uz
Feedback
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית

YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית

Kanalga Telegram’da o‘tish

YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית 👉 https://yuv.ai 👈

Ko'proq ko'rsatish
2 427
Obunachilar
-124 soatlar
+17 kunlar
+5730 kunlar
Postlar arxiv
עצרו רגע, ותראו את הכלי הזה. קוראים לו Proxy של חברת convergence - נותנים לו משימה והוא יוצא לדרך לבצע אותה באופן עצמאי 🤩 נתתי לו פקודה לחפש טרנדים מהטוויטר, ופה אתם רואים ניסיונות שלו להתחבר עם השם משתמש והסיסמה שלי. הוא גולש בגוגל, מתכנן את המשימה, מנסה להבין מה הוא צריך לעשות, מחפש, עד שהוא יפתור את הבעיה וייצור תהליך אוטומציה של קבלת טרנדים על AI דרך טוויטר. אם בשנתיים האחרונות הטרנד היה סוכני AI, כיום הטרנד הוא כלים שיודעים לגלוש לבד בדפדפן ולהפעיל תוכנות במחשב באופן עצמאי. לשם אנו הולכים והאמת שזה מתבקש - מדהים ומפחיד - גם יחד.

הרגע הזה שגרם לי לעצור את הקלטת הקורס - כדי להקליט לכם סרטון על הטירוף שנקרא Deep Coding ב-Base44! 😮 משום מה החלטתי להגדיל ראש ולהראות גם את ההבדל בין המצב הרגיל לבין מצב Deep Coding כאשר הוא מופעל. האמת שלא ציפיתי ליפול מהכסא יותר מדי - אבל תראו בעצמכם: שני סשנים במקביל עם פרומפט זהה, צילום המסך שצירפתי כרפרנס זהה, וכל מה ששונה זה האם מצב Deep Coding מופעל או לא. הבדל תהומי בין התוצרים, התוצר גאוני ברמות בלתי נתפסות, וזה רק קטע פצפון שהייתי חייב לעצור לספר עליו - וגם נכנס לקורס החדש!! כמה תוכן אמאל'ה!! אני לא מפסיק להיכנס לעוד ועוד פינות כדי שהכל יהיה ברור לכל אחד ואחת, והאמת זה פשוט כיף. לא יכול לחכות לסיים להקליט אותו כבר כדי שעוד יהנו מכל הטירוף הזה!

