uz
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Kanalga Telegram’da o‘tish

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Ko'proq ko'rsatish
379
Obunachilar
+224 soatlar
+37 kunlar
+730 kunlar
Postlar arxiv
آنچه که در مدیتیشن یاد می‌گیرید، در فعالیت و گفتگو تمرین کنید، به هیچ‌کس اجازه ندهید که شما را از آن وضعیت آرام طرد کند. بر ص
آنچه که در مدیتیشن یاد می‌گیرید، در فعالیت و گفتگو تمرین کنید، به هیچ‌کس اجازه ندهید که شما را از آن وضعیت آرام طرد کند. بر صلح خود چنگ بیاندازید …. وقت و انرژی گرانبها را در صحبت عاطل و باطل سپری نکنید. در سکوت غذا بخورید، در سکوت کار کنید. خدا به سکوت عشق می‌ورزد. #پاراماهانسا_یوگاناندا @lightworkers

کسی را می خواستم از جنس خود که او را قبله سازم و روی بدو آرم که از خود ملول شده بودم. #شمس_تبریزی @lightworkers

Anoushka shankar @lightworkers

در وجود همۀ ما یک منِ افسرده یک منِ عصبانی، یک منِ شاد و یک منِ مضطرب وجود دارد.... کدام من پیروز می‌شود؟ هر کدام که بیشتر تغ
در وجود همۀ ما یک منِ افسرده یک منِ عصبانی، یک منِ شاد و یک منِ مضطرب وجود دارد.... کدام من پیروز می‌شود؟ هر کدام که بیشتر تغذیه شود.... بر هر حالت مراقبه كن.... @lightworkers

کسی که موقع شروع مبارزه به کنج خانه می‌خزد و می‌گذارد دیگران برای خودشان بجنگند ، باید به هوش باشد، زیرا کسی که در مبارزه سهمی ندارد ، از ناکامی‌ها حتما سهمی خواهد برد. #برتولت_برشت @lightworkers

زیباترین لحظه، خدا را در «خود» دیدن است دیدنی که از ندیدنِ «من» حاصل می‌شود. @lightworkers

سخن قبل از "اما/ولی" باطل است شما حق دارید ناراحت شوید که من دیر رسیدم "اما/ولی "من در ترافیک ماندم شما آدم خوبی هستید "اما/ولی "به فرهنگ ما نمی‌خورید جرج آر آر مارتین در کتاب بازی تاج و تخت از قول عمویش نوشته بود: «هر عبارتی که قبل از، اما/ولی می‌آید باطل است». در این نوع گفت و گو شخص ابتدا تظاهر می‌کند که انتقاد را پذیرفته، اما همچنان بر موضع خود باقی مانده است. @lightworkers

#بریده_کتاب بخش مهم بیداری تو، شناختن خود خفته‌ی خویش است. شناختنِ همان نَفْسی که فکر می‌کند، حرف می‌زند، عمل می‌کند؛ شناختنِ افکار و باورهای شرطی‌شده؛ شناختنِ همه‌ی آن چیزهایی که خوابِ تو را تداوم می‌بخشند.  زمینی نو #اکهارت_تله @lightworkers

