YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית
Kanalga Telegram’da o‘tish
YUV.AI - בינה מלאכותית בעברית 👉 https://yuv.ai 👈
Ko'proq ko'rsatish2 427
Obunachilar
-124 soatlar
+17 kunlar
+5730 kunlar
Postlar arxiv
😵💫 מכירים את זה שהלכתם לכנס AI ויצאתם עם חשק ליישם - אבל אין לכם מושג איך? או שחשבתם לעצמכם ״כן, אבל זה לא באמת פרקטי״? אז זה בדיוק מה שהאירוע שאני משיק בא לפתור! 🚀
הנה זה בא - אירוע AI שכולו פרקטיקה שבו נחלק את היום לשניים- בחצי הראשון תהיה סדנה אינטראקטיבית מעשית איתי! איך זה יראה? אני פותח מחשב וביחד אתכם, תוך כדי מנתבים את מסלול הפיתוח ללא קוד, בלייב!
תחשבו על זה כמו ריאליטי. אתם יושבים בקהל. צופים בפיתוח ללא קוד בלייב, תוך כדי הסברת המונחים בשפה ברורה - אבל גם שולפים למהלך הסדנה, מצביעים ובוחרים מה לפתח, באיזה כלי, איך זה ייראה ואיך לעצב הכל - בלייב!! ביחד איתי!!
וזה לא הכל. אתם יודעים שאני רוצה ללכת בגדול, אז מלבד החלק הזה שיהיה כ-3 שעות, יהיה גם חלק שני של מספר הרצאות מאוד מעניינות של חברות שבנו פתרונות AI והטמיעו אותן בעסק שלהן, וישתפו באתגרים ובלקחים כדי לתת לנו הסתכלות מעשית על איך אפשר לקחת את ה-AI לעולם האמיתי.
וגם זה לא הכל! נקנח בפאנל של מספר דמויות מאוד מעניינות, וגם כאן יהיו שאלות ותשובות אינטראקטיביות.
בקיצור: אתם לא רוצים לפספס את זה 🤩
איפה? תל אביב
מתי? 7.4
באיזה שעות? 9:30-16:30
את הדוברים אחשוף בהדרגה במהלך התקופה הקרובה אז כדאי לכם להיות על יד על הדופק
מה לדעתכם היה קורה אם במקום בני אדם - היינו מגישים למשרות - סוכני AI? היו חוזרים אליהם יותר מאשר לבני אדם? היו חוזרים בכלל? אז מסתבר שב-13% מהמקרים חזרו לסוכני AI להתחיל תהליך גיוס!
אתמול בפאנל שהתארחתי בו בכנס הנפלא של Benny Farber שהשתתפו בו כ-800 איש(!), ישבו לצידי חבורה נפלאה של נשים מוכשרות: Rinat Keinan, ששיתפה את התובנות שלה לגבי המקום שאליו אנו הולכים עם AI, איך צריך להסתכל ברמה הארגונית על הדברים, גם כוכבית ארנון שיתפה את ההסתכלות שלפיה תהיה פחות היררכיה בארגונים ותהליכים יתייעלו משמעותית, והייתה גם Naama Manova-Twito , יזמת נפלאה שהקימה את MarkeTeam שסיפרה שהם עשו את מה שפתחתי איתו בפוסט הזה.
בשביל הקונטקסט, MarkeTeam היא פלטפורמת סוכני AI שמייעלת תהליכים ארגוניים באמצעות אוטומציות ו-AI. בין היתר, כדי לבדוק פוטנציאלית את המציאות שבה אנו נמצאים, הם יצרו פרופילים של סוכני AI, הגישו אותם למשרות דרך לינקדין, וב-13% מהמקרים *אשכרה* חזרו אליהם להמשך תהליך גיוס! זאת למרות שבקורות החיים היה מצוין שמדובר ביישות AI. זה הדהים אותי ותודה לך נעמה ששיתפת אותנו על זה!
