از آزادی شنیدم این بود: "آزادی این نیست که هرکاری خواستی بکنی، آزادی یعنی هرکاری نخواستی نکنی" @Eagle_text

برای به گوه کشیدن واژه‌‌های "جمهوری"، "آزادی"، "استقلال".

کنار همه‌ی این غمایی که رو سرمون ریخته یکیش هست که یه جور دیگه غمگینم می‌کنه اینکه هیچ اسم و عکس و استوری‌ای از پسرایی که کشته می‌شن نیست؛ فقط و فقط به خاطر اینکه پسرن و پسر بودن دلیل موجهیه برای اینکه اگر کشته شدی و اسمت نیومد مهم نیست چون وظیفت بوده :) @Eagle_text