‍ ۶- چاکرای پیشانی (چشم سوم) این چاکرا، چاکرای درک و اشراقی شما است. بر ذهنتان نظارت دارد و مرکز فرماندهی و ناظر بر چاکراهای دیگر است. چاکرای سالم پیشنانی: به شهود خودتان گوش می کنید. خلاقیت بسیار قوی دارید، راه حل مشکلاتتان را تجسم می کنید. پرکاری چاکرا: واقع بینی را از دست می دهید. مغرور، مقتدر، انحصارطلب و متعصب می شوید. کم کاری چاکرا: به جای فکر کردن به موضوع، به شکل مستقل هر کس هر چیزی گفت همان را انجام می دهید. بی ثبات و بزدل می شوید. علائم فیزیکی عدم توازن: دائم نگران هستید. دچار سردرد، حواس پرتی، حافظه ضعیف و دچار مشکلات چشمی می شوید. روش توازن چاکرای پیشانی:  سعی کن به شم و شهود خودتان اعتماد کنید. تمرینات مربوط به مراقبه و تجسم را انجام دهید. ابراز عقیده کنید. ۷- چاکرای فرق سر چاکرای سالم فرق سر: متوجه می شوید که تمام موجودات در کائنات به نحوی به یکدیگر مرتبط هستند. پرکاری چاکرا: دچار افسردگی و ناامیدی شده و از لذت زندگی محروم می شوید. کم کاری چاکرا: منزوی و کم حرف و گوشه گیر می شوید. علائم فیزیکی عدم توازن: دردهای میگرنی، ناراحتی های سیستم عصبی، بیخوابی، ناراحتی های روحی و روانی و بیماری های پوستی. روش توازن چاکرای فرق سر: سعی کنید در آگاهی و خرد بیشتر پیشرفت کنید. مراقبه کنید. از دنیای اطرافتان لذت ببرید. از منیت خود دست بردارید و بیشتر به معنویت بچسبید. نکته مهم: هم اکنون که از گنجینه انرژی های بدن خودتان آگاه شده اید، با توجه به چاکراهای هفتگانه و روش متعادل کردن آن، می توانید خودتان را از شر بیماری های گوناگون خلاص کنید. @lightwirkers

چگونه چاکراها را متعادل کنیم؟ ۱- چاکرای ریشه این چاکرا انرژی حیات را تشکیل می دهد و فرد را سفت و محکم بر زمین نگه می دارد. چاکرای سالم ریشه: از طریق این چاکرا احساس شادابی و انرژی می کنید. این چاکرا بر حس بویایی و قسمت های محکم بدن مانند دندان ها و استخوان ها و ناخن ها نظارت دارد. پرکاری چاکرا: باعث می شود فرد سلطه جو، خودمحور و مادی گرا شود. کم کاری چاکرا: در این صورت فرد احساس اضطراب و ناامنی می کند و مدام عصبی می شود. علائم فیزیکی عدم توازن چاکرا: درد مفاصل، کمردرد، چاقی، یبوست و سیستم ایمنی ضعیف. روش توازن چاکرای ریشه: هر نوع دلخوری که در گذشته بین شما و خانواده تان رخ داده است را حل کنید. هر نوع شک و تردید و منفی بافی را از خودتان دور کرده و به مادیات کمتر توجه کنید. سعی کنید بیشتر با مردم بجوشید و معاشرت کنید. ۲- چاکرای خاجی این چاکرا نشان دهنده خلاقیت و توازن احساسی است. چاکرای سالم خاجی: شما را خوشبین و امیدوار می کند و باعث می شود به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. پرکاری چاکرا: بیش از حد احساساتی شده و خیلی سریع عاشق می شوید. کم کاری چاکرا: در لاک خودتان فرو می روید و در مورد همه چیز بی تفاوت می شوید. علائم فیزیکی عدم توازن چاکرا: مشکلات مثانه، ناتوانی جنسی، کمردرد (در قسمت پایین کمر)؛ مشکلات روده بزرگ روش توازن چاکرای خاجی: باید خوشبین و امیدوار باشید و به دیگران خدمت کنید. از عذاب وجدان و عصبانیت دست بردارید. ترک کردن هر نوع عادت ناپسند مانند اعتیاد، سیگار کشیدن و از بین بردن هر نوع احساس منفی. ۳- چاکرای خورشیدی این چاکرا به عزت نفس و درک و فهم شخصی مربوط می شود. در سطوح احساسی ایجاد خوش بینی و خلاقیت می کند. چاکرای سالم خورشیدی: فرد با اعتماد به نفسی هستید و هرگز احساس بطالت و بیهودگی نمی کنید. پرکاری چاکرا: دچار خشم و حالات تهاجمی می شوید. زیاد با دوستانتان سر سازگاری نخواهید داشت. کم کاری چاکرا: فردی منفی گرا می شوید و نمی توانید در هر موردی تصمیم بگیرید. علائم فیزیکی عدم توازن: انرژی ندارید. همیشه خسته هستید. ممکن است به مشکلات کبدی و دردهای مفصلی دچار شوید. روش توازن چاکرای خورشیدی: دست از حالات تهاجمی بردارید. دنبال دلایلی بگردید که چرا اینقدر خرده گیر و بیش از حد حساس شده اید. سعی کنید برای خودتان و دیگران احترام قائل شوید. ۴- چاکرای قلب این چاکرا به عشق ورزیدن و محبوب شدن و ارتباط برقرار کردن مربوط می شود. چاکرای سالم قلب: شما فردی با محبت، دلسوز و با شفقت هستید و دوستان بسیاری به سوی شما جذب می شوند. پرکاری چاکرا: در عشق احساس مالکیت و طلبکاری می کنید و بداخلاق می شوید. کم کاری چاکرا: به حال خود افساس می خورید؛ وحشت زده هستید. عذاب وجدان دارید و بی تفاوت می شوید. علائم فیزیکی عدم توازن: فشار خون بالا، مشکلات تنفسی و قلبی، شانه درد، نفس تنگی و درد سینه. روش توازن چاکرای قلب: سعی کنید احساسات سرکوب شده تان را بروز دهید. خودتان و دیگران را ببخشید. اگر ارتباطی به نفع شما نیست آن را تمام کنید. سعی کنید بر خودتان مسلط شده و با خودتان دوست و رفیق باشید. چاکرا چیست و به چه درد می خورد؟ ۵- چاکرای گلو این چاکرا نقش مهمی در انتقال افکار و عقاید دارد. چاکرای سالم گلو: از ابراز حقیقت ترسی ندارید. دوست دارید به حرف های دیگران گوش دهید و نظرات دیگران را قبول کنید. پرکاری چاکرا: اصلا حرف گوش نمی کنید؛ چرا که مدام در حال حرف زدن هستید. با صدای خودتان تمام صداهای دیگر را خفه می کنید. کم کاری چاکرا: از حقیقت گریزان هستید. در مواقعی که لازم باشد حرف دلتان را نمی زنید. خجالتی هستید و نمی توانید خودتان را مطرح کنید. علائم فیزیکی عدم توازن چاکرا: عفونت گوش، مشکلات تیروئید و گلو و بیحالی. روش توازن چاکرای گلو: دروغ نگویید. قبل از اینکه حرف بزنید به ندای دلتان گوش کنید. با اعتماد به نفس و جدی و شفاف حرف بزنید. @lightworkers

