لـِ إسلُآمـ 🤎
الذهاب إلى القناة على Telegram
في النهاية أحدهم سيتجاوز ، و الآخر سيظل عالقاً إلى الأبد .🖤
إظهار المزيدلم يتم تحديد البلدالفئة غير محددة
219
المشتركون
-224 ساعات
-137 أيام
+130 أيام
أرشيف المشاركات
طول ما إنت قريب من ربنا، طول ما دماغك في سلام
قربك من ربنا هيبعدك عن أي طريق سكته مش مظبوطة
قربك من ربنا هيخليك تبعد عن أي تفكير يإذيك
قربك من ربنا بيصلّح حاجات كتير والله
ياريت كلنا نراجع نفسنا شوية…
آه علينا ضغوط، وكلنا وصلنا لآخر طاقتنا من الحياة
بس العلاقة الوحيدة اللي تستاهل تتصلّح، وتتعب فيها، وتبذل فيها مجهود… هي علاقتك بربنا
غير كده، الدنيا فانية .
مستني اليوم اللي هصحي فيه وانا مبسوط ومرتاح وربنا محققلي كل اللي نفسي فيه ، اليوم اللي هعيط فيه من الفرحه واقول ربنا استجاب وعوضني علي قد ما صبرت ، وعمري ما يأست ولا اعترضت علي امره وعارف ان كل ما بتتأجل اكيد خير ليا والله الحمدلله
بِـنفسٍ راضِيةٍ تمامًا، تقبَّلْتُ فكرةً أنَّ هناكَ أشياءَ في الدُّنيا لا نصيبَ لي فيها ولا حظًّا، رغمَ سعيي المستميتِ لِنيلِها.
وأنَّ السَّعيَ مجرَّدُ إرضاءٍ لِنفسِي. والسَّعيُ مطلوبٌ، لكنَّه يشترطُ الوصولَ إلى غايتي؛ أصبحَ الوصولُ غايةً لا يحترقُ قلبي عليها لو لم تَحدُث.
الشيءُ المهمُّ هو الرِّضا: الرِّضا عن نفسي، وعن مجهودي وموقفي، أيًّا كانتِ الظُّروفُ، ومهما كانتِ النَّتائج.
متاح الآن! بحث تيليغرام 2025 — أهم رؤى العام 