אני טוען שה-AI מחבר אותנו לעצמנו - ואסביר למה. לפני כמעט עשור היה לי רחפן וזה דירבן אותי לצאת לטבע לצלם. מאוד אהבתי לצאת לצלם. מאז חלפו שנים, הרחפן נגנז, ירד החשק לצלם כי AI יוצר הכל מכל זווית. אבל היום חזרתי לזה - וזה היה מדהים. אני כבר לא רווק שיכול להיכנס לאוטו ולהניע ולהגיע לכל מקום. למרות זאת יש אחריות, משפחה, 3 מתוקים. ולמרות זאת - הם זרמו איתי היום. כולם נכנסו לאוטו. נסענו לאיזור האהוב עלי בארץ - עמק האלה, שם יש את בית קליית הקפה הכי טוב שטעמתי, מבשלת בירה הכי טעימה בעולם, יקבים נדירים, ונוף שהוא גן עדן של ממש. הגענו, ואני בהתרגשות שיא של ילד פצפון מרים שוב את הרחפן לאוויר - ומרגיש שכמו כנפיים של ציפור - כך כנפי הנפש שלי מתרוממות. וכמו כנפי הנפש - זה מחבר אותי לכנפי היצירה והדימיון שלי שנפרשות בכל יום שעובר בזכות כלי ה-AI ששוברים את הכבלים והשלשלאות שלנו ועוזרת לי לפתח דברים - הכי גבוה שאפשר. אז נכון. עם AI הייתי מקבל את זה ברגע. ונכון. אני יכול להעלות את התמונה / הסרטון ל-AI ולשנות ולערוך ולתקן. ואני יכול גם פשוט לעצור. להתבונן. להתפעל מהיופי. לשחזר בראש את דברי חז״ל שאמרו על הפסוק ״אין צור כאלוקינו״ -> ״אין צייר כאלוקינו״. כמה יופי טמון בבריאה. ולפעמים לפני הליטושים - אפשר פשוט ליהנות ממנו. וכמו בנוף כך גם ב-AI, לפני שרצים לליטושים, אפשר לעצור לרגע ולהתחבר לנטיות הטבעיות שלנו שה-AI מחזק יותר ויותר. שמתי לב שאנשים לא עושים ברובם שינוי מקצוע בגלל ה-AI, אלא גם אם הם מתלהבים מכל הכלים, בסופו של יום הם מצליחים להביא את עצמם יותר לידי ביטוי בעזרת הכלים החדשים. מי שטוב בעיצוב - מקבל כנפי עיצוב, פיתוח - כנפי פיתוח, פרסומאים - כנפי שיווק, יוצרי תוכן - כנפי תוכן, וכך הלאה. וזה מעניין, וזה מזכיר לי שני משפטים חכמים ששמעתי: 1. מתן כהן גרומי, Matan Cohen-Grumi היוצר המוכשר אמר במיטאפ של הקהילה שלי משפט בערך כזה: יש אנשי טכנולוגיה שאחראים על יצירת הטכנולוגיה המהפכנית - ויש את היוצרים והאמנים שהתפקיד שלהם זה לקחת את הטכנולוגיה שיצרו - ולהשתמש בה בדרך שאנשי הטכנולוגיה מעולם לא חשבו עליה. זה לתת ליוצרים בוסט ענק. 2. אלה אוזן Ella Uzan אמרה לאחרונה בכנס הענק של בני פרבר Benny Farber התותח משפט שמאוד אהבתי: בדרך כלל אנחנו נרתעים מהטכנולוגיה. כאשר טכנולוגיה חדשה פורצת לחיינו זה יכול להלחיץ המון אנשים שבוחרים להתרחק מזה. כך למשל במהפכה התעשייתית, במחשבים, אבל! ב-AI קרה משהו מעניין - המהפכה הטכנולוגית הזו דווקא גרמה לאנשים להתחבר לעצמם יותר לעומק ולהצליח להוציא מעצמם פרצי יצירה וכישרון אדיר שהיה חבוי שם ומצליח לפרוץ בזכות הטכנולוגיה. כך אנשים מאמצים כלי AI - ומביאים את עצמם יותר טוב לידי ביטוי! נחבר את שני הדברים יחד: מצד אחד יש יוצרי טכנולוגיות, מצד שני מי שרותם את הטכנולוגיה כדי להתחבר לעצמו - ולהביא את עצמו לידי מקסום יכולותיו. נראה שזו האמת! בעיני לפחות. וכך הסתיים לו יום מלא תובנות, כן ירבו. ואסיים בכך שמחר צום תענית אסתר מהזריחה ועד צאת הכוכבים, קוראים את המגילה (מגילת אסתר) מחר בלילה ובשישי בבוקר, חוץ מערים מוקפות חומה כמו ירושלים וכדומה שקוראים את המגילה במוצאי שבת וביום ראשון הבוקר. וחג פורים מלא מצוות: משלוח מנות איש לרעהו, מתנות לאביונים. סעודת פורים. תפילה. כדי לחבר את המציאות הנסתרת לכזו שרואים את השם בבריאה. מגילת אסתר = גילוי ההסתר, המגילה מגוללת את גילוי הסתרת פניו של ה׳ בבריאה. כמאמר המיוחס לאיינשטיין: מי שלא רואה את אלוקים בכל מקום - לא יראה אותו בשום מקום.