مقداری از توجه خود را در درون نگه دارید. به همه او اجازه ندهید بیرون جاری شود. سرتاسر جسم فیزیکی خود را از درون احساس کنید، بعنوان میدان واحدی از انرژی. #اکهارت_توله @lightworkers

لطافت، نیرومندتر از سختی، آب قوی‌تر از صخره و عشق تواناتر از بی‌رحمی است. #هرمان_هسه @lightworkers
لطافت، نیرومندتر از سختی، آب قوی‌تر از صخره و  عشق تواناتر از بی‌رحمی است. #هرمان_هسه @lightworkers

من که امروز غمگین و ناراحتم ای جان، شاره جان چشم و ابروت رو، ای جان ببینم شاره جان خودم رو از کجا، ای جان به تو برسونم، شاره جان زخم دل رو درمان کن من همیشه اینجا نمی‌آیم ای جان، شاره جان این حرفها رو باور نمی‌کنم ای جان، شاره جان زخم دل رو درمان کن امروز که گفتن یار رو دادن تا به چشم نبینم به حرف باور نمی‌کنم #بخشی_سهراب_محمدی برای ۲۲ مرداد ۹۹، روزِ پروازش @lightworkers

انتقاد كردن ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺯﻧﺪگی ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮبی ﺑﻪ ﺗﻮ می‌دهد ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺯﻧﺪگی ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺧﻮبی ﺑﻪ ﺗﻮ می‌ﺩﻫﺪ... ﺑﺎ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﺮﺗﺮی می‌کنی . ﺑﺎ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﺍﺣﺴﺎﺱ می‌کنی ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ هستی... ﺍﻳﻦ ﺑﺮﺍی ﻧﻔﺲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﺭﺿﺎﺀ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎً ﻫﻤﻪ ﭼﻨﻴﻦ می‌ﻛﻨﻨﺪ: ﺑﺮخی ﺁﺷﻜﺎﺭﺍ ﭼﻨﻴﻦ می‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺮخی ﻫﻢ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ می‌ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ . ﻭلی ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ . ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﻛﺴﺎنی ﭘﻴﺪﺍ می‌ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ نمی‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻳنﻫﺎ ﻛﺴﺎنی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻔﺴﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ. ﻭقتی ﻛﻪ بی‌ﻧﻔﺲ ﺑﺎﺷی، ﻓﺎﻳﺪﻩ‌ﺍی ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺖ ،ﭼﺮﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺕ ﺯﺣﻤﺖ ﺑﺪهی؟ ﺭبطی ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺩﻳﮕﺮ ﭘﺎﺩﺍشی ﺑﺮﺍﻳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﻳﻦ ﻧﻔﺲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻟﺬﺕ می‌ﺑﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﻐﺬﻳﻪ می‌ﺷﺪﻩ . ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: ﻧﻔﺲ ﺭﺍ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯ. ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻧﻔﺲ ﺩﺭﺧﻮﺍهی ﻳﺎﻓﺖ ﻛﻪ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎً ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﺎﭘﺪﻳﺪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﻴﺎیی ﻛﻪ ﺩﻭﺭ ﻧﻔﺲ ﺗﻨﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻛﺎﻣﻼً ﺍﺯ ﺑﻴﻦ می‌ﺭﻭﺩ ﻭ ﺗﻮ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺸﻤﺎنی ﺗﺎﺯﻩ ﻧﮕﺎﻩ می‌ﻛﻨی. ﺍینک ﻫﻤﺎﻥ ﺷﺨﺼی ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﻴﺶ‌ﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ می ﻛﺮﺩی ﺑﺎ ﺩﻳﺪﻩ‌ی ﻣﺤﺒﺖ ﻧﮕﺎﻩ می‌ﻛﻨی ﻭ میلی ﻋﻈﻴﻢ ﺩﺍﺭی ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﺎشی ﻭ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻛﻤﻚ کنی... ﺍﻳﻨﻚ ﭼﺸﻤﺎنی ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺍﺭی ﻭ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻼً ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ می‌ﺑﻴﻨی. ﺷﺎﻳﺪ ببینی ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ ﺍﻭ ﺑﻮﺩی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ می‌ﻛﺮﺩی.ﺩﻳﮕﺮ ﭼﻴﺰی ﻧﻴﺴﺖ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﺎکی ﺑﺎشی. ﺑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻦ ﻧﻔﺲ، ﻧﮕﺮﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺗﻮ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﻧﺴﺎنی ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻧﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺧﻮﺍهی ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ . ﺗﻮ ﻓﻘﻂ بخشی ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ می‌ﺷﻨﺎسی، ﺗﻤﺎمی ﺯﻧﺪگی ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ نمی‌ﺩﺍنی. ﻭ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻤﺎمی یک ﺷﺨﺺ ﺍﺯ ﺭﻭی ﺷﻨﺎﺧﺖ بخشی ﻛﻮﭼﻚ ﺍﺯ ﺍﻭ، ﻛﺎﺭی ﺩﺭﺳﺖ ﻧﻴﺴﺖ . ﺷﺎﻳﺪ ﺁﻥ ﻳﻚ ﺑﺨﺶ ﻛﻮﭼﻚ ﺩﺭ ﺗﻤﺎمی ﺯﻧﺪگی ﺍﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺑﻪ ﺟﺎ ﺑﺎﺷﺪ . ﻭلی ﺍﻭﺿﺎﻉ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺳﺖ: ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪی ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﻴﺎﺯیﻧﻴﺴﺖ... ﺩﺭ ﻳﻚ ﺭﻭﺳﺘﺎ، ﻣﺮﺩی ﺟﻮﺍﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺍﺳﺖ ﺯﻳﺮﺍ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻓﻜﺮ می‌ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻳﻚ ﺍﺑﻠﻪ ﺍﺳﺖ. ﺭﻭﺯی ﻣﺮﺩی ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎی ﺍﻭ ﮔﺬﺭ می‌ﻛﺮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺭﻓﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ، “ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﻴﺪ! ﻣﻦ ﺑﻴﺴﺖ ﻭﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻋﺘﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻫﺴﺘﻢ. ﻫﺮﻛﺎﺭی ﻛﻪ ﺑﻜﻨﻢ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ میﻛﻨﻨﺪ. ﺣﺘی ﺍﮔﺮ ﻛﺎﺭی ﻫﻢ ﻧﻜﻨﻢ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ می‌ﻛﻨﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﺣﺮﻑ ﺑﺰﻧﻢ، ﻣﺮﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ می‌ﻛﻨﻨﺪ. ﺍﮔﺮ ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﻢ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﺮﺍ ﺳﺮﺯﻧﺶ می‌ﻛﻨﻨﺪ.