uz
Feedback
Light Workers🔆

Light Workers🔆

Kanalga Telegram’da o‘tish

چو ذَرِه باش، پویان سویِ خورشید؛ که تا چون خاک، زیرِ پا نمانی چو اِستاره به بالا، شب‌روی کن که تا زآن ماه بی‌همتا نمانی صفحه اینستاگرام https://www.instagram.com/lightworkers.ir @lightworkers

Ko'proq ko'rsatish
378
Obunachilar
+224 soatlar
+47 kunlar
+730 kunlar
Postlar arxiv
شیخ ابراهیـم خواص رحمه الله گوید: چند روز در بیابان ماندنم، در آن جا هیچ کس را ندیدم، سیر و سیاحت مرا به جایی کشاند که از آن احساس وحشت کردم. ناگهان جوانی را دیدم که ایستاده است، از او در تعجب افتادم. گفتم: از کجا میایی؟ گفت: هو به او گفتم به کدام سو می روی؟ گفـت: هو آخر گفـتم: اگر با او راستی خودت را قربان گردان. ناگهان دیدم جیغی زد و به زمین افتاد، نزدیک او رفتم و دیدم مرده است، کمی از او فاصله گرفتم. رفتم سنگریزه و غیر جمع کنم او را دفن گردانم، برگشـتم او را نیافتم. آواز دهنده را شنیدم که آواز داد: کسی را که تو در جستجوی آن هستی، عزرائیل او را جستجوی کردنیافت، جنت او را طلب کرد نیافت، آتش دوزخ طلب کرد نیافت. گفتم پس او کجاست؟ گفت: در جایگاه صدق نزد سلطان توانا الفتح الربّانی @lightworkers

زیبایی دلی‌ست برافروخته و روحی‌ست سرمست شده. زیبایی نقشی نیست که بنگرید یا نوایی که بشنوید، نقشی‌ست که با چشمِ بسته هم می‌بینید و نوایی‌ست که با گوشِ بسته هم می‌شنوید. #جبران_خلیل_جبران @lightworkers

تنها چیزى که می شود از یک انسان توقع داشت و بهترین تحسینى که می شود از یک انسان کرد این است که او انسانی خیرخواه باشد بتواند با دیگران دوستى برقرار کند لازم نیست مصلح اجتماعى باشید که بتوانید دنیاى بهترى بسازید همین که دنیاى خصوصى خودتان را بهتر کنید ، خدمت بزرگى به جهان کرده ‌اید آلفردآدلر @lightworkers

#بریده_کتاب محبوب من! این روزها به جای من خوشبخت باشید. خودتان را ملاقات کنید و از فرط شادی به جای من گریه کنید. رازی را به شما بگویم؛ هنگامی که حرفهای کسی را می‌شنوید مراقب کلماتی که تکرار می‌کند باشید. اگر در یک جمله یک اسم را بیشتر از سه، چهار بار تکرار کرد بدانید صاحب آن اسم را دوست می‌دارد. اگر در هر جمله‌ای فعلی را بارها تکرار کرد بدانید او تصمیم خودش را گرفته و می خواهد هر طور که شده آن کار را انجام دهد. اگر در یک جمله چند بار گفت می‌خوانم، مطمئن باشید او تصمیم دارد کتاب بخواند و اگر در حرف‌هایش دیدید که دوست داشتن را بارها و بارها تکرار می‌کند مطمئن باشید او شما را دوست دارد. #محمد_صالح_علاء حیف حوصله‌ام پیر شده @lightworkers

تو را بی‌کس یافتیم همه‌ی یاران رفتند سوی مطلوبان خود و تنهات رها کردند من یار بی‌یارانم.... #شمس_تبریزی @lightworkers
تو را بی‌کس یافتیم همه‌ی یاران رفتند سوی مطلوبان خود و تنهات رها کردند من یار بی‌یارانم.... #شمس_تبریزی @lightworkers

خوشبختی در عمق ذات ماست. جایی که کسی به آن دسترسی ندارد و از چیزی تاثیر نمی پذیرد. وقتی سعادت وابسته به عوامل بیرونی باشد هر لحظه با از دست دادن هر کدام از این عوامل فرو می شکند. #آرتور_شوپنهاور @lightworkers

روبرو شدن با حقیقت اگر شما مرید و پیرو مقامی نباشید، احساس تنهایی می‌کنید، خوب تنها باشید.... چرا از تنهایی دچار وحشت و هراس می‌شوید؟ آیا بدین علت نیست که در تنهایی با خودتان همان‌گونه که هستید مواجه می‌شوید؟ آیا بدین علت نیست که در تنهایی درمی‌یابید که توخالی می‌شوید؟ آیا بدین علت نیست که در تنهایی در می‌یابید که توخالی، گنگ، نادان، زشت، گناهکار، مضطرب، نازپرورده و دست‌دوم هستید؟ با حقیقت روبروشوید، به آن نگاه کنید، از آن فرار نکنید، زیرا لحظه‌ای که فرار می‌کنید، لحظهٔ شروع ترس است..... #رهایی_از_دانستگی #جیدو_کریشنامورتی @lightworkers