מסתבר גם שלינקדין חסמו בסוף את הפרופילים והיו עם זה בעיות, אבל כניסוי אני חושב שזה מרתק וזה גם שופך אור על התהיות של כולנו. אם כיום 13% חזרו למועמדי AI, מה היה קורה אם לא היינו מציינים שהם AI כלל, ובראיונות היינו מעלים אוואטר שישיב על שאלות? אוואטר REAL TIME שיש כיום? ואיך היו האחוזים ביחס לבני אנוש בהתמודדות על אותם התפקידים?
אני לא יודע מה יהיו התשובות כרגע. אבל אני יודע שכמו כל דור, בכל פעם שנסגרת אפשרות - בני האדם ממציאים את עצמם מחדש בזכות היצירה האנושית והחכמה האלוקית שבקרבם.
ומחשבה לסיום: אני רוצה להרים כנס משולב שבו חצי מהזמן יוקדש להרצאות מעניינות מאוד של אנשים מובילים מהתעשייה שיספרו על האופן שבו הם משתמשים ב-AI בארגונים, על הלקחים שלמדו מכך, התובנות, בין בתחומי היזמות, מחקר, פיננסי, HR, פיתוח - והחצי השני של הזמן יוקדש לסשן איתי של כשעתיים-שלוש (עם הפסקות, אל דאגה) שבו אני אפתח מחשב ובזמן אמת, תוך שילוב של שאלות בסגנון KAHOOT, הכל יהיה אינטראקטיבי וביחד נפתח בזמן אמת מוצר SAAS - ללא קוד. פיתוח עם AI ללא קוד. בלייב. מענה על שאלות. טבעי. מה הייתם חושבים על פורמט כזה? הייתם מעוניינים להגיע ליום כזה? לדעתי זה יתן המון ערך, גם סיפורים על פרקטיקה ולא עוד רשימות כלים, וגם אני אבנה מולכם בלייב ואשיב על שאלות. אשמח לקרוא מה חשבתם!
ושוב מרים לנשים העוצמתיות של הפאנל אתמול, וגם לבני היקר על הכנס המטורף, שאפו וכל הכבוד!
והנה זה הגיע: ה-AI שמפתח אפליקציות מובייל בענן! כמו Lovable - אבל למובייל!! 🤯🚀
המשתמש Lamar ב-X העלה את הסרטון המצורף (בהילוך מהיר) בו רואים תהליך בנייה של אפליקציית מובייל מקצה לקצה עם הכלי שנקרא ROKR. תהליך הפיתוח ארך, לדבריו, כ-15 דקות בלבד. הכלי זמין בכתובת rokr.app ואתם מוזמנים לנסות ולשתף בתוצאות.
בעידן הנוכחי שרוב השימוש שלנו במובייל - זה צעד מתבקש מאוד. שאפו להם!
שבוע הבא אני מגיע לאילת להעביר סדנת פיתוח ללא קוד (3 שעות) ונותרו מספר מקומות מוגבלים - אם אתם רוצים להצטרף אשמח לראות אתכם!