نمی‌ﺩﺍﻧﻢ ﭼﺎﺭﻩ ﭼﻴﺴﺖِ. ” ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: “ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻧﺒﺎﺵ”… ﺩﺭ ﮔﻮﺵ ﺍﻭ ﺯﻣﺰﻣﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺭﺍﺯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ ..… ” ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﻣﻦ ﺑﺎﺯ می‌ﮔﺮﺩﻡ. ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﮕﻮ ”. ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺁﻥ ﻓﺭﻣﻮﻝ ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺑﺴﺖ... شخصی ﮔﻔﺖ، ” ﭼﻪ ﻏﺮﻭﺏ ﺯﻳﺒﺎیی ﺍﺳﺖ ”. ﻭ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ، “ ﭼﻪ ﭼﻴﺰی ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺒﺎﺳﺖ؟ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻛﻦ ﻛﻪ ﭼﻪ ﭼﻴﺰ ﺯﻳﺒﺎیی ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﺴﺖ ”! ﻣﺮﺩی ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﭼﻪ ﻏﺮﻭﺏ ﺯﻳﺒﺎیی ﺍﺳﺖ ﻳﻜﻪ ﺧﻮﺭﺩ. ﺁﻥ ﻏﺮﻭﺏ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﻮﺩ، ﻭلی ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻛﻨﺪ؟ ﺁﻳﺎ ﺳﻨﺪی ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ؟ ﺁﻳﺎ می‌ﺩﺍﻧﻴﺪ ﺯﻳﺒﺎیی ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻫﻤﻪ می‌ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭلی کسی نمی‌ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻛﻨﺪ... ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺳﺎﻛﺖ ﻣﺎﻧﺪ. ﻫﻤﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺧﻨﺪﻳﺪﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ” ﻋﺠﻴﺐ ﺍﺳﺖ، ﻣﺎ ﻓﻜﺮ می‌ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩ ﻳﻚ ﺍﺑﻠﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻭ ﻳﻚ ﺭﻭﺷﻨﻔﻜﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ”. ﻓﺭﻣﻮﻝ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ: ﺍﺯ ﻫﺮﭼﻴﺰی ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻦ: ﺑﻪ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺩﻫﻜﺪﻩ ﺑﺮﻭ ﻭ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﻛﻦ ﻭ ﻫﺮﮔﺎﻩ کسی ﭼﻴﺰی ﮔﻔﺖ ﻭ ﻛﺎﺭی ﻛﺮﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻦ . ﺑﻪ ﻭﻳﮋﻩ ﺍﺯ ﭼﻴﺰﻫﺎیی ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻦ ﻛﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﻧﮕﺎﺷﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ ﻭ ﻫﻴﭽﻜﺲ ﺩﺭ ﺁﻥها ﺗﺮﺩﻳﺪی ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ کسی ﺍﺯ ﻭﺍﮊﻩ “ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ” ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩ، بی‌ﺩﺭﻧﮓ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﭙﺮﺱ، ” ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﺍﻳﻦ ﭼﻪ ﺣﺮﻑ بی‌معنی ﺍﺳﺖ ﻛﻪ می‌ﺯنی؟ ” ﻭ ﻳﺎ ﺍﮔﺮ کسی ﺍﺯ “ ﻋﺸﻖ ”ﺳﺨﻦ ﮔﻔﺖ، ﻓﻮﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺨﻮﺍﻩ: “ ﻋﺸﻖ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻋﺸﻖ ﻛﺠﺎﺳﺖ؟ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻫﻤﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪﻩ ”! کسی ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﻔﺖ ، ” ﻋﺸﻖ ﺩﺭ ﻗﻠﺐ ﺍﺳﺖ ”. ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﮕﻮ، ” ﻧﻪ، ﭼﻴﺰی ﺩﺭ ﻗﻠﺐ ﻧﻴﺴﺖ . ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻲ ﺑﺮﻭﻱ ﻭ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺟﺮﺍﺡ ﺑﭙﺮﺳﻲ. ﭼﻴﺰﻱ ﭼﻮﻥ ﻋﺸﻖ ﺩﺭ ﻗﻠﺐ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻗﻠﺐ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﮔﺮﺩﺵ ﺧﻮﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﻮﻥ ﺭﺍ ﭘﻤﭗ می‌ﺯﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺼﻔﻴﻪ می ﻛﻨﺪ. ﭼﻪ ﺭبطی ﺑﻪ ﻋﺸﻖ ﺩﺍﺭﺩ؟ ” ﻳﻚ ﻣﺎﻩ ﺑﻌﺪ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭلی ﺍﻳﻨﻚ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﺮﺩی ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺍﻭ ﭘﺎی ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ، ” ﺗﻮ خیلی ﺑﺰرگی! ﺁﻥ ﺣﻘﻪ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻳﻨﻚ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﻜﺮ می‌ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻣﺮﺩی ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﻫﺴﺘﻢ ”. ﭘﻴﺮﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ، ” ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ: ﻫﻴﭻ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﻋﻼﻡ ﻧﻜﻦ ﺗﺎ کسی ﻧﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻨﺪ. ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ. ﺗﻮ ﻓﻘﻂ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻭ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻛﻦ . ﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺣﻤﻠﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﻣﻮﺿﻊ ﺩﻓﺎعی ﻧﺒﺎﺵ . ﺣﻤﻠﻪ ﻛﻦ، ﺗﻬﺎﺟﻢ ﻛﻦ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪ ”. ﻭ ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﺟﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﻣﺮﺩ ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﺷﺪ . ﺑﺮﺍی ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻭ ﺷﻜﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪی ﺯﻳﺎﺩ ﻧﻴﺎﺯی ﻧﻴﺴﺖ... ﻭ ﺗﻮ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺍﺭﺯﺍﻥ، ﺧﺮﺩﻣﻨﺪ ﻭ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺧﻮﺍهی ﺷﺪ.... @lightworkers

