Eagle_Text
رفتن به کانال در Telegram
1 694
مشترکین
-424 ساعت
-67 روز
+530 روز
آرشیو پست ها
1 694
.
وضعیت یه جوریه که برای اولین بار توی عمرم، دلم میخواد یه بچه میشدم و میرفتم پشت یکی قایم میشدم تا شریط درست بشه.
حتی تو کابوسهایی که مدام میدیدم، چنین چیزی نبود.
@Eagle_text
1 694
الان وقتشه اون پسر چشم خوشگله بگه اینم کار خود نظامه تا مردم اسنپ نگیرن و حکومت پرایدها رو بفرسته روسیه سربازارو جابجا کنن😂🤦🏽♂️
1 694
گویید به نوروز که امسال نیاید
گویيد به نوروز كه امسال نیاید
دركشور خونین كفنان ره نگشاید
بلبل به چمن نغمهی شادی نسراید
ماتمزدگان را لبِ پُر خنده نشاید
خون میدمد از خاك شهیدان وطن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
گلگون كفنان را چه بهار و چه زمستان
خونین جگران را چه بیابان، چه گلستان
دركشور آتش زده، درخانهی ویران
كس نیست زنًد بوسه به رخسارِ یتیمان
كس نیست كه دوزد به تنِ مُرده : كفن، وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
از سینهی هرسنگِ تو خون می دًمد امروز
از خاك تو مستی و جنون می دًمد امروز
آن لاله چه دیده كه نگون می دمد امروز؟
وان سبزه چرا زرد و زبون می دًمد امروز؟
سرخ است به خون پا و سًرِ سرو و سمن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
ای برهنه پا، سروِ سرافراز تویی تو
سردار و سزاوار به هر ناز تویی تو
دشمن شكن و فاتح و سرباز تویی تو
فرماندهی این خاك، زِ آغاز، تویی تو
غیر از تو كسی نیست درین مرزِ كهن وای
ای واي وطن
وای وطن
وای وطن
وای
بشتاب كه در بازوی تو فرِ خداییست
در گردش چشمانٍ تو انوارِ الهیست
آیینِ تو فرماندهی و قلعه گشاییست
شمشیرِ تو روشنگرِ اسرارِ سماییست
تاریخ تو ثبت است به هر كوه و دمن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
جز لالهی خونبار که روید ز زمینت
كس نیست نهد گوش به فریادِ حزینت
جز نام خدا، نیست دگر نقشِ نگینت
تاریخ زند بوسهی عزت به جبینت
ای كارِ تو زینت دهِ اعصار و زِمًن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
قرآنِ خدا را به ته پاشنه سودند
با داسِ جفا كِشتِ امیدِ تو درودند
آمیخته با زهر، فضای تو نمودند
آثارِ گرانقدر تو را جمله ربودند
بر پا و سًرِ شیر ببستند رًسن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
نِی تاج به كار آیدت امروز نه اورنگ
نِی صاحبِ سرمایه كه با سودِ گرانسنگ
خون دلِ تو خورده به صد حیله و نیرنگ
كس نیست كه پیروز شود جز تو دراین جنگ
ای بازوی رزمندهی زنجیرشكن وای
ای وای وطن
وای وطن
وای وطن
وای
"خلیل الله خلیلی"
*شاعر پارسی گوی افغان*
@Eagle_text
1 694
قشنگترین و کاملترین تعریفی که از آزادی شنیدم این بود:
"آزادی این نیست که هرکاری خواستی بکنی، آزادی یعنی هرکاری نخواستی نکنی"
@Eagle_text
1 694
کنار همهی این غمایی که رو سرمون ریخته یکیش هست که یه جور دیگه غمگینم میکنه
اینکه هیچ اسم و عکس و استوریای از پسرایی که کشته میشن نیست؛ فقط و فقط به خاطر اینکه پسرن و پسر بودن دلیل موجهیه برای اینکه اگر کشته شدی و اسمت نیومد مهم نیست چون وظیفت بوده :)
@Eagle_text
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