https://www.coing.co/Eilat_Main/196901
מהפכת הקוד בשיא לא הגיוני: ה-AI הופך *כל* צילום מסך *לאתר שלם* ויש גם 33% הנחה על הכלי! 😍
כבר פרסמתי על CopyCoder שעושה משהו פשוט אבל מבריק: מקבל צילום מסך, מנתח אותו לפרטי פרטים, מייצר פרומפט שצריך להדביק בקרסר או תוכנה אחרת לפיתוח עם AI - והכל קורה לבד כמו קסם 🤯
זה מבאס שאין להם אפשרות להתנסות בחינם אז לא הסכמתי לשלם והם שלחו לי מייל עם קופון של 33% הנחה (10$ במקום 15$ לחודש - שווה לי לבחון) אז משתף גם לכם שהקוד הוא- STARTERPACK
זה לא שיתוף פעולה ולא יוצא לי מזה כלום, פשוט שמח לשתף אתכם ואשמח לדעת אם ניסיתם ומה חשבתם. שבוע טוב, חודש טוב ובשורות טובות 🚀
יובל
אז מסתבר ש-NAPKIN AI השיקו יכולת להתאים את הגרפים לצבעי המותג שלנו באמצעות Custom Style! לקחתי את היכולת החדשה לסיבוב וגם התחכמתי על ידי ייצוא של הגרף המותאם אישית לפורמט SVG והדבקתו בקלוד 3.7 - שיצר לי אתר עם הגרף מוטמע בתוכו! 🚀
קבלו את הקומבינות המדליקות האלה שאני בטוח שהמון חיכו להם בהיבטי ברנדינג. שבת שלום וחודש טוב ומבורך, "מי שנכנס אדר מרבין בשמחה" - ושנזכה לשמוח עם כולם בבית בקרוב ממש, אמן.
הגיע הרגע לבחון את Deep Research של OpenAI - הגעתי חשדן ויצאתי נלהב 🚀
הסיבה שהגעתי חשדן היא כי אני לא מתלהב מהדגמות של החברות ומחכה לבחון את הכלי בידיים. במבחן שלי לקחו חלק השחקנים: Perplexity Deep Research, DeepSeek, Grok, GenSpark ו-Google.
במבחן התוצאה: המנצח היה OpenAI ברמת היקף התוצר והאיכות שלו, באמת אהבתי מאוד.
במקום שני בחרתי את GenSpark שמשלב מגוון אדיר של סוכנים בתשובות שלו ומנסח הכל למופת, פשוט כיף לעבוד איתו.
במקום שלישי תיקו צמוד בין גרוק לבין גוגל, שניהם מספקים תוצר מרשים ואיכותי מאוד, גרוק קצר יותר אך קולע, וגוגל ארוך יותר אז חסר עומק. התוצרים עדיין משובחים ולכן התיקו.
במקום רביעי דיפסיק שגם נותן עבודה יפה אבל לטעמי האישי פחות מהאחרים.
ובמקום חמישי ואחרון Perplexity עם איכות תשובות שונה ממה שציפיתי לקבל, הוא כלי חמוד מאוד אבל למחקר מעמיק אני מצפה לקבל תוצרים אחרים.
שיהיה לנו חודש טוב, ״משנכנס אדר מרבין בשמחה״ , אז שנזכה לשמחה אמיתית ולהשבת כולם בקרוב אמן 🙏
+1
והנה OpenAI וגוגל החליפו תפקידים - OpenAI משחררת מודלים לא בשלים במחירים חזיריים, וגוגל היא זו שנותנת בראש בגדול 😳
בחודשים האחרונים גוגל עלתה על המסלול יפה מאוד עם העדכונים האחרונים שלה, והיא ממשיכה לתת בראש. משיקה מוצרים בקצב האמיתי שלהם.
בניגוד ל-OpenAI שעושה בדיוק את הטעויות שגוגל עשתה, משחררת מודלים חצי אפויים, ואפילו גרוע מכך - מעלים בחזירות דרמטית את המחיר! מה הפלא שאחרי שאלטמן זרק לאוויר את o1 Pro ב-200$ לחודש ״כי הוא יקר״ - ואנשים אשכרה קפצו על זה - עכשיו הוא דורש 225$ לקריאות API למודל החדש, GPT 4.5 שהושק היום - והוא אפילו לא פורץ דרך!