#بریده_کتاب اگر می خواهید تندرست بمانید : ۱. احساساتتان را بیان کنید. هیجانات و احساساتی که سرکوب یا پنهان شده باشند به بیماری‌هایی نظیر ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر می‌شوند. سرکوبی احساسات به مرور زمان حتی می‌تواند به سرطان هم بیانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ یک محرم می‌رویم و رازها و خطاهای خود را با او در میان می‌گذاریم! گفتگو، صحبت کردن، کلمات وسیله درمانی قدرتمندی هستند. ۲. تصمیم‌گیری کنید. افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلی و بی‌تصمیمی باعث می‌شود که مشکلات و نگرانی‌ها روی هم انباشته شوند. تاریخ انسان بر اساس تصمیم‌گیری‌ها ساخته شده است. تصمیم‌گیری دقیقاً به معنی چشم‌پوشی آگاهانه از بعضی مزایا و ارزش‌ها برای به دست آوردن بعضی دیگر است. افراد مردد در معرض بیماری‌های معدی، دردهای عصبی و مشکلات پوستی قرار دارند. ۳.به دنبال راه حل‌ها باشید. افراد منفی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و راه حل‌ها را نمی‌یابند. آن‌ها غم و غصه، شایعه و بدبینی را ترجیح می‌دهند. روشن کردن یک کبریت بهتر از تاسف خوردن از تاریکی است. زنبور، موجود کوچکی است اما یکی از شیرین‌ترین چیزهای جهان را تولید می‌کند. ما همانی هستیم که می‌اندیشیم. افکار منفی باعث تولید انرژی منفی می‌شوند که آن‌ها نیز به نوبه خود تبدیل به بیماری می‌گردند. ۴. در زندگی اهل تظاهر نباشید. کسی که واقعیت را پنهان نگاه می‌دارد، تظاهر می‌کند و همیشه می‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر دیگران برسد، در واقع بار سنگینی را بر دوش خود قرار می‌دهد. مثل یک مجسمه برنزی با پایه‌های گِلی. هیچ چیز برای سلامتی بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگی کردن با تظاهر نیست. این گونه افراد زرق و برق زیاد و ریشه و مایه اندکی دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بیمارستان و درد است. ۵. واقعیت‌ها را بپذیرید. سرباز زدن از پذیرش واقعیت‌ها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بیگانه می‌سازد. هسته اصلی یک زندگی سالم، یکی بودن و رو راست بودن با خود است. کسانی که این را نمی‌پذیرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب می‌شوند. پذیرفتن انتقادها، کاری عاقلانه و ابزار درمانی خوبی است. ۶. اعتماد کنید. کسانی که به دیگران اعتماد ندارند نمی‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمی‌توانند رابطه پایدار و عمیقی با دیگران به وجودآورند! هنر تندرست ماندن #دکتر_دراتسیو_وارلا @lightworkers

