لـِ إسلُآمـ 🤎
Kanalga Telegram’da o‘tish
في النهاية أحدهم سيتجاوز ، و الآخر سيظل عالقاً إلى الأبد .🖤
Ko'proq ko'rsatishMamlakat belgilanmaganToif belgilanmagan
219
Obunachilar
-224 soatlar
-137 kunlar
+130 kunlar
Postlar arxiv
طول ما إنت قريب من ربنا، طول ما دماغك في سلام
قربك من ربنا هيبعدك عن أي طريق سكته مش مظبوطة
قربك من ربنا هيخليك تبعد عن أي تفكير يإذيك
قربك من ربنا بيصلّح حاجات كتير والله
ياريت كلنا نراجع نفسنا شوية…
آه علينا ضغوط، وكلنا وصلنا لآخر طاقتنا من الحياة
بس العلاقة الوحيدة اللي تستاهل تتصلّح، وتتعب فيها، وتبذل فيها مجهود… هي علاقتك بربنا
غير كده، الدنيا فانية .
مستني اليوم اللي هصحي فيه وانا مبسوط ومرتاح وربنا محققلي كل اللي نفسي فيه ، اليوم اللي هعيط فيه من الفرحه واقول ربنا استجاب وعوضني علي قد ما صبرت ، وعمري ما يأست ولا اعترضت علي امره وعارف ان كل ما بتتأجل اكيد خير ليا والله الحمدلله
بِـنفسٍ راضِيةٍ تمامًا، تقبَّلْتُ فكرةً أنَّ هناكَ أشياءَ في الدُّنيا لا نصيبَ لي فيها ولا حظًّا، رغمَ سعيي المستميتِ لِنيلِها.
وأنَّ السَّعيَ مجرَّدُ إرضاءٍ لِنفسِي. والسَّعيُ مطلوبٌ، لكنَّه يشترطُ الوصولَ إلى غايتي؛ أصبحَ الوصولُ غايةً لا يحترقُ قلبي عليها لو لم تَحدُث.
الشيءُ المهمُّ هو الرِّضا: الرِّضا عن نفسي، وعن مجهودي وموقفي، أيًّا كانتِ الظُّروفُ، ومهما كانتِ النَّتائج.
Endi mavjud! Telegram Tadqiqoti 2025 — yilning asosiy insaytlari 