הצעת חוק: לא מפרסמים יותר על כלי AI *לפני שמתנסים בהם בפועל* למה? כי כמות ההתלהבות שיש מדמואים מבטיחים שמתנפצים אל קרקע המציאות היא בלתי נתפסת. בסוף כולנו רוצים ערך ולא הבטחות ריקות מתוכן. כלים חדשים לא חסרים וכנראה גם לא יחסרו. מה שכן יחסר זה לדעת איזה כלי באמת עובד ואיזה לא, ומבין אלו שעובדים - מה עובד בהם? איזה ערך ייחודי הם מביאים לנו? למה שווה לנו להשקיע את הזמן ואת המאמץ על הכלי הזה? לדוגמא: האופרטור של OpenAI ו-Manus הסיני החדש וכו וכו - כל אלה כלים שמתי מעט התנסו בהם אבל המוני המונים מפרסמים עליהם כאילו הם הביאו את הגאולה. למה? ומה אם גם היינו אומרים שבאמצעות AutoGPT כבר לפני שנתיים היינו יכולים להגיע כמעט לאותה תוצאה אבל בתצורת עבודה אחרת? אז פתאום זה קצת פחות מלהיב. דוגמא נוספת: n8n. תוכנת פיתוח תהליכי אוטומציה שהיא גם קוד מקור פתוח וניתנת להורדה והתקנה על המחשב בחינם - וגם מאפשרת עבודה בענן. הרבה יותר יעיל בעיני להסביר למה, מה היתרון שלה, רשמים מהעבודה בפועל, מאשר לפרסם עוד סרטון שיווקי על עוד כלי או עוד סרטון יוטיוב ערוך. ובכלל - הרבה יותר כיף לקבל מידע עם ערך: לא רק הכלי אלא מה אפשר לעשות איתו פרקטית שבאמת יועיל לנו? ואם כבר פרקטי ו-n8n אז הנה משהו קטן: כדי להתקין את n8n מקומית, הכי קל זה להתקין קודם את תוכנת Docker למחשב, להפעיל אותה, ואחרי זה להריץ 2 פקודות שמופיעות בדוקומנטציה שמתקינות ומפעילות את n8n. אחרי זה מה שנשאר זה להיכנס לקישור שמקבלים ולהתחיל לפתח תהליכים. מבחינתי אחדד שוב שיש 2 דברים משמעותיים ב-n8n על פני מייק: 1. יכולת ליצור טריגרים מרובים לאותו תרחיש אוטומציה. למשל טריגר מ-2 מקורות חדשותיים בתרחיש אחד, ולא רק טריגר אחד לכל תרחיש. 2. יכולת יצירת סוכני AI היא קלה ברמה בלתי נתפשת, ואפשר גם להגדיר סוכן AI ככלי של סוכן AI אחר. קל נוח כיפי. מה דעתכם? גם אתם מיציתם התלהבות מדמואים ומחפשים סקירות אמיתיות אחרי שבוחנים את הכלים או שאתם בסדר עם התלהבות מכלים שעוד לא בדקו ולפעמים אי אפשר בכלל לבדוק עדיין?

נדלקתי על n8n + טלגרם: היכולת ליצור סוכן AI שזמין מהטלגרם ומחובר לכל הכלים שאני צריך לתפעל בשוטף בשילוב מודלים של שפה עם API חינמי (🤚) זה Game Changer רציני! למי שלא מכיר - n8n זו תוכנה ליצירת תרחישי אוטומציה מתקדמים. היא זמינה בענן בתשלום וגם להורדה להתקנה מקומית על המחשב בחינם. בניגוד לתרחישי אוטומציה רגילים שצריך להגדיר לא מעט דברים, n8n מתייחסים לטעמי בכך שיש להם אפשרות להוסיף לתרחיש האוטומציה ״סוכן AI״, לחבר לו מספר כלים, מספר טריגרים, זיכרון קצר או ארוך טווח וכמובן גם את מודל השפה עצמו. מפחדים מדלף מידע? אין בעיה. תתקינו Ollama ו-n8n יכול להשתמש גם במודלים המקומיים שלכם. בסביבה סגורה. רוצים שאקליט הסבר שווה? תנו לייק ותגיבו כדי שאדע שזה מעניין אתכם ואקח את זה לטיפול. ואם אתם מחר באילת - בואו לסדנת הפיתוח ללא קוד שלי במרכז חדשנות אילת 🤩

לדעתכם - איזה פרומפט עבד לי טוב יותר? של פחות מ-10 מילים או של יותר מ-100 מילים? ערכתי מבחן ב-base44 שבו רציתי לפתח אתר בשיטת לוגותראפיה של ויקטור פראנקל, מי שחיבר את הספר ״האדם מחפש משמעות״. אני מאוד מתחבר לגישה שלו והחלטתי לקחת אותה לנסיעת מבחן. יצרתי שני פרומפטים: אחד קצר מאוד ואחד ארוך מאוד. את שניהם אני כתבתי ולא ה-AI. בואו תראו מה קיבלתי - וגם! טיזינג לכנס AI שאני מפיק: מאור שלמה, Maor Shlomo ,הממציא של base44 יעמוד על הבמה ויספר לנו על ההמצאה הגאונית שלו! כן, כן! למאור יש קילומטרז' בעולם היזמות וההשקעות ובניגוד לחברה הקודמת שלו שהושקעו בה מיליונים רבים של דולרים, כאן מדובר בפיתוח עצמי של מפתח מוכשר ויחיד, גאווה ישראלית, שלא רק שמצליח להתחרות בצוותים שלמים כמו Lovable ודומיהם, אלא אפילו עוקף אותם ביכולות כמו התחברות לאתר עם ג'ימייל + בסיס נתונים מובנה *מבלי שאנחנו צריכים להגדיר דבר!* אם יש לכם ספק, הכנס יהיה מרתק עם דמויות מפתח מאוד מסקרנות. הכל על פיתוח ללא קוד עם AI ב-2025. ושוב אגיד: מאור, אתה גאון!!!

