uk
Feedback
Electrical Power 26⚡

Electrical Power 26⚡

Відкрити в Telegram

Показати більше
468
Підписники
-124 години
Немає даних7 днів
+1230 день
Архів дописів
معيد حبيب صباح الفل ده لينك تسليم اول اسيمنت هيفضل مفتوح لغاية بكرة https://forms.gle/LqeDYLDAmUmoztNX9

سكشن الميكا شغال بكرا يا شباب إن شاء الله و هيكون آخر سكشن ف الثيرمو

photo content

نأجز وناخده الأسبوع اللي بعده سوري * 😂😂

حابين ايه؟
Anonymous voting

نقلاً عن باشمهندس حبيب مساء الخير ا شباب ده درايف عليه كل ما يخص نظري الميكرو جزء السوفت السوير( اللي طلع معاكوا اصلا 😅) و ان شاء الله هيكون مفيد جدا ليكوا https://drive.google.com/drive/folders/1ioKZN7rAnd96Cs7MiQIxUKr7dE7MfEEs?usp=sharing المهم فيديوهات السكاشن اللي هي حل الشيتات و كمان شرح معظم اجزاء المحاضرة متقسمين علي ال five chapters بتوع السوفت الوير مطلوب كمان assignment الاسبوع ده و التسليم كمان اسبوع حاجة اخيرة اتفقوا بينكوا و بشمهندسة روان هتبلغني تحبوا ناخد لاب كمان الاسبوع اللي جاي علطول و يبقي كدة خلصنا اللي علينا قبل الميدترم ك معامل و كويزات و تركزوا اكتر بعد كدة علي النظري ولا نريح اسبوع من كويز اللاب و نتقابل اللي بعده شوفوا تحبوا تعملوا ايه و بلغوني

معيد الLinear:
معيد الLinear:

هنا هنكتب ال id
هنا هنكتب ال id

الديدلاين اتمد للساعة ١٢ الظهر بكرا

بالنسبة لتسليم المكيرو باشمهندس حبيب كان تعبان و لسة عامل الفورم النهاردة و الديدلاين بليل إن شاء الله https://forms.gle/LqeDYLDAmUmoztNX9

بالنسبة لتسليم الالكترو : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته   دي الفورم اللي هتبعتوا عليها اول ريبورت pdf مسأله رقم (١١) شيت كولوم https://forms.gle/wHznXgP8NFWnaoj9A اخر ميعاد لاستلام الريبورتات : يوم الخميس 26 اكتوبر ، الساعه 11:59 بالليل لما الفورم تقفل، مش هستلم اي ريبورتات، محدش يستني لاخر لحظه لان الفورم ممكن تعلق من الضغط اتأكد بعد ما تبعت الريبورت ان جالك ميل التأكيد علي الايميل اللي فتحت بيه الفورم. لو موصلكش ايميل حاول تبعت الفورم تاني ، لانها كده مش بتكون اتبعتت   شكرا 😊

محاضرة الmechanical engineering بكرة ملغية

ازيكم يا شباب ديدلاين تسليم الالكترو و الميكرو بكرا بليل إن شاء الله و الفورم بتاعتهم هتنزل النهاردة لما المعيدين يبعتولنا

فيديو لاب circuits 2 للاسبوع الرابع و الخامس ان شاءالله https://youtu.be/GPEKjWSV3ks?si=PfQLMh-aWvwSXlb9 وده لينك ورق اللاب لو حد عايز يطبعه و موجود في مكتبه فرحة هيبقي زي لابات سيركيتس ١ تيمات جوا اللاب و كل تيم هيسلم بوكليت فيه النتائج https://drive.google.com/file/d/1blSXKaQHtLZBgfgzQLAjYt-5lFwvuU3U/view?usp=drivesdk

اللي مطلوب في لاب الميكرو الأسبوع دا موجود ف اللينك دا + معاه ال assignment اللي هيتسلم اونلاين

Week 4 🫠 Section : Electro ✅ Micro ❌ Circuits ✅ Linear ❌ Mecha ✅ بالنسبة لسكشن الثيرمو هيبقي شغال فترة رابعة و خامسة بس مافيش فترة سادسة Lab : Micro ✅ ما ننساش الكويز Circuits فردي

Week 3️⃣ (1).pdf0.78 KB

محاضرة المايكرو شغالة بكرة ان شاء الله محاضرتين من ١٠ ل ٢

"من هندسة الاسكندرية هنا غزة" في ظل هذه المشاهد المروعة وفقد الكثير من الشهداء ، نشعر بالمسؤولية الكبيرة تجاه الأحداث الجارية
"من هندسة الاسكندرية هنا غزة" في ظل هذه المشاهد المروعة وفقد الكثير من الشهداء ، نشعر بالمسؤولية الكبيرة تجاه الأحداث الجارية في فلسطين و ما تشهده مصر من تحديات . ندعو طلاب الكلية إلى الانضمام إلى وقفة احتجاجية سلمية حداداً على أرواح شهدائنا بفلسطين و ذلك داخل الكلية أمام باب مبنى ميكانيكا غدا الخميس الموافق ١٩ أكتوبر في تمام الساعة الحادية عشر ظهرًا و حتى الواحدة ظهرًا حيث سنعبّر عن تضامننا مع أهلنا في فلسطين و رفض تهجير الشعب الفلسطيني من أرضه و تصفية القضية الفلسطينية . دائما نسعى للحفاظ على مصلحة الطلاب. لذلك، نؤكد أن هذه الوقفة ستجري بطريقة سلمية ومنظمة داخل الكلية فقط مع الالتزام بالاداب العامة للحرم الجامعي. لنكُن صوتًا قويًا لفلسطين. #اتحاد_طلاب_هندسة_الاسكندرية

شباب ، مصاريف الكلية نزلت تقدروا تدخلوا و تشوفوها + كمان ممكن تدفعوا ف اي وقت ف الخزنة وغالبا في حدود 2453 http://epay.fis.alexu.edu.eg/AlexPay/Registration/ED_Login.aspx