شروع به دوست داشتن خود کنید... میدانم که انجام دادن آن برای بعضی از شما واقعاً کار سختی است برای این کار جلوی آینه بایستید و به خودتان عشق بورزید. بعضی از شما قادر به انجام دادن آن نخواهید بود... افرادی هستند که حتی نمی خواهند برای یک دقیقه کامل در آینه به خودشان نگاه کنند. آن را امتحان کنید، خواهید دید که منظور من چیست... اما وقتی به آینه نگاه میکنید، خدا را ببینید، نه بدن ظاهری را. ببینید که از شما نور میدرخشد، آگاهیِ خالص را ببینید، سعادت را ببینید، هیچ مطلق را، خودتان را ببینید... شروع کنید و این را تمرین کنید، در آینه خودتان را نگاه کنید، شاید یک دقیقه، سپس به دو دقیقه و سه دقیقه و چهار ادامه دهید، به خودتان نگاه کنید. واقعیت را به خودتان بپذیرید، "من برهمن هستم"، "من واقعیت نهایی هستم"، "من فضای بی حد و حصر هستم"، "من هوش کامل هستم" اگر شما هر روز هر روز به خودتان بگویید، چه میشود؟ فکر میکنید چه رخ می دهد؟ اگر هر روز به آینه نگاه کنید و این کار را بکنید، میتوانستید به خدایی که هستید تبدیل شوید. از امروز با دانستن این حقیقت در مورد خود، شروع کنید و برای همیشه آزاد شوید. #رابرت_آدامز @lightwirkers