הקלטתי היום המון תוכן לקורס פיתוח ללא קוד עם AI - שילבתי את base44 - והאמת: אני לא יודע אם צריך כבר צוותי פיתוח יותר 🤯 השילוב של קלוד 3.7 שאני מניח שמתבצע בו שימוש, יחד עם הדרך שבה בייס44 מבינים את הפרומפט, גרמה לכך שלא רק שקיבלתי אתר שלם לחלוטין, אלא הוא בא מוכן עם הזדהות דרך גוגל ובסיס נתונים מובנה, לרבות סכמה שנוצרת אוטומטית. קחו רגע לקרוא את הפסקה הזו שוב. ושוב. ושוב. הפרומפט שלי היה משפט אחד בודד בלבד. עדיין לא השקעתי בו אפילו. ציפיתי לקבל משהו בוסרי אבל קיבלתי אפליקציית פולסטאק מקצה לקצה עם הזדהות ונשארתי פעור פה. עכשיו אני מדייק את הפרומפטים יותר, בודק עומסים, ואני בעיקר המום. אם אני רוצה לפתח מוצר, או שאני איש ניהול מוצר, או שאני לקוח שרוצה מפתח שיפתח לי - מספיק לי לכתוב לבייס44 שנותן 7 בקשות חינם ביום - ויש לנו אתר שלם. לחלוטין. לא צריך צוותי פיתוח, מספיק 1-2 שעובדים עם AI ויודעים מה הם עושים. וזהו זה. פיניטו לה קומדיה. אני חושב שזה דגל אדום לכל המפתחים - זה הזמן לחשוב במה אנחנו מתייחדים ואיך אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש כי חוסר הרלוונטיות כבר כאן. זה לא העתיד. זה פה. זה קורה. מטריד אבל זו המציאות, המצאנו את עצמנו במהפכה התעשייתית - ועכשיו צריך להמציא את עצמנו שוב. סקפטיים? בואו תנסו את האפליקציה שנוצרה ממשפט בודד: https://base44.app/login?from_url=https://base44.app/apps-show/-563f3d73&app_id=67cd5dfb41c38a12563f3d73 האפליקציה מקבלת הכנסה ומספר נפשות וממליצה על תכנון תקציב. שאפו למפתח מאור שלמה התותח שהמציא את Base44 זה פשוט מהפכה דרמטית בזכותכם 🚀