ככל שיהיו פראיירים שימשיכו לשלם על חזירות, כך הם ימשיכו לדרוש. אני מאוכזב מהם, אבל מאוד מאוד מפרגן לגוגל שלגמרי עלו על דרך המלך. אם יש פה גוגלרים - שאפו גדול לכם!!! 🚀🚀🚀
בואו תראו אותי המום (🤯!) מכך שה-AI פיתח לי אתר יפהפה עם גרפים ונתונים סטטיסטיים - *מדיבור בלבד - ועוד בעברית!*
במקום הסרטונים ברכבת ישראל, התחלתי בסדרת סרטונים עם הבן הטרי שלי שיונק AI מאבא מהרגע בו הגיח לאוויר העולם. במקום להרגיש אתגר על זה שהידיים שלי לא פנויות להתעסק במה שאני רוצה - למה לא לרתום את ה-AI לעזרתי? זו ממש הטכניקה של VIBE CODING עליה כל העולם מדבר כרגע - וזה עובד מדהים. השתמשתי ב-WHISPERTYPING ו-CREATR, ומה אגיד לכם? התאהבתי!
קיבלתי מייל מאנתרופיק שיש דיל: מנוי פרו שנתי ב-25% הנחה! 180$ לשנה במקום 240$, שווה מאוד
נפגשתי עם אחד המהנדסים של Creatr כדי להבין את המוצר שלהם יותר לעומק ויצאתי עם אופטימיות זהירה
הם הולכים להוסיף את קלוד החדש
הם הולכים להוסיף יכולות ליצור קומפוננטות בהתאמה אישית
הם נותנים במסלול החינמי 5 פרויקטים, עם 100 עריכות לכל פרויקט בחינם! זה מטורף
במסלול של ה-89 דולר בחודש אפשר ליצור כמה פרויקטים שרוצים, ללא הגבלה, בניגוד ל-LOVABLE שנותנים 500 בחודש
בקיצור, אני בוחן אותם לעומק, זה לא פוסט ממומן או בשיתוף, נפגשתי איתם מיוזמתי וממש כיף לשמוע את המפתחים של המוצר ממקור ראשון
אחרי התסכול שלי מכלי הפיתוח החלטתי להתעקש עם Creatr ועכשיו אני מרגיש שהוא מנצח בגדול בבניית אתרים *יפים* עם יכולת להוסיף רכיבים כמו אפקטים ואלמנטים תלת מימדיים! הסוד איתו הוא לדבר איתו שלב שלב, להוסיף אלמנט אחר אלמנט, לא לעבוד איתו בפרומט אחד ארוך - ואז מגיעים לתוצרים יפים מאוד, כמו פה.
יובל פורק: בואו נדבר על העצבים שאפשר לקבל כשמנסים להשתמש בכלי AI כדי לפתח מוצרים. על ההבדלים שבין פיתוח מקומית עם קרסר או VSCODE וקופיילוט, להבין פיתוח בענן עם LOVABLE או BASE44 🤯
הקדשתי עכשיו בערך שעתיים לשבת ו"לפתח" עם ה-AI, שזה אומר בעצם להתווכח איתו בפרומפטים כדי לראות כמה רחוק אוכל להגיע עם פיתוח האתר החדש שאני עומל עליו ויכיל מיני קורסים רבים (ושווים!) שלי. בקיצור, בואו לפרוק איתי תסכול ביחד >>>
העתיד הוא רובוטיקה: קבלו את הרובוט האנושי (יומנואיד) G1 של חברת Unitree שיודע להילחם בשיטת קונג-פו! 🤯
תראו איזה תנועות חלקות, תחשבו כמה עוצמתי יהיה לחבר לו LLM שרץ על המכשיר, On Device, זה ממש דהירה לכיוון ה״סינגולריות״, העידן שבו המכונה והאדם הופכים לאחד 😳
כשלמדתי מחשבים ואלקטרוניקה בתיכון, זה היה במקום מגמת רובוטיקה. בזמנו המון הלכו לרובוטיקה, נבנו מעבדות, אבל ההבנה הייתה שזה תחום שנמצא בדעיכה בשל המאמצים הרבים הכרוכים בתכנות שלו וגם ההשקעה הפיזית, בניגוד למחשבים תוכנה ואלקטרוניקה שיותר נגישים. לא היה לי ספק שהרובוטיקה תחזור ובגדול, ועם פרוץ ה-GenAI לחיינו זה ממש מקבל צורה בפועל. יש יומנואידים שכבר אפשר להזמין! יש צעצועים כמו אופטימוס פריים ומגה-טרון שיודעים לשנות צורה לבד מפקודות קוליות - והחלום שלי לקחת אחד ולתכנת אותו לעבוד עם LLM!
