| Rad Dev (JS) |
Kanalga Telegram’da o‘tish
#JS 👑 سعیدیراد هستم، اینجا تجربم و چیزایی که یاد میگیرم رو به اشتراک میذارم. ارتباط: @AminKhoy78 مخلصم 👨💻🖤
Ko'proq ko'rsatish2 119
Obunachilar
-124 soatlar
+287 kunlar
+49430 kunlar
Postlar arxiv
2 120
اگه react / vue / angular / next و ... بلدی ولی نمیتونی با جاوا اسکریپت خام اپلیکیشن تحت وب توسعه بدی، یه ضعف خیلی بزرگ داری که هنوز متوجهش نیستی.
@Mern_stack_01
2 120
اگه توسعهدهنده بکاند هستین و Api توسعه دادین، واسه امنیتش این چکلیست رو بررسی کنین:
🔗 Github.com/shieldfy/API-Security-Checklist
@Mern_stack_01
2 120
زندگیتو بساز، قیافه / ظاهر رو بعدا میشه درست کرد.
پاول دورف، مالک تلگرام:
@Mern_stack_01
2 120
یکی از رد فلگ های یه شرکت بنظرم تفکیک جنسیتیه. مثلا اونایی که مینویسن ترجیحا آقا / خانم.
@Mern_stack_01
2 120
یکی از دلایلی که ریاکت رو انتخاب کردم unOpinionated بودنشه. یعنی خودش به دولوپر نظر نمیده از فلان پکیج استفاده بکن / استفاده نکن.
opinionated = خودرای
unOpinionated = بیطرف
مثلا Vue خودش پیشنهاد میکنه برای مدیریت state از پکیج x استفاده بشه. اما ریاکت همچین کاری نمیکنه.
این کار برای یه دولوپر تازه کار خوبه. اما عملا خلاقیت کامیونیتی رو بسته نگهمیداره و باعث میشه کامیونیتی پکیج های زیادی نداشته باشه.
@Mern_stack_01
2 120
یه جایی نوشته بود:
وقتی تنتون سالمه، صدتا دغدغه دارین. اما وقتی حتی به یه مریضی جزئی دچار میشین، فقط یه دغدغه دارین و اونم سلامتیه.اگه خیلی کد میزنین و فعالیت بدنی آنچنانی ندارین، حتما به فکر یه ورزش / فعالیت بدنی باشین. @Mern_stack_01
2 120
+1
یه پکیج پیدا کردم که میتونین باهاش کپچا های نستعلیق درست کنین.
ریپوش رو اینجا میذارم، اگه دوست داشتین تستش کنین 👇
🔗 Github.com/alirezakeshvari/nastaliq-captcha
@Mern_stack_01
2 120
وایب کدینگ خیلی خوبه.
مخصوصا اونجاش که شب تا صبح وایب دیباگینگ میکنی.
@Mern_stack_01
2 120
یه لایبرری هست به اسم Thanos.js و کارش اینه که حجم پروژه رو کاهش میده.
چجوری کاهش میده؟
نصف فایل های پروژه رو به صورت رندوم حذف میکنه!
🔗 Thanosjs.org
پن: مسلما قابل استفاده نیست و جنبه فان داره.
@Mern_stack_01
2 120
طبق آمار گیتهاب، تایپ اسکریپت به محبوبترین زبان مورد استفاده توسط برنامه نویسا تبدیل شد 👌
این زبان نسبت به سال گذشته 66 درصد رشد در تعداد کاربران گیتهاب داشته.
@Mern_stack_01
2 120
راستش یکی از سرگرمیهام اینه که میرم توی گیتهاب ریپوهایی که دایرکتوری node_modules رو پوش کردن رو پیدا میکنم :))
@Mern_stack_01
2 120
تو پروژههاتون به جای loading بنویسین thinking، مشتری فکر کنه تو پروژش هوش مصنوعی استفاده کردین :))
@Mern_stack_01
2 120
یه تولکیت به جای Lodash
یه پکیج جدید ساخته شده به اسم Es-Toolkit که یسری utility کاربردی و خوب داره. مزایایی که نسبت به Lodash داره:
- حجم کمتر
- سرعت بالاتر
- متد های بیشتر
- استفاده از تایپ اسکریپت
- و ...
🔗 Es-Toolkit.dev
@Mern_stack_01
2 120
✔️ آموزش در 30 ثانیه
تو این سایت کلی مقاله دستهبندیشده هست که به قول خودشون تو 30 ثانیه میتونین بخونین و از هر مقاله یه چیز جدید یاد بگیرین:
🔗 https://30SecondsOfCode.org
@Mern_stack_01
2 120
تو ریاکت هم باگ گزارش میشه. بعد آقای x از هویجآباد معتقده که برنامه نویس باید کد بدون باگ بنویسه.
@Mern_stack_01
2 120
✔️ عضویت رایگان تو خبرنامه ریاکت
با عضویت تو سایت ThisWeekInReact هر هفته راجع به اخبار، تغییرات و اتفاقاتی که تو کامیونیتی ریاکت افتاده یه ایمیل دریافت میکنین و اینطوری همیشه آپدیت میمونین:
🔗 ThisWeekInReact.com
@Mern_stack_01
2 120
یه جمله خوندم، خیلی خوب و تکوندهنده بود:
اگه به 5 سال پیشت نگاه کردی و به این نتیجه نرسیدی که چقدر احمق بودی، احتمالا الان یه احمقی.@Mern_stack_01
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