רשתות נוירונים זו ההוכחה לכך שאשכרה יש משמעות למונח ״נגזרת״ שלמדנו בבית הספר בשיעורי מתמטיקה 🤯 ״נגזרת זה שיפוע בנקודה״ אמרו לנו בשיעור מתמטיקה, וצריך לזכור את זה בעל פה לבגרות. למה צריך לדעת את זה? מה זה נותן בעולם האמיתי? מי יודע בכלל. כמו כמעט רוב החומר שלומדים בבית הספר שהקשר בינו לבין החיים האמיתיים כמעט ולא קיים. בתקופה הזו, תקופת מהפכת ה-AI, יש תור זהב של למידה. אני מתעמק תקופה ארוכה ברשתות נוירונים, וחשבתי לשתף - ואפילו בהתלהבות! - שיש משמעות לנגזרות!!!! כאשר אנחנו מעבירים מידע דרך רשתות נוירונים אנחנו בעצם מעבירים מספרים דרך משוואה ארוכה ומאוד מורכבת שבסוף נותנת לנו מספר כלשהו. איך יודעים אם המספר שקיבלנו תואם למספר שציפינו לקבל? משווים. בין מה למה? בין מה שקיבלנו - לבין מה שאנחנו יודעים שאמורה להיות התוצאה. המספר הזה נקרא Loss, השגיאה של הרשת. ובמילים פשוטות: כמה הרשת טועה בחישוב שלה. בטווח שבין 0 ל-1, כאשר 0 זה שאין טעות בכלל, המשוואה נפתרת כמו שצריך, ואילו 1 זה אומר שהכל טעות מוחלטת. ברגע שאנחנו מבינים שיש לנו טעות, למשל קיבלנו 0.65, מה שאומר שאנחנו 65% טועים, אנחנו צריכים לתקן את הרשת ולבצע חישוב מחדש ולמדוד שוב את הטעות. כך אנחנו מבצעים תיקון לערכים של המשוואה בכל פעם, מחשבים שוב את התוצאה, שוב ושוב ושוב, בתקווה שנראה שערך השגיאה יורד מ-0.65 (במקרה שלנו) למקום נמוך יותר, כמו למשל 0.09, וגם זה מבלי שאנחנו מאמנים את הרשת יתר על המידה, כי גם זה לא טוב. עכשיו מגיע הקטע! לקח שנים!!!!! להבין איך אפשר ״לחזור אחורה״. זאת אומרת, לקחת את השגיאה, ואיתה לחזור אחורה ובכל פעם לעדכן משתנה אחר במשוואה. למה זה מסובך? כי הכל משוואה מתמטית מסובכת. וכדי לחזור אחורה צריך למצוא משוואה שיש קשר בין התוצאה לבין הערכים האחרים. זו הסיבה שלמרות שאי שם בשנות 1940 הומצאה רשת הנוירונים, לקח עוד עשרות שנים עד שהבינו איך חוזרים אחורה. החזרה אחורה נקראת Backpropogation. ועכשיו הקסם: כדי לחזור אחורה אנחנו צריכים להשתמש ב…נגזרות!!!! 🤯🤯🤯 לוקחים את הנגזרת (!!) של התוצאה, כופלים אותה בערך של הנוירונים מהשכבה הקודמת ברשת, וכך מקבלים בעצם תמונת מצב של כמה שינוי של ערך מסוים במשוואה השפיע על התוצאה הסופית. זאת אומרת, אם נדע כמה כל משתנה משפיע על התוצאה, נדע כמה צריך לשנות את ערכו כדי שהתוצאה הסופית תניב אחוז שגיאה מינימלי! ולמה צריך בכלל נגזרות? כי נגזרת זה… שיפוע המשיק בנקודה! והאמת היא שרשתות נוירונים לוקחות נתונים, בעיה מסוימת בחיים, שאפשר לייצג באמצעות קו שהוא לא קו ישר. אם יש בעיות שאפשר לייצג באמצעות קו ישר (כמו מידת נעליים בהתאם לגובה) - לא בהכרח צריך רשת נוירונים, ויש מודלים של למידת מכונה שהם הרבה יותר קלים למימוש. הכוח של רשתות נוירונים נובע מכך שהן מסוגלות לפתור בעיות שאי אפשר לייצג בצורה לינארית, אלא דווקא בצורה מורכבת, כמו צורת סינוס וכדומה, וגם - רשת נוירונים מסוגל לקבל הרבה מידע. מסתבר שככל שאנחנו משתמשים בנוירונים רבים יותר בשכבה ו/או במספר שכבות רב יותר (ביחס הנדרש), נוכל לייצג בעיות מורכבות מאוד בצורת קו עקום ומורכב ככל שיהיה, כך שבסוף המודל שלנו ידע לתת לנו ניבוי לכל ערך שנזין לתוכו! רשת נוירונים מקבלת מידע - ומציגה תוצאה: זה יכול להיות תחזית של האות הבאה (מודל שפה מישהו?) או ניבוי עוצמת רעש בתמונה כלשהי (מודל דיפיוז׳ן ליצירת תמונות מישהי?) או חלוקת מידע לקטגוריות (זיהוי אוטומטי של קטגוריות בידיעות חדשותיות למשל) וכך הלאה. והקטע הוא שהרבה מהקסם הזה קורה ומתאפשר בזכות אותה נגזרת שאף פעם לא הסבירו לנו למה בכלל צריך אותה. בגלל שרשת נוירונים מייצגת מידע בצורת קו, היכולת לנו להבין את ההשפעה של כל משתנה על הקו הזה, מתאפשרת על ידי יצירת קווים משיקים לקו המורכב הזה, וחישוב של השיפוע שלו, שזה נגזרת!!! שיפוע המשיק בנקודה!! ורק בזכות כך אפשר לתקן את הרשת - ולהגיע ל-AI המטורף שאנחנו בו כיום! אגב. פעם הייתי ב-5 יחידות מתמטיקה בבית הספר אבל לא הסתדרתי עם המורה וירדתי ל-3 יחידות. למרות שקיבלתי 100 בבגרות, תמיד אהבתי מספרים, וגם כששנים אח״כ השלמתי לרמה של 5 יחידות מתמטיקה במכינה למכללה להנדסה, וגם כשלמדתי שנה הנדסת תוכנה ולמדתי חדו״א וכו׳ - אף אחד לא טרח לציין מה שכתבתי פה. בטח שלא בהתלהבות. אז טיפ קטן לעולם החינוך: במקום ללמד אותנו לזכור - תנו לנו דוגמאות מהעולם האמיתי למה צריך את זה - וההתלהבות תבוא מאליה. מקווה שאהבתם, ואם מעניין אתכם תנו לייק או תגובה ואמשיך לשתף אתכם בגילויים מרעישים על רשתות נוירונים. שבוע טוב ובשורות טובות לכולנו 🙏 יובל