#بریده_کتاب انسان از آغاز وجود، خود را بسی کم شاد کرده است. برادران، «گناه نخستین» همین است و همین! هرچه بیشتر خود را شاد کنیم، آزردن دیگران و در اندیشه‌ی آزار بودن را بیشتر از یاد می‌بریم. فریدریش نیچه چنین گفت زرتشت @lightworkers

بر تو می‌خندد مبین او را چنان صد قیامت در درونستش نهان دوزخ و جنت همه اجزای اوست هرچه اندیشی تو او بالای اوست هرچه اندیشی پذی
بر تو می‌خندد مبین او را چنان صد قیامت در درونستش نهان دوزخ و جنت همه اجزای اوست هرچه اندیشی تو او بالای اوست هرچه اندیشی پذیرای فناست آنک در اندیشه ناید آن خداست بر در این خانه گستاخی ز چیست گر همی‌دانند کاندر خانه کیست ابلهان تعظیم مسجد می‌کنند در جفای اهل دل جد می‌کنند آن مجازست این حقیقت ای خران نیست مسجد جز درون سروران مسجدی کان اندرون اولیاست سجده‌گاه جمله است آنجا خداست تا دل اهل دلی ناید به درد هیچ قومی را خدا رسوا نکرد حضرت مولانا @lightworkers

از استاد ابوعلی (دقاق) شنیدم: گفت: یکی بیامد پیش من گفت از دور جای آمده‌ام به نزدیکِ تو. گفتم: این حدیث به قطعِ مسافت نیست و سفر کردن، گامی از نفس فراتر شو، که مقصودِ تو حاصل شد. رساله قشیریه @lightworkers

یکی از راه‌های معنا بخشیدن به زندگی درک و دریافتن کس دیگری از راه عشق است که موجب می‌شود انسان از خود فراتر رود . #ویکتور_فرانکل @lightworkers

زن قهرمان، به محض حس ناراحتی در زندگی به مانع بعدی می تازد. این مانع می تواند، مدرکی جدید، منصب و مقامی معتبرتر، نقل مکان به منطقه جغرافیای دیگر و.... باشد. زن، احساس پوچی و خلآ خود را با ماساژ دادن نفس خود و انجام عمل قهرمانانه بعدی و کسب موفقیت بیشتر تسکین می دهد. این دویدن ها، مانع از آن می شود که متوجه خسران بزرگ در زندگی اش شود. خسران فدا کردن بخش هایی از روح خود! او وقتی وابستگی مادر را به همسر و فرزندش می بیند، به خود یادآور می شود باید از هر مردی مستقل تر و خودکفاتر عمل کند. وجه مذکر او به او اجازه استراحت نمی دهد!او بیرحمانه از زن کار می کشد و او را تا مرز فرسودگی پیش می برد. مرد سخت گیر و مستبد درون او، اهمیتی به نیازها و ارزش های درونی او نمی دهد.او نیاز به نوازش ، توجه و حمایت دارد‌... یونگ می گوید که اگر زن به دام تقلید ناآگاهانه از مردان افتاده باشد یا خود را با وجه مذکر حقیر ضمیر ناخودآگاهش یکی بشمارد، روند خلاق او هرگز به ثمر نمی رسد. #سفرقهرمانی @lightworkers

#بریده_کتاب ای عزیزترین! آیا واقعاً حالا می‌توانم از بابت تو خاطرجمع باشم؟ کلمه‌ی "شما" مثل اسکیت سُر می‌خورد، ممکن است در فاصله‌ی بین دو نامه ناپدید شده باشد. آدم باید به کمک کلمات و فکر، صبح و ظهر و شب به دنبالش سرگردان باشد، ولی "تو" در جای خود محکم پابرجاست؛ اینجا، مثل نامه‌ی تو که هر چه می‌بوسمش حرکت نمی‌کند و برقرار ایستاده است. ولی چه دنیایی است! هیچ چیز نمی‌تواند دو نفر آدم را به این کاملی باهم یکی کند، به خصوص که مانند من و تو، دار و ندارشان فقط کلمات باشد. نامه فلیسه فرانتس کافکا @lightworkers

همی‌جویم به دو عالم مثالی تا تو را گویم نمی‌یابم خداوندا نمی‌گویی که را مانی #حضرت_مولانا @lightworkers
همی‌جویم به دو عالم مثالی تا تو را گویم نمی‌یابم خداوندا نمی‌گویی که را مانی #حضرت_مولانا @lightworkers

تازه سلام اول این قصه می‌رسد پُر می‌شود تمامِ من از ماجرایِ تو صبحانه حاضرست، بفرما غزل بنوش طعم بهشت می‌دهد امروز چایِ تو @lightworkers

ماهِ من امشب بتابان نور خود برجان من کز تمام ظلمت و تاریکی شب خسته ام ... @lightworkers

#بریده_کتاب روح كوچكت را وانسپار به غم! تاب ندارد. ويران می‌شود و زيان میكنى، پيوسته گريستن كه دردى را دوا نمی‌كند. حرمت اشك را دستِ‌كم، نگه‌دار! اين سيلاب بى‌هواى گلالود نيست، عصاره‌ى روح است. غم چيزى نيست كه خودش با پاى خودش خانه ى روحت را ترك كند! بتارانش، بتارانش آتش بدون دود نادر ابراهيمى @lightworkers