בקיצור, רובוטיקה ו-AI זה העתיד, לעניות דעתי. ומה אתם חושבים על זה?
קבלו את ההשוואה שערכתי בין קלוד סונט 3.7 לקלוד סונט 3.5 (ה"ישן") - נראה שיש ועוד איך ממה להתלהב!!! 🚀
איך ערכתי את ההשוואה? ביקשתי מקלוד החדש והישן להוכיח לי באמצעות מתמטיקה וקוד ש-1 ועוד 1 שווה 2, ולבנות אתר אינטראקטיבי שממחיש זאת. אני יודע שיש כאלה שחושבים שזה שטויות, אבל יש ספר באורך של כ-400 עמודים שנכתב על זה ורציתי לראות אם הוא יעמיק בזה ויסביר ויפרט, ואם יהיה הבדל במתמטיקה או בקוד בין המודלים השונים. מה אגיד לכם? קלוד 3.7 (ששוב, אין לי מושג למה זה 3.7 ולא 4) פשוט שיחק אותה!
ואנקדוטה מצחיקה: בשלב מסוים הוא רצה לכתוב על ההוכחה "בקיצור", אבל הוא תרגם לעצמו מאנגלית לעברית כך שבמקום לכתוב "בקיצור" הוא כתב "בקליפת אגוז" (כי in a nutshell באנגלית זה סלנג ל"בקיצור"), אז בנוסף לכל הכישרון שלו - הוא גם קורע מצחוק!! קלוד זו אהבה!!
ליזמים יש חלום, לאחרים יש מילים, ומה חסר? מי שיבצע את הדברים בשטח, שעל כגון זה אמרו חז״ל: ״לא המדרש עיקר - אלא המעשה״, לא רק לדבר ולחלום - אלא לעשות! 💪
למייקרוסופט, גוגל ואמאזון יש פרטנרים, שהם חברות שלקחו על עצמם להטמיע בארגונים את הפתרונות השונים של החברות הגדולות. כך הלקוח מקבל את הליווי הצמוד, והחברות הגדולות מקבלות נותני שירותים שאפשר לסמוך עליהם. כולם מרוויחים.
הוואקום הזה, החלל הזה, שנמצא בין הרעיונות החלומות וההתלהבות - לבין ההורדה של הדברים לקרקע המציאות, הוא וואקום שהמון שחקנים מנסים להיכנס אליו ולכבוש אותו. פרויקטים של ליווי ארגון להטמעת AI - יכולים להיות פרויקטים מאוד פשוטים או מאוד מורכבים, תלוי במי שמביאים לפתור את הבעיות.
בסופו של יום, השלבים אמורים להיות ברורים:
1. נפגשים עם לקוח כדי להבין ולאפיין את תהליכי העבודה הקיימים
2. מנסים לאתר את הנקודות בהן ניתן להמליץ להשתמש בכלי Gen AI, זו הנקודה שרוב המטמיעים עוצרים בה: בהמלצות להשתמש ב-ChatGPT או קלוד, בין אם זה לעבודות מזכירות, אדמיניסטרציה, משפטים, פיננסים או קופיילוטים לפיתוח
3. מטמיעים מתקדמים יותר ינסו להמליץ לשלב גם תהליכי אוטומציה ולאו בהכרח AI, זה יכול להיות עם או בלי AI, אבל לא מחייב. למשל, טיקטים שפותחים דרך Slack ועוברים סיווג ומקבלים תיוג לקטגוריה הנכונה ומשויכים למחלקה הרלוונטית, או סוכן AI שיודע לחלץ מידע מחשבוניות ולהזין אותן במערכת אוטומטית וחוסך הקלדות
4. מטמיעים מתקדמים אף יותר - יכולים ליזום סשנים של הרצאות ותרגול לקבוצות שונות בחברה, אם מדברים על AI, אז לקחת סשן לכולם המרקטינג, או הלמידה, או הפיתוח, או ההנהלה או הפרודקט או העיצוב, זה השלב שכל הכיף קורה
5. ואי אפשר בלי למדוד את האפקטיביות באמצעות שאלונים - לשאול את העובדים האם הם מרגישים שזמן העבודה שלהם התייעל? האם הם משתמשים בכלים? מה האתגרים החדשים שבהם הם נתקלים? מה הם היו רוצים לשפר?