אמ:לק - נבחרתי ל-2 תכניות מעניינות של AWS ואנחנו מרימים מיטאפ על פלטפורמת ה-AI שלהם! מצורף קישור להרשמה. 2 התכניות הן ה-AWS Community Builder וה-AI Superstars! אז למה שתתעניינו? מה יוצא לכם מזה? 1. בראש ובראשונה - מיטאפ ב-23 באפריל 2025 כולו על בינה מלאכותית גנרטיבית וקודינג + פלטפורמת הבינה המלאכותית הגנרטיבית AWS Bedrock! קישור ההרשמה נמצא בתגובות. תודה מיוחדת ל Keshet Brosh על שגרמה לזה לקרות! 2. יהיו לי עכשיו יותר אפשרויות ליצור הדרכות מעשיות לפתרון בעיות אמיתיות כמו פיתוח והטמעה של אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית שצריכות לתמוך גם במצבים שמספר המשתמשים גדל וכדומה. אני מודע לעובדה שאנשים לא אוהבים כשמישהו "קשור" לחברה מסחרית. אני מבין אתכם. זו הסיבה שלא אהיה מוטה לכיוון דבר כלשהו, אלא אציג את האפשרויות ואבדוק מהן האפשרויות הטובות ביותר מכל האפשרויות הקיימות. יחד עם זאת, אני חושב ש-AWS יש פלטפורמת ענן מדהימה שאינה נגישה מספיק ל"אדם הטכנולוגי הפשוט" - וזה המקום שבו אני יכול להיכנס לתמונה, וזו הסיבה שאני חושב שהמיטאפ יהיה מקום נהדר להביא הכל לשולחן - שאלות, חששות או כל דבר שעולה לכם בראש. מצפה לפגוש אתכם! להרשמה: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScp_Xq9L6RFD20xhiVet-Zzk9tPuhHIRU_N8qGO8vbwQm3BDA/viewform?usp=header