اگر خداوند ... مستقیم به چشمانت خیره میشد و به تو می گفت : تنها چیزی که از تو می خواهم این است: مادامیکه در این کرهء خاکی اقامت داری شاد باشی ... آنگاه تو چه می کردی ؟ @lightworkers

یک بار نامِ من به غلط بر زبان نَراند ما را شکایت از قلمِ مشکبارِ تُست #وحشی @lightwirkers

فقط اویی که از حس خودبزرگ‌بینی آزاد است , ثروتمندتر و ثروتمندتر در معنویت می‌شود تا آنکه با خدا یکی باشد. بر قله کوه غرور , ب
فقط اویی که از حس خودبزرگ‌بینی آزاد است , ثروتمندتر و ثروتمندتر در معنویت می‌شود تا آنکه با خدا یکی باشد. بر قله کوه غرور , باران رحمت خدا نمی‌تواند جمع شود ; بلکه آن‌ها به‌سهولت در دره تواضع جمع می‌شوند. #پاراماهانسا_یوگاناندا @lightworkers

#بریده_کتاب همسفر بودن و هم هدف بودن، ابداً به‌ معنای شبیه بودن و شبیه شدن نیست. و شبیه شدن، دال بر کمال نیست، بل دلیل توقف است. شاید «اختلاف» کلمه‌ی خوبی نباشد و مرا نگوید. شاید «تفاوت» ، بهتر از اختلاف باشد. نمیدانم؛ اما به هر حال تک واژه مشکل ما را حل نمی‌کند. پس بگذار اینطور بگویم: عزیزمن! زندگی را تفاوت نظرهای ما می‌سازد و پیش می‌برد نه شباهت‌هایمان، نه از میان رفتن و محو شدن یکی در دیگری؛ نه تسلیم بودن، مطیع بودن، امر بر شدن و دربست پذیرفتن. #نادر_ابراهيمی 📗 چهل نامه کوتاه به همسرم @lightworkers