6. ולא פחות חשוב - מודעות! להעלות את המודעות הארגונית לכך שלא רק שזה בסדר להשתמש בכלי AI ואין מה להתפדח מכך, אלא זה אפילו תנאי *הכרחי וקריטי* לביצוע תפקיד בצורה יעילה ומיטבית!
עולם הטמעות ה-AI לא יכול להסתכם ב״מנוי ארגוני של GPT״ לכל העובדים, זה לחטוא למטרה. מצד שני, החשש של הארגונים להכניס את היד עמוק לכיס ולתת לעובדים אפשרות להשתמש בכלי AI מבלי שהם בטוחים באפקטיביות של הדבר - הוא מובן, אבל אי אפשר לעצום את העיניים מהדהירה הטכנולוגית שיש כיום.
אין ספק שהפירות שהארגון יקצור כתוצאה מעובדים שמשתמשים בכלי AI - ימצבו אותו בחוד החנית של הטכנולוגיה, וגם ייחשבו בעצמם לארגון חדשני שמבין שצריך מהנדסי פרומפטים, לכל תחום, וחוקרי כלי Gen AI, וניוזלטרים פנים ארגוניים, ואתגרים נושאי פרסים (האקאתונים) לקידום AI במוצרי החברה, ולבסוף - גם לדבר על כל זה במיטאפים מקצועיים, כי מי לא ירצה לשמוע איך ארגונים הטמיעו AI בפועל בחברה ובמוצרים?
ואם כבר. נוסף ל-1.4, בו אעביר הרצאה של כ-3 שעות על פיתוח ו-AI, אני מפיק גם כנס טכנולוגי שבו נדבר על קייס סטאדיז פרקטיים. איך חברות מטמיעות AI, החברות ידברו בעד עצמן וישתפו, איזה סוכני AI הוטמעו בעולם האמיתי - ומה התובנות מכך? על זאת ועוד, בהמשך, וגם כאן זה המקום להודות ל-AWS על היותם החלוצים לשתף איתי פעולה. אם יש לכם סיפורים שכדאי שכולם יכירו - אשמח אם תתייגו אנשי מפתח בתגובות. ונתראה בכנס(ים)!
מקווה שקיבלתם ערך.
ערב טוב,
יובל
הצטרפו אלי ואל עומר לסשן על פיתוח ו-AI בסביבה מקומית עם BOLT DIY, OLLAMA וגם השחקן החדש TRAE - והכל *בחינם*!! 🚀
תודה ל יאיר קיבייקו על Bolt
ולאביץ אברהם יצחק מאיר על Push to GitHub
יש חבילת פיתוח שנקראת ottodev שלקחה את bolt.new והוסיפה לו המון יכולות, בדגש על היכולת להריץ אותו לוקאלית עם מודלים שונים של שפה. בדקתי אותו בעבר, ועכשיו חזרתי אליו ומאוד הופתעתי לגלות כמה שהוא השתפר ושוכלל!
ממליץ בחום לבחון אותו, אני כרגע מנסה אותו עם גרוק. הנאה של ממש.
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