מה הקשר בין החיבור שלי ל-AI לאלברט איינשטיין ולרב מרדכי אליהו? כשהרב מרדכי אליהו, זכר צדיק לברכה, היה הרב הראשי לישראל, קרה שהוזמן לבית כנסת להעביר שיעור תורה - וכשהגיע נאמר לו שהיו אנשים שהודיעו שהשיעור בוטל ולכן כולם התפזרו. כך עבר בין כמה בתי כנסת ובכולם אותו סיפור. כאשר הגיע לבית הכנסת האחרון, בדיוק הגבאי נעל את השער ואמר אותו הדבר - אבל הוסיף: וחבל. כי ממש ציפיתי לזה. הרב שאל אותו: אתה רוצה שיעור בכל זאת? הגבאי ענה שכן. וכך הרב הראשי לישראל יושב עם גבאי לבד בבית הכנסת ומעביר לו שיעור פרטי. כששאלו אותו למה הוא ״בזבז״ את הזמן שלו בשביל שיעור פרטי - ענה שמצוות זיכוי הרבים היא לתת ערך אפילו לאדם אחד בלבד. כל אחד עולם מלא. עם המסר הזה התחלתי להקליט תוכן לפני כ-5 שנים, וחשבתי שגם אם מישהו אחד או אחת יקבלו ערך - עשיתי את שלי. במקביל התחלתי לכתוב תוכן ולהעלות לרשתות עם אותה תפיסה - עזוב לייקים, עזוב תגובות, תן ערך וגם אם זה עזר למישהו/י אחד/ת - עשיתי את שלי. כנ״ל עם הפודקאסטים שהתחלתי להקליט. האמת שהיה עוד שלב קטן של זיקוק פנימי. חשבתי עם עצמי מה החוזק שלי? והבנתי שאני אדם מאוד טכני - שיודע להנגיש מידע מסובך ומורכב בצורה מאוד לא טכנית, כזו שכולם מתחברים אליה. ולכן גם אם אנשים יעקפו אותי ברמת הידע - אני אהיה ייחודי בצורה שבה אני מחבר את הנקודות ועושה שכל עם מונחים מורכבים. ועל אחת כמה וכמה בעברית. לכן המשפט של איינשטיין: הכל צריך להיות פשוט, אבל לא פשוט מדי - היה בול בשבילי. כי מצד אחד הכל צריך להיות פשוט, ברור, מובן. אבל לא פשוט מדי - הכוונה היא לא להשמיט פרטים או להקטין ממורכבות העניין. להסביר בצורה פשוטה, כי אם לא יודעים להסביר מושג כלשהו כאילו מסבירים לילד בן 3 (זאת אומרת במילים פשוטות) - זה אומר שלא הבנו את המושג. מאז מסתבר שהקונספט הזה באמת מצרך מבוקש. אנשים צמאים לתוכן שעושה שכל ולא רק קופץ מדבר לדבר, אלא כזה שהגיוני ומחבר את הנקודות והופך את כל הדברים המורכבים לפשוטים ונגישים. יש תחושה כזו שאם אנשים מסבכים אנשים זה גורם להם להרגיש חכמים כי אחרים לא מבינים, אבל האמת היא הפוכה - הגדולה היא להנגיש את הדברים הכי עמוקים ומורכבים בצורה פשוטה - כדי להוכיח שכל אחד ואחת יכולים. כולם. אם רק מסבירים כמו שצריך. אז החיבור הזה בין איינשטיין למרן הרב מרדכי אליהו זצוק״ל - הוא זה שבזכותו אזרתי אומץ לכתוב ולהקליט ולשתף - גם עבור 1 בלבד! וזה מה שהוליד את הקהילה הנפלאה שכבר מילאה אולמות - ובע״ה תמלא עוד המון. הפוסט הזה נכתב לא כדי להשתחצן, אלא כדי לתת מוטיבציה גם למי שסובל מ״כאבי גדילה״ ברשתות. תזכרו שבאתם לעשות טוב אפילו ל-1, וה׳ יתברך ישלם שכר פעולתנו. ואסיים בתודה לאשתי היקרה שתומכת בי מאוד ובזכותה האפשרות לצמוח ולגדול, לעוקבים ולעוקבות הנפלאים שלי, וגם לבורא עולם, שעוד יום יבוא ואשתף למה אני באמת דוגמא מוחשית לאדם שה׳ עזר לו להתרומם מהמקומות הכי קשים בעולם העבודה. ממש מקימי מעפר דל, מאשפות הרים אביון - להושיב עם נדיבי עמו. עברתי המון, ותודה לאל היום אני זוכה להשפיע, נבחרתי כמשפיען AI ובונה קהילה באמזון AWS, זכיתי לעזור ל Google For Startups, שיתפתי פעולה עם Microsoft, וחברות רבות נוספות, דברים שאם הייתם אומרים לי שיקרו כשהייתי תעסוקתית במקום שהרגשתי שלא רואים את האור כי הוא כל כך נמוך - הייתי בטוח שאתם מדמיינים. ולא יקרה. אבל קרה. ויש תקווה לאחריתנו, ונאמן הוא בעל מלאכתנו - שמשלם וישלם לנו את שכר פעולתנו. ואם דירבנתי מישהו או מישהי אחת בפוסט הזה - דיינו. לילה טוב, יובל

אורית קנטרוביץ' סוטובסקי, דירקטורית במייקרוסופט מפרגנת לי על המיטאפ של אתמול ועל הכח של הקהילה - איזה כיף שסיעור המוחות שלנו
אורית קנטרוביץ' סוטובסקי, דירקטורית במייקרוסופט מפרגנת לי על המיטאפ של אתמול ועל הכח של הקהילה - איזה כיף שסיעור המוחות שלנו זוכה להכרה והוקרה! שוב תודה למי שלקח\ה חלק!